ČSAD Liberec omlazuje vozový park, letos koupilo už 32 nových autobusů

Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký krajNové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD Liberec. Foto: Liberecký kraj

Krajem vlastněný dopravce pořizuje nové autobusy na úvěr od ČSOB.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cracatit

Ještě mě napadlo, jak se navzájem liší edice Cross LE pro Finsko (severské trhy) a tyhle zájezdové verze. Někde jsem četl, že ty verze pro Skandinávii mají ještě dvojitou podlahu a determální skla. Jinak podobnou zájezdovou verzi má od roku 2019 DPMB.

Milion plus

O čem to sakra mluvíš??

cracatit

Světlá výška, ne světelná, opravte si to, prosím. Jedná se o výšku mezi podvozkem a zemí.

Václav John

No,. myslím si, že je dobrá volbna.

Jiří 24

Když si na ně musí vzít úvěr a nemaj na ně prachy, tak bych si je asi nekupoval v top konfiguraci, konfigurace co má Arriva Morava by jim stačila, tohle je ale na Liberecko moc velký luxus 😕

XYZ

A myslíte, že Arriva je má placené „na dřevo“? Určitě si vzali taky úvěr nebo operační leasing. Dnes nikdo nekupuje techniku za hotové … Konfigurace těch vozů je podle mě naprosto v pořádku. Nevím, co se Vám nelíbí na klimatizaci, dvojitém zasklení oken a automatické převodovce? Podle by tohle měl mít v základu snad každý moderní linkový autobus.

noerf

Dvojité zasklení okna řidiče a dveří mi přijde zbytečné, pokud není dvojsklo instalováno v celém autobusu (jako mají zájezdoové autobusy).

Arthur

To je jako špatně, že si umí spočítat, že automat s Tectorem je v horském terénu sežere, nepojede to a vyjde dráž na servisu, protože míň vydrží? Naopak, jsou jedni z mála, komu dochází, že v dlouhodobém horizontu dražší, vhodně konfigurované vozidlo, ušetří peníze.

XYZ

Samozřejmě

XYZ

Tím chci říct, že ten autobus opravdu vydrží víc, než s manuálem. Obzvlášť, když velká část řidičů jezdila dřív u DP, kde se s manuálem skoro nepotkala, někteří naposledy v autoškole.

Travegoist

Do „top konfigurace“ tomu dost chybí, řekněme že toto je slušný standard…

XYZ

Asi tak

Sitgestravel

No hlavne by melo omladit uplne neschopne a neurvale ridice a zavest platbu kartou a naucit ridice prijimat platby opus kartou. Jel jsem do Mnichova Hradiste a rikam ze budu platit opus kartou. Ridice to evidentne zaskocilo, protoze to kalkoval dlouho a pak mne stejne prodal listek do Mlade Boleslavi, takze me zlodeji okradli o 10 Kc a samozrejme nic s tim uz udelat nemuze, kdyz je to provedene. Proste zlodeji a ten archaicky autobus Karosa z roku raz dva, no nemam slov. BusLine jsou sice svinaci a nemam je rad, ale aspon maji nove busy a vzdycky celkem slusne… Číst vice »

XYZ

A cestoval jste autobusem ČSAD nebo od Arrivy? Který to byl spoj?

svojsin

Čumím, že to má Cursor, to se do kopečků bude hodit.
Palec hore.

Jiří 24

Ale s automatem a ještě k tomu Voith 😐

XYZ

Naopak automat by měl být u linkových autobusů naprostý základ.

Arthur

Překvapení dne: Voith mají i speciály od Mercedesu a MANu, co jezdí na Orlí Hnízdo, protože v horách, kde se rychle nejezdí, výhoda více převodových stupňů u ZF nijak zásadně do hry nevstupuje, naopak Voith je do tahu v nízkých rychlostech díky diferenciálnímu měniči vhodnější. A víc vydrží.

Travegoist

A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom „diferenciální měnič“?

XYZ
Travegoist

Chtěl jsem tím říct, že je to nonsens. V hydrodynamickém měniči, který měl pisatel zřejmě na mysli, nic diferenciálního není.

Travegoist

Nemluvě o tom, že tentýž měnič používá i Ecolife.

Arthur

Pojem diferenciální měnič (Differential-Wandler, tedy DIWA) používá přímo výrobce, není to můj výmysl a mají na to u Voithu patent. Konstrukčně se Voith a ZF výrazně liší. ZF neumí dělit výkon mezi hydrodynamický měnič a planetovou převodovku. Voith má Diwu a 3 mechanické rychlosti, ZF má obyčejný měnič a 6 rychlostí + mechanickou zpátečku, tu Voith vůbec nemá. Voith má větší rozsah převodových poměrů měniče, rozjede se mnohem plynuleji. Zkuste si najít schéma těch převodovek 😉
Historická 2M70 je taky konstrukčně jiná, místo planetové převodovky má převodovku předlohovou.