A nemyslíš, že když chtějí zachovat AOC, tak musí mít alespoň jedno letadlo? Zbytek si půjčí od TVS jako ACMI
Papoušek 477.0
3 let
ČSA takový malý Aeroklub
Dorota
3 let
Tak Travel Service začínal v roce 1998 bez zázemí s jedním TU-154M OK – VCP a zaměstnanci z bývalé Vládní letky MV kteří tuto největší leteckou společnost u nás na trhu vybudovali. Dnes jsou již na 2-3 jedince všichni na zasloužené penzi. Takže ČSA s 2 letouny může předvést co umí.
„Společnost zahájila provoz v druhé polovině roku 1997 jako Travel Service. U vzniku Travel Service stála Česká správa letišť, která vlastnila 34 % a zbylých 66 % cestovní kancelář Canaria Travel.“ Zdroj: Wikipedie
Máte pouze okopírované velice špatné informace z wikipedie, ČSL byla zahrnuta až kvůli pronajmutí hangáru ,,A,, v lednu 2000 a pokud byste si dal trošku práci tak majitelkou Canaria Travel je paní Lenka Viková a tato CK byla pro TVS základním programem v létání. Ještě za pana Šťastného ČSL z tohoto podniku musela vycouvat, protože státní podnik nemohl vlastnit akcie soukromé firmy. Takže asi tak.
Asi jsi ročník co moc nepamatuje…
To se jim to podnikalo když dostávali k tomu éru i palivo, které se pak jaksi “nezaplatilo”
Jako fakt mě baví jak tady někdo hodnotí firmu z doslechu a pár let zpátky co zažili.
Já pamatuju začátky TVS moc dobře….
Tady si tykáme, pokud není ověřené jméno tak nač vykačka.
No tak si asi pamatuješ něco jiného z té doby. Těžko se dalo konkurovat tůćkem co žralo i děti u letiště Boeingům a Airbusům co už se s nimi hojně létalo. Ale když máš palivo za soudružskou hubičku tak šlo všechno.
…a pan je znalec…dělám na Apt cely život,ale s takovou nenavisti bych to nenapsal….proste VIK a spol byl v te době na správném místě a mel spravne kontakty….to je jen závist…CSA měli mít sto let a co mají….a kde jsou…???V p….a to lítala do celého světa…je to smutné,ale pravdivé…
Jako co? V roce 2018 kdy létalo pro ČSA Go2Sky s B 737-400 tak ta stará mrcha byla letadlo s největším počtem sedaček (170) u flotily ČSA v té době (vyjma A330 co letala jen k šikmáčům)
Takže ty Airbusy klidně nechali na zemi, když se podařilo prodat víc míst.
Y.K.
3 let
Pronajímaní Boeingů od matky mi přijde asi jako jediná schůdná cesta na případné oživení provozu. Leasingovkám se asi moc nebude chtít jít do kontraktu s firmou v nucené správě a kde jinde letadlo vzít, že. Nicméně to asi nejvíce záleží na správci konkurzní podstaty a věřitelích, jaké dohody „pustí“. Zatím nějak moc nedali výrazné mediální ani faktické ujištění, že hodlají zachovat provoz, což je rána pro případné prodeje letenek a bez toho těžko něco oživovat.
Zatím je ještě covidovo a moc na tom nesejde, ale již brzy budou na cestě odepsat další sezónu.
Vít Jůza
3 let
Normální. Mnoho autobusových firem přece má také jeden nebo dva autobusy.
Jiří Černý
3 let
Společnosti v úpadku zůstala k dispozici jen dvě letadla. Třetí letoun si vzal zpět do svého provozu vlastník ČSA, společnost Smartwings…….Smartwings se s pohledávkou za nezaplacený pronájem letadla přihlásily i jako věřitelé do insolvenčního řízení ČSA……..
Tak se ptám, co je tady špatně?
Je zajímavé, že těsně před insolvenci zůstal jeden Airbus územněn ať mu nic nebylo a začalo létat OK-TST i když piloti už počítali s výpovědí. A ejhle, po vyhlášení insolvence se jako věřitel s pohledávkou 200 mega přihlásí skupina SW.
