ČT: Přejezdem u Terezína projela lokomotiva bez blikajících výstražných světel a stažených závor. Už podruhé

Železniční přejezd Oleško. Foto: YouTube.comŽelezniční přejezd Oleško. Foto: YouTube.com

Ke stejnému incidentu na přejezdu došlo už v roce 2014. Leží v úseku, kde vlaky mohou jet až 160 km/h.

225 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

No kdyby jenom dvakrát… Vzhledem že přes tento přejezd jezdím denně z práce a do práce, tak mohu potvrdit, že není úplná vyjímka vidět Elefanta v zastávce/vyjíždějícího ze zastávky bez výstražných světel na přejezdu. Obec Oleško, kde se inkriminovaný přejezd nachází již několikrát poukazovala na tento problém. Bez úspěchu. Prostě dokud se nestane nějaký průser tak to nikdo řešit nebude.

Vladki

Jak daleko od přejezdu je ten spínací obvod při 160 km/h? Nestačilo by nastavit že nejbližší navestidlo autobloku je svázané s přejezdem? Tedy na stůj pokud je přejezd otevřený? A jak by začalo cinkat tak dá volno? A na pridat cedulku OP aby kdyžtak mohl projet ale opatrně a piskat?

Prostě taková kombinace autobloku a prejezdniku?

Vbb

Takhle jednoduše by to opravdu nešlo, to byste zastavil (železniční) dopravu. Jak daleko je „spínací bod“? Zkuste jednoduchou úvahu: šířka přejezdu (např. 15 m) + max. délka vozidla (22 m) = 37 m, min. rychlost silnič. vozidla 5 km/h = 1,5 m/s čas přejíždění = cca 25 s plus doba sklápění závor plus bezpečnostní pojistka = celkem cca 35 s krát traťová rychlost 160 km/h = cca 1500 m. Na autobloku se to řeší tak, že kolejový obvod, v němž se tento (virtuální) bod nachází, slouží jako spínací obvod a vzdálenost od začátku KO k tomuto bodu se (po přetransformování… Číst vice »

Vladki

Díky za upřesnění. Ja pocital s minutou od začátku vyzvánění po průjezd vlaku a 1 km blokem. Pri 160 km/h ujede vlak za minutu 2.6 km takže by v tom detekčním bloku mohla svítit zelená. Každopádně by mohl být detekční blok dostatečně daleko aby vlak nemusel brzdit a k nastavení volno by stačilo ze ho obvody detekovaly a běží „zpoždění“ aby nebyl přejezd zavren příliš dlouho?
A pokud by poté něco na přejezdu zblblo tak spadlo navestidlo na stůj. Sice by to už neubrzdil ale aspoň zpomalil a houkal.

Leinad

„Nechcete doufám po fírovi, aby věřil, že tahle červená je kvůli přejezdu a že se mu, „jako vždycky“, v půlce předposledního oddílu změní na Volno, že ne“ – skoro chci. Na opakovači svítí výstraha, tak jde do výběhu a má dál 15X. A hlídá si, co bude dřív – signál se mu změní nebo se dostane na zábrzdnou křivku. V druhém případě jde na brdy.

Vbb

Zkuste se někdy na mašině svézt 160.
Chytnete žlutý kód, o ničem nepřemýšlíte a nasypete tam brzdu.
Než si brzda usmyslí, že začne vyvíjet pořádný účinek, tak jste pomalu v půlce oddílu.
Na žádné „hlídání, co bude dřív“, není čas.

Ondra

Naprostý souhlas. Žasnu, kolik je tady na všechno odborníků. Nejhorší jsou tihle na dráhu. Sice nejezdím 160, ale i ve 100 km/h se každá červená blíží „nebezpečně“ rychle. Nejlépe když k tomu mží.

Vaclav

Jenom pro doplnění – při jízdě od Oleška směrem na Rohatce není z důvodu existence bývalé drážní budovy vůbec na trať vlevo vidět. Jde zde tedy o typickou ruskou ruletu.

Leinad

Proč by taky řidič měl něco vidět, za nehodu prostě odpovídá řidič, dráha mu může dávat překážky.

Vlastimil Kocurek

Taková ruleta je kde všude.

Maniak

Řidič je povinen se zejména přesvědčit, že nejede vlak. Takže dráhy za problém de-jure nikdy nemohou. 😉

Jézeďák

A to má lokomotiva, když jede přes přejezd blikat ?

karel

Beránek se zase nudil…

A. Mikulka

Teda ty jseš blbej jako ten Chrdle.

Marek Janík

Teda jako Chrdle ….takové vyjádření bych čekal od nějakého státního orgánu 50 let zpátky, to u mě teď dost spadl.
Jinak ten fíra musel mít taky dobře staženou prdel, když uviděl ty šraňky furt hore. No naštěstí tam (tentokrát) nic nebylo.

navratp

Ta prvnívěta od pana Chrdleho byla opravdu zbytečná. Chybí tady kinderstube, podle toho se potentáti vyjadřují.

Jojo

Hlavně tady schází konkurence, AŽD si dělá co chce.

Vlastimil Kocurek

Ještě jednou jsem si přečetl toho Chrdleho, tak to je skutečný chudák, a ne rovný chlap. To bych nevěřil, jací křiváci řídí tak důležité věci.

Lumiere

Živě si představuji jejich PR ve chvíli, kdy ten výplod čte. Zelený obličej, bílý obličej, červený obličej, povzdech, příprava odpovědí na budoucí dotazy novinářů, co ten šéfův výkřik do tmy měl znamenat, a hledání něčeho zajímavého, co by tuhle blamáž rychle odsunulo do pozadí.

A. Mikulka

Ona je zvyklá. Pan Chrdle si myslí, že je mistr světa a letadlo a někteří, například pan generální ředitel SprŽele, ho v tom podporují.

Vlastimil Kocurek

Pokud zabezpečení není 100%, tak by nebylo na škodu objednat si celý zabezpečovací systém v zahraničí, a nemusel bych tady číst ty úděsné bláboly v diskusi. Buď něco funguje a nebo nefunguje.
Pokud nefungují závory, jedná se o trestný čin veřejného ohrožení. Chrdleho by měli přeřadit na nějakou méně odpovědnou práci, třeba do skladu.
V těchto diskusích pracovníci SŽ, ČD a AŽD se nám pracovníci snaží neustále vštípit do hlavy, že normální je bordel, a ne pořádek, a jako všechno se může stát.
A hlavně nikdo za nic nezodpovídá. Podle toho to pak vypadá.

Benday

Ještě jsem neviděl techniku, která by NIKDY neměla výpadek, poruchu nebo zarušení. Můžeme se bavit o míře spolehlivosti třeba 99,99% nebo 99,99999% (lidově pět devítek), což odpovídá jedné chybě na deset milionů případů, ale 100% spolehlivosti je utopie.

