ČSAD Liberec omlazuje vozový park, letos koupilo už 32 nových autobusů
Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj
Krajem vlastněný dopravce pořizuje nové autobusy na úvěr od ČSOB.
Krajem vlastněný dopravce pořizuje nové autobusy na úvěr od ČSOB.
Ještě mě napadlo, jak se navzájem liší edice Cross LE pro Finsko (severské trhy) a tyhle zájezdové verze. Někde jsem četl, že ty verze pro Skandinávii mají ještě dvojitou podlahu a determální skla. Jinak podobnou zájezdovou verzi má od roku 2019 DPMB.
O čem to sakra mluvíš??
Světlá výška, ne světelná, opravte si to, prosím. Jedná se o výšku mezi podvozkem a zemí.
No,. myslím si, že je dobrá volbna.
Když si na ně musí vzít úvěr a nemaj na ně prachy, tak bych si je asi nekupoval v top konfiguraci, konfigurace co má Arriva Morava by jim stačila, tohle je ale na Liberecko moc velký luxus 😕
A myslíte, že Arriva je má placené „na dřevo“? Určitě si vzali taky úvěr nebo operační leasing. Dnes nikdo nekupuje techniku za hotové … Konfigurace těch vozů je podle mě naprosto v pořádku. Nevím, co se Vám nelíbí na klimatizaci, dvojitém zasklení oken a automatické převodovce? Podle by tohle měl mít v základu snad každý moderní linkový autobus.
Dvojité zasklení okna řidiče a dveří mi přijde zbytečné, pokud není dvojsklo instalováno v celém autobusu (jako mají zájezdoové autobusy).
To je jako špatně, že si umí spočítat, že automat s Tectorem je v horském terénu sežere, nepojede to a vyjde dráž na servisu, protože míň vydrží? Naopak, jsou jedni z mála, komu dochází, že v dlouhodobém horizontu dražší, vhodně konfigurované vozidlo, ušetří peníze.
Samozřejmě
Tím chci říct, že ten autobus opravdu vydrží víc, než s manuálem. Obzvlášť, když velká část řidičů jezdila dřív u DP, kde se s manuálem skoro nepotkala, někteří naposledy v autoškole.
Do „top konfigurace“ tomu dost chybí, řekněme že toto je slušný standard…
Asi tak
No hlavne by melo omladit uplne neschopne a neurvale ridice a zavest platbu kartou a naucit ridice prijimat platby opus kartou. Jel jsem do Mnichova Hradiste a rikam ze budu platit opus kartou. Ridice to evidentne zaskocilo, protoze to kalkoval dlouho a pak mne stejne prodal listek do Mlade Boleslavi, takze me zlodeji okradli o 10 Kc a samozrejme nic s tim uz udelat nemuze, kdyz je to provedene. Proste zlodeji a ten archaicky autobus Karosa z roku raz dva, no nemam slov. BusLine jsou sice svinaci a nemam je rad, ale aspon maji nove busy a vzdycky celkem slusne… Číst vice »
A cestoval jste autobusem ČSAD nebo od Arrivy? Který to byl spoj?
Čumím, že to má Cursor, to se do kopečků bude hodit.
Palec hore.
Ale s automatem a ještě k tomu Voith 😐
Naopak automat by měl být u linkových autobusů naprostý základ.
Překvapení dne: Voith mají i speciály od Mercedesu a MANu, co jezdí na Orlí Hnízdo, protože v horách, kde se rychle nejezdí, výhoda více převodových stupňů u ZF nijak zásadně do hry nevstupuje, naopak Voith je do tahu v nízkých rychlostech díky diferenciálnímu měniči vhodnější. A víc vydrží.
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom „diferenciální měnič“?
http://www.google.com
Chtěl jsem tím říct, že je to nonsens. V hydrodynamickém měniči, který měl pisatel zřejmě na mysli, nic diferenciálního není.
Nemluvě o tom, že tentýž měnič používá i Ecolife.
Pojem diferenciální měnič (Differential-Wandler, tedy DIWA) používá přímo výrobce, není to můj výmysl a mají na to u Voithu patent. Konstrukčně se Voith a ZF výrazně liší. ZF neumí dělit výkon mezi hydrodynamický měnič a planetovou převodovku. Voith má Diwu a 3 mechanické rychlosti, ZF má obyčejný měnič a 6 rychlostí + mechanickou zpátečku, tu Voith vůbec nemá. Voith má větší rozsah převodových poměrů měniče, rozjede se mnohem plynuleji. Zkuste si najít schéma těch převodovek 😉
Historická 2M70 je taky konstrukčně jiná, místo planetové převodovky má převodovku předlohovou.