Hádám, že váš telefon z vás udělal “suteréna” ve vyjadřování 😂
Filip
3 let
Se dvěma letadly je iluzorní očekávat, že ČSA by mohly generovat dostatečné peníze na udržení provozu a umazávání dluhu, který vedl k vyhlášení insolvence. A to by nesměla být celosvětová pandemie. Už není co prodat, cash flow je nadále negativní, pokud se nenajde nějaký mesiáš, který do toho nalije miliardy na obnovení letadlového parku, bude brzy konec.
Pijavice přisátá na ČSA, to jsou Smartwings. Nemají žádný brand, kterým by mohli fungovat na trhu pravidelné letecké dopravy. Zkoušeli to, pokus zkrachoval. Cestující o no name Smartwings nejevili zájem. A tak po většinu času nemají pro svá letadla použití. Tak teď využívají sítě linek ČSA a jejich tristní ekonomické situace k vysávání zbytku zdrojů, který brandu ČSA zbyl.
Jojo, mohou si s ní udělat co se jim zlíbí. Ale ať už konečně si přestanou hrát na zachránce, je to směšné. Mají holé zadky a chytají se všech stébel okolo.
Bylo k tomu někde něco podrobnějšího? Já si to pamatuji jen jako drobné náznaky a spekulace, ale nějaké reálné nabídky či jednání si nevybavuji. V těch pokusech zprivatizovat ČSA je maglajz a velké oči státu, který původně viděl výtěžek snad až až 5 mld. (naiva) což nikdo nikdy nenabídl, tuším miliardu nabídl TVS někdy 2009? a to nedopadlo. Korean pak pár let na to získal 44 % podíl za 68 mega. 😀 To stát prokoučoval, mohl mít milardu a měl 0,068 mld. 🙂 Nedaří se mi někde najít skutečně deklarovaný zájem o odkup podílu Koreanu v té době, vyjma neustávajícího… Číst vice »
Když prodávali ČSA v roce 2008-9, odhadovala se cena na 4mld. Byli 4 zájemci – AF/KLM, AFL, Odien a TVS. Z jakýchsi pro mě nesrozumitelných důvodů vláda 2 vyřadila (AFL, Odien). Tím pádem se odhadovaná cena hodně snížila, ale přesto „černý kůň“ AF/KLM odstoupil sám…
Trochu to připomíná příběh stárnoucí nevěsty, která si neuvědomuje, že už není tou, za kterou se všichni chlapi otáčí. Tak dlouho si vybírala, tak dlouho ohrnovala nos nad tím nebo oním, až si nakonec musela vzít toho jediného, kdo na ni zbyl…
Vaše teorie jsou přinejmenším šílené: – ad.: cestující o no name Smartwings nejevili zájem – fakt? Ani bych neřekl. Finančně jim byznys šel, spíše to bylo okrajové proti hlavnímu byznysu – ad: A tak po většinu času nemají pro svá letadla použití – to si děláte srandu ne? Zrovna Smartwings? Asi nebudeme počítat covid, kdy pro letadla nemá využití nikdo – ad: jejich tristní ekonomické situace k vysávání zbytku zdrojů, který brandu ČSA zbyl – hmm, akorát že ČSA byly několikrát nad propastí co rozprodala úplně vše a Smarwings do covidu zisková aerolinka. Tolik k té tristní ekonomické situaci. Asi… Číst vice »
Samozřejmě že myslím dobu covidovou. Předtím si Smartwings jako jediný kohout na českém smetišti pohlídal cestovní kanceláře, tedy základní zdroj příjmů, a měl vymalováno. Teď má 6,6 miliardy dluhů a je u zdi jako všichni okolo. Připadá vám, když se podíváte na řadu jejich letadel stojící na RWY22, že mají jakési jiné využití, než provozovat linky ČSA?
Celá planeta je plná letadel na zemi. Tohle není podnikání, to jsou okolnosti. Vzhledem k tomu, že ČSA jsou součástí skupiny SW, je logické, když si půjčí letadla co by jinak stála na zemi, ale vzhledem k tomu, že za covidu létali s jednou 737 SW a pak ATR a A320 mi to nepřijde jako masivní tlačení flotily nevyužitých Boeingů do ČSA, kterých na RWY 12 stojí desítky.
