ČT: České dráhy opustí až 40 % manažerů, velký řez začne v polovině roku
Nové vozy Siemens-Škoda. Pramen: České dráhy
Organizační struktura Českých drah má výrazně zeštíhlit, v řadě případů až o tři úrovně.
Organizační struktura Českých drah má výrazně zeštíhlit, v řadě případů až o tři úrovně.
Až si pročistí GŘ ,pak přijde provoz na řadu. Pěkné , nakonec asi realita 220 hodin za měsíc bude v provozu asi realitou . Že přichází o výkony… RPZAP Ústí nad Labem , Děčín těch se čistka v provozu bude asi týkat nejvíce. Pokud na ni dojde
Když se přichází o výkony, tak na co přesčasy? Aby to nebylo o nadbytečnosti…..
Jak to dopadne? Vyštípou se odborníci co tomu rozumí a nahradí krysama ze Zapu, co umí akorát kecat a buzerovat. Budou nutit lidí z jednotek dojíždět do Prahy/Brna a Plzně a tak se na to další lidi vykašlou a zbyde tam banda blb manažerů.
Koukám, že pán je taky na černé listině.
Černá listina, potížista…. Typický drážní slovník bývalych komousu 😁
Bednárik jede!
„odkladiště politiků“-jen bych připomněl u nás v Cargo takové drážní hvězdy a odborníky na dopravuna slovo vzaté- pan Kasal nebo Onderka
Stanislav Eichler (* 18. dubna 1960 Turnov) je regionální politik, bývalý člen ČSSD, za niž byl v letech 2008 až 2012 hejtmanem Libereckého kraje. V roce 2008 uzavřel pracovní smlouvu s ČD Cargo, kam se po prohraných volbách v lednu 2013 vrátil. Systémový specialista nákladní přepravy – andragogik z UJAKu😳
Doufám, že pořádná čistka proběhne i na SŽ. Zatím plánují jen sloučení OŘ Olomouc s OŘ Ostrava k 1.1.2022. A už teď si odsouhlasili odstupné i pro lidi, kteří odejdou před tímto datem. V provozu chybí lidi a budou jim vyplácet odstupné. Je to bordel.
Ti co sedí na OŘ do provozu makat nepůjdou, co kdyby si umazali ručičky………..
Kdo se neumaže ten nepracuje? Lxxxx je zjevně posunovač.
Nepřijít ČD o zmiňované výkony, nedělo by se nic.
Pan ředitel v televizi prohlásil, že je třeba zredukovat sedmistupňové řízení na čtyřstupňové…………. Proboha, která normální firma si může dovolit sedmistupňové řízení? Nelze se pak divit, že to hospodaření ČD vypadá jak vypadá.
Ono je to patrně míněno tak, že mezi autorem provozního opatření „na nábřeží“ a technikem v depu, který se jím má řídit musí ten papír projít rukama šesti nadřízených … a naopak … Neboli – dodržování subordinace … Pravda, pamatuji dobu, kdy jsme měli v depu „na středu“ pokyn od někdejšího ředitele odboru lokomotivního hospodářství FMD (O12) – když něco bude, okamžitě zavolejte, telefon znáte (mobil věc neznámá – vše na pevnou) … Podobně úředník FMD (ředitele nevyjímaje) zavolal přímo technikovi do depa a věc se řešila … komunikace se Správou dráhy v Praze probíhala podobně … nebylo třeba si… Číst vice »
Dráha byla dříve řízena jako polovojenská organizace. Ale pokud osamostatní jednotlivé provozy – tak to připomíná drobení majetku a jeho………..privatizace. Takže bláhový managment si myslel, že bude zakázky od státu dostávat doživotně. Ale přepočítali se. Kraje vybrali jiné (doufám, že dodrží domluvenou cenu). ČD tam má depa, pokladny, majetek. Teď je ČD v presu, udělá výřad a s vaničkou vyleje i děti. Až stát zavelí – obnovit – dopravu už depa a zázemí nebudou.
tak snad nepůjde jen o čistku ne-kamarádů…držím panu řediteli palce, ať se mu podaří dráhy pročistit a zefektivnit.
Pořád jen kecali, nyní se řízne. Bojím se toho, až soukromníci pro kraj skončí, kdo je do 24 hodin nahradí. Potom ale ČD už nebudou mít co nasadit a plnit požadavky státu a železnice bude jak v Anglii !
