Ja ké překvapení oni nestíhají teť je to o covid 19 ta druhá bude o budulínkovi a třetí o podplacenem hejtmanovi a celé radnice ,tak snad to kelerka dodá za ty tři roky a když ne tak bude nová pohádka a ta bude se jmenovat 1000 slibů Škody Transport -keler
Vašek
4 let
Už někdy něco dodala Škoda v termínu? Naposledy kanóny na frontu v roce 1942.
Vnější pozorovatel
4 let
COVID- univerzální výmluva a požehnání pro flakace.
Škoda opět zjišťuje, že má moc manažerů, neustále fluktující inženýry a trvalý podstav odborných dělníků?
Ředitel bude muset rychle povolat nějako u drahou mezinárodní poradentskou agenturu, aby mu to oficiálně sepsala.
Buďte si jist, že v soukromém sektoru velký nadstav manažerů nebude. Vedení má určz rádo peníze a nechce je platit někomu, kdo tam být nemusí. Asi každý se o peníze nedělí s radostí…
Jarek
4 let
Pracovně se pohybuji ve výrobních sférách a výmluva kovid funguje perfektně.Podstatně je to nenapadnutelné, a těžko dokazatelné.Dneska se toho kovid fakt využívá hodně, včetně zdůvodňování opožděných plateb…..Prostě výmluva kovid fungue 🙂
Ano stejně široké-úzké dvoje dveře vedle sebe… chápu že unifikace je unifikace, takže 4 úzké dveře, možná by stačily troje širší….a vypadalo by to líp. Uvidíme jak to bude vypadat v provozu.
Tak jenom upřesním, protože to tu asi nikdo nechápe. Ty dveře na obrázku jsou normalní (cca 1,3 m široké) dvoudílné posuvné dveře jaké se dělají na většině moderních tramvají.
Proč jsou rozmístěné tak jak jsou je dáno tím že požadavek byl na 5 dveří no a rozmístěním podvozku (a fakt že tramvaj je jen dvoučlánková) ty dveře nacpat nikam jinam prostě nejdou.
Tak tohle je samozřejmě věc názoru a vkusu. Za mě naopak horký kandidát na nejhezčí tramvaj vůbec, i když jsem hodně zvědavý na to, jak budou působit reálně. Kdyby se ten design rozšířil i víc, než „jen“ v Ostravě a Plzni, byl bych nadšený.
kpetr
4 let
V Plzni už taky měly jezdit první obdobné nové kusy, pokud si vzpomínám, byl termín říjen…
Stadlery jak budou vysokopacitni tramvaje pujdou z 8micky pryc. Nemaji tam co delat, minimalne pres spicku ne. A taky nechapu proc se nesprahnou 3 vozy dohramady. Dela se to bezne ve vsech mestech.
Neustale se argumentovalo, ze diky samostatnym neucelenym jednotkam muze dpo dle potrebne kapacity tramvaje sprahnout ale realne se to deje jen v dobe festivalu.
Velkokapacitni tramvaje v Ostrave se mely nakoupit misto techto na paterni linku.
A nesmyslnou cenu stredne kapacitnich tramvaji od Skody nema cenu komentovat.
Ostrava pred cocidem mela slusne mezirocni narusty pasazeru a je jasnym dokazem, ze kdyz je MHD ciste, bezpecne a vse jde vyresit online, tak lidem do MHD sednout nevadi.
Jenže tohle měly být velkokapacitní tramvaje. Jenže DPO sepsalo podmínky příliš volně, Škoda toho využila (nebo chcete-li zneužila) a nabídla středněkapacitní tramvaj za cenu požadované vysokokapacitní. A kvůli procesní chybě Stadleru vyhráli. Proč následně DPO výběrovku nezrušilo před podpisem smlouvy je záhadou.