Pane,Vy jste asi z jine planety….poděkuj TVRDIKOVI kam dostal CSA a také nenazrane cpt na A310,kteří v te době chtěli 330tis…hnus….vždyť v roce 2008 byli parádní pred bankrotem( neměli ani na palivo a další…acnebyt umele vytvořeného AEROTUNELU,tak tady už 13xlet nejsou…actovTVSC v te době za ne nabízel 1mld…pane,tak se vzpamatuje….
SW bych rád měl za zády, taková ruská ruleta. Vysloveně charterová společnost, která provozně kryje pravidelnou přepravu. Jsme to jako klienti ČSA na pravidelných linkách zažili v minulosti nejednou.
Teď to je ještě relativně jedno, kolik mají letadel, dokud je „lockdown“. Horší to bude, až se začne otevírat a s touto image aerolinky v nucené správě a bez letadel bude těžké prodat letenky. Což může být již brzy, alespoň něco na léto a je to jediný způsob jak obnovit cashflow. Nicméně teď to není (plně) v rukou ani ČSA ani SW.
ČSA je stále značkou na které si majitel může vždy udělat „číslo“, a proto nevěřím, že padne. Je smutné, že to bude o 1,5 letadle a je smutné, že rozhodující slovo má firma o kterou by si nikdo neopřel kolo. Ale taky je to značka, která kdysi, a i v současnosti měla vysoký kredit, kterému Smartwings nesahá ani po kolena. Pokud skončí po dlouhé době vykořisťování dobře pro ní. Nebude hrát přicmrndávače LOWCOST kultury a tradice drožkařů kterou si nezaslouží. Bude bojovat až do konce a se ctí!
Petr Pan
3 let
„privatizace“ CSA melo jen jeden cil – likvidace konkurenta a znacky… za par drobnejch… Karma je zdarma, kazdeho jednou dobehne…
Kterou privatizaci máte na mysli? Tu, kdy si podíl v ČSA koupily Air France? Nebo tu, kdy si podíl v ČSA koupil Korean Air? Protože odkup 20 % akcií ČSA od státu ze strany Travel Service už se nedá považovat za privatizaci, když už před tím Travel Service vlastnil skoro 80 % akcií.
O vlastnění nejde, ani ty největší a nejúspěšnější aerolinky nevlastní většinu letadel. Nicméně flotila o velikosti 2 letadla, to je fakt rarita. To má kdekdo na bůhvíjakým letišti toho víc odstavenýho 🙁
Tak Tvrdíkem a jeho Big Boys to začalo, nastoupil Lešák se svými MBA boys, nezmohl v podstatě nic, následoval Moreels, aby uklidnil vášně a dílo zdárně dokončil Dvořák rozpodejem a výprodejem kompletního majetku. Poslední ránu zasadil Šimáně, který při koupi prohlašoval, jak budou CSA vzkvétat a jaké růžové zítřky firmu čekají…Csa byly potopeny až ke dnu….asi tak.
Nicméně Šimáně asi nepředpokládal epidemii. To je trochu vada na kráse tvrzení, že to někdo „chtěl potopit“. Vzhledem k tomu, že se topí všichni, většina se záchranným kruhem, ne tak ČSA.
Pro mě když to dokurvil LuftJarda a z této doby se ČSA částečně vzpamatovaly až v roce 2018 škoda že přišla krize protože plány této aerolinky byly docela zajímavé, uvidíme jak to dopadne třeba za pár let bude mít ČSA ve flotile 20 letadel a nebo třeba už ani nebude existovat ale já doufám že přežije
Až se zbaví i těch dvou letadel , tak koupí 4 větroně a jeden naviák.
A nemyslíš, že když chtějí zachovat AOC, tak musí mít alespoň jedno letadlo? Zbytek si půjčí od TVS jako ACMI
ČSA takový malý Aeroklub
Tak Travel Service začínal v roce 1998 bez zázemí s jedním TU-154M OK – VCP a zaměstnanci z bývalé Vládní letky MV kteří tuto největší leteckou společnost u nás na trhu vybudovali. Dnes jsou již na 2-3 jedince všichni na zasloužené penzi. Takže ČSA s 2 letouny může předvést co umí.