No přeci jen existují nějaké smlouvy a pochybuji, že velké společnosti se zdiskreditují tím, že budou vyhrožovat, že zítra nevyjedou. Navíc tento článek je o optimalizaci v ČD (tedy zvyšování konkurenceschopnosti), nikoliv o rozdávání tras soukromníkům. ČD pochopily, že nemohou na sobě mít milion přísavek, které nic nedělají a jen se krmí. A už jen proto je dobře, že tady existuje konkurence
To je holt zodpovědnost těch krajů. Respektive některá města v minulosti si zajišťovala MHD prostřednictvím soukromých firem, ale negativní zkušenosti s těmito firmami vedly časem k tomu, že založily svoje dopravní podniky. Třeba to bude mít u železnice podobný průběh.
manažer z GŘ asi problém s nevyjetým alternativním dopravcem nevyřeší….ať chybí nebo nechybí.
ale mohl by stát odkoupit např. hydry od ČD a jako součást SSHR je udržovat provozuschopné pro případ krizové situace v dopravě. spolu s osvědčenými vozy B249, loko řad 150.2 a 371/372 a dalšími
A kdo ty (rezervy SSHR) bude platit, když stát jako 100% vlastník ČD od toho dává ruce pryč? Rezervy dep se tenčí.
asi to nebylo poznat, ale šlo o ironii. jakkoliv podobnou koninu by naše vláda byla aktuálně schopná i odmávat
Někdo to tak řídí, aby to tak bylo… není to náhodou politické sdružení na MD? ČD z většiny dělají, co jim MD nařídí a dovolí… je to kruh o politické a kamarádské taškařici. A neměl bych takové naděje, že by kamarádi vyhodili své kamarády… to spíš půjde pan Generál, jako nepohodlný rychle z baráku… Tak to tady v naší zemičce chodí…
Aby to nedopadlo jako v Zajíci v pytli…seděl jsem stále na stejné židli, jen nad hlavou se mi měnily cedule s názvem podniku.
Za mě super,pokud se zeštíhlí stav úředníků na GŘ. Ale aby to nedopadlo tak, že se jen zruší jenich prapodivné funkce např. Ředitel kanceláře člena dozorčí rady a podobně, ale úředníci zůstalnou,akorát pod jinou funkcí….Vem te si,kolik lidí je na GŘ a kolik lidí na jejich nesmysly dělá.
a kolik je tam lidí?
Čekám každým okamžikem nabídku CD krajům na spolupráci, při vytváření možných synergií. 🙂
co si pod tím představujete?
Všichni teď čistí svoje historie na complech 😀 Bednarik je top!
Dnes teda smršť zajímavých dopravních News 🙂
Tedy super, lze mu jen fandit. Na základě zkušeností s prací některých zaměstnanců GŘ, ale i zaměstnanců jiných složek, mi přijde 40 % asi málo. Každý zbylý jednotlivec ať si obhájí svoje působení a rozhodně lze doporučit se na zbylé systémové specialisty poptat i u těch, které svými rozhodnutími řídí. Systémový specialista má být servisem pro provoz, ale protože to někteří z nich úplně nepochopili, chovají se mnohdy jako ješitní a arogantní jedinci. Bylo by dobré, kdyby úředníci byli hodnoceni těmi, koho práci ovlivňují. Když může být hodnocen lektor po školení, může být nakonec i úředník. U mě pan generální… Číst vice »
„lze doporučit se na zbylé systémové specialisty poptat i u těch, které svými rozhodnutími řídí“ 🙂
Jojo, na kvalitu manažera je potřeba zeptat se Vency u ponku.
O jednu úroveň proč ne, Venca u ponku bude vědět cosi o mistrovi. 🙂
Členové představenstva budou vědět cosi o předsedovi.
Takže hypoteticky. Aparátčík vydává bludy, pro praxi nesmyslné. Tvrdí, že to má v pořádku. Vzhledem ke své ješitnosti navíc reaguje podrážděně. Jeho šéf ve stostupňové hierarchii řízení problematice nerozumí, takže mu věří. Navíc kapři si rybník nevypustí. Šéf šéfa se bude ptát jen nižšího šéfa. Ovšem praktik, který se bludem musí řídit, přejde k pasivní rezistenci, a reálně dokáže, že to nejde. Kdo je pak bit? Zákazník dráhy, a to nesmyslným prokazováním omylů. Takže jaké řešení nabízíte, aby takový ouřada nebyl na svém místě?
40% manažerů? to je 10 ředitelů ROCů?
Až se na Nábřeží ochladí aspoň o 2 stupně Celsia, tak tomu propouštění uvěřím.
Nebo ušetří 200 milionů za platy, odměny…a jiné postradatelnosti…
Ano a to ušetřené si rozebere zbytek managmentu co tam zbyde.
To platí i pro OCP-Střed, kamarád kamaráda a spol.
Tak stačilo by i na GŘ třeba sloučit příbuzné obory BOZP a požární ochranu. A hned by bylo jedno vedoucí místo ušetřené.
