ČT: D11 z Jaroměře do Trutnova hrozí zpoždění, proti územnímu rozhodnutí přišlo odvolání

Vizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSDVizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD

Úsek se má začít stavět v roce 2024, ŘSD zatím nemůže vykupovat pozemky.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Měli by si to Holubcovi doma asi tedy vyjasnit 😀

MichalS

Informace odjinud: „V rámci územního řízení podal námitky. Ty se s ním řešily, dokonce se se SUDOPem sešli a jednali, doplnili mu jeden měřící bod, který požadoval. A pak zbytek námitek stavební úřad PODLE ZÁKONA zamítnul a jasně zdůvodnil.“

Gwann

ono netrefit hajnice dálnici (nebo nebýt blízko) je u vesnice dlouhé snad 5km skoro nemožné.

přeju hodně štěstí pri vypořádání. jen teda nevím, jak to je zde s podjatosti… 🙂

David

Já si myslím že nikdo z těchto chytrých po dálnici nejezdi a jezdit určitě nebude 😂

Axel

Dobrý den, mám dotaz na redakci, proč tvrdíte – cituji: „Bez územního rozhodnutí nemůže ŘSD začít s výkupem pozemků. “

Konkrétně z jakého ustanovení nějakého předpisu vyplývá tato část článku? Nebo slovo „nemůže“ je omylem namísto „nechce“?

srovnejte: zákon o vyvlastnění 184/2006, zejména § 5, odst 4
„(4) Smlouva o získání potřebných práv k pozemku nebo ke stavbě podle odstavce 1 musí založit právo vyvlastňovaného na vrácení převedených práv, pokud nebude zahájeno uskutečňování účelu převodu do 3 let od uzavření smlouvy.“

Axel

Upřesním – o konkrétní situaci nic nevím. Můj dotazu je obecný, neboť mi není známo ŹÁDNÉ ustanovení obecně závazného předpisu, že „Bez územního rozhodnutí nemůže ŘSD začít s výkupem pozemků.“

Proto mám zájem vědět jak to je = jesti se pletu.

Dík

FragU

Ust. $ 18 odst. 3) písm. b) z.č. 184/2006 Sb. o vyvlastnění, ve znění pozdějších předpisů. Územní rozhodnutí potřeba je.

Axel

V tom případě jsem měl pravdu. V článku je chyba, neboť má být uvedeno, že ŘSD NECHCE vykupovat pozemky. Neboť dle Vaší logiky by v článku mělo být uvedeno, že ŘSD potřebuje územní rozhodnutí, aby mohlo být vyvlastňováno vyvlastňovacím úřadem. P.S.Mě ten nesmysl, že „ŘSD nemůže“, bouchnul do očí, zejména proto, že to vůbec nedávý smysl s ohledem na ostatní zákonné instituty, jak Česká republika získává pozemky mj. pro dálnice viz předkupní právo ze zákona (tj. nejde o předkupní právo vzniklé dohodou s majitelem pozemku) dle Stavebního zákona, zejm. dle § 101, odst 1 „§ 101 Předkupní právo (1) K… Číst vice »

Jakub

Jelikož by neměli žádnou oporu v nákupu pozemků. Ve chvíli kdy získají územní rozhodnutí, mohou jít s klidem vykupovat pozemky.

Axel

citované ustanovení zákona vyvrací Váš názor. Neboť mj. i na takovéto situace je toto ustanovení cíleno.

FragU

Územní rozhodnutí potřeba je. Ust. $ 18 odst. 3) písm. b) zákona č. 184/2006 SB. o vyvlastnění, ve zn. pozd. předpisů.

Axel

Nemáte¨pravdu. Pravomocné územní rozhodnutí je potřeba, aby mohlo dojít k vyvlastnění.

K nákupu pozemku dohodou s vlastníkem pozemku není úotřeba Územní rozhodnutí.

Článek v tomto bodu je nepravdivý, možná až lživý.

P.S. A už vůbec myslím nic nebrání tomu, aby pokračovalo projektování. Neboť projektování podrobnější dokumentace (tzv. dokumentace pro stavební povolení) obvykle zabere spoustu let.
¨

FragU

Vykupovat pozemky pro stavbu, když není stavba stabilizovaná v území, je nesmysl. Nikdo k dnešku nedokáže říci, kdy tato dálniční stavba přesně povede. V odvolacím řízení se přezkoumává i zákonnost rozhodnutí a může tedy být zrušeno pro jiné, než odvolací důvody. A dále – proces jednání o kupní smlouvě je úzce věčně i časově navázán na vyvlastnění. Doporučuji se seznámit se zákonem č. 184/2006 Sb., a 416/2009 Sb. a poté se vyjadřovat.

