ČSA začaly prodávat letenky na Heathrow, budou létat denně
První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák
České aerolinie a Smartwings spustily prodej letenek na novou linku mezi Prahou a londýnským letištěm Heathrow. Po deseti letech jde
45 minut na otočení na LHR s ČSA ? to je vtip ne ? 😂 už jenom let tam bude delay o půl hodky. A ještě 2x vyssi cena ? To radši s Ryanem na Stansted a pak za 4 libry do centra busem
Mne prostě to celé nějak nevoní. Najednou z ničeho nic seženou slot v pravé poledne na Heathrow..Koukal jsem po netu, ale nikde jsem nenašel, že by se někdo chtěl zbavit lotu na LHR. Aby to nebylo jak se slavnou linkou do Miami před několika lety . Prodalo se i cca ,, 20“ letenek a pár dní před startem se to zrušilo. Ale článků kolem bylo plno
*slotu
Není nutné létat s lowcostem Smartwings za více než 5.000 Kč, když lze letět s BA za 1.800 Kč.
https://www.jaknaletenky.cz/londyn-heathrow-z-prahy-1800kc.html
Ceny zpátečních letenek začínají na úrovni 5 232 Kč, v které není odbavené zavazadlo. British Airways, které dlouhodobě na této trase z Prahy létají, nabízí v červenci nejlevnější letenky zhruba za poloviční cenu. 🙁 🙁
Nechápu, jak se tvoří ceny. To se neuživí ani náhodou v současné době.
V cene nie je nielen odbavené zavazadlo, ale ani kabinové zavadlo. Celkom teda nerozumiem, komu je variant „lite“ určený.
Kabinové zavazadlo do 8 kil samozřejmě v ceně je.
Kabinové tam je, klasických 8 kg. Akorát, že k tomu člověk s letenkou lite nemůže mít malou osobní tašku, takže kabelku je třeba vejít do toho kabinového zavazadla.
k tomu jste došel jak? 🙂
Třeba tady? https://www.csa.cz/cz-cs/cestovni-informace/pred-letem/zavazadla/ Sjeďte si kousek níž na limity.
tarif Lite je ale v provozu více jak 4 roky a vždy obsahoval pouze 1 ks kabinového zavazadla do 8 kg. Další kus, ať už v podobě kabelky, NTB či jiného menšího kusu (pokud nebyl uvnitř kufříku) byl zpoplatněný. To není nijak nová informace. Je to standardní postup, se kterým běžní business cestující nemají problém, pokud letí na služebku na otočku či na noc…
jinak, já reagoval na příspěvek Martina, ne Váš 🙂
Jen ať si rozumíme… díky
Ty ceny určitě ještě klesnou, to tak bývá že ze začátku jsou ty ceny obrovské.
Tak tvorba tarifů a cen je dost komplikovaná záležitost. Na první pohled se může zdát, že BA jsou levnější, ale pouze u těch nižších tarifů..pokud budou dostupné pouze vyšší tarify, ceny u BA budou raketově stoupat a OK pak mnohdy vyjdou levněji.. A samozřejmě, že OK má i levnější tarify a zatím si testuje, jak se bude prodávat za stávající cenu a případně cenu sníží viz cena v tabulce níže za FARE + taxy 2874 CZK.. takže od nějakých 3144 CZK za zpátečku. To uz je cena docela dobrá i pro zdejší bručouny, co radeji letaji na GTW, ne?:-) Co… Číst vice »
Šanci budou mít jenom pokud ty ceny budou držet i třeba týden před otletem, to už většinou chce BA v rozumné časy absurdní sumy. Ale rozhodně by měli létat letadly a s posádkou ČSA, je to skvělá reklama prezentovat svoje letadla a značku na Heathrow. Spousta lidí v zahraničí už netuší, že nějaké ČSA existují…
Mě tady vždycky fascinují ty kecy za kolik? A je jedno, jestli se tu řeší letecká nebo železniční linka. Ono si to svoji klientelu najde. Ale je jasné, že za současné situace přísných sanitárních omezení směrem k v Velké Británii a také v souvislosti s Brexitem, který bez pochyby bude tvrdý bez jakékoliv dohody s EU nelze očekávat výrazné počty cestujících, ať už tu linku budu provozovat kdokoliv. Nezapomínejte, že je zatím recipročně zakázáno mezi USA a EU, což byl také slušný napáječ této linky. A vypadá to, že tento zákaz bude prodloužen opět o další měsíc. Navíc se podívejte,… Číst vice »
Jako že kvůli brexitu tam přestanou lítat lidi? ale no tak 😀 a že se nyní nedá mezi lítat mezi USA a EU? no a? přes dvěma měsící to vypadalo, že za hranice se podíváme možná za rok … a hle… v podstatě od června můžeme celou evropu a zbytek světa (až na výjimky) bude následovat do podzimu. mimochodem, v kontextu diskuse čsa a londýna je nějaká velká diskuse o „napaječi linky“ z USA. Ono se tam sice tranzitovat z čsa hypoteticky dá (lítá tam delta a virgin atlantic), ale je to spíše marginální záležitost – londýn samotný je dost… Číst vice »
Karel Jezbera: brexit? Loni Smartwings prezentovalo, že kvůli brexitu ruší linky do Birminghamu a Gatwicku. Teď najednou brexit nevadí? Vše je podivný, Heathrow moc nevěřím za 5,5 tisíce.