Leinad

Jedna věc je riziko poruchy, druhá věc je, že i při poruše musí zařízení přejít do bezpečného stavu.
Což je v případě přejezdu například červená aspoň pro jednoho řidiče/fíru. Nebo se pro všechny chovat, že je zařízení vypnuté (vlak dostane Op, auta nedostanou pozitivku).
A taky by to šlo zabezpečovačku dělit na jednotlivé části (pokažený kolejový obvod = obsazený. Pokažený blikač = pokud může tak bliká zbylými červenými žárovkami, v žádném případě nehlásí že funguje a proto ho okolí bere jako nefunkční, výpravčí pošle vlak na op. )

Vlastimil Kocurek

To jen další apologetika, v tom případě na trati, kde je 160 vůbec nemá být povoleno úrovňové křížení. Důležité je myslet cílově. A zajistit u regionálních tratí, tedy nezabezpečených, aby řidič měl výhled na trať, což většinou vůbec nemá. často vidí pár metrů. I to by mělo být přesně stanoveno.

A. Mikulka

Neslovíčkař. U Chrdleho je hlavní problém v tom, že z toho dělá novinářské spiknutí. Asi Zemanobabišovec.

Jan

Áno, áno, tak ako na Slovensku od SIEMENSov, aby potom na návestidlách svietili nesprávne návesti. Ja sa bojím, že si nepomôžete.

A. Mikulka

Chrdel je MAJITELEM té firmy, ten se do skladu nepřeřadí.

LKB

Prijde mi, ze pan z AZD se odpoutal od faktu a nechal se unest dojmy, ktere barvite vylicil. Jak se neco muze stat, kdyz je to vylouceno? Kdyz se to stalo, zjevne to vylouceno nemohlo byt.

Vlastimil Kocurek

Nechal se unést svou apologetikou, jeho komentář je vyslovený HNUS.

Kolem

Aby to nedopadlo tak, že se za chvíli bude na přejezdech dávat přednost zprava 😛

Paja

Asi nebude. Podle výkladu spousty lidí praštěných pražcem může za nehodu na přejezdu vždycky řidič, ať něco bliká nebo nebliká. A když je znám viník je problém buď vyřešen zcela anebo alespoň dostatečně 🙂

Vašek

No, hlavně si ten řidič musí uvědomit, že on je ten slabší a zranitelnější. Pokud tedy nejede po trati MUVka a řidič nesedí v BVP. A podle toho by se měl na přejezdu chovat.

Vladki

Muze mi nekdo znalejsi vysvetlit jak si muze kolejovy obvod nevsimnout lokotku? Obzvlast kdyz ostatni obvody ho videly? Moravany byl pisek (hodne pisku), odizoloval kola. Budiz. Ale pochybuju ze by po celou jizdu v danem obvodu piskovala jak o zivot a v dalsim uz zase prestala. Co je to za prekombinovany obvody, ze nejaky divny harmonicky frekvence z asynchronnich motoru dokazou zneviditelnit vlak? Matne si vzpominam, ze neco podobneho se resilo v zacatcich provozu pendolin. Ze pry u pardubic hlidali nejaky prejezd policajti protoze jelo pindo a nespinalo to. Doted jsem si myslel ze kolejovy obvod reaguje na zkrat koleji… Číst vice »

Zdendik

Je to skutečně na výzkumák a navíc se režim vzniku harmonických určitě mění podle režimu práce výkonové elektroniky lokomotivy. Může to dojít i tak daleko, že dochází k sepnutí spouští pohonů VN vypínačů, zážitek na vlastní kůži. Cívky se v tom případě zřejmě chovaly jako přijímací antény, bylo to potvrzeno paralelním zapojením relé s mechanickou paměťovou kontrolou. Děsný zážitek.

Dominik

Ty Moravany se spíš zahrály do autu, že se podpískoval, aby se takto podpískoval pod všechny koly, to by snad musel spadnout z kolejí.

Od lesa

Jasněže Moravany byla lumpárna AŽD.
Mě se tady líbí, že je třeba změřit nastavení obvodu a šuntování mašiny.
Na přejezdu, kde se jezdí 160 bych čekal aktivaci počítačem náprav, ne pralesním systémem, který kdesi kdysi vykradli a desítky let ho za příšerné prachy dodávali státu.

Dominik

Nebo všechny Vectrony označíme A (jako SHV), tedy vozidla nespolehlivě ovlivňující KO.

Milan

Prosím,naštuduj si, co znamená ,,A,, a co znamená SHV. Díky strojvedoucí SHV.

Vbb

Recklinghausen byla lumpárna Siemense?

Vbb

Plácáte nesmysly. Na podpískování stačí tenká vrstva, a ta v Moravanech byla.

Leinad

Jenze ten Os v Moravanech v okamžiku nárazu nestál, už se rozjížděl. Podpískovaný peršing moc nezrychlí.

Vbb

Podpískovaný peršing moc nezrychlí.
Myslíte? Pak myslíte špatně.
Nebo si domýšlíte něco, co nebylo pravda.

Leinad

Myslím, že se volnost kolejového obvodu zjišťuje měřením napětí mezi kolejnicemi na jednom konci obvodu, zatímco se na druhém konci udržuje nějaké nenulové napětí.
Pokud dvoukolí propojí kolejnice, je mezi nimi prakticky 0V a obvod je obsazený. Pokud dojde k lomu kolejnice, je napětí nedefinované (což měřák vyhodnotí jako 0, žádný nabitý kondenzátor) a taky je obsazeno.
Elektrický vlak má jako jeden z vodičů kolejnice (střídavý zemění, stejnosměr -), kdyby se pískováním odizoloval tak nemá napětí.

A. Mikulka

To psali na Sputniku, modrogume?

Kedul

Zmínil jsi Moravany a smrtelnou nehodu mého kolegy a kamaráda..doteď jsem přesvědčený o nefukčnosti zabezpečovacího zařízení…tenkrát tam byly problěmy s pendolinem, nevybavoval kolejové obvody, jeden čas tam pendolina musela jezdit sníženou rychlostí, potom se snížila citlivost, sice ještě to bylo v normě, ale už to nestačilo na písek…nikdo mě nevysvětlí, proč lokomotiva a dva vozy nevybavila obvody….ostaně něcom na tom je, že lok. zahraníční výroby si nerozumí s našími zabezpečovacími obvody, proto se závádí počítače náprav…

Vbb

nikdo mě nevysvětlí, proč lokomotiva a dva vozy nevybavila obvody
Stačí si přečíst zprávu DI, tam to vysvětlené je. Technicky to smysl dává.
Ale pokud věříte konspiračním teoriím, pak vám nevysvětlí nikdo nic.

Leinad

Správa DI neobsahuje konkrétní hodnoty. Kolik Ohmů musí být mezi kolejnicemi, aby se kolej považovala za obsazenou? Kolik ohmů mohla mít vrstva písku v Moravanech?