DPO požadoval tramvaj o délce cca 30 metrů, nicméně minimální obsaditelnost stanovil na 200 osob, což je hodnota, které lze dosáhnout i s pouze dvoučlánkovým o několik metrů kratším vozidlem. Jeden z účastníků VŘ na toto oficiálně upozorňoval, ale DPO se vyjádřilo, že na zadání trvá. Škodovka díry v zadání pak logicky využila a nabídla tramvaj o délce 26,5 m. Vzhledem k tomu, že DPO ostatní účastníky vyřadil, mohla si Škoda nastavit cenu, která se řádově blíží vícečlánkovým tramvajím o délce kolem 30 metrů.
Původní Pražák
4 let
Červen 2021 – podzim 2020 = 2 měsíce. Koukam, ze i matematika se od dob mých studií celkem posunula.
Spíše ty dva měsíce se vztahují na předání těch prvních 10 kusů, o kterých se v článku mluví, že budou předány na podzim 2021. Do té doby budou tramvajky jezdit po Ostravě ve zkušebním testovacím provozu, jako bylo u Stadleru. Ale přesné info nemám, takže pouhá dedukce.
Ja ké překvapení oni nestíhají teť je to o covid 19 ta druhá bude o budulínkovi a třetí o podplacenem hejtmanovi a celé radnice ,tak snad to kelerka dodá za ty tři roky a když ne tak bude nová pohádka a ta bude se jmenovat 1000 slibů Škody Transport -keler
Už někdy něco dodala Škoda v termínu? Naposledy kanóny na frontu v roce 1942.
COVID- univerzální výmluva a požehnání pro flakace.
Připadá mi to jako Stadler……
Pokud ja vim Skoda, dela predky na zakazku dle prani dopravnich podniku. Takze podoba by nemala byt nahoda.
Všichni dělají předky na přání.
Škoda opět zjišťuje, že má moc manažerů, neustále fluktující inženýry a trvalý podstav odborných dělníků?
Ředitel bude muset rychle povolat nějako u drahou mezinárodní poradentskou agenturu, aby mu to oficiálně sepsala.
Nejlepsi je najmout krizoveho managera, kteremu nedate zadne pravomoci neco zmenit… 🙂
Buďte si jist, že v soukromém sektoru velký nadstav manažerů nebude. Vedení má určz rádo peníze a nechce je platit někomu, kdo tam být nemusí. Asi každý se o peníze nedělí s radostí…
Pracovně se pohybuji ve výrobních sférách a výmluva kovid funguje perfektně.Podstatně je to nenapadnutelné, a těžko dokazatelné.Dneska se toho kovid fakt využívá hodně, včetně zdůvodňování opožděných plateb…..Prostě výmluva kovid fungue 🙂
Došlo to tak daleko, že když je někdo v karanténě, tak je za podvodníka. A ten papír si sám zfalšoval.
Za mě to zrovna krasavci nejsou. Upřímně se mi víc líp širší čumák jako třeba u 15T.
Tahle vypadá podezřele podobně stadleru .
Chápu že podvozky omezují umístění dveří, ale ty dvoje úzké dveře uprostřed….
Já teda vidím na obrázku všechny dveře stejně široké.
Ano stejně široké-úzké dvoje dveře vedle sebe… chápu že unifikace je unifikace, takže 4 úzké dveře, možná by stačily troje širší….a vypadalo by to líp. Uvidíme jak to bude vypadat v provozu.
Ale všechny ty dveře jsou stejně široké jako dveře na variích, T3 atd.
Tak jenom upřesním, protože to tu asi nikdo nechápe. Ty dveře na obrázku jsou normalní (cca 1,3 m široké) dvoudílné posuvné dveře jaké se dělají na většině moderních tramvají.
Proč jsou rozmístěné tak jak jsou je dáno tím že požadavek byl na 5 dveří no a rozmístěním podvozku (a fakt že tramvaj je jen dvoučlánková) ty dveře nacpat nikam jinam prostě nejdou.
Tak tohle je samozřejmě věc názoru a vkusu. Za mě naopak horký kandidát na nejhezčí tramvaj vůbec, i když jsem hodně zvědavý na to, jak budou působit reálně. Kdyby se ten design rozšířil i víc, než „jen“ v Ostravě a Plzni, byl bych nadšený.
