Čtvrt roku do velké změny na železnici. Kraje i stát novým dopravcům věří, že stihnou nabrat lidi
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Přesně za čtvrt roku vypukne jedna z největších změn na české železnici. Více než pět procent výkonů na tuzemských tratích
Hlavní ostuda je neexistence jednotného tarifu…nebo alespoň aplikace, která by uměla sama poskládat a koupit jízdenky různých dopravců. Pravidelným cestujícím je to jedno, ale pro příležitostné to bude bordel na kolejích. A pro přestupující, kteří nenakupují přes internet (třeba část starších lidí), může pořízení další jízdenky ve stanici u dalšího dopravce při přestupu znamenat, že jim ujede vlak… Otevřeme trh, ale domyslet detaily aby bylo cestování pohodlné…to ne, to by se asi chtělo moc. Otázka taky je, jak bude řešena návaznost mezi jednotlivými dopravci…například jestli bude garance posledního přípoje ten den jak ji mají ČD, nebo jen výmysly typu IDSJMK… Číst vice »
Ariwa nebude jezdit mezi ValMezem a Roznovem. Docasne reseni nebo na dobu 10 let bude tuhle trasu zajistovat CD?
Jako Krpolák sú rád, že do Vyškova a na Ostravsku budeme i nadále moci jezdit přímo i z Krpole.
Jako prognostik-amatér tuším 3 možné budoucnosti 1) doprava v závazku bude v rukou státu: vyladěná, transparentní, pasažérsky přítulná –> tedy ideál, ke kterému se budeme léta asymptoticky blížit, pokud vůbec 2) zachování současného zhoubného bujení nádorního dopravce: béčka, přezíravost až arogance k cestujícím -ČEST VÝJIMKÁM- , přirážky atd atd 3) antré soukromníků, tj. otevření dveří do širého světa dalších budoucností (od daleko lepších než ad1) – tak nějak „á lá Švajc“; ….. ; až po úpadek) Přijde mi, že nejmenší zlo je risknout ad 3), vydržet porodní bolesti a pak vychovat dobré potomky. Kousek níže psáno, A.R., že kraje věří.… Číst vice »
Mým mínuscům! zatímco jste mě včera grilovali, stal se typický příklad přezíravosti až arogance – ad2): Écéčku 273 se nechtělo pokračovat z Třebové dál k Brnu. 20 minut přivezených od Prahy už zvýšilo na víc než 30, cestující seděli neinformováni, když nás dojel R861. Teď začala vlakvedoucí EC konečně informovat, chvatně zapla rozhlas „máme něco s lokomotivou, kdo spěchá do Brna, vedle zastavil rychlík do hlavního“. Nastalo něco jako přednacvičená ukázka evakuace letadla – brnachtiví spěchači, já taky, jsme byli hbitě a ukázněně v interpanteru tak do dvou minut. Poslední z nás ještě nedosedli na zadky, když se EC rozjelo.… Číst vice »
to bude bordel, na každého dopravce kupovat extra jízdenku, hm to je tedy cesta kupředu !!!
jen tak pro zajímavost https://regiojet.jobs.cz/detail/?id=G2-1381219498-aden_brand0&rps=77
Kraje věří. Cestující nevěří.
Běžnému cestujícímu je to u zádele nebo uvítá změnu oproti rutině, to je celé.
silene, silene, silene! ocekaval jsem ze podminkou rizeni budou v prvni rade nove vlaky nebo vlaky max 10 let stare s klimatizaci a beznym standardem dnesni doby a ze se zkrati dojezdove casy a na rychlicich budou zruseny zbytecne zdrzujici zastavky. navic tedy vsechny vlaky z prahy na boleslav pred vylukov v praze vzdy jezdily z vrsovic tak doufam ze to tak bude i nadale. arriva tedy zatim vypada totalne desive jak diky starym hroznym neklimatizovanym vlakum tak jizdni rady zadne zlepseni..
V čem je vlastně důležité „stáří“ vlaku?
Pozice „vše nové“ je proti zájmům Českých drah, nemůže být akceptována.
Pozice „vše nové“ je zároveň nad finanční možnosti českého rozpočtu.
Pozici „vše nové“ současně nelze vyhlásit v situaci, kdy devět měsíců předem hledám dopravce na tři až pět let.
Děsivě vypadající staré hrozné neklimatizované vlaky Arrivy nejsou proti stávající nabídce Českých drah na lince R21 žádné zhoršení, u smlouvy na tři roky se nic lepšího čekat nedalo. Nezbývá než doufat, že ministerstvo dopravy konečně začne dělat svou práci a využije ony tři roky k přípravě a vysoutěžení pořádné nabídky.