Doroto..
Tak trošku přibarveno, ale nevadí. Bez zázemí ?
„Společnost zahájila provoz v druhé polovině roku 1997 jako Travel Service. U vzniku Travel Service stála Česká správa letišť, která vlastnila 34 % a zbylých 66 % cestovní kancelář Canaria Travel.“ Zdroj: Wikipedie
Máte pouze okopírované velice špatné informace z wikipedie, ČSL byla zahrnuta až kvůli pronajmutí hangáru ,,A,, v lednu 2000 a pokud byste si dal trošku práci tak majitelkou Canaria Travel je paní Lenka Viková a tato CK byla pro TVS základním programem v létání. Ještě za pana Šťastného ČSL z tohoto podniku musela vycouvat, protože státní podnik nemohl vlastnit akcie soukromé firmy. Takže asi tak.
Zázemí bylo, a netvrďte, že ne a různé výhody také. A nemusíte mně poučovat, kdo je majitelem Canaria Travel, vím to velice dobře.
Tak rozdíl je v tom že ČSA je mnohonásobně více zadlužený než Travel v r 1998 ale souhlasím s vámi
Asi jsi ročník co moc nepamatuje…
To se jim to podnikalo když dostávali k tomu éru i palivo, které se pak jaksi “nezaplatilo”
Jako fakt mě baví jak tady někdo hodnotí firmu z doslechu a pár let zpátky co zažili.
Já pamatuju začátky TVS moc dobře….
A také se v té době hodně mluvilo o handlingových poplatcích a povinném pojištění vztahujícím se k provozu letadla. Takže bez zázemí :)))).
Máte pravdu nepamatuji, protože jsem na LP pracoval jenom 43 let.
Tady si tykáme, pokud není ověřené jméno tak nač vykačka.
No tak si asi pamatuješ něco jiného z té doby. Těžko se dalo konkurovat tůćkem co žralo i děti u letiště Boeingům a Airbusům co už se s nimi hojně létalo. Ale když máš palivo za soudružskou hubičku tak šlo všechno.
…a pan je znalec…dělám na Apt cely život,ale s takovou nenavisti bych to nenapsal….proste VIK a spol byl v te době na správném místě a mel spravne kontakty….to je jen závist…CSA měli mít sto let a co mají….a kde jsou…???V p….a to lítala do celého světa…je to smutné,ale pravdivé…
..ale pohadky umíte vyprávět . znáte ještě nějakou o Travele , Travelu, Smartwingsu a bůh ví, jak se to příště bude jmenovat..
Jojo, „pronájem“ = vytáhnout z ČSA co ještě jde…
Jako že by za provoz letadla platil někdo jiný než kdo jej provozuje? Mazácká úvaha.
Ne jde o to, že čsa muselo nechat Airbus na zemi a muselo se létat s boeingem
A to máte potvrzené? To že někde je letadlo, ještě neznamená, že může létat, zejména pokud nemáte prachy třeba na revize.
Což je zrovna případ OK-REQ
Protože se do Airbusu vešlo méně pax.
Jako co? V roce 2018 kdy létalo pro ČSA Go2Sky s B 737-400 tak ta stará mrcha byla letadlo s největším počtem sedaček (170) u flotily ČSA v té době (vyjma A330 co letala jen k šikmáčům)
Takže ty Airbusy klidně nechali na zemi, když se podařilo prodat víc míst.
Pronajímaní Boeingů od matky mi přijde asi jako jediná schůdná cesta na případné oživení provozu. Leasingovkám se asi moc nebude chtít jít do kontraktu s firmou v nucené správě a kde jinde letadlo vzít, že. Nicméně to asi nejvíce záleží na správci konkurzní podstaty a věřitelích, jaké dohody „pustí“. Zatím nějak moc nedali výrazné mediální ani faktické ujištění, že hodlají zachovat provoz, což je rána pro případné prodeje letenek a bez toho těžko něco oživovat.
Zatím je ještě covidovo a moc na tom nesejde, ale již brzy budou na cestě odepsat další sezónu.