V Plzni už taky měly jezdit první obdobné nové kusy, pokud si vzpomínám, byl termín říjen…
Jo potvrzuji NEJEZDÍ.
stačí že stadlerama zprasili pateřní linku 8, která přijde teď? 1…
Stadlery jak budou vysokopacitni tramvaje pujdou z 8micky pryc. Nemaji tam co delat, minimalne pres spicku ne. A taky nechapu proc se nesprahnou 3 vozy dohramady. Dela se to bezne ve vsech mestech.
To je běžně jen v Brně
Drážďany, Berlín, Lipsko…..Zurich?
ČR, §1.
Budapest… 🙂
Beru v čr
Bratislava, Košice(tu skor ako v Brne ešte od socíku)
Neustale se argumentovalo, ze diky samostatnym neucelenym jednotkam muze dpo dle potrebne kapacity tramvaje sprahnout ale realne se to deje jen v dobe festivalu.
To si ještě počkáme, když je ani nezačali soutěžit.
A děljí to i v Ostravě během Colours
Tak to jsem zvědavý, kolik zaplatí DPO pokutu za toto zpoždění. Nejsem tak naivní abych si myslel, že to bude naopak.
No to přijde na to,jak špatně a nevýhodně sepsanou smlouvu DPO svobodně podepsalo.Na ničem jiném
Na ničem jiném nezáleží
Pokutu za Stadlery už DPO dalo… Ekovu.
Velkokapacitni tramvaje v Ostrave se mely nakoupit misto techto na paterni linku.
A nesmyslnou cenu stredne kapacitnich tramvaji od Skody nema cenu komentovat.
Ostrava pred cocidem mela slusne mezirocni narusty pasazeru a je jasnym dokazem, ze kdyz je MHD ciste, bezpecne a vse jde vyresit online, tak lidem do MHD sednout nevadi.
Si v Ostravě neuměli napsat výběrko, v Plzni asi dostanou to, co by bývalá chtěla i Ostrava.
Jenže tohle měly být velkokapacitní tramvaje. Jenže DPO sepsalo podmínky příliš volně, Škoda toho využila (nebo chcete-li zneužila) a nabídla středněkapacitní tramvaj za cenu požadované vysokokapacitní. A kvůli procesní chybě Stadleru vyhráli. Proč následně DPO výběrovku nezrušilo před podpisem smlouvy je záhadou.
Za špatně napsané výběrko neobviňujte výrobce, ale packali na městě. Škoda jen podala nabídku, která splnila zadání.
Já taky výrobce neobviňuji, byli by hloupí kdyby to při tom zadání nezkusili. Obviňuji město, že se Škodou přesto podepsali smlouvu.
To taky není úplně pravda, do této zmršené podoby se dostalo až v důsledku změny na základě dotazů jednoho uchazeče.
Záhadou to není, když se podíváme na Morysovu pracovní historii.
DPO požadoval tramvaj o délce cca 30 metrů, nicméně minimální obsaditelnost stanovil na 200 osob, což je hodnota, které lze dosáhnout i s pouze dvoučlánkovým o několik metrů kratším vozidlem. Jeden z účastníků VŘ na toto oficiálně upozorňoval, ale DPO se vyjádřilo, že na zadání trvá. Škodovka díry v zadání pak logicky využila a nabídla tramvaj o délce 26,5 m. Vzhledem k tomu, že DPO ostatní účastníky vyřadil, mohla si Škoda nastavit cenu, která se řádově blíží vícečlánkovým tramvajím o délce kolem 30 metrů.
Červen 2021 – podzim 2020 = 2 měsíce. Koukam, ze i matematika se od dob mých studií celkem posunula.
Spíše ty dva měsíce se vztahují na předání těch prvních 10 kusů, o kterých se v článku mluví, že budou předány na podzim 2021. Do té doby budou tramvajky jezdit po Ostravě ve zkušebním testovacím provozu, jako bylo u Stadleru. Ale přesné info nemám, takže pouhá dedukce.
To víte v době postmoderní je všechno relativní vč. matematiky. 😁