Axel

Chápejte, já vycházím z reálného stavu legislativy. Nikoliv ze svých představ. Prosím mi vysvělete, k čemu slouží zákonné předkupní právo pro Českou republiku dle § 101 Stavebního zákona? Pro jaké situace se využije toto ustanovení = dle Vaší logiky je toto ustanovení naprosto nepoužitelné v praxi. A k čemu slouží ustanovení zákona 416/2009: „§ 3a Smlouva o získání potřebných práv k pozemku nebo ke stavbě podle zákona upravujícího vyvlastnění6) musí v případě, že se jí získávají práva k pozemku nebo stavbě potřebná pro uskutečnění stavby dopravní infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací nebo energetické infrastruktury, založit též právo osoby, která touto… Číst vice »

Axel

Ještě zopakuji tu klíčovou část svého názoru:

Konkrétně z jakého ustanovení nějakého předpisu vyplývá tato část článku? Nebo slovo „nemůže“ je omylem namísto „nechce“?

Neboť legislativa umožňuje privilegium urychlit stavbu dálnic. Ale legislativa neumožňuje kombinaci „urychlit a zdanit některé lidi víc než jiné“… Zdanit ve smyslu odejmout vlastnické právo bez protihodnoty, pokud nepoužiju slovo „obrat o něco“

Jiří

Nejsem ani zdaleka přítelem bývalého zřízení, ale tedy se prostě řeklo, že tudy povede dálnice a hotovo dvacet. Kdyby se třeba v dnešní době stavěla D1, tak rok 2050 by byla krátká doba. Kdy už se konečně dostaneme k tomu, že veřejný zájem takové stavby natolik převažuje nad zájmy jednotlivců či ekoteroristů, že odvolávání se je nepřípustné. Samozřejmě musí být vše důsledně projednáno s dotčenými osobami, obcemi, zpracovaná EIA a řádně vykoupené pozemky.

Jiří Kocurek

Ona ta D1 se stavěla od roku 1938 do roku 1980 (Praha-Bratislava), žádné závratné tempo to nebylo. A individuální vlastnictví pozemků bylo výrazně omezeno, především rolníkům.

Georg

tak v tech letech se stavela 38-40 a pak 70-80, by bylo asi fer rict…
nicmene kvalita samozrejme hruza…

Axel

Pane Jiří. V čem přesně dochází ke zdražení dle Vašeho názoru? Existuje snad nějaký zákon který brání aby pokračovalo projektování? Nebo snad něco bránilo či dosud brání, aby Česká republika vykupovala/směňovala pozemky? Prosím o konkrétní ustanovení takového zákona. Mě se spíše jeví, že žába na prameni je jinde. Viz příklad D5508: 10/2010 vydáno Územní rozhodnutí 11/2019 vydáno Stavební povolení dle žádosti o stavební povolení, která dorazila na úřad v 12/2018 (a jestli se nepletu, tak žádost byla neúplná, takže úřad musel řízení přerušit a čekalo se až žadatel o stavební povolení, tj. Česká republika skrz ŘSD, žádost doplní). Mimochodem, až… Číst vice »

FragU

Ust. $ 18 odst. 3) písm. b) z.č. 184/2006 Sb. o vyvlastnění, ve znění pozdějších předpisů.

Axel

Vámi citované ustanovení mluví o vyvlastňovacím řízení. Článek mluví o nákupu pozemku od vlastníka, což není vyvlastnění.

Čili jste na omylu.

Gwann

jo, takhle si bolševik řekl…a zde postavím sídliště. a my jsme byli bez zahrady a polí, které patřily předkům po iks generaci.

jinde si zase řekl…a zde postavíme paneláky místo staré nízké zástavby. (např. Havl.brod ale vlastně skoro všude, třeba sokolov je na po….)

jistě by se prasečin našlo spousta jiných…

tohle FAKT ne.