Normální. Mnoho autobusových firem přece má také jeden nebo dva autobusy.
Společnosti v úpadku zůstala k dispozici jen dvě letadla. Třetí letoun si vzal zpět do svého provozu vlastník ČSA, společnost Smartwings…….Smartwings se s pohledávkou za nezaplacený pronájem letadla přihlásily i jako věřitelé do insolvenčního řízení ČSA……..
Tak se ptám, co je tady špatně?
Je zajímavé, že těsně před insolvenci zůstal jeden Airbus územněn ať mu nic nebylo a začalo létat OK-TST i když piloti už počítali s výpovědí. A ejhle, po vyhlášení insolvence se jako věřitel s pohledávkou 200 mega přihlásí skupina SW.
a zajimaveho je na tom co?
Opravdu mu nic nebylo?
A vy víte, že byl letuschopný, nebo spekulujete?
co by tam melo byt spatne?
normalni postup
Na tom není v tržím světě obchodních společností nic špatně. Chovají se naprosto logicky.
Který stát na světě má stejně airbusů jako národní dopravce?
Posledni zhasne. Ta „stovka“ nebude pratele 😕
A není to málo, Antone Pavloviči?
Hlavně uvést Antonín Pavlovici. Odehrává fráze u níž autor často nemá šatnu o souvislostech….
Hádám, že váš telefon z vás udělal “suteréna” ve vyjadřování 😂
Se dvěma letadly je iluzorní očekávat, že ČSA by mohly generovat dostatečné peníze na udržení provozu a umazávání dluhu, který vedl k vyhlášení insolvence. A to by nesměla být celosvětová pandemie. Už není co prodat, cash flow je nadále negativní, pokud se nenajde nějaký mesiáš, který do toho nalije miliardy na obnovení letadlového parku, bude brzy konec.
Lze prodat jeden airbus A319 ve vlastnictví ČSA. To je tak jediné, z čeho lze částečně vykrýt věřitele. Je však otázka, jakou má dnes hodnotu.
Na tom je podle mě zástava banky…
je uplne jedno, kolik letadel vlastni (pripadne provozuje) csa.
porad ma v zadech sw, a jejich letadly uz par let svoje linky leta.
takze horekovani nad tom, kolik letadel formalne vlastni csa je jen takova fetis, ktera ma ale pramaleho vyznamu
Pijavice přisátá na ČSA, to jsou Smartwings. Nemají žádný brand, kterým by mohli fungovat na trhu pravidelné letecké dopravy. Zkoušeli to, pokus zkrachoval. Cestující o no name Smartwings nejevili zájem. A tak po většinu času nemají pro svá letadla použití. Tak teď využívají sítě linek ČSA a jejich tristní ekonomické situace k vysávání zbytku zdrojů, který brandu ČSA zbyl.
a proč by ji nevyužívali? čsa je jejich, můžou si s ni delat co uznaji za vhodné.
je potřeba na to přestat koukat srdcem, ale zdravým rozumem.
Jojo, mohou si s ní udělat co se jim zlíbí. Ale ať už konečně si přestanou hrát na zachránce, je to směšné. Mají holé zadky a chytají se všech stébel okolo.
Kde jste přišel na to, že si hrají na zachránce? Obyčejný byznys. ČSA mohl koupit kdokoliv kdo dost nabídl (a zájemci se nehrnuli).
Dobře víme, že tady byla LH Group, a nabídka bez koupě TVS a QS. Ale ten nezájem o to „zlaté“ vejce se dotklo polobohů.
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/csa-diky-nemame-zajem-rika-viceprezident-lufthansy.A080421_133814_ekoakcie_maf
Tohle je ale zcela jiná story. LH se motala kolem ČSA ještě relativně nedávno.
Pamatuji si naposledy že zájem byl skloňován někdy v roce 2012, ale nijak vážný nebyl.
Pro vás Romane, to nedávno, které uvádí pan redaktor je rok 2018-2019.
