Čtvrtmiliarda za pozemky na Masarykově nádraží. Peníze z prodeje Pentě použijí ČD na nové vlaky

Vizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: PentaVizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: Penta

K penězům se dopravce dostane dříve, než plánoval.

České dráhy získají za prodej dalších pozemků v areálu Masarykova nádraží dalších 243,8 milionu korun. Podle dopravce díky nové dohodě s firmou Penta Real Estate jde o vyšší částku, než původně předpokládaly, a ještě ušetří na nákladech spojených s archeologickým průzkumem a řešením starých zátěží, včetně nákladů na přemostění metra a jeho podzemních technologií.

Prodej 24 407 metrů čtverečních pozemků Pentě oznámily České dráhy v tiskové zprávě. Už dříve dopravce prodal 18 730 metrů čtverečních pozemků, pro které nemá využití. Nyní se prodávají pozemky v blízkosti magistrály a autobusového nádraží na Florenci.

České dráhy se společností Penta Real Estate uzavřely dohodu o prodeji pozemků za podmínek, zohledňujících i případné zhodnocení pozemků po schválení změny územního plánu. Navíc se prodej realizuje dříve, než byl původní předpoklad, a České dráhy zároveň uspoří náklady spojené např. s archeologickým průzkumem nebo odstraněním geologických vad na pozemcích. „Díky tomu prodaly pozemky za výhodnějších podmínek s vyšším výnosem,“ uvedl dopravce v tiskové zprávě.

Dvoumiliardová injekce pro ČD. Dopravce prodal Sekyrovi zbytek pozemků na Smíchově

„Jsem rád, že se nám s developerem podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky při prodeji pozemků na Masaryčce, a zároveň tak může z centra hlavního města zmizet jeden z posledních brownfieldů, který poslouží k rozvoji metropole. Vedle částky, kterou za ně dostaneme hned, smlouva počítá i s doplatkem vycházejícím z finální podoby územního plánu. Zároveň nebudeme platit náklady na úpravy pozemků, které souvisejí např. se zdejší stanicí metra Florenc nebo s archeologickým průzkumem lokality. To nově zajistí developer,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Peníze z prodeje dopravce se použije na nákup nových vozidel. „I proto nevyužité pozemky prodáváme a nevystupujeme v roli developera. Jen letos do regionů putují desítky nových vlaků a příští rok nasadíme na dálkové trasy nejnovější soupravy ComfortJet. Naším plánem je investovat do nových vlaků a služeb,“ dodal Krapinec.

Tagy České dráhy Masarykovo nádraží Penta Real Estate
82 komentářů