Miloš

Neježe mají kvalitnější potraviny,tak i autostrády,tak ať do dodělají i u nás

Miloš

Bo bratři Poláci jsou už na hranicích,mají náskot 3 roky,tam budují dálnice 300km za rok a to 3 pásy v jednom ruchu

Leoš

Tak 300 km za rok to nebylo ani jednou za posledních 11 let: https://www.mezinamiridici.cz/p/Baruska/b/rozvoj-dalnic-od-roku-2010-v-cesku-a-u-sousedu

Démon

„Jeho manželka podle ČT pracuje na odboru výstavby městského úřadu ve Dvoře Králové, který územní rozhodnutí po více než třech letech vydal.“
To je vtip? Není to náhodou střet zájmu?

Petr Schmidt

Děkuji tomu pánovi. Máme mít tu dálnici takřka nad domem. Takový bizar odpovídá domě plánování. To jest totalita typu KLDR.

FrenkyUL

Kolik let je známo, že dálnice tudy povede? Není náhodou dům postavený až posléze?

jj23

To jste si měl stěžovat v době kdy se plánovala trasa dálnice 🙂 Teď už je trochu pozdě, kudy ta dálnice povede se ví už minimálně 10 let.

JirkaTU

Pane Schmidte, dálnice povede v nejbližším místě 500m od Vašeho domu, po mostě s oboustrannými PHS. Nebudete o ní ani vědět… Součástí její stavby bude obchvat ulice Voletinská, provoz před domem se Vám nezvýší, spíše naopak. A pro pořádek, p. Holubec podává odvolání proti jinému úseku D11

Ketchup1970

Taky byste mohl mít domek jako obyvatelè Považské Bystrice a dálnici jako nuselak nad hlavou ..:-)

Ivo Havlíček

Prapůvodně měla slovenská D1 vést jinudy – jižní trasou včetně tunelu. Kupodivu ale není provoz nad městem po dálniční estakádě v PB pro lidi, kteří bydlí v okolí, příliš obtěžující (říkali místní).
Jiná káva je ale např. dálniční most u obce Važec nebo před Spišským Podhradím, kde se nesou zvuky vznikající při přejezdu mostních závěr na kilometry daleko…

Petr Schmidt

Pro mě je ten pán borec. Jdi z vás by chtěl dálnici nad domě. Tedy v našem případě asi 50 m most. Já teda ne. Takže dík pane.

mgr.pavel

Kolik takových lidí bude?

A kolika lidem otravuje současný provoz bez protihlukových stěn uprostřed obcí?

yxc

Ten pán má dům 800m od plánované dálnice, která navíc vede v zářezu a za kopcem.
Odvolává se s tím, že požaduje odhlučnit pole, která mu dálnice protne.

Miloš

Pro vás je borec a pro nás ostatní idiot i s vámi… Kvůli takovým, jako jste vy se jezdí léta takhle na ho…..!!

Milča

Neodvolá se pan Holubec, odvolá se někdo jiný… Kocourkov…😁

Petr

Pan Holubec se také zařadil do řady vyčůránků.A jeho manželka by měla být propuštěna z MÚ DKnL pro porušení povinností státních úředníků

FrenkyUL

Pokud pracuje na městském úřadě, není státní úředník. Je zaměstnancem obce.

Pavel

OMG ???!!!

Gwann

je zaměstnancem obce. ale dost možná pověřeným výkonem státní správy. takže do jisté míry státní moc asi vykonává.

jakkoliv blbe nápady s vinou celé rodiny…by si příslušní měli vsunout do spic. a vzpomenout na minulost kam tohle vede

Band

Ok, je v pořádku, že se může odvolat ten, koho se to může dotýkat. Spíš jako systémovou chybu vidím to, že nelze vykupovat pozemky, když jde jen o „banalitu“ typu hluková stěna. Nechť se odvolání řeší, ale souběžně se vykupují pozemky. To je zásadní legislativní nedostatek.

Jiří Kocurek

Víceméně souhlas. Teď je otázka, kdo by měl určit, co je to banalita nebránící výkupu pozemků a co už nikoliv. Taxativně to vyjmenovat zákonem?

mlokXCM

Tak já bych to řešil spíše tak, že se mohou vykupovat pozemky, jichž se odvolání netýká. Pokud by se měla totiž posuzovat závažnost připomínky, zda je způsobilá, aby zabránila výkupu pozemků, muselo by na to být další řízení opět s možností se bránit.