Kedul

opravdu tomu věříš, co je ve zprávě DI…? devět brzdících náprav nedokázalo písek „sundat“ písek z hlavy koleje? a jak se pak lok. uzemňovala?

Vbb

Zkus si tu zprávu nejprve přečíst, Luďku, než ze sebe začneš dělat vola, jo?
Stačí kap. 3.4.4, 4. odstavec, pokud ti čtení dělá problém.

Vbb

Ještě bych doplnil, že kola brzděná kotouči toho z temene kolejnice moc nesundají. A kola brzděná dynamikou taky ne.
Na 9 náprav jsi přišel jak? 4 nápravy lokomotivy, tříosák a dvouosák?

Kedul

jednoduše..zůstal „viset“ EPV pískování, tzn.,že sypal písek pod 1 a 3 osu, takže čtvrtá a dalších osm na vozech písek uklízely… a tady je vcelku jedno, jestli je to kotouč nebo špalek…při brždění osa tlačí písek před sebou..

Pks

Když jsme vůbec u těch přejezdů tak by mne zajímalo, kterému soudruhovi patřila ta moudrá hlava, co „vymyslela“ přejezdy, co se po zastavení vlaku v obvodu stanice mohou po 5min. otevřít, klidně i před vlakem. A strojvedoucí, který třeba řešil nějakou závadu, si má pustit stopky, aby věděl zda se po vyřešení problému může rozjet nebo ne… Hned se člověku přes přejezdy jezdí líp. A nejsou to přejezdy ledasjaké, třeba ten v Dluhonicích, kde už to nařízení platí, by mohl soutěžit s tím v Chuchli. Oba mají 4 koleje, a oba jsou velmi vytížené. Ještě že o tom všichni strojvedoucí… Číst vice »

Dominik

Je to stejné, jako platí, že pokud pojedu pod 20, tak taky musím jednat, jako bych byl spraven Op a čekat otevřený přejezd. Tak asi to je proto, aby nezůstal zavřen úplně, kdyby ho třeba při posunu zapomněl signalista otevřít.

Leinad

Takže pokud mašina s poruchou dojíždí kam to jde (třeba při závadě snižující výkon aspoň do stanice) tak musí před přejezdem zpomalit.

Leinad

Jo jestli se přejezd opravu otevře (aniž by před vlakem svítilo stůj, případně se splnily podmínky pro rozpad trasy) tak je to prasárna.
A není to spíše pojistka pro případ, že někoho přestane bavit dlouhá červená s koukáním na stojící vlak?

kosmik68

No základem je vždy zjistit…nevrtal se tam někdo v něčem?

medical_examiner

Nechybí tam podstatná část vodících drátů?

Vladki

To by pak asi nefungovalo vubec, a ne jen pri te jedne jizde.

Václav John

Neměl vliv na nereagování přejezdu spadané listí? Je už přece podzim.

F.V.

Nechci být rejpal, ale zastávka Oleško je mezi žst. Bohušovice n.O. a žst. Hrobce. Poslední vlaky, které jezdily mezi Bohušovicemi a Terezínem byly při natáčení filmů o 2.sv.válce v Terezíně a možná nějaké vlečkové vlaky s banánama, ale od té doby cca 30 let už nic.

ros

Ten obázek s nadpisem článku je dost nebezpečný.Nebojíte se žaloby pro poškození dobrého jměna čd.
Sokol až nebyl dlouho v tv tak by to vzal.

3PO

Co s tím mají ČD společného?

Apollo17

Vůbec nic.Ale někteří mimoni ,např.ros si myslí,že přejezd spravuje ČD.

Leinad

Ilustrační fotka.

Vrabec na střeše

Ten přejezd v Olešku „u Terezína“ je od Terezína 5km daleko.

Cestující

Jen mě v článku zavádí řeč o kolejových obvodech, na koridorech jsou dnes standardně počítače náprav, ne?

Graylag

Může být to i to. Spíš se dávají počítače, ale výsledek je srovnatelný.

Kalanis

Československé zabzař typu LS je tvořené kolejovými obvody. A nápravy vozů onen obvod zkratují, čímž hlásí obsazenost úseku. Zároveň je do daného obvodu posílána informace o návěsti. Nápravy se počítají spíš v dopravnách na lokálkách.

Jézeďák

Zkratují, tedy vyhazují pojistky? Bože, bože, ste tu odborníci….

Kalanis

Ale ano, je to dělané na bázi zkratu. Kope to do potenciometrů. Mezi kolejema je malý rozdíl v potenciálech a pokud na výstupu není kvůli zkratu páchaným nápravami k nalezení, tak je kolej obsazená. Pokud je tam jakákoliv porucha (přerušená kolej), tak to zkratuje v cílové krabičce a návěsti padají do bezpečnějšího stavu a řvou na dispečink.

Halamus

Přiznám se, že kdybych nevěděl, jak to funguje, tak bych to z vašeho popisu, prošpikovaného slangovými výrazy, nepochopil.

Lech Malý

Záměr asi nebyl vysvětlovat činnost kolejového obvodu člověku, který si myslí, že zkrat je, když vypadnou pojistky… Berte to jako sofistikovanou legraci.

Lech Malý

Zato vy asi moc elektrice nerozumíte, co?

Paja

No když jste u těch odborníků … já myslím že pojistky se vyhazují až když se přepálí (například kvůli zkratu).
Zkrat pojistky rozhodně nevyhazuje.

Jézeďák

Tak se tomu asi zkrat neříká, ale propojení obvodů.

mirekk

Tak kdyby napsal šuntují tak nevite vubec o co jde. Napsal to tak, aby každý věděl, co tim myslí

Danny

Zabezpečení čítači náprav je pouze do rychlosti 120km/h. Mezistaniční úsek Hrobce – Bohušovice n/o 160km/h.

Boro

Ale kdeže, podľa konštrukcie, je tam daná samozrejme aj max. rýchlosť do ktorej je vôbec možné tento princíp použit ale určite viac ako 120km/h. 200-250 pokiaľ si dobre spomínam?

Cyklista

Vždy se hodně pobavím, když „kolegům od dráhy“ vysvětluju, že 40.000 korun jsou kamery s inteligentní detekcí pohybu, s možností detekce narušení zóny, určení směru a rychlosti objektu a že by se určitě vyplatilo doplnit třeba dvěmi kamerami přejezd a které by mohly být součástí zabezpečovačky. Vždy dostanu odpověď, že blbá elektronická kamera nemůže v zabzař fungovat, protože na zabzař jsou vysoké nároky co se týče spolehlivosti a je hrozně drahé….. A téměř každý den čtu v mimořádných událostech, jak je nespolehlivé a poruchové =) =) =)

Graylag

Nebude to spíš tím, že nebezpečné poruchy zabzař jsou natolik vzácné, že se o nich nepíše, zatímco selhání chytrých kamer se bere jako občas normální? Podobný efekt jako se informuje o pádech letadel, ale o haváriích aut ne?
Taková kamera může být dobrý doplněk zabzař. Ale opravdu jen doplněk. Funkční bezpečnost je nemilosrdná a na to svěřit takové kameře lidské životy by se nikdo nepodepsal.