Dotaz na Alstom Linty u Leo v PCE kraji a u Arrivy ve ZL kraji…. bude nějaká změna v dislokaci jednotek kvůli změně ValMez-RpR? Jestli jsem pochopil správně, tak 6 jednotek (z toho 5 Lintů) v Pardubickém kraji najede o dost víc kilometrů ročně než (původně domluvený) roční nájezd ve Zlínském kraji 22 jednotek Arrivy (z toho 10 Lintů které půjčuje Arrivě firma Leo Ex.). Konkrétně v PCE má Leo Express najezdit 743 tis. vlkm ročně = 124 tvlkm/jednotku. Zatímco ve Zlínském kraji má Arriva najezdit 1869 tis. vlkm ročně = 85 tvlkm/jednotku, tj. o třetinu míň. Dojde k nějaké… Číst vice »
Ještě jednou odkaz na fotky:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Aktualni_opravy_trate_300/
Ještě pár fotek z aktuální rekonstrukce tratě 300, která se rychle opravuje před příchodem Regiojetu: https://seta00121.rajce.idnes.cz/Aktualni_opravy_trate_300/ Napřed je na fotkách stanice Věžky, kde je nová průběžná kolej. Pak je vyměněná část TK od zhlaví žst Chropyně cca 1,5 km směr Věžky. V tom zbývajícím starém úseku jsou pražce dokonce z roku 1971. Dál je zcela nová TK v celém TÚ Chropyně – Kojetín včetně úseku na mostě přes Moravu. TÚ Kojetín – Němčice (část) a Němčice – Nezamyslice (celý) se dělaly v předchozích dvou letech. Zajímavé je, že i po skončení výluky 1.9.2019 zůstaly původní rychlosti, tj. 80 km/h v… Číst vice »
A víte co? Ano, je to tak, soukromník za to může, konečně to dělají pro soukromníka nové =) pro ČD by to nezrekonstruovali. Ať žije soukromník a revitalizace tratí!
Od nástupu soukromích dopravců na tuzemské železnici jsem očekával a očekávám nadále nějakou přidanou hodnotu. Něco, co posune cestování lepším směrem, at je to pohodlí cestujích,větší frekvence a nebo zajímé jizné.Bohužel, at se snažím jak se snažím, nijak a nikde to zatím nevidím, snad jen Leo Expres mě nadchl spojem Praha -Hradiště. Ale že bych mohl hovořit o přidané hodnotě,že to mělo smysl, že se něco zvedlo k lepšímu.NE, Nesčetněkrát jsem byl v UK, kde působí řada soukromích dopravců, doporučoval bych se inspirovat tam, jaká jsou hlavně především pravidla pro soukromníky,aby vůbec mohli vyjet. Tyto pravidla byc zavedl zde, například… Číst vice »
Přidanou hodnotu musíte hledat u objednatelů. Toto není žádná komerce, to je závazková doprava. Co objednatel chce, to dostane. Nic více…
Vaše formulace „pravidel“ svědčí především o tom, že jste ten systém v UK vůbec nepochopil, i když jste tam byl nesčetněkrát – holt komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.
janě, vyzobet třešničky dokáže každej, tohle je opravdu skvělý – že když vysoutěžíte jednu hlavní trat, musíte se postarat i o tu vedlejší,která z ní napojuje.
Chci se zeptat proč je tu systém plusů a minusů, když stejně ty nejoblíbenější příspěvky tím nevyletí nahoru jako první?
Znamenáme si jako nápad ke zvážení, chceme během podzimu web trochu vylepšit, díky.
Tak to bacha na spamera Trondu, ten bude mínusy nahoře jako stálice…
Případně bude v čele vytrolená spamerka Iva, která ještě nenapsala žádný příspěvek k tématu.
Drtivá většina příspěvků jsou reakce na dřívější příspěvek, tak nevím, jak by to pak bylo přehledné..
Na idnesu to funfuje
Před nástupem soukromého dopravce se opravuje i trať Brno – Přerov… Zmizely už úseky s tím nejhorším svrškem hlavně v úseku Nezamyslice – Přerov. Probíhá to už třetím rokem, letos přišel na řadu úsek Kojetín – Chropyně – Věžky…
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Trat_Brno_-_Prerov_aktualne/
Byla by škoda, kdyby prudké zvýšení kvality a kultury cestování po nástupu Regiojetu na tuto trať zhatily nějaké výluky…
Takže z důvodu, že ČD nebyly schopny nabídnout nižší cenu v soutěži MD, tratě, o které přijdou, se nesmí opravovat? Těšíte stejně i tratě, kde ČD zůstávají?
Proč by se neměly opravovat? Nerozumím moc smyslu tohoto dotazu…
Vyznívá to, že se to opravuje jen kvůli příchodu soukromého dopravce, jak tu mnozí konstruují.
300 stoji věčně už roky. Nevim, jestli na ni ty NAD nejsou spíš „běžný stav“.
No, mě to tak skoro připadá (berte prosím s trochou nadhledu..). Takových let se tam nic nedělo a teď naráz se položí tolik km nové koleje, nové nástupiště v rychlíkových stanicích, divné…. Ale vážně. Ono spíše souvisí s tím, že už se nevěří v brzkou realizaci upgrade té trati na těch proklamovaných 200 km/h, tak se opravuje, aby se vůbec dalo jezdit… Dlouho se nic nedělalo s tím, že se to bude „už brzy“ celé předělávat. Snižovala se postupně rychlost a zaváděly PJ, později už jen TOR… Dlouho by to asi už nevydrželo. Ten příchod Regiojetu to možná jen trochu… Číst vice »
Sám píšete, že to trvá už třetím rokem, takže souvislost s RJ na R8 je nulová.
