Neumětelství na IV. koridoru u Prahy. Při pálení dřevin zničili kabely. Koridor hodiny stál
Jižní expres z Prahy do Lince. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Čtvrtý koridor se zdá být v posledních dnech zakletý. V úterý byl provoz omezen kvůli požáru lokomotivy na Zahradním Městě.
Neumětelové! Nýmandi! Nuly!
Je třeba to upřesnit ty Nýmandy kdo že to je. V tom jsou tentokrát opravdu omylem všichni zúčastnění dopravci a provozovatel dopravní cesty SŽ rovněž. Dlužno dodat
Že to formálně nedělá zaměstnanec SŽ ale dvorní dodavatel tady nepovažuji za velký rozdíl.
To je pane kolego sakra rozdíl. Protože cestující proklíná ve zpožděném vlaku České dráhy potažmo SŽ a při tom je to tak že zákon nařídí Řediteli SŽ provádět výběrová řízení na každou činnost okolo kolejí. Dle vás prostě za to ten Svoboda může a basta. Rovněž je to při zastavení provozu z důvodu srážky vlaku s osobou pohybující se v kolejišti zpravidla sebevrah nebo s autem na přejezdu které vjelo na uzavřený přejezd. Vždycky za to nesou vinu České dráhy. Vidíte ty rozdíly,?
Zákon nařizuje SŽ provádět výběrka (na dodavatele nebo zaměstnance) a pak se jich týká dost zákonů (zákoník práce, občanský zákoník,…)
A když si vyberou lempla (ať už zaměstnají nebo mu dají zakázku) a co hůř mají to blbě organizované (postup prací u trati s provozem) tak je to jejich věc, i když vybírali alibisticky podle zákona (jako by zákon neumožňoval jiný výběr)
Ano, někdo pálil kde neměl a nesměl, kdyby to nahlásil,hasiči by to zatrhli hned. Druhá věc je normové uložení kabeláže. Přece práce zhotovitele někdo přebíral a poté zaplatil. Ano byla to SŽDC Stavební správa Praha. A podívejte se , kolik z lidí kteří toto dozorovali dnes sedí v Dlážděné…..
A neodpovídá stejná sebranka za most na Výtoni?
Pane kolego , díky za dotaz, ANO, jen správci Webu tu nechtějí jména , respektuji, tak u Výtoňského mostu jsme to řešili před patnácti lety a měl být čtyřkolejný a ne na mostovce , stejně jako tunel do Berouna . „Sebranka “ která nerozumí ničemu škodí dál… v Dlážděné a pak už krok na Nábřeží …..
Stavební správa Praha není. Je SS Západ, SS Východ a SS VRT.
Ahoj chlapče , víš co je SPŽUP ,SS Praha kolik je Ti tak si to najdi …..
Chyba lávky SŽ, jen vysoutěžila firmu která odborně a nejlaciněji provede odklizení náletových dřevin. Výsledek je takový jaký je.
Podle informací, které se ke mě dostaly bylo to pálení větví řádně nahlášené. Ostatně bez toho si neuděláte dneska žádný ohníček. Ale provedli to diletantnsky. Problém neni ta mimořádnost, ale to, jak jsme jako cestující byli informovaní (také jsem blbec jel vlakem, kdybych vzdal jeho dobíhání, jedu autobusem a jsem doma jen o hodinu pozdějc, takto to bylo o 2,5 hodiny) a jak se o nás dopravce postaral. Poměrně příjemným překvapením bylo čekání ve Stránčicích jen 1/2 hodiny a přistavení dostatečného počtu autobusů. Ale tím to končí, byly docela zmatky kolem zastávek toho autobusu (stavěl v Mnichovicích a pak jel… Číst vice »
Pokud někdo zahloubí kabel, na kterém závisí zabezpečení provozu na trati 10 cm pod povrch, tak zaslouží „odměnit“ stejně jako ten vypalovač.
V jaké hloubce ty kabely leží že je možné je poškodit pálením vyřezaných větví?
