Čtvrtý koridor čeká kvůli SudoVo první velká výluka, lůžka do Curychu nepojedou
Cestující využívající čtvrtý koridor mezi Prahou a jihem Čech se musejí připravit na nemalé komplikace. Kvůli výstavbě nového úseku mezi
Cestující využívající čtvrtý koridor mezi Prahou a jihem Čech se musejí připravit na nemalé komplikace. Kvůli výstavbě nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi (SudoVo), která započala loni v květnu, přijde s koncem března první dlouhá nepřetržitá výluka.
Správa železniční dopravní cesty ji naplánovala na 28 dní v termínu od 30. března do 26. dubna. Všechny vlaky budou nahrazeny autobusy v úseku Chotoviny – Olbramovice. „Stavební práce realizované v nepřetržité výluce se týkají především stavebních úprav v místech dotyku budoucí přeložky a stávající trati,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
České dráhy na dobu výluky zruší provoz přímých lůžkových vozů mezi Prahou a Curychem. Poslední jízda ve směru Curych se uskuteční 29. března, naposledy přijede přímý vůz z Curychu 31. března ráno. Následující první spoj přitom odjede do Curychu až 9. května večer, neboť začátkem května ještě bude výluka mezi Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm.
Dráhy přitom po dobu výluky Chotoviny – Olbramovice negarantují řazení vlaků ani kvalitu Jižních expresů. Což se ostatně ukázalo při krátkodobých výlukách tamtéž v těchto dnech, kdy i na mezinárodních expresech jezdily z obou stran výluky staré vagony, takzvané koženky (vesměs už oplyšované). Zakoupené místenky tím úplně pozbyly významu.
„Po dobu výluky jsou náhradní výlukové oběhy souprav, protože vozy z domovských dep se za místo výluky nedostanou. Navíc s ohledem k mimořádným výlukovým obratům v Olbramovicích a Chotovinách dochází k určitému provázání oběhů expresních a rychlíkových spojů,“ řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Druhá nepřetržitá pětitýdenní výluka kvůli stavbě SudoVo by měla přijít na jaře 2021.