ČSA výrazně redukují letový řád, zůstanou tři linky
Airbus A320 registrace OK-HEU Českých aerolinií. Foto: Petr Juriš
Končí například linky do Říma, Bruselu či Barcelony.
Končí například linky do Říma, Bruselu či Barcelony.
Jestli tady nejsou ve hře emisní povolenky….
Jj, nedivil bych se. 👍
A jeste pohonne hmoty povyskocily. Myslim, ze tohle necekali.
Je to k vzteku, když si 5.dubna koupím letenku a 9.dubna mi prodejce napíše ,že můj let byl leteckou společností zrušen. To ta letecká společnost bude asi pěkně “ vyčůraná“ když si nechá lidi kupovat letenky a přitom už ví, že let je zrušený. Pracuji v nepřetržitém provozu díky Covidu-19 už dva roky bez dovolené Potřebuji si odpočinout a proto jsem zvolila dražší způsob dopravy na dovolenou. Teď hledám jiné cestovní spojení s místem dovolené a nestačím se divit rozdílu v ceně letenky a v ceně za autobus.Musela jsem požádat o plnou refundaci za zrušený let.Domnívám se však,že by let.spolecnost… Číst vice »
pokud ke zruseni letu doslo mene, nez 14 dnu pred odletem, mate narok na kompenzaci ve vysi az 600€ – podle destinace.
Zajímalo by mě, jak je zisková linka do Keflavíku. Dříve zrušené linky do Londýna, Istanbulu nebo Frankfurtu , stejně jako nyní rušené linky do Říma, Bruselu a Barcelony ziskové nebyly? Pokud opravdu ne, proč tomu tak bylo?
proc nebyly ziskove? no, nejspis proto, ze naklady byly vyssi, nez prijmy.
Potom se naskýtá další otázka: proč tyto linky jiné aerolinky „umí“ a ČSA ne.
Možná protože ČSA již není aerolinka, aerokluby provozují spíše vyhlídkové lety.
Nerozumiem účelu predlžovania tejto agónie. Ochota nejak ČSA revitalizovať je absolútne mizerná. Po celej Európe vidíme aerolinky vymýšľať kreatívne spôsoby ako zarobiť napriek kríze/krízam (viď napr. mini-hub AY na ARN), tu je jediné riešenie všetko zoškrtať čo ešte viac poškodí economics of scale a problém sa len prehĺbi.
Stratégia vychod-zapad nebude fungovať aspoň 10 rokov. Buď ČSA prídu s niečím iným, alebo to môžu rovno zabaliť.
Neco noveho? To by se museli vymenit lidi, kteri rozhoduji ve Smartwings / CSA, coz se ocividne nedeje. Takze furt stejni lide = stejna politika
a … neni to jejich vec?
Je. Ale meli by byt frajeri a vratit vsechny dluzny penize. Dluzi hodnr lidem, kteri prschy potrebuji. I ruznym orgsnizacim, spolkum apod. Co ocekavat od takovych lidi? Smartwings uz davno neni v moratoriu. CSA insolvence podvod.
ajaj… to uz tady dlouho nebylo.
prihlasil jsi svou pohledavku do insolvence? neprihlasil. tak co si stezujes?
ten podvod prosim spocival
v cem? muzes to obvineni necom dolozit?
Naopak, nezákonné by bylo vyplácet jakékoliv původní nároky mimo insolvenční řízení.
Co jste si nepřihlásil už nikdy neuvidíte, insolvence je velká tlustá účetní čára a pokud jste chtěl vidět něco z toho, co bylo před tou tlustou čarou, měl jste to přihlásit u insolvenčního soudu. To bylo vaše právo. Všechny ostatní nepřihlášené nároky (pohledávky) zanikly.
Rikejte to tem, kteri ziji v zahranici. A cizincum.
Až přijdou do této diskuse, tak jim to klidně řekneme. Ale vy jste věděl že si máte přihlásit pohledávku a neudělal jste to. Tak se teď neodvolavejte na cizince.
Je to těžké naplnit letadla, když chtějí po lidech 160€ za trasu MAD-PRG… Když tam létá mnohonásobně lepší Iberia od 80€ a nebo Ryanair za 35€…
v cem prosim spociva ta “mnohonasobnost” u iberie?
Napriklad prestupy?