Zas tak moc ne. Dneska to bylo vidět – řekl bych, že jsou jen lehce zahrnuté hlínou.
Někdy i v žádné.
Včera jízda z Prahy v R729 byla fakt výživná. Nejdřív stání v Říčanech mimo peron, pak projel osobák s nápisem „Benešov“. Pak nás stáhli k peronu. Protože na internetu bylo, že „náhradní doprava v úseku Strančice – Čerčany je v omezeném rozsahu zajištěna“, domníval jsem se, že NAD za osobáky funguje. Jel jsem teda do Strančic, tam už byl koordinátor od Ropidu (nebo koho), byla to jediná kompetentní osoba, kterou jsem tento večer potkal. Lidi, co jeli jen do Mnichovic, poslal an nějakou místní linku, ostatním řekl, že „autobus pojede za pět minut“, což byla +- pravda. S tím, že… Číst vice »
Viděl jsem před časem jak „odborníci“ pálili vyřezané větve ve „škarpě“ hned vedle kolejí. Když jsem z lokomotivy viděl, jak plameny prakticky olizují podvozky vozů, neboť je průvan od jedoucího vlaku táhne za sebou jsem měl docela nepříjemný pocit. Ale naštěstí nic nechytlo.
Jo, to se 221 dá vidět taky. Říkal jsem si, co by asi bylo, kdyby tam jel náklad s benzínem nebo něčím takovým.
Alternativní způsob likvidace roští je, že ho nahází do odvodnění. K vidění např. u sudé koleje v Říčanech, v místech, kde před koridorizací bylo strančické zhlaví. A očividně nikdo nemá zájem to uklidit. Dřív jsem si říkal, že to udělala pěkná prasata, takhle bordelem zahrabávat místa, kde se to má naopak čistit, ale jestli je druhou možností likvidace roští podpalování kabelů, tak to radši tohle.
Vloni na podzim v Okrouhlici traťováci vyhrabávali a následně podbíjeli trať kde byl blaťák (houpalo to tam hezky). Bavil jsem se s nimi o tom a řekli mi, že blaťák vznikne tam kde se nemůže voda vsáknout do podloží, případně odtéct. To tam není nějaká drenáž? Ptal jsem se. Traťovák: drenáž tam je, ale je zacpaná a nikdo ji nečistí, neboť na to nejsou peníze. A odtoková strouha u trati je též zanesená. A tak tam blaťák opravují co několik měsíců. Holt naši předci věděli jak to udělat aby to fungovalo. Ale dneska si někteří asi myslí že se problém… Číst vice »
„Naši předci“ to věděli, ale tento způsob údržby se zasypáním odvodnění se rozmohl ponejvíce od 50. let minulého století. To není úplně věc, která by přišla „dneska“.
Naši předci především věděli kudy odtéká voda! To dnešní projektanti od počítače a podle norem nemají ani tušení! Příkladem budiž rekonstrukce trati 210 mezi Žampachem a Lukami pod Medníkem. Staré propustky od tratí které vedly do už vymletých koryt ve svahu zaslepili a postavili nové na nestabilizovaném svahu takže při prvním přívalovém dešti voda z nich vymlela několik metrů hluboké kaňony a zavalila spláchnutým štěrkem a kamením pobřežní stezku a zadní stěny chat podle Sázavy! Naštěstí to ty chaty vydržely( trampové je postavili dostatečně solidně) a nedošlo ke ztrátám na životech chatařů !
Tyhle vypalovačí jsou pěkná kravina. SŽ co chtít..
Měl jsem štěstí, jel jsem vlakem s odjezdem z Prahy v 16:20. Asi jako jeden z posledních postizenym místem projel. Jen v uvedeném úseku jel výrazně pomalu.
Ano byla to velice zážitková cesta. Zejména když mladý řidič busem NAD couval z nádraží Ctyrkoly až k nájezdu na silnici č. 3. Byl to docela adrenalin a já jsem váhal zda řidiče obdivovat či mu nadávat.