Graylag

oprava, nebezpečné poruchy zabzař jsou natolik vzácné, že o nich *píše*

X 1

Tak proč se z přivolávačky stává standart?

medical_examiner

Protože jsme ve státě, kde se vymýšlejí Bílé knihy, které mají druhý den po podpisu význam toaletního papíru. Což znamená, že do železnice se investuje tolik, aby se sama nerozpadla, a to jedině na místech, kde bydlí někdo důležitý…

Apollo17

No aby se to hodilo na někoho jiného.My to nemáme zabezpečené(SŽ),tak ať se stará platící zákazník (dopravse).

Hajnej

Jsi si jist, žes pochopil, co je myšleno tou nebezpečnou poruchou?
Přivolávačka se přece používá při bezpečných poruchách (tj. při takových, na které zařízení správně zareagovalo bezpečným směrem).

Stráťa

Navíc bych čekal že zařízení bude konstruováno tak aby při selhání bylo v bezpečném stavu, tzn. alespoň pro někoho stůj.

Jaaa

To je, ale tady došlo k falešně negativnímu stavu detekce; to jak chcete vymýšlet?

a8n

ÚBP už máme, musela by se rozšířit, aby v případě detekce ztráty šuntu spadl celý mezistaniční úsek do stůj.

Martin V.

Takže v situaci, kdy „samostatně jedoucí lokomotiva neobsloužila jeden kolejový obvod autobloku“ – jak píše kus dál pan Kučera, ÚBP způsobí, že AB nepostaví hned Volno do obvodu se „ztracenou lokomotivou“, ale výstraha přejezdu je závislá na obsazení právě tohoto jednoho KO a ostatní ji nezajímají? To znamená ani ty blíže k přejezdu?

Graylag

Nebo ještě jinak, jste ochotný ručit svým majetkem a osobní svobodou za to, že kamera implementovaná do systému zabzař nepovede k tomu, že někdo utrpí zranění nebo zemře? Jestli ano, máte skvělou obchodní příležitost, tak ji využijte.

zdroj

ANALÝZY RIZIK SIL (SAFETY INTEGRITY LEVEL) v zabezpečovacím zařízení SIL4, a tím je tak asi řečeno vše, proč kamera ne.

Leinad

Co třeba detekce auta na přejezdu mezi závorami.
Bez kamery ho vlak trefí určitě. Kamera nemůže bezpečnost zhoršit.

Tuzemák

To mi připomína diskuze na téma GPS v tabletu pro strojvedoucí. Nemožné,nejde, nikdy to tak nebylo, nebezpečné… 😀 Taky než něco vyzkoušet nového, tak raději nic/udržovat provizorium.
Mimochodem jak ta „navigace“ teda funguje? Byl nějaky testovací pokus a pak nějak kolem zavládlo ticho?

Paja

Tyhle vtípky určitě můžete vést až budete mít v ruce to razítko, kterým stvrdíte, že systém mobil s GPS + appka je naprosto dostatečné zabezpečení železničního provozu.
Do tý doby jsou to jen lehce prostoduché rádoby vtipy někoho kdo o tom toho nejspíš moc neví 🙂

Hajnej

Já se zas hodně pobavím, když přijde někdo „chytrej“ zvenku a začne trousit moudra…

A. Mikulka

Nejseš ty další inkarnace Erikova Syna?

Pavel

Občas zabezpečovačka od AŽD nezaregistruje jedoucí lokomotivu, občas jí zmizí z dohledu celý vlak…! 😀
Že se Chrdle vykrucuje je logické. Poukazovat na chyby jeho faktického monopolu se mu do krámu nehodí, ještě by by mohlo být AŽD pro neschopnost udržet krok s dobou vyměněno 🙂

Koumes

Jestli tím zmizelým vlakem z dohledu myslíte Moravany, tak slovíčko občas se fakt nehodí, protože to je tuším víc jak 10 let. Nehledě na to, že se lokomotiva podpískovala. Nebo víte o novějším případu?
A co se týče monopolu – toužíte po CRRC, která má monopol v třetině světa a když sem přijde, tak už si tu díky dumpingu a politice nevrzne žádná česká firma?

David

Ono by stačilo otevřít trh v rámci EU, nemusíme hned přes půlku světa do Číny.

Koumes

Trh je zcela otevřen, může sem kdokoli. Že sem nechodí, protože jsme příliš malý trh, nezajímavá cenová úroveň, apod., je jejich věc. A zeptejte se Slováků, jaké nadšení je ovládlo, když si tam natáhli Siemense. Mimochodem, Francouci či Němci si svůj trh chrání mnohem, mnohem víc než my.
Nakonec bývalé Ansaldo to také zkusilo v r. 2010 na pilotním projektu ETCS. Ale asi jim nestojí za to, sem jít znovu. Asi proto, že by nevydělali, ceny jsou tu příliš nízko na jejich poměry. V Arábii či Austrálii vydělají mnohem víc, že?

Leinad

Kdyby se elektrická lokomotiva podpískovala, tak se nerozjíždí.
A i kdybych připustil šikovnost pískovače, zajistit aby 1) z každého dvoukolí celé soupravy bylo podpískované aspoň jedno kolo 2) mašina je jednou stranou uzeměná
Tak tu je reakce „software“ na ztracený vlak – není už dávno vymyšlená úplná bloková podmínka?

Koumes

V Moravanech brzdila při dojezdu do stanice, ale nepamatuji si, jestli to spíš nebyla nezávislá trakce. Ale při brzdění to je do značné míry jedno. A pískovač opravdu nebyl šikovný, sypal jak o závod. Od té doby je tu úplná bloková podmínka. A proto se ptám pisatele, kde jsou ty situace, kdy „občas jí zmizí z dohledu celý vlak…!“

a8n

Ne, byl to peršink. Ale taky je trochu rozdíl mezi 3kV a pár desítkami voltů z KO.
Od té doby tu je EZŠ, nikoliv ÚBP.

Koumes

Správně, dík za opravu.

Leinad

Byl to peršing a v okamžiku nárazu se rozjížděl

Pks

Od Moravan již bylo dalších případů docela dost. Byly vždycky, jen ty Moravany to otevřely…

a8n

Nicméně kolik z toho nebylo 810 nebo orezlá kolej?

Leinad

Hodně. Po Moravanech se změnily předpisy (limit pískování. Situace kdy je zákaz používat autoblok/předvolbu stavění trasy. ) Před tím si někteří výpravčí stěžovali

A. Mikulka

Zavádějící otázka. Jako kdybych slyšel Chrdleho nebo Svobodův výkřik „Kdo je proti zvyšování bezpečnosti, ať zvedne ruku“.