Bylo k tomu někde něco podrobnějšího? Já si to pamatuji jen jako drobné náznaky a spekulace, ale nějaké reálné nabídky či jednání si nevybavuji. V těch pokusech zprivatizovat ČSA je maglajz a velké oči státu, který původně viděl výtěžek snad až až 5 mld. (naiva) což nikdo nikdy nenabídl, tuším miliardu nabídl TVS někdy 2009? a to nedopadlo. Korean pak pár let na to získal 44 % podíl za 68 mega. 😀 To stát prokoučoval, mohl mít milardu a měl 0,068 mld. 🙂 Nedaří se mi někde najít skutečně deklarovaný zájem o odkup podílu Koreanu v té době, vyjma neustávajícího… Číst vice »
Dva výtečné audity. Problém byl v tom, že nechtěli SW.
Když prodávali ČSA v roce 2008-9, odhadovala se cena na 4mld. Byli 4 zájemci – AF/KLM, AFL, Odien a TVS. Z jakýchsi pro mě nesrozumitelných důvodů vláda 2 vyřadila (AFL, Odien). Tím pádem se odhadovaná cena hodně snížila, ale přesto „černý kůň“ AF/KLM odstoupil sám…
Trochu to připomíná příběh stárnoucí nevěsty, která si neuvědomuje, že už není tou, za kterou se všichni chlapi otáčí. Tak dlouho si vybírala, tak dlouho ohrnovala nos nad tím nebo oním, až si nakonec musela vzít toho jediného, kdo na ni zbyl…
Vaše teorie jsou přinejmenším šílené: – ad.: cestující o no name Smartwings nejevili zájem – fakt? Ani bych neřekl. Finančně jim byznys šel, spíše to bylo okrajové proti hlavnímu byznysu – ad: A tak po většinu času nemají pro svá letadla použití – to si děláte srandu ne? Zrovna Smartwings? Asi nebudeme počítat covid, kdy pro letadla nemá využití nikdo – ad: jejich tristní ekonomické situace k vysávání zbytku zdrojů, který brandu ČSA zbyl – hmm, akorát že ČSA byly několikrát nad propastí co rozprodala úplně vše a Smarwings do covidu zisková aerolinka. Tolik k té tristní ekonomické situaci. Asi… Číst vice »
Samozřejmě že myslím dobu covidovou. Předtím si Smartwings jako jediný kohout na českém smetišti pohlídal cestovní kanceláře, tedy základní zdroj příjmů, a měl vymalováno. Teď má 6,6 miliardy dluhů a je u zdi jako všichni okolo. Připadá vám, když se podíváte na řadu jejich letadel stojící na RWY22, že mají jakési jiné využití, než provozovat linky ČSA?
Celá planeta je plná letadel na zemi. Tohle není podnikání, to jsou okolnosti. Vzhledem k tomu, že ČSA jsou součástí skupiny SW, je logické, když si půjčí letadla co by jinak stála na zemi, ale vzhledem k tomu, že za covidu létali s jednou 737 SW a pak ATR a A320 mi to nepřijde jako masivní tlačení flotily nevyužitých Boeingů do ČSA, kterých na RWY 12 stojí desítky.
RW je to 22,když chci dělat chytrého,tak s pořádným znalostmi
Omluvte prostého hloupého plájboje co se mu popletla čísla dráhy co vlastně dráhou není.
je to RWY … když chci dělat chytrého,tak s pořádným znalostmi 😀
Tak mluví se o tom, že snad až 4 letadla půjdou na ACMI do Indie. Takže evidentně jakési jiné využití mají
Pane,Vy jste asi z jine planety….poděkuj TVRDIKOVI kam dostal CSA a také nenazrane cpt na A310,kteří v te době chtěli 330tis…hnus….vždyť v roce 2008 byli parádní pred bankrotem( neměli ani na palivo a další…acnebyt umele vytvořeného AEROTUNELU,tak tady už 13xlet nejsou…actovTVSC v te době za ne nabízel 1mld…pane,tak se vzpamatuje….
SW bych rád měl za zády, taková ruská ruleta. Vysloveně charterová společnost, která provozně kryje pravidelnou přepravu. Jsme to jako klienti ČSA na pravidelných linkách zažili v minulosti nejednou.
