Čtvrtý koridor čeká kvůli SudoVo první velká výluka, lůžka do Curychu nepojedou

Po dostavbě tunelu Deboreč stará trať zmizí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPo dostavbě tunelu Deboreč stará trať zmizí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cestující využívající čtvrtý koridor mezi Prahou a jihem Čech se musejí připravit na nemalé komplikace. Kvůli výstavbě nového úseku mezi

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Když jde o nějakou jednorázovou krátkou výluku, tak to lze pochopit, ale nerozumím tomu, proč v případě dlouhodobé nepřetržité výluky nejsou ti, kdo zpracovávají řazení a oběhy souprav, schopni (či ochotni) zpracovat a vydat takové opatření, aby na tu dlouhou dobu mohl být návazně adekvátně upraven i rezervační systém a zbytečné nesrovnalosti mohly nastávat jen v minimální míře – je mi jasné, že je to „makačka na bednu“ a hromada práce navíc, ale o tom, že ta výluka někdy nutně bude, musely přece ČD vědět už dávno, takže bylo dost času se na to připravit jak „administrativně“, tak i technologicky… Číst vice »

Jarda V.

jen dotaz na informované, mám za to že na 14.dubna plánoval RJ první vlak do Budějovic má někdo info o tom zda se spuštění linky posune?

blekp

Osobní vlaky budou také nahrazeny v úseku Chotoviny – Olbramovice?

ApolloXI.

To množství denních a víkendových nepřetržitých výluk příliš neodpovídá množství odvedené práce v zářezu.

Ondra

Zajímalo by mě, jak je lůžkový vagon využíván. Zřejmě jezdí většinou prázdný, když si mohou dovolit jen konstatovat, že přímý spoj prostě zruší bez náhrady. Přitom by mohl po dobu výluky jezdit přes Plzeň.

Martin

Prázdný určitě nejezdí, jen není ochota to přes Plzeň odklonit. 🙁

Skinheads & Punks united

Alespoň přes léto byl vyprodán na dlouho dopředu, že jsem se divil, že jezdil jen jeden vůz, ono taky za těch pár stovek z Prahy do Švýcarska, dost možná nejlevnější spojení mimo autobus.

Ondra

„pár stovek“ to z Prahy do Švýcarska vlakem rozhodně není, naopak jedná se o spojení nejdražší a nejpomalejší. Letadlem 1261Kč, autobusem do 1000Kč a vlakem jsem našel nejlevnější kolem 1450Kč ve druhé třídě + 685 Kč příplatek za lůžko.

Skinheads & Punks united

Koukám, že to za rok nějak podražilo.

mikiqex

Přesně tak, loni jsme po letech odkládání zrealizovali „železniční dovolenou“ ve Švýcarsku. Tam jsme jeli zmíněným lůžkáčem, protože měl rozumnou návaznost na Glacier Express, ale zpět do ČR jsme letěli, protože to vyšlo daleko lépe (časově i finančně). A protože jsme preferovali peníze před časem, letěli jsme až ze Ženevy, protože letenka z Curychu vyšla v tu dobu stejně, jako Ženeva + SBB 🙂

Hansi1972

Ondro, to berete ty největší lowcosty. Autobus Nobless Line Vás přijde na 1500 korun, letadla nevím, ale taky to je i nasobne dráž.

Romanero

Ty místenky, to je věčný zmar. To jsou fakt 3 případy z 5, kdy dostanu místenku do neexistujícího vagónu nebo vagónu jiné řady, sedadlo úplně jinak umístěné nebo orientované. Ono jako když si člověk bookne sedadlo v soukromí a nakonec dostane místo na čtyřce, kde si ani nenatáhne nohy, žádný med. Redakce by se měla zeptat, jak dopravce těší kompenzace za nedodržené řazení?

ApolloXI.

Další tragéd 😀

Tronda

No jo, ČD mají v místenkách bordel, tak je to omluvitelné, kdyby se to stalo u jiného dopravce, tak tu bude kvikot, jak se vůbec bez dodržení řazení opovažuje vyjet.

Skinheads & Punks united

Za nedodržení řazení mimo mimořádnosti je nárok 30 kč, za každou z dalších nedodržených garantovaných věcí jako zásuvky, wifi, klima, nízkopodlažnost, je to dalších 30 kč, tedy třeba u náhrady za InterPanter je to už 120 kč, že lidé neznají svoje práva nejen v dopravě je pouze jejich chyba. Prozraďte, jakou náhradu lidé dostávají, když jim mimo Astru přijede Bmz nebo Lowcost vůz, jak moc často jste to viděl řešit třeba ve srovnání s ČD?

ApolloXI.

To jistě ne, jenže Romanero a některé další „známé firmy“ jsou notoričtí stěžovatelé.