Hlavně skoro jistota, že letadlo skutečně odletí.
jak sovisi prestupy s “kvalitou” iberie a csa na lince pha/mad/pha?
jak sovisi prestupy s “kvalitou” iberie a csa na lince pha/mad/pha?
Nevěděl jsem, že Iberia a ČSA lítají mezi Madridem a Thanh Son Air Base ve Vietnamu. Ale vy víte všechno, všude jste byl minimálně 100x a hlavně prognóza inflace je vaší dominující oblastí.
zkus si ty experte aspon jednou precist, na co odpovidas. a treba nejen precist, ale treb se to pokusit i pochopit.
i kdyz pochybuji, ze to zvladnes.
ps: vis vubec, co je to inflace? nebo je to pro tebe stejne mlhavy pojem, jako zisk a cash flow?
Tak nám povězte, co vás vede k tomu, „zastávat“ se tady ČSA/Smartwings? To jste slepý nebo jste s nimi za poslední roky snad nikdy neletěl? Každý, kdo se alespoň trochu vyzná (předpokládám, že velký část chatujících, když je to portál o dopravě) musí vidět, jak katastroficky jsou ty firmy kvalitativně a klientsky ke dnu. Je to tragédie. Pokud je to účel ČSA zlikvidovat (očividně to tak je, neumím si to jinak vysvětlit – a takový narativ slyším od lidí z letecké dopravy často), tak se to novému vlastníkovi daří velmi dobře.
ja se jich nezastavam, me jsou vlastne uplne ukradeni. jen me bavi mistni experti, co sotva videli letadlo z dalky, ale presne vedi, jak by aerolinku ridili csa jsem za posledni roky (pokud budeme pocitat treba pet let) nalital vic, nez vetsina mistnich nalita za cely zivot. a nikdy jsem si nemohl stezovat. se smartwingsy jsem letel jen dvakrat letos o vanocich (dxb) – a nedalo se tomu nic vytknout. produkt zcela srovnatelny s evropskym nadprumerem. pro me jsou meritkem uspechu ne slintajici aerosotousi, ale ekonomicke vysledky firmy. a tady smartwings dlouhodobe ukazuje, ze to, co delaji, delaji dobre. a… Číst vice »
Takže jste zaměstnanec SW. Je vám čest, že se bijete za svého chlebodárce. Pokud máte informace, kolik zůstane letadel spojené SW/ČSA flotily pro letní letový řád v PRG ? Kolik jich bude operovat z jiných destinací a tím nevykonávat dopravní obslužnost CZ ?
zajimava dedukce, potvrzujici, ze jsi naprosto mimo.
(jen, prosim, na zaklade ceho takovyto vyplod?)
treba pochopis, az vyrostes – ne, zamestnanec smartwingsu nejsem. dokonce ano csa (z toho jsem byl uz take narknut). dokonce nejsem ani zamestnanec Ceskych drah a dokonce ani Správy železnic (i to uz si tu nekteri vybasnili).
moje prace nema s letectvim (ani obecne s dopravou) vubec nic spolecneho.
Takže jste pouze a pouze letecký nadšenec, který má odpověď na všechno. Mě totiž zaujala ta poslední věta. Vy jste vyděl někdy obchodní oddělení například Singapore Airlines, EVA Air, Emirates, Finnair a mnoho dalších. Asi by jste se divil. Ale bohužel stihomam kapsáču, vytahaného trika, sandálu s ponožkami a igelitky pořád deformuje.
🙈
To je ale blbost 🙂
To je doopravdy katastrofa. Pariz o frekvenci 4 letu tydne ma ambici cilit na jaky druh klientely? To se nemohou alespon nejak domluvit s AF/KL, ze by za ne operovali cast letu do CDG/AMS? Pokud vim, tak posadky techto dvou spolecnosti v Praze nocuji. Kdyby za ne OK odmakali ranni odlety z Prahy a vecerni prilety do Prahy, mohli by AF/KL nasadit usetrenou kapacitu jinde. Ale ono se nekolikrat denne do dvou mest leta s jednim strojem asi tezko. Ale na to by jim snad SW nejaka letadla pujcili.
kdyby za ne csa odmakaly ranni odlet z prahy a vecerni do prahy … by jako to letadlo cely den stalo v parizi/amstru? no, skvelej business…
Samozrejme, ze bych nenechal to letadlo sedet cely den na Schipholu. Ale OK by mohli operovat stroj treba v nasledujicim vzorci (jedna se o priklad);
PRG-AMS-PRG
0600-0730/0830-1000
PRG-ARN-PRG
1000-1200/1300-1500
PRG-AMS-PRG
1830-2000/2100-2230
Haha, mohli by otevřít linku CDG-AMS
Vsadím si loterii že ani Paříž v sezoně se nepoletí ..