Ale jsou dva známí „bezpečáci“, potřebuju dvě trafiky. 😀
Na GŘ tak 70% ven a nikdo to nepozná a pak redukovat i funkce co nic nevytváří třeba různé dozorčí kde protože nemám práci pro účetní ,udělám jí dozorčí vlakových čet a ona umí za plat THP vytisknout papír na nástěnku.Nebo ve stanici kde ČD už má jen jednu trat má 5 revizorů co jen stresují vlakové čety.A pak i v provoze udělat normální turnusy a neživit x lidí v odborech co tam jsou ,že jinak nic neumí a než se tedy něco rozhodne už to dávno má konkurence.Jinak si myslím ,že ČD už to má 5 min.po dvanácté.A pak… Číst vice »
Můžete to prosím v nějaké „příhodné formě zdělati“?
Hlavně vyčíslit jak počet nadbytečných pracovníků, tak úspory tím vznikající?
Jak revizor stresuje vlakové čety? Jestli to dělá, tak zaslouží nakopat.
Revizor by snad měl 1) Namátkově kontrolovat ve vlacích se samoobsluhou (a zapsat si, když je u automatu taková fronta, že někdo vystoupí dřív než na něj dojde řada).
2) Pomáhat štíplístkům (v patrových vozech,….)
3) Namátkově kontrolovat jestli průvodčí dělají komerci, ale to průvodčího nestresuje – každej den průvodčí potká pár rejpalů, pseudoprávníků a trollů s kamerou, nespokojence se stížnostma..
Jasně , já dělám vlakvedoucího – kdo je více ? Na ČD pracují pouze lidé v provozu. Mimo provoz nikdo nic nedělá. Jinak individuální přístup k zaměstnancům vede k jejich větší spokojenosti. Čím spokojenější zaměstnanci , tím spokojenější firma. Když lidem budete trpělivě vysvětlovat co mají dělat , udělají s větší pravděpodobností to, co po nich chcete. Pokud k nim budete přistupovat systémem poraď si… oni si nějak poradí… ale třeba jinak, než byste jako jejich vedoucí přál..
Hlavně že čety (v mnoha případech) sedí celou cestu ve služebáku, proto ti revizoři
12²²²Výsledky
Jestli ono to nebude tím, že těch 5 revizorů je počet na celý kraj, tedy střídají se na všechny tratě, především pak na ty se samoobslužným odbavením cestujících a také občas v autobusech NAD. U doprovázených vlaků jsou spíše výjimečně. V té jedné stanici pak mají společnou kancelář, protože na rozdíl od vlakové čety mají mnohem více papírování. 😉
Funkci „dozorčí vlakových čet“ neznám. Co to má být ?
No takovej propuštění nahoře jsem už zažil – vyměnili se razítka, názvy oborů, hlavičkový papír, nakoupil se nový nábytek všichni rázem v terénu na kontrolách (kilometry popsaného papíru) a za půl roku vše při starém a hlavně všichni stáří na svém místě.
Dokud budou ČD majetkem státu, tak budou opět bobtnat a dlouhodobě efektivní nebudou nikdy. Trh, kde jeden účastník ovládá více, než tři čtvrtiny, je naprosto pokřiven. Je třeba jej narovnat a pak na něm nekompromisně uplatňovat antimonopolní legislativu jako v jakémkoli jiném oboru.
Až budou v majetku státu i ve skutečnosti, tak pak teprve začnou úspory…😈
A to o velikosti nejméně 66% pracovníků…
Trošku pozdě, ne? To mělo být před pětadvaceti lety!
Lepší pozdě než nikdy
Reorganizace ČD probíhá prakticky nepřetržitě od 90-tých let. V roce 1993 pracovalo v tehdejších ČD (dnes ČD,ČD Cargo, SŽ) nějakých 200.000 zaměstnanců. To dnešní počty… to už je jen zlomek. Ale i tak to je hodně.
Přeškatulkování není reorganizace . Lehkou formou reorganizace prošlo cargo a kéž alespoň takto dopadne ČD. Zdravé dráhy donutí k lepším výkonům i ostatní dopravce a to bude jenom dobře . Jen aby to nebylo plácnutí do vody kdy schopné lidi vyhodí a všehoschopné nástěnkáře s vazbami na podobné si ponechají. V dnešní době automatizace a digitalizace by mohlo 30% aparátu zůstat , takto to vypadá jako light forma.
Ale kolik zaměstnanců mají ČD (včetně ČDC a všech „dcerušek“) a SŽ…RJ, LE, ARR, AŽD…?
A jaký byl poměr různých hovnostářů tehdy vůči současnému stavu?
Pořád je to zlomek ve srovnání v rokem 1993.
V roce 1993 „jen“ 100 000.
200 000 bylo v roce 1989 kdy vznikla státní organizace ČSD sloučením všech samostatných právních subjektů řízených FMD působících v „železniční dopravě“.
Pak se začalo privatizovat, došlo k poklesu výkonů = propouštění, následně dělaní ČSD … K 1.7. přechod na divizonální řízení spojené se slučováním, další propouštění ….