Pks

Firma AŽD mi nevadí, myslím že jsou šikovní, jen předražení, jako většina firem, parazitujících na státních zakázkách. Ovšem vyjádření pana Chrdleho k takovému průšvihu je podle mne skandální. Jestli si „nehrají na 100%, tak ať jdou fofrem od válu, i s těmi jejich autonomními pokusy. Vždycky může něco selhat, to je pravda, ale výrobce má pracovat tak, aby v rozsahu možností chybu vyloučil. V případech jako je projetí otevřeného přejezdu jde o hodně!!! A je mimochodem kouzelné sledovat, jak přejezdy v obvodu stanic spokojeně blikají bílým pozitivním světlem, i když 10m vedle právě před ranžírkou zastavuje záloha, případně klidně i… Číst vice »

Koumes

Takže všichni, kdo dělají státní zakázky, jsou paraziti? A kdo by měl tedy stavě dálnice, silnice, elektrárny, železnici,…? Jakože nestavět nic, protože to jen dlouží parazitům, mj. zaměstnávajícím desítky tisíc pracovníků? Aha, ne, radši to zadejme levným Číňanům, ti pokud najmou k práci nějaké Čechy, tak už z nich dokážou vymačkat vše, co v nich je. No a pokud jim zbyde nějaký zisk, tak jej jistě vrátí české vládě, že?

Koumes

V případě projetí otevřeného přejezdu, aniž by vlak snížil rychlost na 10 km/h a troubil, jde opravdu o hodně, souhlas! Ostatně každý dodavatel zab. zař. má zatraceně tvrdé povinnosti a platí normy, které jej nutí pracovat tak, aby vyloučil chybu v rozsahu značných možností. A prakticky je to opravdu na 100 %. Ovšem provozní podmínky mj. vyžadují i kvalitní údržbu – pokud ta se nedodrží, nelze vše dodržet na 100 %.
Jinak pokud vidíte kolem sebe zásadní chyby v zabezpečení, tak to bez prodlení nahlašte!

Pks

To jsem učinil již mnohokrát. Plnění norem je asi tak, že pokud má někdo atest, má často monopol. A to, co by stálo pro soukromníka třeba 100kč, je pro stát za 150, nebo za 300. Alespoň v Česku… A nejen na železnici.
Jo a s normama je to také tak, že když jsme třeba reklamovali, že návěstní světlo špatně svítí, odpověď byla že má atest.

mufiklo

S tvrzením, že tam jezdí málo aut si dovolím ku*va nesouhlasit!!!

mgr.pavel

1) Kdy už konečně na hlavních koridorech nebudou úrovňové přejezdy? (jasně, chápu, je to drahý, ale.. to je furt dokola)

2) „asi nestačí strašit lidi koronavirem a bylo třeba něco vytáhnout z klobouku“. mi přijde dost chucpe výmluva od AŽD. Já nevím kde se stala chyba, ale evidentně došlo k chybě. Nikdo zde nic z klobouku netahá, AŽD spíš se snaží o bagatelizaci dost nebezpečné situace. To mi dost smrdí.

Poutník99

Tam přejezd nemá co dělat. Tak hezky nadjezd a tohle se nemusí řešit…

Jiří Kocurek

Mohli tu silnici přeložit: https://mapy.cz/s/notegejejo Štreka by asi musela o necelý metr výš, aby se do pozjezdu vešel autobus. Nicméně vedle v Hrobci to šlo.

Martin V.

V tomto stavu to není ani pro pěší, muselo by se to odvodnit.

Jiří Kocurek

Podle stop tam lidi běžně autem jezdí. Samožřejmě, že by se to muselo udělat jinak. Já jen, že nadjezd do výšky 6-7 metrů není potřeba, vidím elegantnější řešení.

A. Mikulka

Kde je Hrobec?

Libor

Děje se to určitě i na jiných přejezdech (já vím o jednom dalším). Když zavoláte na policii, že po průjezdu přejezdu za vámi projel vlak, závory na hoře, žádné blikání, tak jedině řeknou že jsem jel na červenou…

666

Proto je dobré mít v autě dvoukanálovou kameru…

PetrV

Já to také zažil (dříve) na dvou přejezdech a volal jsem na PČR… Jednou to byla krabka (810) a jednou Lv.

Libor

U mě to bylo nějaké ECčko na koridoru 330.

Apollo17

Ale to je normální .Jen vlak musí dostat tzv. „Rozkaz OP“. Pak 250 metrů před přejezdem dává návěst „Pozor“ a 60 m před přejezdem jede rychlostí 10 km/h.
Že si i v tomto případě někteří motoristi ťukají na čelo,nebo vyžadují přednost na přejezdu,kde jsou závory nahoře a nebliká výstraha je neznalost vyhlášky.

Halamus

Jaké „vyhlášky“?

Leinad

Proč se vlastně na OP jede pomaleji, než přes přejezd bez signalizace?

A. Mikulka

Protože rozhledový trojúhelník.

Libor

Ne takto jsem to nemyslel… Když přijíždí vlak 10 km/h rychlostí a houká tak samozřejmě chápu že mají závadu a jako motorista s tím nemám problém. Ale tento vlak jel normální rychlostí určitě přes 120 km/h, možná i těch 160 km/h.

Kráťa

A v čem je problém? Jakožto motorista či chodec mám povinnost se přesvědčit, že vlak nejede…

55p

Jen když nebliká bílé světlo.

mauriicio

Bílé světlo zvyšuje povolenou rychlost na 50km/h. Bílé světlo neznamená, že se nemusím rozhlížet, až vás srazí lokomotiva, sv. Petr se Vás na nebude ptát, co svítilo.

Jiří Kocurek

Tak rozsviťe na křižovatce všem směrům zelenou a pak jim říkejte, že se měli přesvědčit… že je to jejich vina.
Ne, nedělejte to, bylo by z toho úmyslné ublížení na zdraví…

David S.

§ 29

(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,

d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; TOTO NEPLATÍ, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení

bkv

A teď ještě ten paragraf, že se má řidič přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

Paja

Ten pokud by se měl opravdu doslova dodržovat, tak zjistíte, že tam třetina až polovina přejezdů se může zrušit, protože se nelze přesvědčit, že je můžete bezpečně přejet. Například přejezdy na koridorech nebo naopak na různých lokálkách kde jsou ve výhledu domky zabezpečovačky, vechtrovny nebo zeleň.

Twix

Upřímně si jako řidič nebo chodec natolik nevěřím, abych se sám přesvědčil o tom, že vlak nejede, pokud se tam vřítí rychlostí nad 100 km/h. Zvlášť když je tam trochu oblouk, zaclání mi PHS a nebo jiné stojící vlaky ve stanici vedle přejezdu. A mimochodem, když bliká bílé světlo, pořád to není problém?