Teď to je ještě relativně jedno, kolik mají letadel, dokud je „lockdown“. Horší to bude, až se začne otevírat a s touto image aerolinky v nucené správě a bez letadel bude těžké prodat letenky. Což může být již brzy, alespoň něco na léto a je to jediný způsob jak obnovit cashflow. Nicméně teď to není (plně) v rukou ani ČSA ani SW.
ČSA je stále značkou na které si majitel může vždy udělat „číslo“, a proto nevěřím, že padne. Je smutné, že to bude o 1,5 letadle a je smutné, že rozhodující slovo má firma o kterou by si nikdo neopřel kolo. Ale taky je to značka, která kdysi, a i v současnosti měla vysoký kredit, kterému Smartwings nesahá ani po kolena. Pokud skončí po dlouhé době vykořisťování dobře pro ní. Nebude hrát přicmrndávače LOWCOST kultury a tradice drožkařů kterou si nezaslouží. Bude bojovat až do konce a se ctí!
„privatizace“ CSA melo jen jeden cil – likvidace konkurenta a znacky… za par drobnejch… Karma je zdarma, kazdeho jednou dobehne…
a ja se ptam – proc jonteda uz nezlikidovali?
konkurence se casto kupuje za ucelem jejiho ukonceni.
Navíc likvidace tím ze je přivedu do zisku je světová rarita
Kterou privatizaci máte na mysli? Tu, kdy si podíl v ČSA koupily Air France? Nebo tu, kdy si podíl v ČSA koupil Korean Air? Protože odkup 20 % akcií ČSA od státu ze strany Travel Service už se nedá považovat za privatizaci, když už před tím Travel Service vlastnil skoro 80 % akcií.
Aeroklub Letnany: 7 motorových letadel, 3 ultralighty, 10 vetronu…
A ještě k tomu ten aeroklub ty letadla ale vlastní ne?
O vlastnění nejde, ani ty největší a nejúspěšnější aerolinky nevlastní většinu letadel. Nicméně flotila o velikosti 2 letadla, to je fakt rarita. To má kdekdo na bůhvíjakým letišti toho víc odstavenýho 🙁
To i Niki Lauda jich měl víc, ne? 🤭
Podle wiki byla flotila Lauda Air 66 letadel. Tj. uplne, ale uplne jina liga v porovnani se soucasnou CSA.
ČSA je mrtvola.
No jo a kanceláře v Praze na Veleslavíně jsou už taky minulostí.
Tahle firma pro mě přestala existovat v momentě, kdy jí ovládnul Travel Servis.
kdepak tahle firma prestala existovat kdyz ji ovladl jisty Tvrdik Jaroslav a ten ji pustil zilou tak ze uz se neprobrala…
Souhlas
no… travel servis ji zachranil.
nebyt tvs, tak csa skoncilo uz davno
Tak Tvrdíkem a jeho Big Boys to začalo, nastoupil Lešák se svými MBA boys, nezmohl v podstatě nic, následoval Moreels, aby uklidnil vášně a dílo zdárně dokončil Dvořák rozpodejem a výprodejem kompletního majetku. Poslední ránu zasadil Šimáně, který při koupi prohlašoval, jak budou CSA vzkvétat a jaké růžové zítřky firmu čekají…Csa byly potopeny až ke dnu….asi tak.
Tou poslední ránou nebyl ani tak Šimáně (a Vik), ale hlavně čínský stát zastupovaný Luftjardou Tvrdíkem.
Nicméně Šimáně asi nepředpokládal epidemii. To je trochu vada na kráse tvrzení, že to někdo „chtěl potopit“. Vzhledem k tomu, že se topí všichni, většina se záchranným kruhem, ne tak ČSA.
tak za simaneho byly csa v cernych cislech, malinko se potacely, mely dostat a220 … to nezni vubec spatne.
Ale dnes není 1.4. 🙂
to sice neni, nicmene to, ze bez travel servicu by uz nebylo csa, je realita
Pro mě když to dokurvil LuftJarda a z této doby se ČSA částečně vzpamatovaly až v roce 2018 škoda že přišla krize protože plány této aerolinky byly docela zajímavé, uvidíme jak to dopadne třeba za pár let bude mít ČSA ve flotile 20 letadel a nebo třeba už ani nebude existovat ale já doufám že přežije