Proč by to KLM dělalo? Mají svůj standard anevím, co by na to řkla klientela, kdyby letěl lowcost CSA. Já KLM preferuji když někam letím.
Jediny rozdil mezi OK a KL/AF je na lince do Prahy snad pouze v tom, ze od KLM dostanete v ekonomce colu a sandwich. Od OK sice ne (v economy), ale verim, ze kdyby se obe firmy dohodli na blizsi spolupraci, mohly by sluzby nejak zkoordinovat. Co se business class tyce, tam jsou sluzby na podobne urovni. A i kdyby se na koordinaci nedohodli, tak pokud jde o cestujici v economy, tem jde hlavne o cenu. Vetsine lidem je nejaky sandwich na tak kratke lince ukradeny – ti chteji hlavne levnou letenku.
Minimalni rozdil? Asi litam tedy jinym spolecnostma… myslim ze stale omylany zakaznicky servis, kvalita na palube, business samotny… je uplne jinde s kl/af…
no … a ted v cem konkretne se lisi? ta “kvalita” ci ten “zakaznicky servis”?
jo, jediny rozdil je ten, ze v klm dostanete sendvic a v af taky neco. ale to je spis marginalie.
a ten zbytek?
no … a ted v cem konkretne se lisi? ta “kvalita” ci ten “zakaznicky servis”?
jo, jediny rozdil je ten, ze v klm dostanete sendvic a v af taky neco. ale to je spis marginalie.
a ten zbytek?
to jsou strasny pohadky … “nejak se dohodli”… vy si to predstavujete celkem jako hurvinek valku, ze?
Protože KLM nebo AF nepotřebuje ČSA již k ničemu, smutné, ale realita.
oni snad nekdy klm a af nekdy csa k necemu potrebovaly?
To jako kdby jsem se vás zeptal k čemu SW potřebuje Eurowings a obráceně, když mají CS spolupráci. Vy si nepamatujete CS spolupráce ČSA s KLM a AF, a to nejenom na P2P mezi PRG a CDG/AMS ? Bože, vy máte informační mezery. U vás naprosto nevídané.
samozrejme, ze pamatuju. ale to, ze tam byl codesharing jeste neznamena, ze nekdo nekoho potreboval.
vlastne jo, potreboval – csa potrebovaly tu spolupraci s klm a af. nikoli ze by af a kom potrebovaly csa .
takze , mas v tom opet chaos. a opet dokazujes, ze neumis ani cist, natoz chapat psany text.
jinak kod csa na letech klm (krome prg-ams-prg) a af (krome prg-cdg-prg) nebyl uz hooooooooodne dlouho.
.. a jen tak pro doplneni vasich znalosti – on ten codesharing (zejmena s klm, ale taky treba deltou atd) funguje stale
Hlavne CSS je v insolvenci. Kdo by s nimi obchodoval???
Mohli by rovno všetky linky pustiť iným dopravcom a síce by nezarobili vôbec nič, ale zachránili by veľa konkurentov ktorí nevedia robiť biznis. Skvelý plán!
Ale vždyť tímto způsobem to fungovalo dlouhé roky. Ranní vlna odletů kolem 7:00, večerní po 17:00.
BRU, AMS, CDG, ZRH, STN, WAW, BUD, FRA, MUC, DUS, TXL, HAM, HAJ, STR, OSR, BTS, KSC, CPH, RIX, VIE, ZAG z toho, co ukazuje let. řád v roce 2006
V poledne mezitím se potom létaly linky jako ATH, ARN, MAD, HEL, KBP, OTP, SOF, LJU, LHR, LUX, MAN atd…
Fungovalo? Vzdyt CSA roky ztrata za ztratou, stat to dozoval z rozpoctu. Za me katastrofa.
AF /KLM nebude spolupracovat s aerolinkou v insolvenci. Vy, jako majitel aerolinky, byste to udelal? To bych chtel videt.
To je Potěmkinova aerolinka.