Jakub

A co když se ukáže, že zmíněnou PHS nelze postavit (a nemusí jít jen o PHS) a bude se muset změnit trasa? Co potom s vykoupenými pozemky?

Kebab

Jak často by se něco podobného dělo? A nebyly by takto vzniklé škody řádově nižší, než desetiletí čekání na dostavbu klíčové infrastruktury?

Axel

Pane Jakub, nemáte pravdu. Neboť víme, že Česká republika usiluje o navyšování výměry pozemků ve vlastnictví ČR. A k tomu je využíván např. podmínka státu, že ČR smění státní pozemky leda v NEROVNÉM poměru = když stát směnou získá VYŠŠÍ výměru pozemků… Zhruba jako příklad, kdy mám Škodověnku třídvéřkovou CityGo, ale směním ji leda za pětidvéřkovou Fabii nebo Roomstra. Tj. nechci směnu svého CityGo za jinou CityGo nebo za sesterské třídvéřkové autíčka = za VW Uú nebo za Seat Mii https://www.spucr.cz/tiskovy-servis/aktuality/informace-ke-smenam-nemovitosti.html Např. když zemědělec touží získat směnou 1 ha orné půdy ve vlastnictví státu, tak zemědělec musí nabídnout minimálně 1,3… Číst vice »

Jakub

Moc hezký příběh. Jak se to vztahuje k tomu, že nevykupují něco na co nemají ÚR?
Vy byste jako hospodář začal kupovat něco, co ještě není jisté, že budete potřebovat? Pokud ano, tak doufám, že nehospodaříte s veřejnými penězi.

Axel

Já vycháziím z reality. A realitou je, že my jako společnost chceme URYCHLIT budování. A jsme ochotni si za to připlatit. Což „čtu“ z platné legislativy. Koneckonců – zákon o budování dálnic 416/2009 se jmenuje „o URYCHLENÍ výstavby (…) infrastruktury“. Čili, až součástí legislativy v ČR bude princip, který uvádíte = že „obhajoba je součástí obžaloby“ (viz Skřivánci na niti), tak pak jol, pak budete mít pravdu. Bohužel. Ale prozatím nic takového, jak Vy tvrdíte, v legislativě není. Bo. Když v minulosti v některých státech platilo „není člověk = není problém“, tak se ukázalo, že tento přístup způsobuje ZAOSTALOST oproti… Číst vice »

Jarda

Chudák pán, určitě budou teď s paní mít tichou domácnost.

On první

Takže celé je to jen příprava na další a delší zdržení, protože bude snadné obvinit úřad z podjatosti. Tři roky v …. Za dva roky se celé rozhodnutí předá na další úřad ten ho bude rok studovat a další půl rok rozhodovat a to jsme teprve u územní řízení.

Aaabbb

Jak již psal někdo níže, nevím co je špatného nebo tak senzačního na tom, že se někdo odvolá proti územnímu rozhodnutí nebo stavebnímu povolení. V demokratickém státě by to měla být samozřejmá možnost a investor, tedy ŘSD, by s tím ve svých harmonogramech měl přece automaticky počítat… a ne čekat že se nikdo neodvolá a pak mediálně vytvářet dojem, že to zdržuje ten odvolatel.

Namor

Je to hanba 33 roku po převratu. Jezdíme tady po s. t. 2 mezinárodní tahy.Zajímalo by mě jak to dělaj v Polsku, když stavějí přes 200 km dálnic ročně, no jo to je to nedemokratický Polsko, že jo

Majkl

Vzhledem k velikosti Polska a ČR a rozdílu počtu obyvatel, by mělo být tempo počtu kilometrů nových dálnic ročně kilometrů 50. Budeme-li se držet jejich tempa.

Bican

Nemyslím postavené km dálnic, ale ty obstrukce kolem toho, pamatujete ten masakr na silnici HK – Jaroměř každý den odpoledne, tolik kamionů přes vesnice, těch bouraček, zraněnejch, mrtvejch, ta ekologie je lepší když ty kamiony popojížděj než když valej po dálnici že jo?

Miloš

nemají tam Havránkovou a kopce tunely

Otakar

Havránková v tom byla nevinně. Nastudujte si o tom něco.

Miloš

300 ročně některé 3 pásy v jedom ruchu

Ketchup1970

Co to jest ruch ? Já nierozumie, pan może być Polákem, no tutaj wszystki mówią czeski .

