cargo

Čtvrtmiliardová měřící drezína v detailech: nejvíce technologie bude od Plasser&Theurer

Motorová měřící drezína od Plasser&Theurer, podobně by měla vypadat i nová pro SŽDC. Foto. Plasser&TheurerMotorová měřící drezína od Plasser&Theurer, podobně by měla vypadat i nová pro SŽDC. Foto. Plasser&Theurer

Společnost NDCon Logic odhalila první detaily motorové měřící drezíny, kterou má za 267,5 milionů korun dodat Správě železniční dopravní cesty

Společnost NDCon Logic odhalila první detaily motorové měřící drezíny, kterou má za 267,5 milionů korun dodat Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) pro měření hlavně regionálních tratí.

Na její dodání má NDCon Logic podle smlouvy 32 měsíců. Firma dosud neví, kdo bude všechny části drezíny a vozu vyrábět. „S potenciálními dodavateli již určitou dobu jednáme, jednání budou uzavřena do několika týdnů,“ řekl Vlastimil Hebelka z NDCon Logic. Firma má dodat podle smlouvy nejen drezínu, ale i tažený servisní vůz.

„V první fázi projektu nyní probíhá upřesnění technické specifikace drezíny s ohledem na její vnitřní uspořádání, z toho také vyplynou finální požadavky na vybavení a vnitřní dispozice servisního vozu. Následně vybereme vhodný typ vozu a také jeho dodavatele,“ upřesnil Hebelka.

Firma bude na zakázce spolupracovat zejména s rakouskou společností Plasser&Theurer, která je dodavatelem měřící drezíny a měřících technologií. „Patří v tomto oboru k absolutní špičce,“ vysvětlil Hebelka.

Měřící drezína bude vybavena měřícími technologiemi pro diagnostiku geometrických parametrů koleje, pro měření příčného profilu kolejnic a ojetí kolejnic, dále bude drezína vybavena systémem čelního snímání koleje. Servisní vůz bude poskytovat technické zázemí pro měřicí drezínu a obytné a sociální zázemí osádky.

Předpokládané technické parametry drezíny:
délka:             16,7m
šířka:              2,9 m
hmotnost:      cca 50 t
rychlost:         100 km/h

Tagy měřící drezína NDCon Logic Plasser&Theurer SŽDC
7 komentářů