Jak uvádím níže: roční plán výluk se zveřejnil na jaře v roce 2018. Všechny tyto tratě tam byly na příští rok naplánované, že se budou opravovat, prostě nové vedení SŽDC dalo větší prioritu opravám a dostalo na ně více peněz. Soutěže na tyto výkony byly na podzim 2018. Takže SŽDC plánovala bez ohledu na dopravce.
Však jak vádím jinde, ten souvis je spíš s tou stále odkládanou rekonstrukcí a zdvoukolejněním tratě. Vždyť podle původních plánů se mělo už jezdit po novém. Takže sláva, hurá, že se to opravuje alespoň takto…. S tím příchodem RJ to opravdu myslím jako nadsázku, vsadím se, že příští rok se bude půl roku spravovat nějaký jiný úsek…
OK, to jsme si nerozuměli, omlouvám se.
Nejde jen o PJ a TOR, situace tam dospěla to takového stavu, že se mezi Vyškovem a Ivanovicemi v roce 2011 vysypaly Wapky: http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Vyskov_110605.pdf Kde jinde by se tedy měla trať důkladně opravovat, když už ne tady? Já bych za tím konspirační teorie nehledal, spíš zanedbanou údržbu, která se teď dohání. A to je dobře.
No jo, ale zrovna mezi tím Vyškovem a Ivanovicema se žádná oprava nedělalal. Tedy alespoň žádná větší oprava…. Zatím se ve větším rozsahu opravuje pouze úsek Nezamyslice – Přerov. Ten už byl ale tragický…
Píšete, že linka Kolín-Šluknov je zkrácená do Nového Boru, ale v JŘ je většina vlaků pořád do Šluknova. Co to znamená?
Většina ne. Pouze tři spoje tam a tři spoje zpět.
Já tam teda vidím 4 „dlouhé“ spoje + jeden částečně, celkem jich je 7. Podle mne většina.
Že si je „doobjednaly“ Ústecký a Liberecký kraj poté, co se na to Ministerstvo dopravy vy***lo.
Za jednu z největších chyb považuji to, že se kvůli pozdějšímu startu celostátního tarifu podstatným způsobem rozšíří okruh relací, na které nebude možné koupit jízdenku tím nejjednodušším způsobem – že prostě řeknete na nádraží název cílové stanice. A u relací, kde začne jezdit více dopravců, se budou pokladníci muset začít ptát, kterým spojem člověk pojede. Mnohem častěji uslyší cestující odpověď, že jízdenku na navazující úsek si koupí až někde cestou. Někdy u průvodčího, jindy někde v pokladně. Skvělé zpestření cesty zejména u ostrých přestupů (manipulační přirážka skoro jistá) a na rozlehlých nádražích (dlouhé pochody s kufry sem a tam). Lepší… Číst vice »
Tak si ji koupí cestou, no. Ona ani ta koupě přímé jízdenky nebyla tak bezproblémová, pamatuji jak pokladní v Jevíčku bojovala (statečně) s úkolem vypsat jízdenku do Prahy přes Skalici n. S. Kdyby dala pc a nechala to na někom s PC ;), bylo by každému líp. Jízdenka Beroun – Kladno, podobný zážitek.
Manipulační poplatek se neplatí při doplatku při jízdě za původní cílovou stanici.
Manipulační poplatek se neplatí při přestupu z vlaku jiného dopravce.
Citujete z přepravních podmínek ČD, ale ty samozřejmě u nových dopravců nebudou platit. Přestup do vlaku nového dopravce = nová přepravní smlouva. Bude záležet jen na dopravcích a na krajích, jestli manipulační přirážku uplatní a v jaké výši.
Takové záležitosti by principiálně měla řešit obecně závazná vyhláška o přepravním řádu. Tam, kde v ní dnes stojí, že „nezajistil-li dopravce prodej jízdenek před nástupem do vozidla, musí umožnit cestujícímu zakoupit si jízdenku po nástupu do vozidla za jízdné bez přirážky“, by měla být i obdobná ustanovení pro případy přestupů, navazování tarifů a přepravních smluv atd.
Tohle nemají v SPP jen ČD, ale snad všichni dopravci co už v závazku veřejné služby někde jezdí.
Přesně, noví dopravci se už už těší, jak busou moci nasrat cestující. Vlastně kvůli ničemu jinému do těch tendrů nešli.Tak určitě. Realitou je, že jedinej, kdo dodnes otravuje s nějakými příplatky, jsou pouze a jen České dráhy, jejichž personál zcela běžně ten doplatek vyžaduje (bez jakékoli opory v tarifu) i ve chvíli, kdy si chete za jízdy dokoupit jízdenku za původí cílovou stanici. U jiných dopravců už v počátcích pochopili, že trestat lidi za to, že u nich chtějí utratit peníze, nedává smysl.
To není pravda, minimálně LE přirážky za nástup bez jízdenky taky dává.
Na „manipulační přirážky“ si hraje jeden bohorovný nenažraný dopravce, kterému jsou nějací cestující u (censored).
Jinde není při přestupu s dokoupením u průvodčího žádný problém.
DLB: Osek m.-Most-Rakovník, Lužná-Jirkov a Chomtov-Vejprty.