Petr

Vážený pane či paní.Jestli se nechcete podepsat, tak sem ani nepište.To se řadíte do kategorie „Dětí země“ a podobných ekoteroristů!!A ohledně odvolání: Mohlo by být ,ale v čase a ne čekat až na konec doby ,navíc, když Holubcova manželka měla ten spis 2 roky na očích!!!

Facepalm

No, hlavně že „Petr“ je identifikace jak noha. Jinak, milej mysliteli, je-li na něco lhůta, je možné využít každý její den včetně toho posledního a jeho poslední minuty. To fakt není raketová věda, i když pro tebe evidentně jo.

Jofrey

Že se někdo odvolá to mě nevadí, ale bral bych 30 dnů na vyřízení odvolání a konec hotovo. A ne že to trvá půl roku

mlokXCM

Tak platí zásada koncentrace řízení, takže pokud by se jednalo o něco, co ten odvolatel mohl uplatňovat už v prvostupňovém řízení, pak by se k tomu nemělo přihlížet.

Hwk

Stará na úřadě, to nebude jen tak…

Původní Pražák

To s tou manželkou je docela vtipné. Docela by mě zajímaly detaily. Jestli tu údajnou chybu vytvořila rovnou sama, nebo jak postupovala, když se o ní dozvěděla – jestli na ni třeba kolegy upozornila. V opačném případě musí být radost s ní dělat.

Vašek

Spis paní vynáší interní informace ven.

Vladimír Bílý

No spíš to rovnou napsala, protože ví jak a kam.

Vašek

To by znamenalo, že je schopná, což by pak dále znamenalo, že by nedělala na úřadě.

Jarda

Svět není černobílý a znám na úřadech velmi schopné lidi…diky za ně

Gwann

bože můj, a kde dělate vy, vseznalku? znám lenochy ale i schopné lidi právě na stavebních úřadech…jako všude…jsou lidé lepší a horší?

Gwann

jaké interní informace? co vydává za rozhodnutí a na základě jakých podkladů úřad a obzvláště stavební je věc navýsost veřejná!

Jiří Kocurek

Je to úřad. Tam za chybu může ten, kdo ji našel. Bohužel.

Pavel

Odvolání podal manžel paní, která na UR pracovala. Co si o tom myslet?

Lektor

Tak jestli je to pravda, tak UR musí soud shodit pro podjatost, bohužel…

Gwann

proč??? když by UR psala…jeste nikdo neví, kdo podá námitku. a mimochodem, systémová podjatost typu protože v Brně bydlím, tak nesmím v Brně vydávat žádná správní rozhodnutí…není naštěstí mozna

kbk

na stavebním úřadě pracuje manželka odvolatele, ale samotné ÚR nezpracovávala. I tak to ale smrdí

Hradečák

Snad ŘSD s p. Holubem najdou společnou řeč a nevznikne nějaké větší zdržení. Každopádně ŘSD se hned ohání zpožděními, evidentně se nepoučili a se stížnostmi (co do termínů) dál moc nepočítají a občanům sdělují pouze optimistický scénář výstavby…

Hradečák

*oprava: ne optimistický scénář termínů výstavby, ale i ostatních přípravných fází před samotnou výstavbou.

Facepalm

Jako vždycky. Někdo se tu v rámci řízení odvolá (což je v rámci toho řízení jeho svaté právo dané zákonem) a hned se začne řvát o „zpoždění a zdržování“. Nikoli, není to žádné zpoždění, to jen ŘSD jako obvykle vytroubila optimistický termín, ve kterém (jak je u ní zvykem) s nějakými odvolačkami a podáními nepočítala. A když se někdo ozve, je z něj tím pádem automaticky kazišuk pokroku. Každopádně jistý posun tu vidím v tom, že s ním teď ŘSD chce jednat, protože léta letoucí tu platil postup jak u Havránkový, tedy vyhrožovat a žalovat. A doufám, že se dožiju… Číst vice »

Namor

Pokud mu jde opravdu jen o umístění protihlukovích stěn, tak to chápu a je to o dohodě, ale jestli to je o nějakým vymrzování s cílem vyplácení držhubnýho tak nás-at. Anebo „Něť čalavěka-něť prablema“ J. V. Stalin😁

Jiří Kocurek

Takže co? Majitele pozemků do Gulagu nebo rovnou do Treblinky?

