Čtyři nehody na přejezdech během 15 hodin. Kritický den završila nehoda na Slovácku

Nehoda na železničním přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: HZS Moravskoslezského krajeNehoda na železničním přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: HZS Moravskoslezského kraje

Ostatní tři dnešní nehody skončily bez zranění.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hala D

Kdyby se nehody na přejezdech automaticky shrnula pod silniční nehody, či nehody kdy viníkem je silniční vozidlo, je železnice skoro bez nehod. Tady je jasně vidět jaké zlo je silniční doprava.

Michal Bartoníček

Ale vysvětlujte to plechovkářům, kteří si nenechají nic říct.

Kebab

Pravidlo 2 – urážky všeho druhu (plechovkář).

Zlámalík

Axeli, zmizte.

Hala D

Pro pravdu se Zlámalík zlobí. Za nehody na přejezdech většinou můžou řidiči, protože jedou na červenou. Kolik je sazba za vjetí na červenou do křižovatky?

Leinad

Statisticky jo.
Ale nezapomínar kontrétní nehodu vzdycky prošetřit, občas to může být jinak. (Golčův Jeníkov – překročení rychlosti, nedodržení Op když se zrovna přejezd otevíral po vlaku na druhé koleji. Aktuální Lutyně – asi uváznutí auta)

Pája

Podle jiných pramenů, které nemám jak ověřit, byl v kabině muž ročník 1993. Měl před sebou ještě hodně velkou část života. Bohužel se problémy řeší ne v okamžiku vzniku (rýhy svědčí i o dřívějších potížích), ale až po tragédii a následné medializaci….Je mi líto mladého života….

zdenek

Jak dlouho řeší ažd a státní správa detektory? 8 let? Nehoda pendolina byla 2015? Já to budu říkat stále dokola. Firma typu Camea by to měla vyřešené například kamerou nebo kombinací za pár měsíců. Ale tady pořád budou vymýšlet jak to nejde. V Japonsku je to HOTOVÉ. FUNKČNÍ. Kupte to prosím laskavě. To že ten přejezd je debilní. To musí být jasné snad naprosto každému okamžitě kdo tam byl. Možná i psovi. Oni neví, jaké přejezdy mají ve své správě? Dělají tam servis. Pravidelně. Sám jsem tam musel přejíždět, když přejezd na tvrdo vypli.. A ještě tam zavazeli. Byl to… Číst vice »

182-097

A proč si ta farma nepostaví kousek cesty kolem štěrkovny směrem k elektrárně, kde je parádní příjezd pro všechny druhy aut, ale celé ty roky jen využívají původně polní cestu, která je naprosto nevyhovující pro ten provoz co tam teď je?

M19

A proc, a proč, a proč… Jak malé děti…

Petr

A to si vemte, že tam bude i VRT. Snad nebudou chtít přejezd ke skleníkům.

asdf

Pokud teď držkují do médií, jak mají chudáci roky problémy s přejezdy aut, tak tohle je nejsnažší možnost.

M19

Jasně, na železnici je vše dokonalé a ta je vždy ve všem nevinně. Zatím tady držkují zastánci SŽ.

Johanes

Není vše dokonale.ale kolejová vozidla mají absolutní prednost

Dos22

Takže protáhneme předváněcí doby, aby byla šance střetu zabránit?
Protože při dnešním nastavení, by to reagovalo pozdě, když vlak se na přejezdu objeví do cca minuty až minuty a půl od začátku výstrahy. Samotný senzor zázračný nebude.

Leinad

Vlak začne brzdit dřív než dneska(strojvedoucí to vidí na vlastní oči) = víc času na uhnutí a menší rychlost nárazu.

MaRa

Když začne brzdit dřív, potřebuje k tomu čas. A právě o ten čas se protáhne předzváněcí doba. Na vytížené trati nepoužitelné, protože by byl přejezd z hodiny, 60 minut zavřený. Ale je fakt, že třeba tomuhle případu by kamera zabránit mohla, protože kamion tam byl nepojízdný poměrně dlouho před příjezdem vlaku. Ale tenhle případ je spíš vyjímka a bordel SŽ nebo silnic nebo někoho kdo ignoroval tu nerovnost na vozovce. Ve většině případů vjede silniční vozidlo do oblasti PZZ v době kdy už je výstraha, to je těsně před příjezdem vlaku. V případě jedoucích vozidel přes přejezd (ne uvízlých) v… Číst vice »

zdenek

Ale stále mantra o předzváněcích dobách.
Tady opět kamion nebo auto kempovalo už dávno dopředu. A linky a číselka jsou k.. Každý rozumný s tama okažitě radši vezme nohy na ramena. Navíc nevíte ani stranu, odkud vlak přijede. Takže neřešitelné.
Předzváněcí doby jsou v ČR už tak dlouhé. I tak by měl strojvůdce informaci, více čas se uklidit. A při nižší rychlosti by pomohlo to slavné tsi.
Horší by to nebylo.