Pán Bůh s námi a zlé pryč, hlavně to Trychtýřovo povoznictví. Hlavně u Trychtýřova povoznictví je spousta otazníků nad férovosti výběrového řízení, tvz. šitého na míru povoznictví Arriva vraky s.r.o. S.r.o je u tohoto povoznictví zkratka spolecnost s rozumem omezeným. Jsem zaměstnán u soukromého dopravce, ale osobní doprava měla být pevně v rukou státu. Kam daly kraje rozum, když vybraly Trychtýřovo povoznictví to nevím, možná za to někdo něco hezkého vsimneho dostal. Snad se alespoň SOSADu podaří něco zvrátit a aspoň Trychtýřovo povoznictví by mohli zašlápnout do země jako vajgl.
V tom že osobní doprava by měla být v rukou státu s vámi souhlasím ale asi tu dostanete spoustu mínusu. Tento názor tu je značně neoblíbený.
zkrátka tu komunisté nejste v převaze 🙂
Neřekl bych že to je otázka komunistů….
Stačí se podívat jinam Velká Británie, Francie, Španělsko,Německo a další tohle všechno zkoušeli před námi a nedopadlo to dobře je Česko jde proti proudu. Neříkám že je to špatně nebo dobře a taky nikoho neurázím a neškatulkuji jako vy. Jen možná ne všichni rozumí tomu proč je to tak intenzivní. Proč prostě je tam tak nic velký tlak…
Ano, asi to není dobře rozdrobit na tolik dopravců, to je jedna strana zla… Ať tedy vzejde jeden hlavní, např. Regiojet (nebo třeba úplně někdo jiný), který postupně kvalitně zajistí většinu výkonů. Protože na druhou stranu vidíme, že ono celosíťové zajištění v režii ČD je zlo druhé. Žádná změna k lepšímu by se tam bez konkurence nikdy nekonala… To je snad jasné každému…
Jak můžete do jednoho pytle nasypat UK, F, E a D? Čtyři země, čtyři různé přístupy, ale všechno špatně? Byl jste v těch zemích a cestoval tam vlaky?
Jenže Jaromír vůbec netvrdí, že je tam stav špatný teď. Jen říká, že v době, kdy se tam zkoušel tento přístup, tak to dopadlo špatně…
1. v Británii to zkoušeli a dopadlo to obrovským nárůstem počtu cestujících, což je dobře;
2. ve Francii to nezkoušeli, ani by nemohli vzhledem k tomu, jaký tam je socialismus, a mimo TGV francouzská železnice pomalu umírá;
3. ve Španělsku to nezkoušeli, tam je to vůbec nepředstavitelné;
4. v Německu to zkoušeli, mají zhruba třetinu závazkové dopravy mimo skupinu DB a funguje to velice dobře.
Pokud máte nutkání vymýšlet si nesmysly a pak je vydávat za skutečnost, nechte se radši vyšetřit dříve než později.
Obdivuji hlavně politiky v Ústeckém kraji. Po tom jak se spálili s autobusy až se rozhodli si založit radeji vlastní podnik jdou do toho na železnici znovu a to s ještě větší vervou. Tolik dopravců na jeden kraj to je asi vážně síla. Možná něco málo ušetří na dopravcích ale zase dají spoustu peněz za zřízení a provoz koordinačního centra nebo jak tomu budou říkat.
Říká se tomu centrální dispečink. A ten funguje v současné době v Libereckém kraji a v Jihomoravském kraji. Jejich účelem je převážně zajistit garanci přestupů mezi navazujícími linkami. To má být účelem i v Ústeckém kraji. Další kraj, což je poměrně zarážející, který chce centrální dispečink je kraj Jihočeský
Konurence ano ale ne tahle parodie.. preklenuci období ale pak nové stroje ne šroty z Raichu .. SME si pomohli.
Ono to čemu říkáte šroty z raichu je určitě mnohem lepší než to co současně jezdí po českých kolejích.
Dá se to přirovnat k o bčerstvení na našich nádražích. Když jeden nabízí dlohodobě výhodně hot dog, tak pro mnohé „gurmány“ příjde najednou k chuti fonetti. Obojí je z hledisa zdravé výživy pěkná srač..
Věřím tomu, že kdyby se nesoutěžilo tak ještě za 5 let budu jezdit ze Žatce do Mostu s ČD 814 a ne novou Pesou.
Asi to bude zátěžová doba i pro dopravce i pro cestující, aspoň zpočátku. Doufejme že se nepřidají vlivy jako kalamitní příchod zimy, vnitropolitická krize ap. Jak čtu od rána diskusi (tu neemoční část), tak i příznivci i odpůrci mají pár silných argumentů. Ale aspoň malá útěcha – hůř už bylo, v devadesátejch. Těsně než přišel za pět minut 12 první neódées ministr Moos, už začínala drážní agónie
Velká změna… Žádný požadavek na nová vozidla. 🙁 Kdyby kraje uzavřely s dopravcem smlouvu 3 měsíce před rozjezdem na 15 let, bylo by to lepší.
Uvidíme no.. 5%, podle mě je to víc. Každopádně jsem zvědav, co cestující. Podle mě jízdné bude vyšší – IDS, dorovnají to na úroveň autobusů. Bude bordel. Bude problém při přestupech a na hranicích malých nesmyslných českých krajů. (mě se týká ten Zlínský) Pro mě to rozhodně změna k lepšímu není. Cesta k lepším zítřkům je pouze .. Smysluplné postupné modernizace infrastruktury na regionálních a příměstských drahách za rozumné peníze. (tedy ne přejezd na regionální dráze pro jeden bárak, nebo les a pole za 10 mil, když tam jsou co 300 metrů, EU nástupiště, podchody a výtahy s šachtami, kde… Číst vice »
Nevyjedou/do švestek nevydrží! Teda kromě AŽD. Zdenda je Bůh a zachraňuje nám lokálky. Na toho nám nesahejte.