Nechápu, proč se v Čechách furt musí pálit, v Německu to mulčujou a neškodí přírodě, ani nic nezapálí omylem, nebo vlastní blbostí.
Jojo, zakázali jsme žárovky, spalovací motory jsou fuj, kamna už jsou také nepřítel…
Ale pod širým nebem mohou hořet desítky kubíků biohmoty prostě jen proto, že vyrostla tam kde překáží…
Podle Vaší logiky příroda člověku překáží, ale není to spíše obráceně?
Clovek prekazi prirode, ale cloveku prekazi priroda.
Paleni vetvi skodi prirode? Odkdy?
zbytečné CO2. větve jsou naštěpkovat a nasypat to kotle na biomasu.
A v kotli se změní v co? V kyslík?
Asi jo. To jsou tady někdy neuvěřitelný věci,co se člověk dočte. A čím větší hlupák,tím větší sebevědomí.
Kromě kysličníku vzniká i teplo. A je rozdíl, jestli to teplo jen pustím pánubohu do oken nebo využiju dejme tomu k ohřátí vody na sprchování.
Na druhou stranu, logistika toho chroští by asi vyžadovala víc nafty, než kolik by bylo potřeba na vyrobení stejného množství tepla, jako dá to spálené chroští. Takže – mulčovat.
V kotli z toho bude energie (teplo?) pro jejiž získání by se jinak pálil plyn.
V kotli se z nich uvolní stejné množství CO2 jako kdyby se rozložily v přírodě. Jenomže teplo, které se přitom uvolní odevzdají topné soustavě.
Bylo by fajn, kdyby cestující konečně mohli vymáhat škodu za zpoždění ve stylu hodinová mzda (nebo minimální) * zpoždění po viníkovi zpoždění.
Opět nadáváme ČD v tomto směru bych zkritizoval ty trotly co dělaly údržbu, tedy chyba ze strany Správy železnic. Snad mají určený bezpečnostní odstup kde může být oheň založen (dáno v metrech od kolejí). Za druhé, jim nebylo divné že se oheň vyskytuje příliš v blízkosti kolejí? Jak kdyby neprošly alespoň základním ponaučením než byli vůbec zaměstnany. Ono i to hašení probíhalo dost chaoticky. Mohly vyslat dvou cestné vozidlo nebo vrtulník s bimavakem, oni vyšlou čtyřkolku k čemu tam byla dobrá? Tady na plné čáře prohrála tentokrát správa železnic (respektive její zaměstnanci) kteří by za tohle měli dostat řádnou sankci.… Číst vice »
1. Procvičte si schodu podmětu s přísudkem
2. O práci hasičů nikdo nepochybuje – nějak si nedokážu predstavit že by hasili trať bambivakem 😀 co by tomu řekla kupříkladu trolej
A argument dojeli jste tak nefrflejte je asi jako bych šel na jídlo za osm stovek a tam mi na stůl postavili hovno s cibulí se slovy „stejně budete mít žaludek plnej tak nefrflejte“. Místo hodiny jsem jel domu 4,5 což považuji za dost smutné. Za mě byl přístup na místě OK. Jen ta naše dobrá správa…. Pamatuju si když jsem dělal stavbyvedoucího na jedné pražské stavbě – dozor investora jsem viděl ta 2x za rok 😀 asi podobný případ, rozdělit zakázky starým známým a ti to pak rozdělí těm nejlevnějším známým. No a pak to takhle dopadá, cestující si… Číst vice »
Asi se sluší dodat že ta stavba byla pod SŽ..
sChodu?! To jako vážně? Sorry, ale když si chci hrát na češtináře, o to víc se snažím neudělat chybu.
Ok chyba. Na češtináře si fakt hrát nechci chybu pochopím ale tohle nahoře se fakt číst nedá. Co věta to tři hrubky.
> Na češtináře si fakt hrát nechci chybu pochopím ale tohle nahoře se fakt číst nedá.
To vaše se taky číst nedá, i když v té větě máte chyby „jenom“ dvě.