Kamui

Ono by možná nebylo od věci i změnit značení resp. „návěstení“ na přejezdech. Řidiče nezajímají nějaké drážní kolejové obvody a krycí návěstidla. Mělo by platit bez vyjímky: blikající červená = stojím, blikající bílá = jedu (bez omezení rychlosti, stejně jako na křižovatce na zelenou), nebliká nic = zařízení má poruchu, pokračuji pouze s maximální opatrností.

MTl

A ono to v podstatě neplatí?
Neví že by za poslední roky došlo k nehodě kdy jak píšete bliká bílá jedu.

Michal Bartoníček

Plechovkáři mají problém se naučit několik desítek značek?

Jirka z UL

Nedávno po netu kolovalo video kdy na přejezdu bliká bílá a jede ( naštěstí ) pracovní vlak. Sice bylo vidět že přejezd je střežen, pod komentáři tisíc keců, že existuji pravidla pro gumokol, ale … ZZ by nikdy nemělo umožňovat třetí stav na přejezdu – červená= nejedu, nic nesvítí = dávám bacha, pro mě jako řidiče i nadrazaka je tohle video / možnost vůbec bílé, když je vlak, PMD v blízkosti přejezdu/ šílenost. Raději budu vidět na přejezdu to, že nebliká nic než bílá a vlak skoro před nosem. Zvlášť u nás, kde je koridor, z jedné strany oblouk, PHS.… Číst vice »

Jaaa

On je problém, že ty přejezdy často neodpovídají normám, co se silnic týče. Ale tak nějak to nikdo neuhlídal.

Ian

lidi jezdí jako hovada, nevěnují se řízení, nedávají znamení o změně směru jízdy a zbytečně tak brzdí ostatní účastníky sil. provozu, kteří mnohdy čekají na křižovatkách a kruhových objezdech. Železniční přejezd a blikající červená světla na něm ještě stále pro spoustu lidí není nic pokud jsou ještě klacky nahoře. Smutné.

Honza1 a 1

K zamyšlení je také složení otázek v autoškole. Ano, jistě je důležité mít povědomí o tom, zda je opálený chlapec s kárkou řidičem či ne. Ale možná by stálo za to daleko více zdůraznit, že každý přejezd má své jedinečné číslo a v případě problému na přejezdu je nutné okamžitě volat a oznámit toto číslo…

Petr S.

Já si zrovna tuto část teorie pamatuju, ten instruktor to dost zdůrazňoval.

lokodepo

Chudák Dobrá správa, za nic nemůže. Zrovna o tom přejezdu v Podůlší se jednalo nedávno a jak se tomu tato slovutná státní organizace bránila…

Leštění

Jakou správu myslíte, správu silnic nebo kdo by měl jiný řešit kvalitu solnic?

panpan21

Dne 25. ledna v 18:53 startuje prvním úplňkem velká nálož energií, které nás čekají po celý rok.

Joe

Siderické kyvadélko máte v pohotovosti?

Jouda

A tak ministerstvo dopravy rozfofruje veškeré peníze určené na bezpečnost na železnici jen a hlavně na ETCS, aby na ostatní zabezpečení už nezbylo. Jen za posledních několik let , kolik padlo životů na přejezdech a astronomické škody které jdou daleko za stamiliony. Sečteno , podtrženo, daleko závažnější dopady, než škody vzniklé tím, které by bývalo mohlo zachránit ETCS, Protože to dokáže vztáhnout ochranou ruku jen na nevelkou část koláče všech nehod na železnici. Ale přesto do toho napumpujeme miliardy. Alibismis….

Jaaa

Zabezpečovací zařízení silnic má jít správně z rozpočtu na silnice. Určuje dopravu na nich, ne na železnici.

Stráťa

Ale přejezd podle zákona není součástí pozemní komunikace takže o zabezpečení silnice nejde.

Jaaa

To druhé vám ale nevyplývá z toho prvního.

Juraj

Tak jistě se shodneme na tom, že úrovňová křížení silnic a železnic jsou špatný nápad, natož na hlavních tratích. Zároveň ale platí, že jeden nadjezd/podjezd je řádově za stovky milionů a srovnání s ETCS nějak kulhá.

No a pak tady máme výčet těch nehod, kterým použitelný zabezpečovač mohl v uplynulých letech zabránit, od Domažlic až po Bohumín.

MTl

Ok ale úrovňový prejezd stojí cca 20mega plus měsíční čtvrtletní roční pětiletá údržba plus UTZ plus revize plus opravy ( prasklé žárovky, zlomené závory, poškození vandaly nátěry, úprava vegetace, životnost baterii) při poruše OP tzn zpoždeni pak nějake střetnutí to je škoda na majetku, zdravi, vyšetřování.

Jouda

No ?? Já na ten výčet čekám…….Všichni máte Domažlice, protože nic jiného nic moc vlastně nemáte. Co ??

Twix

Nic jiného čemu by zabránil funkční zabezpečovač? Třeba Pernink, Bohumín, Světec, Němčice, Velvěty, Ronov…?

Petr S.

