Čtvrtmiliardová modernizace 39 let staré stanice metra na Opatově začala
Stanice metra C Opatov. Foto: Jan Sůra
Další stanice v pražském metru bude bezbariérová. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes začal s modernizací stanice metra Opatov.
Nevíte, kdy se začne rekonstruovat Želivského? Jedna z nejzanedbanějších stanic metra.
Podle vyjádření DPP je to v plánu do r. 2024 společně s dalšími stanicemi: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/krizikova-a-jinonice-dopravni-podnik-chysta-dalsi-vytahy-do-metra-20190411.html
Pravděpodobně to prostě jen víc hoří někde jinde. Ono je také něco povrchový stav, čistota, celkový pocit zašlosti atd., a poté stav toho, co je důležité a skutečně se „počítá“ – a to obvykle vidět vůbec není. Jinak s Vámi souhlasím, na Želivárnu je docela smutný pohled.
Želivského mají alespoň jezdící schody. Na Opatově pomáhám snášet kočárek tak dvakrát do měsíce.
Předpokládám, že i zde zůstane zachována možnost stanici tlakotěsně uzavřít.
Myslel jsem, že na Opatově ta možnost nikdy nebyla?
Na vychodnim konci stanice uz jeden nakladni vytah je (byl), ale bylo jej mozne pouzit pouze „v doprovodu poverene osoby“, coz urcite neslo povazovat za plnohodnotnou bezbarierovost.
Šlo jen kdyby jste si udělal zkoušky na dp na provoz nákladního výtahu….
Ale to nebylo umožněno běžným lidem, nebo snad ano? Navíc se ta východní vrata zamykala…
Vstoupit do diskuze…súdružka Kolesárová je z Anděla na horách, že? Jinak nejhorší stanice pražského metra je Kačerov – naprosto nedostatečné schodiště pro kapacitu této stanice. Je to jedna z nejstarších stanic pražského metra a kromě (jediného) eskalátoru se tady zatím vůbec nic nevyměnilo…
Jeste bych k tomu pridal odporny vzhled autobusoveho terminalu s celodennim vyskytem existenci a znacnou poruchovost jedineho eskalatoru. Pritom Kacerov se logicky nabizi jako stanice prestupu na bus pri ceste do Thomayerky.
Kačerov je sice dost nevyhovující, ale po zprovoznění D tam silně poklesne frekvence. Když jsme to vydrželi let 45, vydržíme i 50. K jedné změně tam přece došlo – nad schodištěm býval v jednom místě silně snížený strop – a alespoň tuto stavební nepovedenost se po nějakých +/-20 letech provozu podařilo zlepšit…
Jestli tomu dobře rozumím, tak do rozpočtu 250 milionů korun se nevešel eskalátor vedoucí z nástupiště do vestibulu, je to tak?
Škoda že nejspíš neudělají nic s tím šnekem, co je z nástupiště ve směru příjezdu od Litochlebského nám., schody dolů by hodně urychlily přestup na metro.
Celkem zbytečná investice. Stanice Smíchovské nádraží by rekonstrukci potřebovala více.
Jestli je Chodov zbytečný, to nevím, ale za ten Smíchov máte plus. Ani náznak bezbariérovosti – ta jedna plošina na opačném konci nástupiště směrem od autobusového nádraží s časem jízdy x minut představuje významnou bariéru. Já i dost jiných jsme se už z ní zkoušeli dostat za jízdy, aby nám neujíždělo jedno metro za druhým. Dolínek o tom věděl a nevyřešil.
Prestup z metra na autobus je pro vozickare v soucasnosti nemozny. Vzhledem k tomu, ze zde zacinaji primestske linky do Průhonic/Čestlic, je to i vysoce zadouci. Tim samozrejme nechci rici, ze Smichac by to nepotreboval, ale takovych stanic, ktere by urgentne potrebovaly bezbarierovost je nekolik (Kacerov).
Kačerov mě napadl jako první. skoro denně tam vidím důchodce co jdou po jednom schodu, pauza atd. Aspoň si jednou týdně odnesu nějaký kočárek ale taky by se to mělo řešit. By mě zajímalo proč se to nedělalo rovnou, když bylo vše tehdy o tolik lepší a slunce hezčí. kde soudruzi udělaly chybu?