Sedm stupňů řízení, to musí fungovat nějak takhle: https://www.youtube.com/watch?v=cbVHXPxRH_o
Tak snad to nebude taky s křížkem po funuse
Přesně takto to nyní vypadá ve školství. Zřizují se nové vedoucí funkce pro známé čímž se komplikuje komunikace vznikají nové problémy a ztrácí se logika i funkčnost. Nakonec tito lidé aby se udrželi ve funkcích vymýšlí jak snížit náklady, aby se to nedotklo jich samých a vymýšlejí jak se zbavit řadových nepedagogických zaměstnanců. Nejsmutnější na tom je že jsou to lidé kteří nemají ze školstvím nic společného např. bývalý lampasáci , nebo policajti. Takto zachází zřizovatelé z daňovými prostředky obyvatel . Dokud do vedení nenastoupí skuteční fachmani a nekompromisně nevymetou tyto chlívy , tak nebude nic fungovat. Z dráhy je… Číst vice »
Já si myslím, že takto to dopadne i s propuštěnými manažery od ČR. Zřídí se trafiky někde jinde. Na ministerstvech, krajích, obcích, jiných státních spolcích atd.
A v těch obcích je zřídí kdo?
Pro kámoše se vždy nějaké místo najde..
Tak zatím ty jeho změny probíhají jen tak, že vyházeli pracanty za 30 000 a vzali kecaly a mimoně za 100 000. Já už mu nevěřím ani slovo. Cargo to samý to už je úplně v prdeli. Ti ztratili i co se nedalo ztratit.
To zase bude u SŽ nával.
No ale takový DÚ by z toho mohl třeba i těžit. 🙂
Za Jiřího Svobody na SZ přišli desítky poradců,ale stále to nestačí.
Jeden z nich je chytrý, ale neví se který?
Pan Bednárik má i díky krizi jedinečnou možnost ve velké škále ukázat, že i státní sektor může fungovat efektivně. Držím palce!
Historie je plná důkazů opaku vašeho pomýleného snu. A i v současnosti existují příklady, že to možné není (DBAG, Renault atd.). Samozřejmě existují výjimky, ale nenapadá mě žádná zvláštnost, která by ČD dokázala zvýjimečnit.
Napadá mne název díla „Proti všem“.
To zase bude dokumentu k seznámení…, Každý najednou začne vykazovat činnost, pracovitost a důležitost. ☹️
Stop stav hodnocení by měl být prosinec 2020, a ne teď…
Za 1.) ČD by se měly co nejrychleji privatizovat, není žádný důvod, aby stát dělal něco, co může mnohem efektivněji dělat soukromá firma. To se samozřejmě netýká jen ČD, ale i pošty, Budvaru atd. Už nemáme socialismus!
Za 2.) V ČD by měla být jasně nastavená zodpovědnost konkrétních lidí, ne jako je tomu dnes, že NIKDO za NIC nemůže. Za každé zpoždění, každé špatné řazení soupravy, každé nefunkční okno musí být někdo zodpovědný.
„za každé zpoždění, každé špatné řazení soupravy, každé nefunkční okno musí být někdo zodpovědný“
Nevím jak u Vás, ale u JMK se za toto dávají dopravci tučné pokuty.
Firmě jo, ale vybírá to následně firma od viníků?
Je zavinění průseru aspoň důvod ke krácení mzdy, jako v soukromých firmách?
Kdo je viníkem v případu, že u 20 let starého vagónu nelze otevřít okno ? Kdo to je ? To je průvodčí, vlakvedoucí, strojvedoucí , vedoucí průvodčího, mechanik v dílně…nebo kdo vlastně ?
pokud je CD za to muze byt pokutovano objednatelem, tak prislusny manager MEL nastavit povinost jejich kontroly, pak tu kontrolu MEL nekdo provest. Stale vam nepripada, ze nenei zodpovedny.
A 20 let zase neni tak stare, jsou na zeleznici starsi vozidla. Ted si predstavte model, ze doprvce nevyuziva vlasni servisni sit vozidel, ale jineho subjeku. a to by uz zajiste doprvce mel toto osetreno ve smlouve,, jak by to bylo s odpovednosti.
Dobře. Vlakvedoucí v Brně na hl.n. zjistí, že okno , které před hodinou otevírat šlo , nyní otevírat nejde. Co s tím udělá ? Kdo je za takové případy zodpovědný ?
Vlakoš: Zapíše to do knihy závad. Dá na okno nápis „nefunguje.“ (Jestli je to kupé, může i na dveře dát třeba „nevětrá“)
Stěžovatelům se omlouvá (ne svým jménem, jménem zaměstnavatele), je-li vlak prázdný, posílá je vedle k funkčnímu. Zachová se tak, aby nepřišla stížnost, třeba že byl hrubý nebo že nechtěl nic dělat (RJ stew to vesměs umí)
To je právě ten problém, že dnes za to nemůže nikdo. Ať už se cestující s jakýmkoliv problémem obrátí na jakéhokoliv zaměstnance ČD, tak jeho univerzální odpověď zní: Já za to nemůžu.