Ono toho modré gumy napovídají vždy když je někdo připraví o nějakou linku. Jak nový dopravce nevyjede a jak je budou ČD zachraňovat apod. Takových řečí už jsem slyšel…
VRT: ono se dá vlastně už po letech zkušeností říci, že smysluplné věci se poznají právě podle toho, že na ně retardi v sešmajdanejch prestižích a s ledvinkou přes panděro žehrají v šotodiskusích. Maně vzpomínám na nemožnost obsluhy Radotína vlakem, nemožnost prodávat ad-hoc doplatek do první třídy, nemožnost v českých podmínkách používat vratné soupravy s řídícími vozy, jakož i na desítky desítky dalších věcí, které „prostě nejsou možné“ (neb odporují Pravidlu č. 1) a které už běžně fungují ku spokojenosti obecenstva.
mate pravdu Ferenci. odlozil jsem si perlu z mistni diskuse, myslim, ze ted ji pripomenu:
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na …
Já Vám nevím, ale linku Bohumin Brno dostal Regiojet asi za trest. Když je výluka tak je linka na odpis, když výluka není tak neustàlé křižování…no za trest. O železničním svršku v úseku Přerov-Brno škoda mluvit (aneb spojení druhého a třetího největšího města na český způsob). To už lepší si 40korun připlatit a vzít to Moravia/Polonia/Bathory/Helfštýn/Sobieski přes Břeclav. Jízdní doba o 7 minut delší, ale mám restaurační vůz (ve Warsu vaří výborně) pohodlí, rychlost a cigárko v Břeclavi (Tam je 20minut tak i pivko zvládnu po dobrém obědě ve vlaku).
Tak kecám…Brno Bohumin za 200, Brno Břevlav Bohumin 255…furt se to mění, ale i těch 55korun si rád, milerád připlatím
Pozor! Když jsem jel z Přerova do Brna, nabídlo mi to akční jízdenku (nebo jaká to byla) mnohem levnější přes Břeclav, než přímo. Byla vázaná na použití R Olomouc – Břeclav – Brno. Takže i tímto způsobem i samotné ČD motivují cestující jet přes BV….
To se dá předpokládat po nástupu RJ na přímou trasu ve velkém. Ostatně, kdybych já provozoval produkt sice po delší trase a s přestupem, ale přišel – li bych o produkt přímou trasou, tak jízdné taky upravím tak, aby mi cestující pokud možno zůstali (a na trase přes Břeclav je podstatně méně výluk).
A co třeba zavést přímý vlak Brno-Břeclav-Bohumín. Kdyby se na to použil třeba Interpanter, ať se neztrácí čas prepřáhnutím lokomotivy v Břeclavi, měl by potenciál tu trasu zajet i rychleji, než Žluťák na přímé trase.
A kdo vám ho zaplatí? Objednatel to nebude…
No, zajímavá myš Lenka. Třeba to povede ke zvětšení tlaku na urychlení „céčka“ v JmK, takže by konkurence přinesla dokonce i zrychlení dopravy (byť na jiné trati). :-))
A myslíte si, že se někdo oficiálně přizná je to v p… ! Nemáme lidi?
Určitě. Stihnou všichni. Arriva s nástupním platem stevarda 18600 brutto, LEO expres Tendrs 17500 brutto… Zájem je určitě velký.. 🙂 Neskonalá drzost, nebo naivita soukromých dopravců, že jim personál bude pracovat za skoro minimální mzdu je absurdní. Dokud nenabidnou plat, který bude převyšovat, plat u státního dopravce, tak nemůže očekáváte velký zájem. 🙂
Pokud vím, tak Arriva nabízí stevardům hrubou mzdu 30 000 Kč. Informace zveřejněná na oficiální FB profilu společnosti. Pro Prahu možná málo, ale pro lidi ze Zlínského kraje je to solidní nabídka na pozici stevarda v osobáku.
Na v podstatě nekvalifikovanou pozici je to velmi slušný plat!
Třeba u strojvedoucího píšou z Trychtýřova povoznictví 50 tisíc. Přitom základ je 30 a k tomu příplatky a bonusy typu bonzovne, vlezdoprdelne a podobně.
A můžete říct, proč tak lžete?
To co jsem napsal je pravda. Základ 30 a zbytek příplatky, za délku praxe, nebo držení licence, směnné, soboty, neděle, případně svátky, plnění povinností a pod. Když se agitátor a pucflek, který bude o odměnách rozhodovat blbě vyspí, tak fira splace nad výdělkem.
Přestaňte lhát, to si jako myslíte, že jsou tu všichni nesvéprávní???
Pane Sůro, myslím si, že by technicky neměl být problém zajistit, aby diskutující vystupovali pod skutečnými jmény. Spousta častníků totiž neumí nic jiného, než plivat na konkurenci, popřípadě bývalého zaměstnavatele.