Na Kačerové jsou eskalátory, ne? Takže je bezbariérový jak pro kočárky,tak pro nemocné, kterým pevné schody dají zabrat, tak pro lidi s kufrem na kolečkách. Bezbariérovost neznamená nutně jen pro vozíčkáře. Jak píšu, je spousta dalších případů, pro které je pevné schodiště významná bariéra, ale eskalátor už je v pohodě. Smíchovské nádraží nemá ani eskalátor.
smichovske nadrazi je s tema padesati rovinama naprosta prasarna.
eskalator ma do nadrazi, ale mezi nadrazim a autobusovym stanovistem mhd neexistuje bezbarierovy pristup.
verim, ze se to vyresi pri pristavbe autobusaku na strechu.
Smíchov má bezbarierový přístup na autobusové nástupiště po východním chodníku Nádražní ulice u KV elektro. Je to samozřejmě daleko delší cesta, kterou nikdo normální nejde.
Kačerov má jeden eskalátor a ten jeden eskalátor jede nahoru. Směrem dolů žádný nemá.
Ne eskalátory ale eskalátor (1), když se podělá => všichni na schody. Schody jsou tu úzké a strmé vzhledem k vysoké výměně cestujících na Kačerově. Tato stanice je budovaná dle nejstarších norem, proto je pochopitelné, že dnešním požadavkům nevyhovuje. Vozíčkář (el.pohon) je nejvyšším stupněm omezení schopnosti pohybu, takže pokud máme mluvit o bezbariérovosti, tak s dimenzováním na tento stupeň.
Eskalátor je tam jen jeden ve směru výstupu a k tomu ještě extrémně zatížen. Co souprava metra to fronta na eskalátor…
Asi vývoj doby. Představte si, že za první republiky nebyl v celém státě jediný eskalátor, divné že ? A dveře na „fotobuňku“ byly za socíku jako velká atrakce na ruzyňském letišti.
Není to úplně 100% jen vývojem doby s poukázáním na technický rozvoj. Moje matka kdysi hodně bojovala za to, aby v Rakovníku bylo možné z domova důchodců vyjet na vozíku. Stačilo by bývalo tehdy jen prorazit jedny dveře ze sklepa. (Dnes to tam takto nějak je).
https://mapy.cz/s/maguhakaze
Bylo jí vysvětleno, že není zájem na tom aby lidé na vozíku mohli běžně ven. Ostatně proto má třeba pražský magistrát historicky ústav pro postižené v Kytlicích a Horní Poustevně, nikoliv v Dejvicích či Vršovicích. Prostě ukazovat lidi s omezením nebylo v souladu se socialistickým pohledem.
Nemáte úplně dokonalý přehled: slyšel jste někdy něco o pražské Bílé labuti ( http://www.bilalabut.cz/page/about-us/ )?
Na Ruzyni nebyla fotobuňka, ale takové nášlapné rohože, které dveře otevíraly. Co já tam hraním si s nima utratil času…
Nechápu jak je možné, že v rámci rekonstrukce ten šnek nezmizí. Tak nedomyšlený přestup z busu na metro se jen tak nevidí. Hlavně, že bude kaskáda výtahů! Nic proti výtahům, ale 90% cestujících musí chodit tím šnekem, který končí navíc směrem „do zdi“ místo aby byl zatočený směrem do metra. Fakt pakárna!
Ať je šnek sebeblbější, ale až bude výtah v poruše, tak si na šneka ráda vzpomene nejedna mamina s kočárem. Nemluvě o tom, jak kabiny výtahů přitahují různé existence, po kterých tam zbyde všechno možné.
Kdo ví, jestli v tom „nemá prsty“ třeba nějaké opatření v rámci OSM („ochranný systém metra“): civilní obrana měla tehdy v lecčem dost podstatné slovo …
Pokud mám správné informace, tak se bude budovat výtah jen k autobusovým zastávkám směr centrum (východně od Chilské). Na západní straně (u šneka) se připravuje developeský projekt (https://www.novy-opatov.cz/), jehož součástí by měla být i rekonstrukce zastávek a nové řešení přístupu k nim (včetně eskalátorů, výtahů a demolice šneka), ale to bude ještě pár let trvat…
Pokud mám správné informace, tak se bude budovat výtah jen k autobusovým zastávkám směr centrum (východně od Chilské). Na západní straně (u šneka) se připravuje developeský projekt (https://www.novy-opatov.cz/), jehož součástí by měla být i rekonstrukce zastávek a nové řešení přístupu k nim (včetně eskalátorů, výtahů a demolice šneka), ale to bude ještě pár let trvat…
Bez šneka by stanice Družby už nebyla stanice Družby.