Jestli s oknem byly problémy už minule, tak to měl průvodčí, který měl na starosti tenhle vůz, zapsat do knihy závad.
Jestli to zapsané bylo, tak je viník mechanik, který to vypustil ven bez kontroly. (Samozřejmě pokud na špičku není žádný lepší vůz, může vyjet i kopřivák se závadou)
Jestli se okno pokazilo samo a neočekávatelně, tak za to asi nemůže nikdo.
Samozřejmě, najdou se speciální případy a situace, kdy se to prokázat nedá.
A řekl bych, že ČD holt mají přesně opačný přístup, než RJ. (ČD prémie nesebere ani v jasném případě, RJ bere i ve sporných).
Ono je to také o tom, kolika denní oběhy soupravy mají a kdy se alespoň teoreticky mohou dostat na pravidelnou údržbu. Kvůli oknu, které nelze otevřít nikdo nebude vůz ze soupravy vyřazovat a posílat na opravu … Do „depa“ se v podstatě odstavují jen ucelené „syslí“ soupravy s lokomotivou, jinak stojí vozy „někde“ na odstavných kolejích … počty pracovníků na údržbu byly redukovány, někde se slouží jen denní „12“, jinde jen „denní 8“.
Jedním z důvodů může být skutečnost, že okno je zamčené na čtyřhran …
Součástí VTP prováděné vozmistrem – výchozí technická prohlídka – není kontrola otevíratelnosti oken a nikdy nebyla …. podobně po příjezdu do cílové stanice, pokud se tam dělá (= ve stanici je vozmistr) nikdo otevíratelnost oken nekontroluje …
Povinností doprovázejícího personálu – pokud jsou vozy s okny – je tato okna zavřít ….
Jen by mě zajímalo, jestli jsou všichni na sebe tak přísní, jak by byli přísní na ostatní 🙂
Jmenuje evropské státy, kde úspěšně zprivatizovaly státní dráhy.
Ani jeden, vše dopadlo krachem.
No zrovna Budvar neni potřeba privatizovat. To je příklad toho, že i něco s že státního může fungovat.
Přesně do okamžiku, kdy jej nějaký politik urve coby trafiku. Stát se to může klidně pozítří. To, že Budvar funguje, je právě tím, že se jej z ideologických důvodů daří udržet mimo vliv politků. Ale útoky na jeho integritu se opakují s železnou pravidelností.
Budvar má specifické postavení. Nebo myslíte, že by jako státní pivovar mohl fungovat jakýkoliv jiný pivovar ? (nepočítám Pilsner Urquell) …
Funguje jako národní podnik kvůli ochranné známce na kterou se klepe americký pivovar.
VEB PIKO Sonnenberg 🤭
Ehh?
Možná funguje, protože má naštěstí schopný management, ne proto, že je státní. Ale je opravdu funkce státu vařit pivo?? Má stát svým podnikáním v pivovarnictví konkurovat stovkám soukromých pivovarů? Nicméně souhlasím, že proti molochu ČD je Budvar minimální problém, uvedl jsem jej jen pro příklad.
Výjimka, potvrzující pravidlo. Doufám, že Bednárik z ČD udělá druhou.
Technická poznámka:
Budvar má formální statut n.p. z důvodu zajištění ochrany ochranných známek, které tato firma vlastní. Tedy ne proto, že potřeboval dotace ze státní kasy, jako je tomu u České pošty, s.p., nebo Českých drah, a.s.
A ty věčné mezinárodní právní spory co za něj vede, ty stát nic nestojí…
A to jich dokonce několik vyhráli, takže to platil konkurent.
a řadu taky prohrál
„Jen mezi léty 2000 a 2012 jich bylo ukončeno 173, z nichž 120 vyhrál Budějovický Budvar.“
Skoro 70% úspěšnost, to není tak špatný…
Pán je abstinent?
Ty vede Budvar pochopitelně sám.
Budvar ty spory vede sám z utržených peněz, stát mu na ně dotace neposílá (abi by nemohl, jednalo by se o nepovolenou podporu)
Já jsem měl za to, že v devadesátýh letech bylo rozhodnuto, že Budvar se nebude privatizovat, dokud nebudou vyřešeny spory o ochrané známky, jenž se po otevření trhu v devadesátých letech začaly rojit a měly by v té době negativní vliv na cenu pivovaru. Samotné rozhodnutí netransformovat společnost na a.s. tuším vzešlo ale z toho, že právní forma n.p. umožňovala pivovaru fungovat nezávislej na státu a kladla na něj méně poviností ve vstahu s majitelem (ČR) než v případě, kdy by podnik byl a.s.