Žijeme bohužel v době, kdy se dá obejít víceméně jakákoliv identifikace. A někteří se za svoji tupost ani nestydí, viz diskuse na novinkách.
Co třeba login přes MojeID od CZ.NIC? Však tím by se to hravě vyřešilo 🙂
Vy máte také rád Šimka a Grossmanna? Aneb „zamezit návalům v podzemní dráze tím, že nebude“… 🙂
Jo, a pokud někdo na 1. máje nevěší správné vlaječky nebo si při volbách dovolí zajít za plentu, tak by se mu to mělo taky poznamenat do kádrovýho spisu, že? Nahlásit zaměstnavateli, odebrat cestovní pas, doporučit sblížení s dělnickou třídou v uranových dolech…
Děkuji za velmi hezký obsáhlý a propracovaný článek. Velmi dobrá práce.
Pouhých 5% a železnici jako takovou to znehodnotí kompletně. Tragédie, tím víc, kolik o má bezduchých podporovatelů.
Myslím, že se hodně zkomplikuje cestování tam, kde nový dopravce převezme rychlíkové linky. Skončí pohodlí toho, že si člověk koupí jízdenku na určitý spoj, ale nakonec jede později. Nově už bude muset čekat na vlak konkrétního dopravce nebo si koupit novou jízdenku. Též je možnost cestovat na jízdenky PID, jenže tím zase přijde o garance dopravce v případě zpoždění. Myslím třeba cestu Příbram–Praha–Ostrava. Komu ujede kvůli zpoždění v Praze Pendolíno do Ostravy, má s jízdenkou PID (pro úsek Příbram–Praha) smolíka. A jestli dopravci stihnou vyjet? Když nepojede vlak, zajistí autobus. Když nezajistí ani autobus, nepojede nic. Stává se to i… Číst vice »
Jestli si myslíte, že dnes pendolino čeká na zpožděnýho švejka, tak jste teda na omylu a to se jedná o jednoho dopravce. A koupit si dnes jeden lístek Příbram – Ostrava je blbost. I u vaše top dopravce je levnější koupit si z Příbrami (pokud nutně musíte jet vyhlídkovou jízdou, ale pak asi máte dost času a ujetý přípoj vás nerozhází) do Prahy PID a z Prahy do Ostravy nějaké to akční. A když pojedete i s jiným dopravcem, tak to budete mít levnější klidně o polovinu.
A nejen to. Např. u ujetí posledních spojů ČD aspoň zaplatily taxi do 1000 kč. Navíc i mezi vlaky ČD v některých krajích vzniknou cestující dvojí kategorie. Cestující z Prahy do Litovle bude mít nárok při ujeté posledního přípoje na taxi, ale cestující ze Sobotína do Litovle ne, protože bude muset mít IDS. A silně pochybuji, že by systémy IDS proplácely taxi.
Faktem je, že se od prosince pomalu začne ztrácet atraktivnost nabídek IN100 a IN50, které se budou méně vyplácet, resp. bude nutné si to opravdu dobře spočítat, zda se vyplatí. To hlavně u té IN50.
Jezdím po celé republice a dá se ne všude najít varianta v cestování, nedá se ale najít všude. Každý rok si kupují IN 100 a koupím si jí zase. Třeba z Bohumína do Brna už pár let jezdím přes Břeclav.
Linka kolin novy bor bude zkracena (jezdila az do sluknova) a proto bude podle jizdniho radu zacinat v rumburku a koncit v mlade boleslavi ? Muze mi to nekdo objasnit ?
Linka Kolín – Nový Bor jede po více tratích, je uveden odkaz na tu, po které jede nejdelší trasou.
Linka bude nově objednávána kraji z Nového Boru. Již v dřívějších jř. již byla poznámka že některé vlaky v úseku (Šluknov) Rumburk – Česká Lípa budou cestující odbaveni jako ve Sp vlaku..
Arriva zveřejnila příspěvek,že zaškoluje deset bulharských strojvůdců,no nevím jak projdou na DÚ u zkoušek…
Projdou úplně v pohodě při součsném osazenstvu DÚ a způsobu zkoušení VOZ.
No, sám jsem nedávno vykonával zkoušku pro získání licence a neřekl bych, že to pánové z DÚ dali někomu zadarmo.
Plně souhlasím Dominiku. Co znám kluky, kteří dříve neuspěli za pana Tovary a zažili nové zkoušející, tak všichni říkají zlatý pan Tovara. DU nikomu nic jen tak nedá, pokud nemají jistotu, kterou si ověří písemně a ústně. Navíc bych u toho přezkoušení cizinců na DU zavedl podmínku navíc k získání způsobilosti a to bezchybné sepsání příkazu vlaku.
Pokud někdo vykonával zkoušky VOZ nedávno (a je úplně jedno zda u Tovary nebo Špačka z DVI), nemá pravděpodobně zkušenosti s úrovní zkoušek DÚ od roku 1995 po současný „vindemanovský“ bordel, který je samozřejmě v mezi zákona. Úroveň zkoušek i zkoušených má totiž od uvedeného roku značně klesající tendenci. Chápu, že když někdo u zkoušky prospěl, tak bude tvrdit, jak byla těžká a jak on je dobrý, že ji zvládl. Tady však nehodnotím jednotlivce, ale současný způsob ověřování všeobecné i zvláštní odborné způsobilosti. Při zpětném pohledu si dovolím konstatovat, že je katastrofální! Uvědomujete si, že přijatí cizinci již mohou být… Číst vice »
Jistě, proto „úmrtnost“ na zkouškách není zrovna nejnižší a počet pokusů je omezen na 3. Je to tak jednoduché až někteří dopravci volají po zrušení techniky u zkoušky, že prý to je zbytečné, jak jim chybí fírové.
