Čtvrtmiliardová měřící drezína v detailech: nejvíce technologie bude od Plasser&Theurer
Motorová měřící drezína od Plasser&Theurer, podobně by měla vypadat i nová pro SŽDC. Foto. Plasser&Theurer
Společnost NDCon Logic odhalila první detaily motorové měřící drezíny, kterou má za 267,5 milionů korun dodat Správě železniční dopravní cesty
Může mi někdo říct, co na té drezíně stojí čtvrt miliard?
Spíš přoč se toho neujali rovnou pánové Plasser s Theurerem a je nutný prostředník…
Samotná drezína (myšleno vozidlo) není nijak složitá a tak to vypadá, že cena není oprávněná. To, co ale tvoří největší část ceny je technologické vybavení, které s ohledem na požadavky SŽDC v rámci veřejné zakázky, musí být na opravdu špičkové úrovni.
Smutné je, že v podstatě všechny železniční správy v Evropě jsou velmi dobré v tom, že dokáží nasbírat obrovské hromady dat, ale následně pak s nimi nic nedělají.
Jakékoliv špičkové měřící zařízení je drahé, protože s přesností stoupá cena exponenciálně. A pokud se jedná o železniční (ale taky třeba aerospace nebo jinou) specialitu, roste ta cena ještě rychleji.
Správná otázka by měla znít, jestli je zapotřebí takhle špičkové vybavení a jestli by to nešlo řešit nějakým oborově nespecifickým zařízením. Ale na to tady odpověď nenajdeme.
myslíte technologií pochůzkáře.
Tomáš Říha: Technologie pro to, aby se s nimi „něco“ dělalo (tj. minimálně, aby byly ve strojově dostupné a systematizované formě), se minimálně v SŽDC již připravují.
Pěkná.