ČSAD Liberec hlásí velký nárůst počtu cestujících, tržby stouply meziročně o 28 %
Nové polepy na autobusech v Libereckém kraji. Foto: Liberecký kraj
Za nárůstem je podle dopravce hlavně modernizace flotily.
Za nárůstem je podle dopravce hlavně modernizace flotily.
Ono taky záleží i na jízdních řádech.
JŘ musí oslovit, nabídnout a podobně.
Někde se to daří. Jinde zase ne.
Držím jim tam palce ať je nárůst ještě vyšší.
Dobrá zpráva.
V době covidu zazníval nářek některých odborníků, jak se už cestující do busů nikdy nevrátí.
Že se nevrátí vůbec do VHD. Kecy v kleci to byly. Jen mnozí své nepodložené představy a ideologické vidění světa zaměnili za realitu.
„Vidíme nárůsty zejména na trasách mezi většími městy. Hodně narostl počet cestujících mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou, z Liberce na Českolipsko nebo Frýdlantsko,“ uvedl Bobek.“
No, já bych tipoval, že je to důsledek nesmyslného přerozchodovávání tramvaje do Jablonce, která stejně skončí v pustině na okraji centra, a nedávných změn železničních dopravců + dost častých výluk na železnici: kraj tomu asi autobusovou dopravu dobře přizpůsobil a teď těží z toho, že jeho firma nabízí služby, které zákazníci považují za vlídnější než ty nabízené dosud používanými a většinou nyní navíc i pomalejšími „kolejovými“ dopravci.
A kdepak končila předtím ?
No, to je právě ono: nesmyslně se za cenu vynaložení nemalých finančních prostředků a o to delší výluky jen přerozchodovává to, co dosud fungovalo, aniž by přitom došlo k vylepšení z pohledu cestujících (= prodloužení trati v Jablonci), což logicky nahrává přesunu dalších cestujících z tramvají do mezitím nakoupených moderních autobusů.
A reálné řešení?
Reálné řešení čeho? Jestli jste si nevšiml, tak já jsem se původně jen snažil popsat, kde bych já hledal důvody pro „nárůsty zejména na trasách mezi většími městy. Hodně narostl počet cestujících mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou …“ u ČSAD Liberec: podle mě to totiž zdaleka není jen „modernizace flotily“, jak údajně tvrdí dopravce, i když ta má na vyšším zájmu o větší využívání autobusové dopravy jistě svůj velký podíl. Ke zmínce o zachovaném nevhodném místě ukončení tramvajové trati v Jablonci n/N. mě dovedl až další debatující, ale neschopností zainteresovaných osob dohodnout se na čemkoli, co by vylepšilo situaci… Číst vice »
Vidíte, že vite. Tak jak byste to řešil?
Přes léto hodně lidí z Lbc jezdí do Jbc ke Mšenu na přehradu a je lepší jet busem než tramvají/busem a pak pěšky.