Martin

Hlavne pri vyssi rychlosti se vam zda, ze vlak v dali jede pomalu, a sotva otocite hlavu je u vas…

none

Jedine presvedceni o tom, ze nejede vlak je ten, ze se stoji na prejezdu a krouti hlavou sem a tam. Pokud je misto i castecne neprehledne, jde o sekundy a vlak je najednou tady.
Rozhlizet se lze maximalne na lokalce. Na koridoru je to bez sance.
(tady asi doslo k tomu, ze kvuli jedne lokomotive se nevyplatilo stahovat zavory 😀 )
Nevite jestli jednou v budoucnosti budou zavory „vedet“ o vlaku podle jeho polohy na trati?

Jiří Kocurek

Už se to částečně umí, hledejte odloženou předzváněcí dobu.
Spoléhat se na signál ETCS (nebo i jiný) z jedocího vozidla selže při každém půjezdu utržených vagonů. Naposledy „nedaly vagony vědět“ signalistovi ve Mstěticích, takže nebyl nikdo a nic, co by uzavřelo přejezd. Technologie přejezdu musí být z tohoto důvodu pasivní.

Ketchup1970

Jednou u Tanvaldu jsem zastavil, rozhlédl se ukroutivše si málem hlavu a jen co mi zadní náprava opustila jízdní profil tak mi za ni projel vlak s patřičnou zvukovou kulisou. Málem jsem pral spoďáry.

none

Asi bych to nemel priznat, ale jednou jsem byl fotit vlaky. Stal jsem za sloupem, koukal kde co jede… Koridor, na kterem se jezdilo vlevo.. Porad jsem nic nevidel a pak jsem dost zblizka koukal na pendolino…. Opravdu je to chvilka.

Berťa

Možná v tom, že ve 160 km/h vlak ujede každou sekundu téměř 50 m. Jak daleko je vidět od přejezdu? Člověče mysli.

Jiří Kocurek

Z hlediska zákona o provozu je bílé světlo na přejezdu a zelená na křižovatce totéž – světelná signalizace. Vyhláška jen upravuje vzhled světelných signálů, ty jsou nadřazeny značkám.

To v důsledku znamená, že blikající bílá (stejně tak svítící zelená) ruší povinnost dávat přednost. Ruší rovněž stopku.

A ještě dodatek: Nelze zákonem vyžadovat nesplnitelnou povinnost. Což se týká také různého toho křoví kolem sinice/trati a rozhledového trojúhelníku. Ten má zajistit správce silnice/trati, může ho nahradit právě světelnou signalizací. Přičemž stávající stav lze zachovat jen do jisté míry.

medical_examiner

Ono to prosekávání přestane být nesplnitelné, když se tam či onam něco stane…

Vladki

Zrovna tady minimalne v jednom smeru dost kazi vyhled ta bouda (viz streetview o par radku vyse). Jinak je tam rovna trat, ale pri 160 km/h je jakekoliv rozhlizeni marne. Ja mam vzdy hodne blby pocit kdyz prejizdim koridor…

jirka

Neovlivňují tyto lokomotivy nějak zabezpečovací zařízení? Nějak rychle jim byl povolen na drahách SŽDC. 380 dodnes téměř nikam nemohou, právě kvůli schvalovacím procesům s provozem na drahách jiných států.

Jiří Kocurek

Cože to táhlo ty nákladní vozy v roce 2014, na které ten samý přejzd nereagoval? Pendolíno si dovolím rovnou vyloučit.

A. Mikulka

Neplácej nesmysly.

Luděk S.

Protože mi nebereš telefon, tak to zopakují taky:
1. všechno tajit
2. pokud se to neutají, mlžit
3. mlčet, nic nedávat na FB.
4. počkat, až se to přežene

Do háje, na FB dáváme šitoušské fotky, Pozor vlak, případně koťátka. To vám to musím opakovat furt dokola. Stejný jak Bc. Jiřík, MBA. Sakra chlapi, to je to tak těžký?

BND 30

Půjč jim prosím tě na víkend VHSku s Vrtěti psem. Pes je vůbec teďka v kurzu, když se nepoučí, možná se aspoň pobaví…

Luděk S.

Twl, já už fakt nevím. Kdybych to neopakoval pokaždý, když maj průser. Ne, udělaj to zas.

X 1

Zatloukat, zatloukat a zase zatloukat !!!

X 1

Ano. Přesně tak se to má dělat. 🙂

A. Mikulka

A Zdeněk může dávat taky čerstvě zletilé holky.

David

To Chrdleho vyjádření zní poměrně arogantně. Představte si, že by se stala podobná nehoda jako ve Studénce, akorát tentokrát by to byla chyba „přejezdu“. Narozdíl od našeho monopolního dodavatele zabezpečení na železnici si myslím, že v zabezpečovací technice je cokoli méně než 100% suboptimální. Zvlášť u něčeho tak jednoduchého jako detekce vlaku. S příchodem ETCS navíc nejen že budeme chtít vědět, že tam někde vlak je, ale dokonce budeme chtít vědět kde je a jak jede rychle a v takovém případě se chyby neodpouští.

Zrzek

Jako strojař jsem byl učen, že absolutní přesnost neexistuje a vše je s větší či menší odchylkou. Stačí, aby byl kolejový obvod na hranici tolerance a lokomotiva na opačném konci + nějaké přírodní podmínky (vlhkost, teplota, obsah nějakých částic), které se opakují jednou za nějakou nepravidelnou dobu a máte vymalováno. Změření nastavení kolejového obvodu a konkrétního HV je jediná možnost, jak přijít na to co je příčinou. Podívejte se na vyšetřování leteckých nehod. Kolikrát se musí sejít více faktorů.

mgr.pavel

Beru že technika nemůže být stoprocentní a nemusí reagovat ve všech možných situacích správně. Ale ta reakce AŽD mi přijde jako arogantní bagatelizace stylem „ono se to stává, nedělejte z komára velblouda“.

Správná reakce je snad „OK, stal se incident, mělo by se vyšetřit proč se to stalo, problém může být v mašině, zabzař, nastavení nebo .., my to zanalyzujeme. Věříme svému produktu, proto asi chyba nebude u nás, ale prověříme“.

Zrzek

Vždyť uvedl co je potřeba, ale už vidím jak jim půjčí lokomotivu na přeměření dobrovolně. 100% je jen v tom, že pro každého z nás si jednou zubatá přijde

Zrzek

Myslel jsem tu konkrétní, které se to povedlo.

Dejf

No jo, ale kdyby se takhle rozutekly toleranční pole, tak by vás slanec, furbacher a pospíchal hnali od zkoušky až k dejvický nádražce. Reálie převzaty z fs čvut. I kdyby na kolejích byly chlupy z nosu jednorožce a fíra do toho pískoval jak zjednanej, tak pokud se tam schová drobeček jako vectron, tak je něco sakra blbě. Ale na druhou stranu jak mi říkal instruktor v autoškole před mnoha lety. Že na přejezdu nic nesvítí a šraňky sou nahoře neznamená že nějakej vlak nepřijede…

Zrzek

Hele takhle jsem udělal jednoho inženýra. Dohady, porovnání s tabulkami tolerancí a přeměření a tolerance měřicích zařízení a byl přesně tam. Utlučen tím čím se oháněl.