Na flaškách je Budweiser Budvar !
1. pokus po „revoluci“ neprošel – prodej a za získané peníze by se dotovala kultura ( najednou zjistili, že ročně Budvar dotuje 1,3 mld. Kč kulturu v ČSR)
2. pokus Bendl – prodej Americe neprošel – 1 mld. US mělo to být s ochranou známkou Budweiser Bier , ale tu vyfoukl druhý ČB pivovar (byl založen dříve) a ………..jakousi tichou cestou………..si Američaní ochranou známku koupili a mají klid.
3. prodejce ochranné známky si v Anglii ……žije
Konkrétně ve Velké Británi tuším soud rozhodl tak, že se tam smí prodávat piva od budějovického i amerického budvaru s tím, že zákazník je schopen sám poznat rozdíl. Je to mimochodem dost zajímavý precedent v oblasti ochraných známek. Sám sjem měl vždy problém pochopit proč se ve spojených státech Budvar neprodává pod českým jménem Budějovický Budvar, a americké pivo pod názvem Budweiser… Jinak americký Budweiser si příliš nákupem značky Samsonu nepomohl, neboť díky EU pravidlům teritoriality (díky kterým nad ním má při soudních sporech v unii ten český výhodu) ho může používat pouze pro pivo, které uvařil v budějovicích, což… Číst vice »
Máte pravdu, ale tady s takovým názorem nezabodujete. Pokud stát přistupuje k ČD systémem, že mají konkurovat soukromníkům, měl by současně té firmě hodně povolit otěže, aby této konkurence byla schopna. To lze udělat pouze jenom tak, že firma bude též soukromá a žádný politik či politický trafikant nebude mít na její činnost žádný vliv.
Vím, že mám pravdu, fakt jsem to nepsal proto, abych od zdejších prostátních socialistů dostával palce nahoru 🙂
Jsem pravý a kovaný pravičák, ale ani i na západě třeba v UK, USA, Německu jsou dominantní hráči domácí státem vlastnění vlakoví dopravci. Železnice je snad jediná firma, kterou si dovedu představit v rukou státu. Poštu klidně prodejme hned! Budvar bych taky držel, prosperuje, tak proč je takový silný mezinárodní brand dávat z rukou.
Neříkejte. A že to u nákladních dopravců funguje opačně. ČD Cargo je ve 100% vlastnictví státu… což už začíná být hodně nestandardní…
Dopravci, kteří se zabývají jenom osobkou… to jsou firmy šíleně zadlužené, nekonkonkurenceschopné a přezaměstnané které by bez pomoci svých vlastníků brzo zdechly. Chceme mít takové ČD ??
Zrovna ve spojeném království dominantní moc nejsou. Nicméně jejich systém franšíz na železnici dospěl do takového stádia, že bude zřejmě v blízké budoucnosti zcela zrušen.
Čím se vyznačuje „pravý a kovaný pravičák“ – tím, že se tak označuje … a existují nepraví a nekovaní pravičáci … ?
Vladimíre, vy jste všechno, jen ne pravičák. Jestli budou ČD ztrácet výkony podobným tempem jako v posledních letech, tak za 20, 30 let zaniknou samy od sebe, protože nebudou mít kde dotovaně jezdit (a jinak než dotovaně to neumí). A pak si uvědomíme, že žádného „národního“ přepravce vlastně nepotřebujem.
Takže si jen myslíte, že jste kovaný pravičák.
Á, další manažor – teoretik.
Že by došlo na tesilové strejce?
Asi bych neměl být takový optimista, vidím to na vyhození pár nepohodlných a kamrádíčci zůstanou dál.
Tak je vyexportujeme…čím dál, tím líp…
Zrovna v některé zámořské tramtárii zvou tamější lidojedi turisty na návštěvu…😂
Na TVÉ tesilové strejce?
Myšlenkové pochody v ČD konečně odpovídají aktuálnímu letopočtu…..
Tak uvidíme, zda se bude škrtat opravdu napříč vedením nebo se vynechaji oddělení a místa, kde by to znamenalo konec různých známých, kteří mají krytí aktuálních politiků atd.
Souhlasím, že se to musí alespoň zkusit, tak snad se to podaří a ČD budou připravené pro prostředí, kdy už se nebude zadavat napřímo, ale budou muset tržně vyhrávat soutěže.
Pokud se změny tak, jak je popsáno v článku podaří, bude to nákladově znamenat nižší cenu za km? Ono odkladiště je opravdu výstižný termín. A pokud jde o změny uvažování – včera bylo pozdě.
Já si myslím, že pokles koncových cen není tím hlavním argumentem, proč se zbavit nepotřebných manažerů. Tím argumentem je spíše zamrzlost, rigidita a špatné vedení firmy, ke kterému tito „manažeři hrající solitaire“ přispívají.