Procvičte si psaní čárek ve větách. 🙂
Než budete někoho poučovat, zameťte si nejprve před vlastním prahem. Začněte třeba rozdílem mezi shodou a schody a plynule můžete přejít k používání interpunkce.
Bože můj, nepíšeme tu dopisy ale komentáře 😀 Vám bych taky čárky odpustil ale když někdo plete i/y je to dost oči tahající.
Vynechávání interpunkce tahá za oči snad ještě víc.
ehm,
sHoda, nikoliv sCHoda
vidím to na výsledek automatické popravy 😉
Jířo, měl bys přestat hrát videohry do čtyř do rána. Prej hasit z helikoptéry bimbavakem požár u železniční tratě, která je zadrátovaná. Větší pitomost jsem tu dlouho nečetl 😂
Já ve svém cíli ještě nejsem. 337 do Lince, odtud lehátko do Benátek. Takže místo už hodinové procházky po městě sedím v Railjetu, teď zrovna projíždím kolem Chiemsee. A do Summerau autem, abych se vůbec dostal do Rakouska…. Takže asi tak…
Problém nebyl ani tak v NAD, jako v cestě z Čerčan do Benešova, píšu to výše.
Vrtulník – no nevím, bylo to na svahu pod lesem, jak by se tam dostával?
Ceske drahy to opet nezvadly. Nic prekvapiveho. Sice nezpusobily pozar, ale jnak CD na zakaznika kaslou.kolik zahramicnich cestujicich muselo byt v soku, ze jim nikdo nic nenabidnul,nezajistil. Hrozna ostuda
Příště jim navrhnu ať se vykašlou na nějaký zařizování NAD nebo informováni cestujících a radši nám nabidnou foodoru 🫡 sice domu dojedem druhej den ale budem mít břichy plný. Co jako měli nabídnout? Během par minut 40 NAD autobusů? Večeři? Asi úplně nepopírám tenhle myšlenkovej pochod. Ba naopak vlakvedoucí na místech včerejších MU byli fajn.
Třeba Pacifik. Když je průser v údolí Berounky, tak se lidi směřují do S6; když to trvá dlouho, tak i na nějaký ten odklon v nezávislé trakci občas dojde.
Já pamatuju jak při výpadku mezi Čerčany a Prahou jezdily mezistátní rychlíky včetně Vindobony po pacifiku přes Týnec. Jenže to ještě ČSD držely takzvané lokomotivní zálohy takže bylo čím je odtáhnout.
Podle mě jediný, kdo se staral, byl PID.
CD nic nezajistuji, na zakaznika kaslou, je to povl. Tahle firma nema nic pohledavat na ceskem trhu
Jsem jedna z postižených cestujicí dopravou ČD ,dnes z Benešova spěšným vlakem do Prahy. V Benešově vlaky nabíraly zpožděni – nevědělo se za jak dlouho budou moci na trať. Když se konečně vlak rozjel, zakrátko zůstal stát (projel za Čerčany) a stál dlouho) , po novém rozjetí dojel do Čtyřkol, kde stál další hodiny. Průvodčí se nemohl dlouho nikam dovolat na příslušná drážní místa o informace.Cestující ve vlaku bez informací museli čekat co bude. Mezitím ostatní cestující z osobního vlaku na Prahu již odváželi drážní autobusy z Čerčan do Stránčic, aby odtud mohli pokračovat v cestě. Ale spěšný vlak stál… Číst vice »
Za me CD katastrofa. Nejen dnes, ale vzdy.
CD, snad SŽ když to zastavili a nechali kvasit lidi ve vlacích, když se klidně mohlo jezdit…
Já vám nevím, ale ve většině případů jezdíme včas…. Jestli nebude problém spíš na vaší straně.
Srov. s argumentem (mj. od OSŽ), jak průvodčí pomůžou při mimořádných situacích.