Navíc cizinci musí vykonat jazykovou zkoušku a nikdo si asi neriskne pustit za páky někoho, kdo by neuměl česky.
Úmrtnost na zkouškách DÚ je téměř nulová, protože se statisticky započítává výsledek pouze prvního pokusu daného uchazeče. Když neprospěje u druhé zkoušky, tak se to také do celkového hodnocení započítá, ale u 3. zkošky téměř každý sítem v dnešní době z nesmyslných znalostí pro strojvedoucího projde. Proto výsledkem je téměř 100 % úspěšnost. Nevěřte všem mediálně zveřejněným článkům. Ti, co by neuspěli na třetí pokus, jednoduše osloví některé z akreditovaných školících středisek, které jim bude ochotné za nějaký ten poplatek vydat potvrzení o opakovaném školení podle přílohy 1 vyhlášky 16/2012. A máme tu další 3 pokusy. To by bylo, aby… Číst vice »
Já nevěřím mediálním článkům, ale holé realitě, a to je taková, že někteří byly u zkoušky i 15x , proto to stažení na 3 pokusy a pak se musí rok čekat (pokud správně pamatuji).
Osobně si myslím, že požadavky nejsou nesmyslné a technika ke zkoušce prostě patří, to že požadavky na fíru jsou směšné, výučák chtějí technickou školu (strojní, elektro, apod…), ale maturita může být klidně i z obchody, to je jim jedno a pak se někteří perou i s brzdovým schématem, jestli to je podle Vás nesmyslný požadavek, tak to každý máme jiný pohled na nesmyslné požadavky.
Nejen osobně si myslím, že požadovat po strojvedoucím, aby počítal potřebnou kapacitu baterie a podobné „pí******“ jsou dnes opravdu mimo mísu.
To asi ano,ale pokusit se odstranit například závadu na základě schopnosti „číst“ v elektroscématu snad mimo mísu není. Mám na mysli starší stroje,nikoliv HV typu Traxx atd.
Tak oni pánové na DÚ za tu „dávačku“ ještě něco berou? Když to nikomu zadarmo nedali…
Neberou nic, kromě kolkové známky v hodnotě nevím jak dnes, dříve 500 Kč. Nedají nic zadarmo je myšleno opravdovým přezkoušením toho, co strojvedoucí musí umět a musí znát. Některé znalosti na požadavky třeba strojvedoucího speciálního vozidla jsou určitě přehnané, ale tak je to nastolené a uchazeče nikdo u DU neskatulkuje že bude jen na bagru, jiný jen na motorech… Je to prostě všeobecná znalost.
Oldo, děkuji Vám za vysvětlení, jsem velice rád, že v oboru vzdělávání a odborné způsobilosti pracovníků (zejména strojvedoucích) je vše v naprostém pořádku. Zkušející jsou oproti Tovarovi spravedliví, erudovaní a řádně nekompromisní. Dnes odpoledne jsem se uklidnil a zažil povznášející pocit, protože z Vašich řádků jsem vyrozuměl, že na DÚ zvaní zkoušející strojvedoucích od ČD, DVI a pouze některých externích dopravců jsou ukázkově nezávislí. Také jsem pochopil, že když glosu nepochopí většina čtenářů, stává se ve své podstatě zbytečnou.
Tomáši, přiznám se, že dnes už nevím, jak to u zkoušek chodí, kdo chodí jako přísedící a podobně. Když jsem dělal licenci, bylo to u pana Tovary. Jestli ve své přísnosti DU nějak povolil, nebo nepovolil, to je těžké takhle spekulovat, ale třeba by se k tomu mohlo nezávisle vyjádřit pár nových strojvedoucích.
Oldo, vyjádření strojvedoucích nebude nikdy nezávislé. Každý uchazeč má zájem uspět. Hlupák i vzdělanec. Ti co to nedají na první doubrou budou hovořit o těžkostech a zbytečné přísnosti, uspěšní zase řeknou, že se to dá zvládnout atd. To není věrohodné zhodnocení zkoušek VOZ.
Například já jsem sice zkoušku dál na poprvé, ale nemohu říci, že by byla jednoduché, nezvládnutelná opravdu ne, ale ani to nebylo stylem, za 5 minut hotovo. A u ústních je to jednoduché, jak to člověk umí, má za 10 minut hotovo, ale pak tam byly tací, co tam byly i půl hodiny a stejně neprošli.
Včera nejely některé Os ČD mezi Kralupy- Slaný z důvodu nedostatku strojvedoucich.
Ale no tak, vy si děláte srandu. Něco takového se přece u velkodopravce ČD nemůže stát! Středočeský kraj všechno nabagroval tomu nejdražšímu dopravci, který je zárukou, že k žádným výpadkům nebude docházet!