Zrzek

A další věc je, když to nejmíň potřebujete, tak se vám to povede ani nevíte jak. Pokus o znovuprovedení se většinou nepovede ať se snažíte sebevíc. To jest reálie života.

Krtek

Furbacher a Slanec, no to sis vybral ty spravny 🤣🤣🤣🤣

David

Rozumím tomu, že technika nemůže být 100%, avšak člověk by čekal, že v zabezpečovací technice jeden nebude spoléhat pouze na jeden systém (zde kolejový obvod). U tratí, kde se jezdí 40 to může být strojvedoucí, ale u těch kde se jezdí 160 bych očekával jinou kvalitu zabezpečení.

Jiří Kocurek

Ani když budete mít chybobost pod 1 : 1.000.000.000 tak časem nastane chyba, stačí tomu dát dostatek pokusů. Nic jako bezchybná věc neexistuje. 10x denně na 8.000 místech, 350 dní do roka: 28.000.000.000 pokusů ročně. 1x za 35 roků prakticky jistota.

A myslet si, že existuje něco absolutně byzchybného je veliká chyba.

Jiří Kocurek

pardon, uletěly mi řády, oprava: 28.000.000 pokusů ročně

Vbb

Ještě jste to zapomněl vynásobit „krát tisíc let“ 🙂
Za rok je to „jenom“ 28 milionů.

Jiří Kocurek

Viz oprava nahoře.

Vbb

V době mého psaní tam ještě nebyla :-).
(Stane se. Lepší 3 nuly navíc než vectron v otevřeném přejezdu 🙂 )

666

To je v pohodě, ale pak musíte vysvětlit až tam někdo zhebne, proč tam není podjezd nebo nadjezd.

Zrzek

Ošetřeno zákonem o provozu na pozemních komunikacích. Proto se zákony píší tak jak se píší.

666

Ano, ale zajímavá situace by nastala u soudu, pokud by řidič střet přežil.

Zrzek

Je přejezd označen je, tímto je i zabezpečen. Takto je to ošetřeno zákony.

666

Celá diskuze u soudu se bude točit na “ přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.“ Je otázka, jak to má řidič udělat, když nejsou dodrženy rozhledové poměry pro 160 km/h na nefunguje PZZ.

Navíc dle § 24 od takového přejezdu nemůžete odjet.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361
§ 24
(4) Řidič nesmí otáčet a couvat
,

e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,

§ 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

Zrzek

Tak na některých přejezdech nejsou rozhledové parametry na v=10km/h.

Vít Jůza

Toto byl zrovna jiný případ, řidič se mohl o bezpečnosti přesvědčit pohledem na bílá světla a za přejezd.

Jiří Kocurek

Vycouvat z přejezdu samozřejmě může, pokud tím odvrací riziko chráněné jiným zákonem. Ochrana vlasntího zraví a života je nadřazená jakémusi přestupku.
To je jako pokutovat člověka, který vyběhl z hořícího domu. Je přece zákaz vycházení, naznal orgán. Taky nesmysl.

666

Toto už je na soudu, jak to konkrétně vyhodnotí. Sám dobře víte, že nemáme systém precedentů a soudy jsou nezávislé:-) Takže rozhodnutí může být zajímavé:-)

Paja

z čeho usuzujete že když je přejezd označen, je i zabezpečen?

Jiří Kocurek

No vidíte. A SIL 4 pro PZZ je definován jako méně než 1:100.000, že selže odpověď na požadavek uzavření. Čili je požadována spolehovost alespoň 99,9999 %. Uvedl jsem hodnotu 1000x vyšší.

A jinak teda absence podjezdu/nadjezdu neznamená u soudu vůbec nic. To bychom mohli pohnat k soudu Povodí, že u řeky nebyl plot podél celého toku a mrtvý neuměl plavat, utopil se.

666

Byly by zajímavé, jak by se soud vyrovnal v povinností řidiče se přesvědčit, že přejezd může bezpečně přejet a s povinností drážního vozidla se pohybovat takovou rychlostí, aby byla dodržena rozhledová vzdálenost.

Jistě absence u soudu neznamená nic. Spíše to indikuje dosažený technický rozvoj země. Je už na daňovém poplatníkovi, jestli je s tím spokojený nebo ne a jak pak daná země působí v zahraničí.

Vbb

Bylo by vhodné doplnit, že to je 10 na mínus pátou poruch ZA ROK, což je 10 na mínus 8 až 9 za hodinu.

Mirek Zv.

Tak zrovna Povodí by to patřilo, za to všechno do čeho okolo řeky cpe rypák ve snaze vytlouct z lidí prachy nebo jim znepříjemnit život, když je nechtějí sypat (ať už je to nájem za stan 100 m od břehu nebo na bezvýznamném přítoku „ten náhon ke mlejnu tady sice 300 let byl, ale ty si ho prostě neobnovíš“).

Y.K.

To je pravda, ale pokud se to stalo 2x do roka, tak to poněkud mění karty a událost již není krajně nepravděpodobná a naopak je dost pravděpodobné, že je někde chyba.

Jiří Kocurek

Samozřejmě. 2x po sobě na témže zařízení, to není statistická veličina.

Mirek Zv.

To je super, výsledek správně a mezivýsledek o 3 řády ustřelenej.

Mirek Zv.

Sorry, opravu čtu moc pozdě (a nechápu, proč ji lidi mínusujou).

Y.K.

Absoltuně 100 % je jistě nereálné, nicméně nesmí to být ani „maximálně 3x za 10 let“. Arogantní vyjádření Chrdleho je poměrně nevhodné a když už jsem použil citaci z filmu tak by Chrdleho příspěvek měl spíše nést Chocholouškův tón: „náš ústav se vám tímto co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné … selhání“. Sklonit hřbet firmě neuškodí, obzváště když jde o bezpečnost a ne nějaké formální kraviny.

libor

Podle mě jezdí moc rychle, ten koridor ani přejezd nejsou zvyklí na takovou rychlost…

Luděk S.

K*rva, Zdendo! Tohle se mělo zamést pod koberec!

Zrzek

Jo jen pod kobercem je toho tolik, že původně umístěn v přízemí je nyní v úrovni 3 patra a potom se můžeme divit, že když přidáme jednu věc věc vypadnou další tři.

David Brzezniak

Tak to bude už létající koberec.

Zrzek

Létající ne jen dobře podestlaný.

Jiří Kocurek

Herakles prý věděl jak na „vysokou podestýlku“.

Zrzek

Nebyl to náhodou Herkules, ten co uklidil Augiášův chlév. Průšvih je v tom, že ten náš chlívek by neuklidila ani tsunami, která před pár lety splachla Indonésii.

medical_examiner

Akorát že až jednoho dne ten koberec vyletí, tak skončí na protějším nábřeží pod tramvají.