Poptávka po letecké dopravě je, paradoxně Blue Air přidává destinace … Asi kvůli stejné situaci, pro kterou ČSA lety ruší …
no, budme realiste. ted se ohlasuji nove spoje, ale pokud se potvrdi byt i jen ty optimistictejsi scenare dopadu valky, tak se stejne bude rusit o 106
Nebude.
ale bude. i kdyz se rad budu mylit, nyni je to malinko tanec na potapejicim se titaniku.
pokud rusove z ukrajiny velmi tychle neodtahnou, a evropa si dobrovolne odstrihne rusky plyn (k cemuz celkem rychle speje), budou se dit veci, az se nam oci protoci.
a i kdyz plyn a ropa budou, tak inflace bude mit celkem zasadni dopad na peneznky velke casti obyvatel a prijmy firem – a letectvi je jedno z prvnich, kde se toto projevi.
Divím se, že argumentují tímto důvodem. Každému musí být jasné, že to není pravda. Konkurence je tímto zase o něco dále vytlačí.
Poslední pak zhasne
A nebudou už létat ani do Košíc nebo Ostravy?
PRG-KSC už lieta Ryanair s rovnakým produktom ako ČSA ale za štvrtinovú cenu. Pokúšať sa to znovu rozlietať by bola pre ČSA ekonomická samovražda.
jednou mozna ano, ale ted urcite ne. bez site navaznych linek, kam by cestujici prestupovali, nema smysl tyto destinace litat.
😂😂👍👍
Není už načase tuhle agónii nějak utnout? To už není ani živoření, to je nedůstojné plácání se od ničeho k ničemu. Velkohubá prohlášení a smělé plány jsou jen pro smích.
Ja jim taky neverim. Jak se vzdy psalo, ze budou litat to a to, uplna blbost hned od zacatku
Operovat? CSA=chirurgie?…
je to takovy podivny cesky terminus technicus … jenfakt divnej, ale lepsi jeste nikdo asi nenasel … jedina smysluplna varianta je asi jedine “provozovat”
operovat se v cestine pouziva v tomto kontextu obecne.
nesouvisi se smartwingsem
Ajéje, tady někdo zná jen jeden výklad slova operovat 😟
Být ziskový na lince do Moskvy, kde mě mezistátní smlouva z dob SSSR zajišťuje monopolní postavení bych asi dokázal taky. Parodie na aeroklub by se neměla nazývat aerolinky…
Pánové ze Smartu jsou podlejší než covid.
Nestačí jim rychlá likvidace ČSA, oni se vyžívají v pomalém konci.
Ještě tam nějaké drobky zbyli.
Držím palce, 100 let je za rohem.
Proč myslíte, že by do ČSA nové peníze na restruktualizaci, kdyby chtěli nechat padnout?
Jaky prnize se tam kdy dali???
tak napr v ramci restrukturalizace nalije simane a spol do csa 130 mega.
Je to jen habaDura s tou pomoci, jak si nechat pod logem insolvenční tržby za letenky stopnute a nevracene kvůli covid období
Souhlas
a?
Minule jste psal, že letadla jsou plná. Můžete napsat, proč nejsou plná letadla ČSA ?
treba na to prijdes sam…
No my to tušíme. Ale ty očividně ne, ty chytráku! 😀
Tak pokud ČSA nejsou schopné vydělat ani na lince do Bruselu, kde naprostou většinu cestujícíh tvoří lidé napojení na EP nebo na EK, přičemž tyto instituce proplácejí jakoukoliv cenu letenky, pak už té parodii na aeroklub opravdu není pomoci…
jako ze lidi do bruselu zaplni tech 130 (nebo kolik) mist? nemluve o tom, ze brusel lita i brussels airlines?
takze … snad jen, jeste stesti, ze vy na revenue managementu csa/smartu nejste.
Vy si uvědomte, že není nutné míti 100% SLF, aby letadlo vydělávalo. A v případě BRU, tak člověk by si myslel, že v období blížícího se předsednictví ČR ta linka měla pro ČSA vydělávat.
uzasny postreh. na to jsi prisel sam?
A víte na čem byl postaven „klientský substrát“ linky do a z BRU ? Na čem ta linka profitovala ? Asi ne.
samozrejme, ze vim … ale ty si chlapce uvedom, ze bru-prg a zpatky lita 1x-2x denne brusel airlines.