P. S. s tím pálením je to pro mě neuvěřitelné – tak na jednu stranu různé povídačky o nulových emisích, na druhou stranu práce související s údržbou „bezemisní“ infrastruktury vyžadují spalování dřevin (namísto jejich odvozu za jiným zpracováním)?
A ten odvoz a další zpracování by teda bylo doopravdy bezemisní?
A to mi řekněte, co v takové chvíli byste dělal na místě toho personálu ve vlaku?
1) Marie je žena.
2) Nejde jen o personál ve vlaku, ten se mohl akorát omlouvat a i jim to bylo blbé, že nemají žádné informace. Prý ani dispečeři nic nevědí.
NAD byla relativně v pořádku, ale bylo problémem zařídit mimořádné zastavení IC, radši nechali dav lidí hodinu čekat v Čerčanech na pokračování jízdy vlakem. Bez sebemenší informace.
To nemají hasiči žádné kolejové a nebo alespoň dvoucestné vozidlo?
Pokud mají, tak je pár. Pokud se za místem požáru nalézá jedný vlak, tak se tam po kolejích nic nedostane
Ale no tak. Tohle vyřešili už před 100 lety. Existuje celá řada drezín, od ručně přenosných po dvoucestné.
Navíc to, že někde stojí vlak, ještě nemusí znamenat, že tam nemůže jinej…
Je to dvoukolejka. Pokud mezi poslední stanicí a místem požáru bylo najeté víc vlaků, velmi pravděpodobně část z nich jela směrem od požáru.
Ten ,,koridor“ je dvoukolejný- takže dvoucestný požární Unimog nebo jiné vozidlo by mohlo přejíždět z koleje na kolej. A kamkoli na trati by v pohodě dorazilo! Když existuje dvoucestná tatrovka na kolejovém kladači proč by nemohla být automobilová cisterna?
Bude firma povinna uhradit způsobenou škodu nebo budou uplatněny nějaké sankce?
Snad je firma dobře pojištěna, pokud to tak bude
To spis ten zamestnanec.
Zaměstnanec zaplatí max. 4,5 násobek platu, pokud se mu neprokáže úmysl udělat škodu nebo jiná okolnost typu pod vlivem alkoholu.
Zbytek je na firmě.
To jako co posekají, na místě hned zapálí? Nebylo by ekonomičtější i ekologičtější to použít na biomasu, nebo nechat uschnout a prodat (darovat státním institucím) jako dřevo na topení? Samozřejmě ve stejné lokalitě?
Měli by mít štěpkovač a elektrocentrálu na MUV. A mohli by mi štěpku vozit.
V době vysokých cen plynu / elektřiny / a všeho vlastně, by to stačilo vyhlásit v obecním rozhlase, že se seká a že je k mání zdarma.
Pořád lepší než zakouřená vesnice. Škodu na majetku SŽ + zpoždění asi nemusím zmiňovat.
Stačil by generátor na dřevoplyn. Vlastně by to bylo perpetum mobile. Trochu štěpky udělat na benzín a pak generátor plnit vyrobenou štěpkou. A ještě by nějaká zbyla. Tou by se mohlo topit v Baafx, v upraveném topném agregátu. Jenže na to by musela být knihovna předpisů a několik let, než by je někdo schválil.
A ta MUVka by stála na kolejích a překážela provozu.
Ekologičtější ano, ekonomičtější (zatím) ne… ale hlavně by s tím byla spoooooousta práce… 🙁
Vždyť se z většiny jedná o bordel o průměru pár centimetrů, živý a s milionem větviček. Tím nebudete chtít topit, ani když si to pokácíte na vlastním pozemku, natož to ještě kupovat.
Ale drtit by se to dalo.
Samozrejme, proto se pri techto prilezitostech pouziva mobilni stepkovac, at se tech par haluzi vleze do nejakych kultivovanych rozmeru.
Jo, už dopoledne cestou na jih jsem trošku nadzvedl obočí, když jsem zahlédl oheň hned vedle vlaku…
Jinak teda musím zkritizovat i ČD, sedím teď v EC 334 (v Olbramovicích a už docela dlouho), odjezd z ČB v 17.58, o mimořádnosti (té první fázi) před odjezdem z aplikace žádné upozornění… Vědět to, mohl jsem zvolit jiný způsob dopravy.
