Čtvrtý krach aerolinky za měsíc. Slovinské aerolinky Adria Airways dolétaly
Airbus A319 společnosti Adria Airways. Foto: Autor: Curimedia – Flickr: Airbus A319-132 Adria Airways S5-AAP, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19869672
Slovinská letecká společnost Adria Airways je čtvrtou evropskou aerolinkou, která nepřežila letošní září a roky ztrátového provozu. Firma dnes týden
Není nad to, když evropský stát s 2mio obyvatel zvažuje zavedení aerolinek – stačí počkat, pokud je trh perspektivní aerolinky budou stát ve frontě. Možná chtějí dotovat jako u nás…
Nezkusíš to přeložit do češtiny?
Evropske letecke nebe se pekne cisti. Dalsi na rade je CSA/Smartwings.
Nevím, jestli si uvědomujete, co by nastalo. Jakmile by TVS krachli, tak by byl problém s kapacitou a neměl by kdo z Prahy létat (Hlavne letní dovolené). Nikdo by nebyl schopný nahradit tolik letadel, ČR není nijak velký ani výhodný trh, aby se sem někdo snažil dostat. Jediné co by z toho bylo, že české zájezdy by zdražily o desítky procent kvůli letenkám. Nejsem odborník, ale stačí se trochu logicky zamyslet.
Tak by lidi si bud priplatili a nebo mene moviti by nasedli zas do autobusu a jeli do spanelska a recka jako pred 20lety :-)). Nebo by dovolenou travili kolem komina :-). Zadna tragedie. Trh by si to prebral.
TVS krachne až ve chvíli, kdy se naplno rozjede Air Fischer..
Neasi. Kdo by nejel do Pardubic jen aby s nim proletěl
Evidentně si uvědomujeme, co by nastalo, ale to se prostě nedá nic dělat. Hlavně už žádná státní podpora házením peněz do bezedné žumpy.
Tak holt pojedete do Jinolic k rybníku, no.
Nechápu ty mínusy – ČSA jsou fakt na řadě, do půl roku.
tak smartwings ma urcite problemy… ale na ukonceni to zatim neni…. takze budes zklaman.
A můžete uvést nějaká čísla, která by to dokládala?
Charterový business Smartwings určitě nekrachne, mají v Praze defacto monopol a není k tomu důvod. Jak běží hospodaření ČSA to nevím, ale že by položili i mateřskou firmu, to sei nezdá.
I kdyby k tomu došlo je na trhu dost firem, které by ty chartery nasmlouvaly např. u polských dopravců. Možná by to nebylo ani o tolik dražší.
monopol neni zaruka superbyznysu 🙂
smartwings ma problemu vic , nez dost. na nelitajicich maxem docela krvaci…
Tyhle názory, že když zkrachuje domácí dopravce, tak se nic neděje, jsou pro mě nepochopitelné a to rozhodně nejsem fanda toho, jak funguje SmartWings. Ať si to chcete přiznat nebo ne, tak stát, kde není domácí dopravce (nemusí být státní, aby bylo jasno!) se ocitá ve velké konkurenční nevýhodě. Cizí dopravci nikdy nepokryjí potřeby spojení, které by stát měl mít nebo která v rámci své ekonomiky potřebuje. Třeba Slovensko, Litva nebo Estonsko by o tom mohly vyprávět. Nebo proč si myslite, že Švýcaři nebo Belgičané dělali psí kusy, aby na troskách Swissairu a Sabeny rychle postavili něco nového? Přitom jde… Číst vice »
1) No a která „spojení, které by stát měl mít nebo která v rámci své ekonomiky potřebuje“ nejsou pokryta Schwechatem v případě Slovenska? 2) Potřebuje každý stát exkluzivního domácího dopravce? Historicky třeba SAS byl společným projektem třech zemí, i když nyní se Norsko možná více identifikuje s Norwegian Air Shuttle. Ve vámi zmíněném Pobaltí se v současné době úspěšný airBaltic snaží tak nějak pokrýt všechny tři země, i když hlavní základnu má v Rize. 3) Švýcarské psí kusy byly jednoznačně úspěšné, u těch belgických (ze stejného období) si nejsem úplně jist. I v Brussels Airlines vidíte přínos? Jugoslávie byla na… Číst vice »
Ještě jednou – neřeším, kdo byl nebo jak úspěšný, jde o to že volat po krachu SW/OK je krátkozraké, protože to není jen o tom, že zmizí z trhu jeden subjekt, ale že je potreba to vnímat v kontextu širších dopadů nejen v rámci odvětví, ale i v rámci přesahů, které by to mělo do ostatní ekonomiky. Ad 1) to, že z Bratislavy na Schwechat je to co by kamenem dohodil neznamená, že tento fakt řeší velmi špatnou dostupnost Slovenska, což se projevuje třeba v tragickém zaostávání turistického ruchu. Navíc jak VIE, tak LH group si tam sledují svoje zájmy… Číst vice »
Z Rigy je to 2 hodiny autem do Vilniusu a 3,5 do Tallinnu. Po téměř prázdných cestách. Na co další letečti přepravci ???
a která „potřebná“ spojení pokrývají „tuzemské“ aerolinky?
on snad stát čsa/smartwings diktuje, kam mají létat?
to, kam se bude létat, rozhoduje (až na výjimky) trh – čili díra po jakékoli aerolince bude zacelena – jinými aerolinkami. které začnou lítat tam (a odtud), kde se jim to vyplatí.
Měla aerolinka nějaká svá letadla, nebo byla všechna leasingových firem?
neco jejich, neco leasingovka.
Pokud je mi známo jejich nebylo ani jedno. 4K invest všechny letadla ve svém vlastnictví prodali leasingovým firmám a následně si tyto letadla leasovali…