Pks

Létající již by měl být někdo jiný…

BND 30

Až bude někdo zván „na kobereček“, půjde o slušný horolezecký výkon…

PetrOgar

Přejezd uprostřed polí na trati, kde se jezdí 160km/h, už měl dávno zmizet a nahradit ho nadjezd.

Michal

A nebo ho zrušit

Vrabec na střeše

Je to jedna ze 2 hlavních cest mezi Roudnicí a Litoměřicemi, tedy pokud nepočítám zajížďky po staré a přes Nučničky, takže aut tam jezdí dost. Dálnice vyjde časově na stejnou dobu

Martin V.

Přesně tak! Navíc by se zlepšil přístup cestujících z obce Oleško na nástupiště u první koleje (směr Praha). Kolik by to mohlo stát? 50 milionů? Vždyť za 100 mega už jsou lávky přes Moravu či přes Vltavu, nový most přes D10 (takže dvakrát delší) https://zdopravy.cz/skanska-dokoncila-novy-most-pres-d10-vyuzila-recyklat-ze-stare-vozovky-63470/ stál 72 mega. A přejezd se závorami taky není zrovna láce, řádově 10 mega, pokud si správně pamatuju. Logiku „necháme tam přejezd, moc toho tam nejezdí“ vůbec nechápu.

mufiklo

Hlavně aut tam jezdí docela hodně. Tu větu, že tam toho moc nejezdí vůbec nechápu, tak jí berte s veeeeeelkou rezervou

Martin V.

Tím hůř, pokud tam jezdí více aut! Můj dlouholetý názor je, že na tratě s rychlostí >120 km/h úrovňová křížení nepatří. Ani s polňačkami, prostě vůbec, jako u dálnice. Jenže z historických důvodů…

666

Přesně….

Martin Lér

Copak, na jmenovaném úseku trati má zabzař právě AŽD, že pan ředitel reaguje s pěnou u pusy? Mimochodem, tohle nespadá do gesce Drážní inspekce? Protože o události z roku 2014 jsem na webu DI nic nenašel.

D J

DI by to musela iniciativně převzít.

Michal Jaroš

DI nešetří každou mimořádnou událost, pouze ty závažnější (přesné podmínky stanoví právní předpis – podle újmy na zdraví, hmotné škody apod.), a nebo pokud i v nějaké méně závažné vidí nějaké riziko, může zahájit šetření z vlastní iniciativy, i když třeba škoda nevznikne.

Jan Kučera

Jak jsme si už psali e-mailem, Drážní inspekce ze zákona šetří povinně „jen“ vážné nehody a toto je incident. Přesto jsme okamžitě, když jsme se o dané mimořádné události dověděli, zahájili příslušné kroky – podle zákona musíme o šetření rozhodnout do sedmi dnů, a tuto lhůtu jsme plně využili (ještě poslední den lhůty jsme řešili, zda je problém systémový, tedy „šetření hodný“, nebo ne). Snad neprozradím nic zásadního, když napíšu, že se zjistilo, že samostatně jedoucí lokomotiva neobsloužila jeden kolejový obvod autobloku (ano, pouze jeden na celé trati), ten obvod bohužel ovládal i přejezd. Protože ostatní kolejové obvody lokomotiva svou… Číst vice »

Vít Jůza

Může-li selhat 1 obvod autobloku, neměl by přejezd záviset jen na něm. Např. pokud přejezdové zařízení není aktivováno vlakem ve 3 kilometrové vzdálenosti, mělo by být aktivováno aspoň ve 2 kilometrové vzdálenosti …

Pks

Na té samé trati, jen o asi 3 stanice dál, jsem takhle na vlastní oči viděl návěst volno, na opakovači volno, na dalším návěstidle AB „Stůj“ (tedy nepředvěštěná), a za ním zřetelně viditelný konec předchozího nákladního vlaku. Odpověď o kterou jsem žádal po měsíci ticha zněla, že bylo špatné nějaké relátko. A takových příhod by bylo…
Do práce jen s andělem strážným…

Vladki

Aha, takze situace kdy lokotka prosvisti 160 km/h pres prejezd kde zrovna cirou nahodou nikdo nebyl tak je jen „incident“ a nemusi se resit. Pritom tam mohl nekdo zemrit! To budete cekat az priste na tom stejnem (nebo jinem) prejezdu opet nesepne jeden kriticky obvod a vlitne to do skolniho autobusu?

Ale situace kdy vlak odjizdejici na privolavaci navest, jede podle predpisu – tedy na rozhled, a zjisti ze mu byla postavena blbe cesta (vidi na trati pres sebou jiny vlak), a vcas a bezpecne zastavi, tak to je pruser jak mraky a musi se to resit. Tuhle logiku nechapu…

Herold

Pan Chrle je dost hloupý, pokud reagoval tímto způsobem.

Bmo

Říká se tomu arogance, ale tak jako tak si to mohl odpustit.

X 1

Zdenál ze své monopolní a NIKDY neotřesitelné pozicé může být arogantní dobytek.
Když on řekne, že jsi z Prahy do Děčína projel všechny návěstí na stůj, tak ti nepomůže ani přísaha výpravčích, ani deset kamerových záznamů.
Jeho nemůže zasadit ani premiér a ani válka.
Tak to je a bude !!!

666

Stačí, když premiér nechá otevřít trh.

Martin V.

Nejlépe i pro firmy typu „Stavby mostů a podjezdů“, v tomto segmentu je přeci jen větší konkurence. 🙂

Gwann

A to otevření trhu si představujete jak? Že se udělá soutěž za 100mld na vyhození všeho od AZD?

Ano, je politováníhodné že někdo má na něco „monopol“. Ale jak to chcete udělat? Povinné vyloučit AZD? Nebo někomu prikazete účast ve VR?

666

Stačí, když nebude výběrové řízení vypsané na míru a monitoring kamarádských vazeb.

medical_examiner

Jenže to by jsme museli celé Ministerstvo dopravy poslat na Sibiř.
Protože kamarádi musí spolupracovat!…

666

Někteří lidé na z oblasti železničního prostředí stále neumí moc komunikovat. Připomíná to styl komunikace několik let zpět, kdy po samovolném otevření dveří vypadlo dítě z vlaku. Argumentováno bylo, že rodič měl dítě hlídat.

Vzhledem k tomu, že jsou placeni z daní občanů, tak bych čekal více pokory.

Petr Tříska

Společnost AŽD je soukromá firma. I když ano, většinu práce, kterou odvádí, je skrze Správu Železnic placena z veřejných prostředků. Pokora není závislá zda je to státní či soukromý podnik.

666

Bohužel u státního sektoru a jejich dodavatelů je při absenci pokory dobré zdůraznit, kdo je koncový zákazník. V soukromém sektoru jsem se s nedostatkem pokory setkal naprosto minimálně.