ČSA začnou létat do Madridu, linku obslouží Boeingy Smartwings
Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Letenky jsou již v prodeji, cena zpáteční letenky bez odbaveného zavazadla vychází v nejlevnějším tarifu Lite na něco málo přes šest tisíc korun.
Na snímku A319 ČSA. Nepříliš staré letadlo muselo za každou cenu do šrotu i když se vědělo, že bude za půl roku potřeba. Takové divné hospodaření.
A321N by jistě byl dobrý přírůstek i z důvodu, že doletí přímo třeba do New Yorku. Co teprve A350 … . Takové stroje kupují společnosti, které to s rozvojem firmy opravdu myslí vážně.
Skvělá zpráva, i ta cena je v pohodě. Příruční zavazadlo v ceně, k tomu nejlepší časy, jaký si člověk může přát. Ryanair stojí stejně a v neděli má nesmyslnej odlet zpátky do Prahy v 6 ráno. A Iberia je cenově úplně mimo, když se nekoupí hodně dopředu. Klidně by mohli přidat víc letů týdně.
Kdyby měli k dispozici letadla. Ale je fajn, že se ČSA evidentně vzmáhají.
Byly doby, kde ČSA létaly do Madridu 2x denně, z toho nedělní linka byla obsluhována A310
Neví prosím někdo z insiderů, proč OK-HEU létá jako o život v Izraeli, zatímco na linku do Madridu bude nasazen 738?
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ok-heu
No lítá tam, protože ho tam pronajali 🙂
At se pan Vik i s tema tikama stydi! Zlikvidoval CSA a ted jeste litat ppd odpornou znackou SMARTWINGS….
Ahh, jak silná může být zášť…To asi nikdy nepochopím…
Je mi Vás líto.
Ono to bude znít trošku blbě, ale .. kdyby nebylo šímáněho a spol, tak ČSA už tady dávno není.
Pokud chcete vědět, kdo zničil ČSA, tak se podívejte primárně na tvrdíka a pak i na ty, co to šéfovali po tvrdíkovi.,
Naprosto souhlasím. Proto nikdy se Smartwings. Raději s přestupem q dráž než s touhle bandou
Ta cena je dobrý úlet.
Aaaa, už je to tady 🙂
Madrid jsem letěl z Vídně, i s cestou vlakem to vyšlo o dost levněji.
já taky létám výhradně z VIE, protože můj čas má cenu. jestli jste z Prahy a jedete kvůli malému rozdílu v ceně na VIE, pak to jen vypovídá o ceně Vašeho času, o ničem jiném…
Koukal jsem 6.7.-9.7 CSA 5500 RYR 6800 IB 9800 hmmm au
A tu linku dávají chvilku před odletem OK760 kdyby linka letěla ráno nebo odpoledne protože zrušily OK766/OK767 tak mohla lítat OK-IOO ne?
No… Podle mě to je asi kvůli že nejsou k dispozici jiné sloty na letišti v Madridu, ale těžko říct
Radši Ryanair za 2 tisíce
Jo, hlavně ten odlet v 6:25 je vážně super. 😉
Ani, je super, člověk má celý den v destinaci navíc, oproti odpoledním odletum …Navíc pokud tam letíte služebně, je ranní odlet taky naprosto ideální
to je takovy ten sport “rychle, at toho stihnem co nejvic”?
co z toho celodenniho courani pak clovek ma, kdyz si od obeda musi podpirat vicka sirkama?
Jaký sport ? 😀 Jen efektivní využití času 😀
Navíc raní let je se spolehlivejsim, kvalitnějším, bezpečnějším a levnějším dopravcem…
J.K. :Někdy holt člověk nemá čas tam letět den dopředu a vyspat se tam, mnohdy ten čas ani nechce zbytečně ztrácet a hodně lidem ranní vstávání nevadj
Opravdu máte to, že vstanete ve čtyři, abyste byli před šestou na letisti, doletíte do dstinace, tam celej den couráte, odpoledne už z toho ani nic nemáte, za efektivní využití času?
asi máme poněkud odlišnějí představu o efektivitě, ale za efektivnější považuju letět o den dřív odpoledne, v klidu se vyspat, dat si fajn snidani a vyrazit do víru velkoměsta.
Ano, mám, mi vstávání nevadí a už nescetnekrat jsem takto letěl. I když vstanu ve 3, jsem v pohodě schopný normálně fungovat a nepoznám rozdíl….Ale fakt miluju ty vaše invektivy, že nedokážete pochopit, že někdo to má holt jinak a k tomu, aby mohl ve městě fungovat, musí spát do desíti a pak si dát „dobrou snídani“ 😀 Tu si dám na palubě Ryanairu třeba, oni totiž, na rozdíl od sw, na palubě nabízejí kvalitní bob menu, a hlavně je vždycky k dispozici kompletní nabídka a člověk si může vybrat, na co má chuť 🙂 Spoustě lidí ranní odlety vyhovují… Číst vice »
No, tím, kdo tady univerzánlně tvrdil, že ranní odlet je ideální, jste byl vy. Pouze reaguji na toto tvrzení.
Takže byste mohl pochopit, že zatímco pro vás ideální je, tak pro řadu lidí není.
Já psal že je ideální pro všechny ? Já jen reagoval na ironickou poznámku o tom, že to je špatný čas 🙂
Za mě a za spoustu lidí je naopak ideální, ale souhlas, každý to má jinak. Ale za mě chtě nechtě hraje roli při volbě spoje i dopravce, a tady jasné vyhrává Ryanair, sorry,skupinu smartwings fakt jedine když není alternativa …
můžete přestat předkládat své blahorodí za etalon lidstva? taky by se mě líbilo dát si snídani a vyrazit na letiště a být v destinaci den předem, ale jednak to málokdy dostanu do pracovních plánů, abych měl den na flákání, a jednak je pro mě cennější být ještě večer s dětmi, a pak vstávat po půlnoci a jet na letiště.