Zdravím pana Trondu zarytého a úhlavního nepřítele ČD :-). Opět jste nezklamal :-). Vážně by mě zajímalo u koho jste zaměstnaný. Ale vím že to asi nepriznate. To nevadí u vašich příspěvků se vždy hodně pobavím a zasmějí.
Nemáte nic k tématu, tak trolíte? No vidíte a mě váš zaměstnavatel srdečně nezajímá.
Chcete něco k tématu :-). Dříve příprava strojvedoucího trvala více jak rok a potom jsme museli minimálně rok jezdit na nákladní dopravě a na osobní šli jen ti nejlepší. Dnes když čtu že je teprve teď posílají do výcviku a za tři měsíce již mají jezdit co dodat ? Je mi upřímně líto těch cestujících ale i těch hochu kteří ještě netuší co je čeká. A obdivuji dopravce i politiky že si takové riziko vezmou na svoje triko. Stačí pane Tronda.
Plakáty nás informují Přijď pracovat k dráze, pakliže ti vyhovují rychlost, šmír a saze
Strojvedoucí po 3 měsíčním výcviku každému vadí, ale řidič autobusu po 3 měsících v autoškole ne?
No vy trolíte rozhodně nejvíc Troníku. Většina tady z vás má srandu. Zjevně vás to uspokojuje, což je dobře.
TRONDA = METRANS
Tohle bylo trochu složitější… zrovna jsem měl směnu v KnV… a kdybys věděl, proč ten vlak nevyjel plus 3 páry KnV – Velvary, tal by ses hodně divil…
Odlehčím tohle strohé téma při krásném nedělním poledni .. přijde mi, že tam s šukafonem jezdí i ženy-strojvůdkyně (?); nehrály v tom odřeknutí nějakou roli tzv. „své dny“ ? 😉
Ne. Holky jezdí pod lounským depem. Pod kralupským nemáme ani jednu 😉 a tohle byla kralupská směna. A mimochodem na tu směnu dva kolegové byli… nebudu se rozepisovat proč na ni nakonec nešli i když chtěli…
To ale zákazníky vůbec nezajímá, navíc u dopravce, který je nejdražší a jeho funclub do zblbnutí opakuje, že jim se odřeknutí vlaku pro nedostatek personálu nemůže stát.
Vy musíte mít těžký život. Neustále žít s tou obrovskou nenávisti k ČD která přímo prýští z každého slova to musí být hrozné.
Milý Hracklawe, vy si myslíte, že konstatování platícího zákazníka o tom, že za své peníze očekává inzerovanou službu/zboží, atd. včas a v termínu, je projev nenávisti? Tak to vás vyvedu z omylu, protože tak to chodí na celém světě ve všech odvětvích a pokud ČD doteď žili v jakémsi vakuu, kde se všechno omlouvalo, tak vítejte v realitě. Hlavně tedy jestli budete omlouvat i pokud se takový výpadek stane jiným dopravcům nebo se dozvíme, že toto by se ČD nestalo.
Hodnotím vaše všechny příspěvky ne jen tento. A kritiku čtu jen na ČD na ostatní ne nebo myslíte že ostatní chyby nedělají :-).
V mnoha případech tyto trati využívám jen okrajově, tak nebude problém si koupit jízdenku navíc. Obyčejně totiž je tu často rychlejší autobus a díky úspoře času Kladno, Turnov, Nový Bor, Příbram, Písek už teď jezdím autobusem. Pořád bude výhodná IN 100. A tak 2 x za rok Ostrava – Brno snad přežiji s nákupem jízdenky.
,,nepřemýšlí ani zatím o přípravě záložního plánu pro případ, že by v prosinci noví dopravci na koleje nevyjeli v zasmluvněném rozsahu.,,
Tohle skončí prů..em
Vyjedou ať to stojí co to stojí.😁
Miloš: Také je otázka co budou ČD dělat, až si přecházející strojvůdci od ČD k ostatním dopravcům budou vybírat v listopadu a prosinci zbytky dovolených.
Arriva, Regiojet i AŽD zřejmě v pohodě, u LE a Landerbahn to bude bude možná zajímavější. Ale zřejmě to nebude průšvih nikde.
Dotaz k odkazovanými jízdním řádům: Co znamená “SŽDC, s. o. / AŽD Praha“ u Lovosice – Most chápu – cast trati v vlastnictví AŽD. Ale co znamená “SŽDC, s. o. / ČD, a.s.” U trati Brno – Přerov nevím – které části trati se to týká?
Jen tipuji, ale myslím, že za tím lomítkem je dopravce, který zajišťuje většinu výkonů na dané trati. U zmíněné Brno – Přerov jsou to ČD – osobáky a některé dálkové spoje, spoje RJ označeny poznámkou. Na trati 200 jsou tam také za lomítkem ČD (osobáky) a spoje Arrivy jsou označené poznámkou.
Tak nějak to bude. Třeba na 073 je za lomítkem RegioJet ÚK a ten jediný vlak ČD je uveden v poznámkách. Ale třeba nám to mííííííínuskář vysvělí lépe. 😀
Tak jak to tedy je milý přispěvatelé mínusových znamének…. 😀
Děkuji za odpovědi. Nechápu, jak někdo může dávat minus za otázku. Nikdo uceny z nebe nespadl. Ale někteří se povazuji za moudřejší :-(.