ČD by mohly mít srovnatelnou, ba i nižší cenu za km než konkurence. Jen maj vysokou režii, protože v kanclech sedí kvanta systémových specialistů, kterí hrajou ten Solitaire.
Tím neříkám, že všichni administrativní pracovnící jsou k ničemu, ale nějaká jejich nezanedbatelná část nedělá nic
Ono i u řadových zaměstnanců, občas je vidět zavřená pokladna během otevírací doby atd.
Tohle nebylo trefné! Někdy lidské potřeby donutí dát vizitku „přijdu hned“. Těžké, když je pokladník sám… Atd, atd..
Nebo vypnou proud…
Bez kterého automaty obvykle nefungují…
Z kanclů do provozu!!! Hergot, nebylo to tu už někdy v minulosti?
Klíd, škatule, škatule se přesunou a zlatý padáky pro ty co fakt odejdou a bude to ještě dražší.
Echt modré gumy se klepou strachy. To znamená, že to Bednárik dělá dobře.
Tady je nikdo z kanclu do provozu hnát nebude. Dostanou výpověď a dále je to na schopnosti každého…
Tak to aby si pořídili dostatek tonerů do tiskárny…
Proč? 🙂
Aby měli ty výpovědi čím tisknout… 😀
Tisknout výpovědi bude samozřejmě externí firma, vyjde to levněji 😉
Já myslím, že kdo vyhraje jakou linku je tak nějak rozhodnuto dopředu. Viz plzeňsko. Stejně tak jsem přesvědčen, že před dvěma lety nebylo dopředu rozhodnuto, že motorové rychlíky dostane zrovna Arriva, ale bylo rozhodnuto že ČD je nedostanou.
Vy jste jeden z těch kandidátů na vyhození? 🙂
J́á ne, sice jsem zaměstnanec ČD, ale jako elektromechanik v depu.
Tak to je jasný, vám do lejou do hlavy dnes a denně.
Otázka, co kdo nalil do hlavy vám. 😉
Vypadá to na rozehřáté olovo.
A z tama máte přehled takový, že vidíte pod ruky samotnému ministerstvu dorpavy a DB, jak to spolu naplánovaly.
Říkali to na fírcimře , tak to tak musí být . A potvrdila to i Máňa z kantýny
A odporníky u 122 to taky hučely…
Není fakt rozhodnuto dopředu. P2 ČD dostaly, když nabídly akceptovatelnou cenu.
Na tohle lze říct jen haha. Jakože by nejmenovaný hejtman odmítnul podepsat P2 a s tím související dodávku nejmenovaných jednotek nejmenované firmy? Tohle aspiruje na vtip roku.
Abych tomu správně porozuměl, dopředu je rozhodnuto jen o linkách, které získají soukromníci, že? VŘ na linky které získají ČD jsou zcela férová a necinklá a modří je vyhrají čistě kvalitou svých nabídek.. 😉
No aby to stihnul do voleb, po volbách už tam být nemusí….snad bude konečně nějaký plnohodnotný ministr dopravy.
Good luck!
Zrovna za aktivity jako je tato (vyházet politické trafikanty z vedení) jej nikdo nebude popotahovat ani po volbách, ne?
to zalezi na tom, o jake trafikanty pujde. a koho nastve
Bohužel, přesně tak. To je prostě u nás normální. U nás se nehledí na to, jak je manažer skutečně kvalitní, ale jaké má politické konexe a komu se zavděčil, či koho naštval 🙁
Vždycky se něco najde.
GŘ je o sponzoringu kde čeho….To vám přijde pořadatel výstavy legionářů a buď dáte nebo nedáte.
Ho hodit do Vltavy?
Kéž by.
Takové porušení sociálního smíru… bude stávka? 🙂
Každopádně uvidíme, jestli vyletí 40% tesilových strejců, anebo Bednárik.
U nás stávka? S naší národní předpos.aností?
PS: I kdyby se stávkovalo na GŘ třeba rok, dole se to ani nedozvíme.
Spíš dole si změny ani nevšimneme. Pro nás to bude, že se nahoře maká furt stejně.
Bednárik ma výhodu, že se nemusí klepat strachy o trafiku.
Ivane, myslíš, že to bude stačit?
Pro letošek to stačit bude. Uvidíme, a pak vyhodíme ty zbylé strejce…
Verim, ze to co dela p. Bednarik ma i politickou podporu, protoze jinak by se do toho nepoustel. Kazdy v CR vidi, ze se CD kazdym rokem zmensuje jejich vykon a pokud chce existovat v budoucnu musi se restruktualizovaz. To ze to umi je jasne, protoze svuj ukol na cargu zvladl na 1*. Fandim jeho nakupum novych souprav a tendecim sjednoceni a obnovy vozoveho parku. Je to prvni reditel od ktere slysim, ze se musi sloucit servisni strediska (kazde ma samozrejme svuj management), prvbi reditel ktery pochopil, ze konkurence je pro nej prinosna (prave servisem), proste clovek co nezije minulosti… Číst vice »
Na Cargu to sice zvládl, ale neřekl bych, že úplně na 1. Například úbytek vnitrostátních výkonů, je stále velký.