Ano. pracovně je „ideální´ vstávat ve tři, abych mohl jak zombie v deset dopoledne v Madridu dělat business… Na co se tam vyspat jako člověk, na co?:)
Hlavně je ten odlet v neděli v 6 ráno zpátky do Prahy. Takže platit hotel, aby z něj člověk odjížděl ve 4 ráno, a ještě přijít o půlku víkendu.
To je přesně typ letu pro low-cost turisty, přes noc zůstanete ve městě a z baru rovnou na letiště. Na jiný typ turismu to fakt není (a to ani pro Španěly, co podobně létají do Prahy za levným pivem), natož pak na služebku (jak tu někdo píše).
Well, u FR je alespoň jistota, že se poletí VŽDY na oba motory. Jinak taky moc neoslní….
Joooo faaaakt???? http://avherald.com/h?article=4c747022
45 minut na jeden motor
Tesim se na A220…
Spíš si přečti článek 🤠
Konečně! Iberia byla často vyprodaná, je těžké sehnat letenku za normální cenu do Madridu.
Před třemi týdny s LH ve třídě Y zpáteční letenka za 18000 Kč.
To pořád není nic proti BUD s Ryanair za 22 tis. – asi poslední volné místo na letu. Jinak do MAD létá i Ryanair a ten umí s cenami kouzlit a dá se očekávat, že bude cenově pod ČSA.
Moc bych se neradoval. Dle historie jsem létalo hodně skupin právě ze Španělska a vzhledem k tomu, že „novou“ linku zahájí ještě tento měsíc a nikoliv třeba až za 3 měsíce, tam bude evidentně poptávka po skupinách i letový řád tomu odpovídá, takže ty místa budou rychle zašvihané. Co si pamatuji od ČSA, tak jsme tam měli kolem 140 PAX od různých škol za plnou cenu a věřím, že vzhledem ke konkurenci když vidím cenu, nebudou mít důvod zbytek míst prodávat pod 10 000 Kč taky.
Jeje.. to zas bude expertů, co budou křičet, že ČSA tady má monopol, protože kdyby neměla monopol, tak by neprodávala Madrid za desítku 🙂
Ať si létají, za kolik chtějí. Ať to prodávají třeba za 15 tis, když to někdo koupí. Hlavně ať přežijí. Pral bych jim to!
Ale jsem rád, že KONEČNĚ vidět i další let v barvách OK a snad to do budoucna poroste i když cenová politika není můj šálek kávy. a radši bych uvítal skutečný „lowcost“
Však skutečný low cost mít budete, ovšem jen co se týče sluzeb, cenově je to, jak jsme ostatně u skupiny qs/ok zvyklí, na úrovni plnotučné aerolinky 🙂
Tak určitě.
Ma CSA nejaky codeshare/interlining s Iberia/Air Europa/Avianca/LATAM na lety do Ameriky?
Interlining maj prirozene s Air Europe (stale jeste sky team), s Iberii a vetsi casti latam-u.
s iberii by tam neco byt mohlo, kod CSA je na letech Iberie mezi Prahou a Madridem, takze kod Iberie na letech CSA by nebyl tak uplne prekvapeni.
Kod OK na letech z Madridu dal do jizni ameriky bych moc necekal.
Kombinaci CSA a Air Europa jsem jeste nevidel. CSA a Iberia ano (ten let do Madridu je operated by Iberia, byt ma i OK kod)
ano, a prave proto zminuji codesharing u iberie a nikoli u sky europe 🙂
Me by prave zajimalo, jestli let CSA operated by CSA bude mit nejaky interlining s Air Europa/LATAM, protoze let CSA operated by Iberia takovy interlining nema… Nejsem takovy pametnik, abych si pamatoval jak to bylo, kdyz do Madridu letalo CSA operated by CSA, tak proto se ptam tady 🙂
Tak máte na mysli interlining nebo codesharing? To jsou dvě zcela odlišné, i když související věci. Interlining – dohoda mezi dvěma aerolinkami o vzájemném uznávání dokladů. S Interliningem je spojená (automaticky) i existence „interliningového“ základního tarifu (dal by se přirovnat třeba té „univrzální“ jízdence na drahách, která platí na všech dopravích). Je to mílový tarif, a je .. no, dost drahý. Umožnuje ale vydat i kombinace, které by vás nikdy nenapadly. Jsou to takové ty tarify, co se ve vyhledávačích letenek zobrazují někde na konci, v cenové relaci třeba 25 tisíc za přískok po evropě. Codesharing – nejvyšší „nadstavba“ nad… Číst vice »
Diky za vycerpavajici odpoved. Ja rozumim co je to interlining a codesharing a me jako zakazniku je to celkem jedno, dokud to mam na jedne letence. Interlining nemusi byt nutne za nesmyslne ceny. Lufthansa a Singapore airlines jsou ve Star Alliance. Kdyz se dneska podivam do google flight, tak nenajdu plno potencionalne zajimavych letu z Prahy pres Madrid (ani za ty nesmyslne ceny), coz je pro mne jako zakaznika skoda. Nicmene odpoved uz asi znam – CSA lety s Air Europe spise nebudou.
teda .. ne sky europe .. ale air europa 😀
😁😁😁 už jsem si říkal „Ten Pitzbudka má ale paměť!“