Jenom doplním, že kritické místo je v úseku Senohraby – Čtyřkoly.
Taky pamatuji šikovnou práci traťovky. Nejdřív zapíchli kopáče přesně do dálkového kabelu a pak si rozdělali ohýnek z vyřezaného roští pod vzdušným vedením traťového telefonu. 😀
Oni to dokáží i subdodavatelé. Všechny najaté firmy takové nejsou, ale vloni když jsem pozoroval podbíjení svítícího návěstidla, ztratil jsem poslední zbytky iluzí.
Zřejmě „odborníci“ odešli do soukromého. 😆
Takhle – lidsky umím pochopit den blbec. Umím pochopit i týden blbec. Slabší chvilky. Ale tohle nebyla slabší chvilka…..
Mezi Čerčany a Senohraby byla dnes výluka. Ta skončila cca v 15.30. Při výluce káceli a přitom pálili větve. Jestli traťovka nebo najatá firma, to netuším.
Jenže ohniště nevědomky založili na kabelové trase, prohořelo to až na kabely a tím vznikla porucha. Byl zastaven provoz, ohýnek nabíral na síle až musela být povolána HZS.
To je zajímavé, SŽ, ČD i obsluha ve vlacích nejprve hlásily poruchu zabzař. a pak teprve požár s tím, že snad založil nějaký zahrádkář.
Však ano. Žhavé zbytky ohniště, dole pod ním kabely zabzař. Vznikla porucha. Kabely mají izolaci proti vlhkosti z jakési vazelíny. Ta časem vzplanula a vznikl velký požár. Kabely když čapnou, těžko se to hasí, obzvlášť když tam nelze zajet technikou. Je to hluboký zářez
A vážně tam technika nedojede?
Nemají hasiči šukafon či muvku
A ten šukafon nebo muvka dojede ke stojícímu vlaku a bude dělat dál co?
Kde by k tomu přišli?
Tak existují hasiči správy železnic na kdejakou blbost (pád stromu při větru, „evakuace“,… a jiné úkony co by zvládli i dobrovolní hasiči)
a neumí dojet do tunelu či zářezu.
Oni tak budou nádražním rozhlasem roztrubovat, co se opravdu stalo 😂 V Čerčanech bylo ticho jak v hrobě, tak snad to ticho místní nebudilo 😂 Pouze se záhadně rozsvěcely a zase zhasínaly infofabule. Že jsou tam taky lidí, co jedou dál než do Benešova, nikoho nezajímalo. Zpožděný poloprázdný rychlík profrcel kolem a polibte si šosy.
Ano, potvrdilo se. Díky za konstruktivní příspěvek do diskuse. Článek jsme aktualizovali.
Kocourkov, už jen ta výluka na řezání větví na modernizovaném koridoru 😂 Ještě pamatuji žabáky na původním biokoridoru u Senohrab, kdepak je rozdíl? 🤪
Tak to denně ucpaná D0 a D1 u Brna musí být proklínaná davem čarodějnic den co den. Jinak to není možné.
No jestli je 4. koridor zakletý, tak co teprve ten 3. koridor. A to tam stačí jen ten úsek z Prahy do Berouna.
Ten je prokletý ( Praha – Beroun)
Ještě že nemá SŽ na starosti třeba letový provoz…
A SŽ zvesela hlásí jako důvod zpoždění vlaků a odřeknutí vlaků „z provozních důvodů dopravce“. Aneb jak svůj problém hodit na jiné.
Kde?
Na hlavním nádraží. Taky mě to zaujalo. V očích cestujících za to zase mohou zlé ČD.