Nevím, kde jste tuto cenu našli, ale když si dám booking přes oficiální web ČSA, tak mi to nabídne letenku již od 2 864 Kč přímo v den zahájení provozu. Ceny Economy: Lite (2 864 Kč), Plus (3 539 Kč), Flex (4 484 Kč). Ceny Business: Lite (6 324 Kč), Business (7 674 Kč). Proto vás žádám o opravu článku.
Děkuji.
Není co opravovat. Bavíme se o zpáteční letence. Vy uvádíte jednosměrnou.
Tak teď jsem na to Koukal a zpateční letenka na září 2 322 Kč. To mi nepřijde jako špatná nabídka.
Mohu se zeptat, na který termín zpáteční? Ta cena 2322 Kč je jednosměrná.
Ale ono se vetsinou lita i zpatky, vime? 😳
Jak kdy, jak kdo. Já většinou kupuju jednosměrnou letenku, zpět jedu jiným způsobem.
vzbhledem k tomu, že článek mluví o ceně zpáteční letenky… je celkem trapné tady argumentovat jednosměrnou letenkou.
Hah, takže nepřekvapili, i když jsem trochu doufal, že překvapí. Za raketu a ještě nejspíš strojem QS, nikoliv OK.
hmm, bohužel to tak bude.
Stroj csa OK-TST
Už není po ČSA ale pod sw včetně livery
Když teda mají v rezervačním systému B737-800, tak doufám, že tam budou alespoň nasazovat ten jediný, co má livery ČSA !
A není jedno, co to má namalovaného na sobě? .)
Myslíte-li OK-TST tak to se údajně vrátilo k SW, ale nikde jsem nenašel žádnou fotku, že tomu tak opravdu je. No musíme si počkat. Já osobně bych na té lince viděl nejraději OK-HEU, jedinou A320 ve flotile (snad zatím).
OK-TST je podle leteckého rejstříku stále pod ČSA:
Vlastník: HORIZON AVIATION 3 LIMITED
Provozovatel: České aerolinie a.s.
Tam možná ano ale už nemá livery ČSA ale sw
To by byla první pozitivní zpráva o OK/QS za posledních asi deset let. Pokud skutečně budou létat na železe OK a udrží konzistentní služby a budou on-time, tak tomu fandím a myslím, že to bude mít úspěch. Ovšem jsem mírně na rozpacích, zda to uživí P2P, nebo počítají třeba z malým feedováním ze strany KSC, BUD, případně „malých“ měst v Rusku (kde je jim jedno, jestli poletí s přestupem v MOW nebo PRG) – jako na tom vlastně OK dnes je, umí ještě přestupy, nebo tuhle věc QS již úspěšně zničilo?
jasne, ze umi.
Umí přestoupit . A téměř vždy do týdne .
Při kombinaci ČSA pravidelná přeprava a poddimenzovaná flotila a QS charter přepravce bohužel již neumíte. A mé tvrzení podporuje i skutečnost, která se týká on time performance obou společností, která například u ČSA za rok 2019 podle OAG nedosáhla ani 60%.
Z me osobni zkusenosti neni kvuli zpozdenim problem s prestupy, spis naopak, hodne linek je spozdeno, protoze cekaji na prestupy, zejmena vecerni.