A nemělo by být řešením spíše přejíždět přejezdy správně a podle předpisů? 😉
Ano, jistě existují i nehody, kdy na vině nebyla nepozornost řidiče, ale nechce se mi hledat statistiky, tak jen budu bez důkazů tvrdit, že jich bylo minimum

František Plášek

Jen bych si dovolil drobnou poznámku směrem k autorovi u té poslední nehody… Prosím trochu více ověřovat a nejen kopírovat zprávy SŽ (nebo od „Datla“)..ten střet byl v Kunovicích a auto skončilo v říčce Olšava. A bohužel opět šlo o přejezd se zabezpečením…

Tomáš R.

Dříve měla auta prakticky nulovou aktivní i pasivní bezpečnost. I z dnešního pohledu lehké nehody končily fatálně. Dnes jsou auta řádově bezpečnější (i když o skutečném přínosu některých „asistentů“ by se dalo s úspěchem pochybovat), jenže zase zásadně vzrostlo množství podnětů, které řidiče rozptylují a otupují jejich pozornost. Řízení samotné už žádná námaha není, nikdo už nemusí podřazovat s meziplynem nebo rvát volant bez posilovače, ale nastavování navigace, ladění různých zvukových zařízení, nastavování kdečeho, psaní zpráv, telefonování, u těch nejotrlejších jedinců třeba i sledování filmů, to je bohužel tak rozšířené, že se nehody z nepozornosti dějí čím dál častěji. Řídím… Číst vice »

Tomáš R.

Samozřejmě, aby mě někdo nebral za slovo, uvíznutí na přejezdu, jak se stalo u kamionu u Karviné, je specifická kategorie.

Michal Bartoníček

Přesně tak. Jako kdyby se cítili méně smrtelní, tak kašlou na okolní dopravní situaci. Viz Liberecká perla, Brněnská odchytová atd.

Kebab

A bude hůř, protože řidičák dostane každý, kdo trefí do autoškoly a nevěnování se řízení policii nezajímá, ta radši tupě měří rychlost. Čárka jako čárka.

Michal Bartoníček

A mně se někdo diví, že nemám auto, nechci řídit a nechci mít s nevyzpytatelnými psychopaty na silnicích nic mít. Stačí mi je pozorovat z chodníku nebo z tramvaje.

tomas-6273

To je čistě z psychologického pohledu dokázano. Čím bezpečnější vozidlo, tím nebezpečněji se řidič chová. Co je ovšem nejvíc zarážející, že samotné automobilky v honbě za ziskem jdou velmi výrazně cestou ztráty pozornosti v podobě dotykových středových panelů:
https://www.cdv.cz/tisk/fyzicka-tlacitka-predci-dotykove-obrazovky-v-novych-autech

Pitrys

Slovenské vozy měly dneska celkem smůlu

Ondra

To budou mít na Slovensku svátek, že jsme na ně zlí – takhle jim poškozovat vozy… 😀 🙂

Pitrys

Myslím, že na té jejich infrastruktuře dostávají ty naše záhul dnes i denně. Ale když se mrknu na ty fotky, tak měly fakt pecha.

Mirek

TENTO DEN MUSÍME ZAPSAT ČERVENOU BARVOU V KRVAVÉM ODSTÍNU, OPRAVDU nám NESTAČÍ jako ZDVIHNUTÝ UKAZOVÁK 23. červenec 2013? Hlavně, že na kraviny typu soudní spor o vstup do metra v centru prahy peníze jsou

El Barto

Jste si jistý tím datem? Co tak důležitého se mělo podle vás stát 23.7.2013?

Igor Mauricio

Máte nějak zaseklou minimálně jednu klávesu na klávesnici, stavte se u mne, dám vám zdarma jednu z našich zásob. Plně funkční, pochopitelně.

Smutny Pohled

Na silnicích dnes také katastrofa.

Hala D

Přejezdy jsou na silnicích.

Stráťa

Vlastně nejsou. Podle zákona nejsou přejezdy součástí pozemní komunikace.

Jaaa

Silnice jako obecný pojem a pozemní komunikace jako legislativní pojem jsou oboje něco zcela jiného. 🙂

Samozřejmě že přejezdy jsou křížením silnice a kolejí, to ví každé malé dítě. 😉

Jedním z největších problémů téhle země je přebujelý formalismus…

Michal Bartoníček

Až na ten kamion v Karviné, kde je to jen částečně řidičova chyba, je to všechno vina řidičů. Takhle to dopadá, když řídí auto každý moula. Ale podle nich jsou největší zlo cyklisti. 🙁

Martas

Trochu OT……Problém je obecně arogance a po covidu je to fakt šílenost. Já autem objížděl cyklisty co nejvíc i před tím „zákonem“ , ale když pak potkáte v říjnu půl hodiny po západu neosvětlené cyklisty na místě, kde je částečně les a když je nezabijete střetem, tak spadnou do srázu, protože si v Libereckém kraji řekli, že svodidla jsou zbytečnost. Tak co si o tom myslet? A přitom vedle vedou afaltové cesty, kde by je srazilo maximálně divoké prase.