Tomáš679.2

„Chceme se s panem Holubcem v příštím týdnu sejít a domluvit se, aby odvolání stáhnul, jinak nám hrozí zdržení půl roku, možná i víc,“
„Chceme se domluvit, aby odvolání stáhnul“. Ta domluva bude dohoda a nebo domluva?

Miloš

je to jedno k moři po ní příští rok nepojedeme,bratři Poláci už na hranicích,už na to plno vtipů,že to u pepiků končí v řepce olejce

Ketchup1970

Smazáno pro xenofobní názory

Facepalm

…a Češi, ty sou po celý Evropě známí jako nejlepší řidiči, co?

Hele, Polsko rozhodně není ráj na zemi, bydlet bych tam nechtěl, byť tu zemi mám docela rád. Ale vyvyšovat se nad Poláky z pozice zasoplenýho pologramotnýho povolžskýho pronároda co si byl schopen 2x za sebou zvolit Zemana a Babiše, to je fakticky k smíchu.

Gwann

ja mam pocit…jakoby tu paralelně žíly dva národy…západníci a východníci. a naše světy se úspěšně míjejí.

jinak poláci si zase dvakrát zvolili Kačera a Dudu. to druhé je menší problém než Mlhoš, ale zda je horší Kačer či Bureš…to je těžké…

Swariner

Totéž prakticky existuje v PL. Tenkou červenou linií je zhruba bývalá německá hranice. U nás ta hranice není až tak geograficky patrná.

Axel

jj. viz třetí romanťárna ze série Planeta Singli… Nejslabší díl z celé série, právě protože našlapuje okolo tématu, které jste zmínil
https://www.csfd.cz/film/682808-planeta-singli-3/recenze/

Tomáš679.2

V článku je rovněž zmínka o přístupu pro zemědělskou techniku. Asi takhle: K čemu vám bude pozemek, na který se nebudete moci dostat?

Georg

a on se na nej nedostane?

Martin Lér

Touto logikou bráno by nešlo zveřejnit žádný termín, neboť při započítání všech existujících možných komplikací by termín výstavby byl 2026-2250 (viz D1 u Prostějova, ta dvojka není překlep). Takže s nějakými daty počítat musí, jinak by sme se nedostali už nikdy nikam. Ano, souhlasím s tím, že ŘSD dost možná nedělá kvalitně svou práci (resp asi najatí projektanti?), a následně veřejná správa při schvalování. Ale přesto je naše legislativa zbytečně složitá, například v oblasti výkupu pozemků. Odstavec o paní manželce mě rozesmál k slzám, to je už totálně Kocourkov. Čímž neříkám, že to je účelová věc, klidně mohla paní manželka… Číst vice »

Facepalm

No, to bych zase netvrdil, že není možné zveřejnit žádný termín. Ale o to tu úplně nejde. Je jen prostě trošku hloupý zveřejňovat nějaký čísla a když nevyjdou, tak to házet na ty, kdo pouze využili svoje zíkonné právo. A dělat to tak už 33. rokem.

Lemmy

Možná jsem něco přehlédl, ale spíš než překvapení z toho, že někdo podal odvolání, jsou všichni zvědaví na to jaká práva pana Holubce byla zamýšlenou stavbou porušena, že vyžadují odvolání v několika bodech.
K dispozici je jen první strana odvolání z Twitteru a i ta vypadá poměrně plnotučně…

Jan

Vlastně mi přijde úspěch, že odvolání je jen jedno. Východočeská ŘSD se u předchozích úseků dokázala domluvit i s magorem Patrikem, takže Holuba zvládne snad taky.

Bohouš

Stačí jedno, Patrik se odvolává vždy až na konci a poslední den, aby natáhl čas.

Lemmy

Bohušu, ale tady bacha, tady sa odvolal jen ten Columbus.

Jana

Když chcete tady podávat, takto smysluplné komentáře, tak se aspoň přesvědčte, že znáte jméno dotyčné osoby. Jelikož se nejedná o pana Holuba, ale Holubce

Facepalm

No, zato tenhle váš komentář, to je smysluplnost sama, co?

Šašek

🚑To je špatná zpráva a snad se to podaří vyřešit bez zpoždění. Dvůr Králové nad Labem a Trutnov jsou poslední dvě velká města na trase a dálnici D11 potřebují.🚓

Gwann

dvůr ji moc nepotrebuje, tam je to v poho, prutah je hodně mimo město. Trutnov…to je průšvih…