To je mazec, jsem v senohrabech v čekajícím IC a tady nic takového 😀
Doufám, že se lidi aspoň občerstvili u Franze 🙂
Tak samozřejmě. Obrat = dopravce. Má mít delší vaty, případně být schopen vyčarovat si soupravy i s posádkami. :Dc
To je jedno jestli ČD nebo SŽ, většina cestujicich stejně nechápe rozdíl mezi nimi.
Jako když hlásili ve stanicích pozdní příjezd že sousedního státu, to když Ex2 přijel z české strany do Púchova kvůli četným výlukám pozdě a na obratu byl samozřejmě zpožděný. Nyní už se v Púchově soupravy neobrací samy na sebe.
To není jenom tenhle způsob lhaní. Nedávno jsme jeli do Prahy k přibuzným na oslavu. Já z Návsí, rodiče přistoupili ve stanici Zábřeh na Moravě v době, kdy měl vlak cca 50 minut zpoždění. Když se mě ptali, proč to jede už ze Slovenska pozdě, tak jsem popravdě řekl, že z Návsí jsme jeli včas a zpoždění jsme sbírali cestou. Jim ve stanici SŽ oznámila, že zpoždění můžou Slováci, aby se nemuseli přiznat, jak „funguje“ řízení provozu na dráze u nás.
SŽ a ČD si v tom nemají co vyčítat, jeden na druhého to hází naprosto pravidelně. Typicky každou neděli EC 140. Na hranici SK/CZ pár minut zpoždění, v Praze 30-40 minut. Důvodem hlavně souprava na 140 km/h, vysoká frekvence (prodlužování pobytů) a připojování vozů v Bohumíně trvající 20 minut místo plánovaných 5. A ve vlaku celou dobu hlášeno z důvodu výluky na trati…
Dokud za to nebudou padat žaloby za poškozování dobrého jména, tak proč by to dál nedělali?
Bohuze mate pravdu. CD je ale jedno, co si zKaznik a verennost mysli. Doufam, ze CD prohraje dalsi vyberka, protoze kazi temer vsude vse.
CD neni vubec schopna dostat svych zavazku vuci verejnosti.
Večer hlásili jako důvod „zásah složek IZS.“
I 171 si někdy potřebuje odpočinout a někdo to holt dělat musí.
Milá redakce. Fakt nemůžete normálně napsat, že stojí trať do Budějic? Opravdu musíte pořád plevelit nicneříkajícím slovem koridor? Ono tzv. „4. koridor“ vede z Prahy taky třeba do Ústí, víme? (Že byste napsali, že jde o trať č.220 se ani neodvažuji žádat, vím, že k číslům tratí máte bytostný odpor.)
Číslo 330 je číslo dopravního směru podle jízdního řádu osobních vlaků pro veřejnost. Rozhodně nejde o číslo tratě.
To můžete vyprávět komu chcete, když to SŽ i ČD prezentuje veřejnosti jako číslo tratě:
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/trat/220/
Já neříkám, že nemáte zčásti pravdu (kromě toho překlepu), ale ajznbón v tom dělá chaos. Za posledný půlstoletí je to nejméně třetí způsob prezentace jen směrem k veřejnosti.
Tak je to zavedené, je to srozumitelné a je to rozšířené mezi veřejností. Za posledního půlstoletí rozhodně nejtrvanlivější označení pro předmětnou dráhu. A že jsou ta čísla dvě vedle sebe (220 a 221), taky ničemu nevadí.
*221*
Kdysi. Teď to SŽ prezentuje jako t220 a t221 zároveň.
Praha – Poříčany jsou dokonce tři.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/162379128/Mapa-trati.pdf
Děkujeme redakci, že na základě podnětu titulek změnila, takže nyní se v něm nesmyslné slovo „koridor“ vyskytuje už dvakrát. Pokud to udělali natruc (asi né, že) tak to by bylo milé, znamenalo by to, že příspěvek četli.
No, když ten nadpis tak „vylepšili“, tak to zakládá na domněnku, že se toto oblíbené slovo svým nadužíváním už dopracovalo do skupiny plevelných slov typu: prostě, vlastně, jakoby…
Budějic? A to je kde?