KSC ne, to přiletí ráno a navazují na ranní odletovou vlnu. To je na čekačku zbytečně dlouhé a lepší spojení nabídne OE přes VIE. Teoreticky by BUD šla, ale tam spíš taky předpokládám lepší spojení na přímo pro business cestující
Tak to je za predpokladu, ze zachovaji soucasne casy letu. Jinak, krasne by to navazovalo na nekdejsi ranni Boeing CSA, ten pristaval v Praze myslim nekdy pred jedenactou…
je to snad jejich vec, za kolik prodavaji… dyt si ty letenky nekupujte…
Ta cena je úplně mimo, ale asi je to zaměřeno na byznys klientelu. Jen to potvrzuje skutečnost, že tahle společnost má prémiové ceny a služby na úrovni lowcostu. I sloty na Heathrow lze získat zdarma, záleží kdy si zažádali, mohli jen zrovna přijít na řadu…
Ryanair vyjde obvykle dráž, pokud hledáte lety na konkrétní data. A ještě létá na letiště mimo Londýn, odkud mě vlak/bus do města a zpět vyjde na další litr.
Nevím jak Ryanair, ale British Airways vycházejí levněji na LHR i na LCY.
Autobus z STN vyjde na £4. Vy jeden litre.
doba jízdy?
Ta cena je včetně noclehu?
Myslím že ještě zlevní jakmile BA oznámí že provoz obnoví.
Mne prijde cena celkem OK. Za 200 eur rt po Evrope s nejakym malym premium, at uz <3 noci pobytu, nebo dulezite letiste, jako prave LHR, je rozumna cena…
Jsi na webu, kde lidi básní o splitu za 2 000 (nesmysl) a západním pobřeží USA z vídně za 5 000 … 😀 čili jsou zcela mimo realitu.
5000 na západní pobřeží USA je zajisté mimo realitu. Stejně tak jsou ale mimo realitu ceny ČSA, které jsou nejvyšší jak do Splitu, tak nově do Londýna.
ceny do londýna viz níže – vypadá to, že ani zdaleka nejsou nahrány do systému všechny tarify. takže uvidíme časem. ohledně splitu ..no a? .-D však má cestující na výběr. být tam za hodinu a půl s čsa za 6 000 nebo za 10 hodin s KLM za 4 či jiným podobným přestupem. někdo si vybere ČSA s přímým letem, někdo si vybere let s přestupy a za méně. to je celkem fér .) PS: já vím, pro některé to bude překvapení .. ale lety s přestupem bývají velmi často (prakticky vždy) levnější, než přímé lety… proto, že mají časový… Číst vice »
Takze miliony dolaru na nakup slotu jsou, ale na provoz penize nejsou a proto chteji 2,5mld statni podpory?
a vy víte, že ty sloty staly miliony dolarů?
Jasne, dostali ten slot jen tak. Asi jako bonus k nakupu v Primarku. Zkuste si nekde zjistit jaka je prumerna cena slotu na LHR
ja samozrejme vim, kolik ta cena mohla být (ostatně, je zmíněná i v článku).
ale to je vcelku irelevantní – mohli koupit, mohli ho za něco vyšmelit… mohli využít toho, že někdo nelíta… možností je spousta. třeba se i jednou dovíme, jak se k tomu slotu dostali.
Treba Virgin Atlantic nebo BA jen pronajali sloty jinym dopravcum…
To zase bude….nemuzu si pomoct, ale sluzbami low-cost, cenami ale mnohem vys. Tak jsem docela zvedavy, jak jim to pujde
Ta cena, ještě bez zavazadla, se zdá fakt docela mimo. Ale nevím, třeba to teď v pokorona době bude nový standard…
Cena je taková, jakou budou zákazníci ochotní platit. Pokud letadlo náplní za tuto cenu, není důvod zlevňovat.
ja bych jeste s hodnocením počkal, řekl bych, že do systémů ještě nenahráli všechny ceny.
to, co je v systémech tedkon je jen nejaky subset s adv purchase 14 a 10 dnů, a bez požadavku na minimální pobyt.
Zkusil jsem si vyhledat zpáteční spojení na 26.-30.6. na Skyscanneru: ČSA přímo 5 058 Kč. S přestupem (Austrian, Lufthansa, LOT) kolem 4 000-4 100 Kč. Kolik běžných cestujících chce za cenu úspory 1 000 Kč 2x trávit čas na přestupu? Pravda, zavazadla v ceně atd. jsem nezkoumal (u ČSA cca +600 Kč/let).
Já myslím, že takových lidí, kteří chtějí ušetřit litr je dost (třeba studenti). Ovšem ten přestup má nevýhodu, že se může stát, že to tam (na přestupním letišti) člověk ty ušetřené peníze projít.
Studenti ted letet do Londyna za 4000? No, nejsem si jist…
ale to je fuk. S ohledem na situaci je to primerena cena.
To tady nikdo neřeší :)) to je už moc komplikované na myšlení. prostě vidí číslo a plácaj a plácaj.
A co ti nabídne BA na tomto letu navíc ? Nic
gintonic 😉
tak ten umi CSA prodat taky, ne?