Ono když šoupák jede v úterý a v listopadu, mimořádná obsluha nejde, tak pak tyhle zakázky ubývají a zákazník není zvědavý že mu tam vagon stojí od čtvrtka do úterý a pak ještě jede . Ale to jsou spíš vidět rozdíly mezi jednotlivými PP než že by to úplně byla chyba GŘ. Jsou PP kde se běžně dělají výluky (sypání štěrku), a jsou PP kde se výluky nedělají nebo jen čirou náhodou. To samé platí pro mimořádné obsluhy manipulačních míst.
Jj o tomto jsem taky slysel, kdy pristavi k firme vagony s 3dennim zpozdenim a nastvani vse doprovodily slovy ze ma zpozdeni jen 3 dny a ze ma stesti, protoze standart tyden. Znam par firem co vlecku diky tomuto pristupu zcela zrusily a vse nyni odvazeji kamiony.
Jistě, že hlavní vinna je na PJ (PP), ale zase, proč to GŘ trpí?
Zdrhají lidi, protože cvičný je egoista, co si akorát honí triko? Ano, zase je hlavní problém na PJ, ale GŘ je to, co může zasáhnout.
Ve kterém PJ je cvičný egoista, že kvůli němu zdrhaji lidé?
To je otázka jak funguje komunikace mezi PP, PJ a GŘ.
Narust mezinarodni dopravy je ale vyrazny, posilil tam kde je prostor. Vzdyt on nakupoval xsystrmove masiny, aby je nemusel hned za hranicemi preprahat. Take ma cargo mnohem lepsi a i kapacitnejsi vagony, nez drive. Co si budeme rikat byl skanzen a jeste je na nem co zlepsovat, nicmene zakladni kameny noveho smerovani polozil. Ale rizeni firmy v 7mi vrstvach je snad mozne jen u prodeju stylem MLM a u CD.
SŽ. 😉
V armádě to tak nějak bylo také, tak možná to ta modrá armáda odkoukala, ale vzhledem k zeštíhlení obou i ke zlepšení komunikačních možností by při omezení úkolu Českých drah na osobní dopravu měly 3 stupně řízení (např. vlak – depo – kraj – generální ředitelství (+ samozřejmě 4. vrstva koncoví – pouze podřízení zaměstnanci)mělo stačit. S tím, že na úrovni generálního ředitelství by mohlo být potřeba i několik lidí. Ale když vezmeme, že na úrovni depa a generálního ředitelství musí být po dvou stupních, už jsme na 6.
A ještě později…vlak – DKV – Ministerstvo železnic
Cílem podnikání není mít co největší výkony. Ale dosáhnout co nejlepších finančních výsledků.
To je pravda a taky povest spolehlivost a spokojenost generuje dalsi nasledne prijmy.
Ty ale neutekly za Bednárika ale za jeho předchůdců, dráteníku. Bednárik samozřejmě taky pustil nějaké prodělečné přepravy, on je manažer a ne modrogum.
Tak hlavně, aby mezi propuštěnými nebylo moc manažerů brašny na nářadí, hadr and mop coordinátorů, train controler dispatcherů a podobných pozic.
super, ledy se pohnuly … no je vidět, že nástup soukromníků byl dobrý krok…. teď ještě podobně vyčistit úřady a ministerstva (tam byl 20% pryč pro začátek)…
To není díky soukromníkům, to je kvůli rekordní ztrátě CD. Navíc soukromníci jezdí za peníze krajů a tam mají své jisté ať jezdí plní nebo prázdní stejně jako CD. Stát neušetří ani korunu, protože tyhle manageri získají teplé místo v jiném státním podniku uvidíte. Viz třeba Ťok už je u SŽDC.
“ tam mají své jisté ať jezdí plní nebo prázdní stejně jako CD“
Záleží na tom komu připadne jízdné. A zrovna ČD má většinou smlouvy kde jízdné připadne jim…
A jak protestovali proti brutto smlouvám v JMK.
Hele klidně i 50% na ministerstvech. A úřední hodiny každý den jako na některých OÚ.
Ono to bude víc než 20%..
Jen na MD to bude 14 odborů…, na školství 23, na kultuře 8, na obraně 24…
Bednárikovi fandim. Z ČDC se mu povedlo udělat firmu, která je s ohledem na velkou konkurenci celkem schopná. Jen se obávám, aby někomu nevyhodil kamaráda a neudělal postu pápá.
Má pravdu, předseda. Buď se letos zreformuji, nebo za pár let poslední zhasne.