Místenkový labužník

No vidíte, a já třeba měl problém s místenkou tak ze 100 posledních případů pouze v jednom, a to ještě u vagónu polských drah 🙂 orientaci vagónů neřeším, ta není většinou garantovaná (s tímto jsem se setkal i u RJ, nejen ČD)

Tronda

Upřímně, co je za výmluvu, že šlo o vagon polských drah, na našem území si to mají zajistit ČD se svými partnery, to je jako kdyby u vlaku byl problém u vlaku RJ z Košic a problém se sváděl na RJ SK, také to nikoho nenapadne.
Nejvtipnější, co jsem u místenek viděl, bylo, když ve voze Bee ČD na Ex Praha – Budapešť ve většině kastlíků pro šest lístečků bylo naskládáno 8 místenek, jak se tam cestující poskládali fakt netuším. 🙂

Hans-Jurgen

A určitě všechny místenky byli ze stejné stanice do cílové stanice?

Tronda

Jo,jo, např. všech 8 míst z Prahy do Brna a dokonce na sedadla, která v tom oddíle vůbec neexistovala, možná to bylo tím, že ČD prodávali lístky do vozu Bdmpee a pak přistavili vůz s menší kapacitou.

babilon

To ale asi nemluvíte o trati do Budějovic. Hlavně s kolem je to veselé.

Rail2005

Administrátor: Mám takovou generální připomínku k serveru. Když to tu začínalo, byla to paráda. Úplně bez reklam. Nyní je to hrůza, to abych ten článek hledal někde uprostřed změti reklam. Chápu, že nějaké peníze server na svůj provoz potřebuje. Tak co udělat čtenářskou sbírku každý měsíc, aby se vybrala suma potřebná pro chod tohoto serveru. Kdyby každý dal třeba 50 až 100 Kč měsíčně, tak se to snad ufinancuje. Nebo pro opravdové skalní čtenáře tohoto serveru zaveďte placené rozhraní (nemám s tím problém), ale absolutně bez reklam a s vysokou rychlostí načítání, bez zbytečných skriptů, které celý proces zpomalují. U… Číst vice »

Romanero

To asi nebude reálné. Je fakt, že uprostřed diskuze je to fakt matoucí. Ale to poskakování stránky s tím, jak se načítají reklamy, je děsné.

ngthrn

Tak možný hybridní model je defaultně reklamy a pro platící bez reklam + možná bonusový obsah (třeba důležité zprávy pro všechny, ale různé obskurní zajímavosti jako bonus). Taky myslím, že víc lidí bude ochotno přispět, pokud budete transparentní ohledně svých nákladů a příjmů.

Skinheads & Punks united

Když to bude placené, tak to hodně lidí odežene, řekl bych, že současný rozsah reklam je snesitelný.

Jirka

A smim vedet, kolik provoz Vas tedy stoji konkretne?:)

Kajman

Já si dovedu představit zaplatit si nějakou rozumnou měsíční částku za odstranění reklam a třeba nějaký bonusový obsah.

Jan Sůra

Dobrý den, díky za připomínky. Verzi, kterou zmiňujete, řešíme.

Jenomjá

Můj názor je opačný – vidět reklamu je mnohem menší náklad než přímé placení. Řekl bych i časový a komfortní – není nutnost zadávat platbu, hlídat si předplatné atd.

A hlavně bych nepřeceňoval obecnou ochotu lidí platit za obsah na internetu.

Je to ale jenom můj názor.

watslaw

Ale vždyť to není buď a nebo. Kdo platit nechce by furt viděl reklamy, a kdo by zaplatil a přihlásil se, měl by to bez reklam. Mnoho serverů tak funguje.

Michal

Děkuji, patřím také k té skupině čtenářů, která nemá problém zaplatit za obsah. Ale poskakování textu při postupném načítání reklam do stránky mě otrávilo natolik, že jsem znovu zapnul AdBlock pro vaši stránku. Možná by to šlo vyřešit jiným umístěním reklamy na stránce?

mikiqex

Bannery mají standardní rozměry, to musí jít vyřešit nějakým placeholderem s pevně nadefinovanou velikostí.

Martin V.

Podle mě je optimální model, který má FR24. Kdo se chce na Flightradar kouknout je občas, tak přetrpí reklamu i fakt, že za 15 minut se mu odpojí a musí si to načíst znovu. A ten, kdo si zaplatí aspoň minimální roční částku za „silver“, tak to má bez reklamy, bez přerušování a lety si může přehrávat tři měsíce nazpátek. No a ti nejnáročnější si zaplatí pořádně a mají tam databázi letů za poslední dva roky a mnoho dalších parametrů, které jsou jinak pod zámkem.

Tím v podstatě vyhovíte všem zájemcům.

noerf

Nevíte, jak to vypadá s úsekem Soběslav – Doubí u Tábora?