Tak se zeptejte znalých věci, kde bylo to slavne Brussels Arlines, když ČSA na tomto city pair-u jednoznačně dominovalo. Brussels Arlines bylo tam, kde vám slunce nesvítí.
ja vim, pro tebe tezke pochopit, ale vsiml sis, ze se bavime o soucasnosti, nikoli dobe minule?
doporucuji do priste zkusit prelouskat aspon slabikar. treba si pak prectes, na co vlastneodpovidas
Prečo by plnili 130 miest? Napr. OS dlhodobo prevádzkujú (alebo aspoň pred pandémiou prevádzkovali) večerný BRU-VIE ktorý konzistentne lietal naplnený tak na 50%, ale oplatilo sa to lebo high-revenue zákazníci priniesli viac peňazí ako keď sa lietadlo zaplní na 100% batôžkármi.
No tak zrovna frequent flyers fakt nezajímá aeroklub ze třemi linkami. Potřebují stabilní a nejméně double daily frekvenci. Letový rad, který není jak noty na buben a nemeni se. A pokud dostanou mile, které skutečně lze využít, je to příjemný bonus.
Jaka bývalý kartičkář u OK jsem pouze smutný, že dnes je to už jenom nepouzitelny aeroklubík. ….
Mně v dubnu ČSA zrušily v dubnu dva ze dvou letů. 🤦♂️ Nebrat.
Taky jsem musel narychlo přebookovávat na Brussels Airlines…
Srdíčko mi krvácí.
Každý by si samozřejmě přál aby se ČSA trochu vzchopilo. Bohužel. Opravdu už to vypadá na ránu z milosti. Buď ať si značku, pokud vůbec má ještě nějakou hodnotu koupí nějaká kompetentní aerolinka, nebo ať to radši zavřou.
Naprostý souhlas. Jsou tu cestujicí kteří svým kupem letenky u ČSA vyjadřují podporu a pak storno letenky i ty největší příznivce napříště odradí.
Ale tohle nikoho v CSA / Smartwings nezajima. Dokud se nevymeni lidi na funkcich, nic se nezmeni
proc by se ve smartwings mel nekdo menit? jejich business funguje vyborne.
Tak hlavně, že LP zvedlo poplatky, aby náhodou nechtěly v PRG navýšit kapacitu jiné aerolinky.
a … smysl vaseho sdeleni je?
To už by pomalu chtělo ránu z milosti…
…Šimáněmu a Tvrdíkovi
Zajímavé, že všichni ostatní na těchto linkách spíše přidávají. Poptávka je, ale jak se píše níže, kdo by chtěl při cestách spoléhat na náhodu, že to zrovna vyjde.
Mě zrušili v první půli března let PRG CDG. Naštěstí AF patrně obsadili uvolněný slot, takže jsem přebukoval a letěl jsem úplně stejný let, stejné časy, stejná cena, jen s AF místo s ČSA… 🤷
Kecám, bylo to CDG PRG. Ale to je asi fuk.
Koupil jsem si letenku do Říma, zpáteční. Cestu tam mi zrušili. Smartwings mi každopádně přijdou jako nekompetentní.
spolecnost ktera i v dnesni dobe uda X letadel na wetleasing pres pul sveta, vam prijde nekompetentni?
uzasny nazor. bohuzel zcela zvestny.
A prosím pěkně: co zákazník?
jaky zakaznik? co je s nim?
To je něco jako na železnici kaštan, prostě obtěžující platící osoba na palubě
Není lepsi letět proste Ryanem? Vevnitr maj na nohy o par centaku víc, levný letenky a pokud umíte cist tak za celou cestu date maximálně tisícovku.
A to ze místo mostu pojedete minutu autobusem snad snese kazdej. A ja jistota ze odletite a v 90% včas je pro me o dost lepsi teda :))
Mě zatím letenku na stejné trase nezrušili. Dle rezervačního systému na daný den lety stále prodávají. Tak jsem zvědavý. Zákaznická linka se jim zhroutila, dovolat se nelze. To byl zase nápad zkoušet to s nimi. 🙁
Dovolat se nelze. Kontaktní formulář bez reakce. Drží mě v šachu a drží mi peníze. Šmejdi.
Hele, nedělejte problémy,jo.
Po 55ti minutách zenového cvičení (čti čekání na zákaznické lince) byl můj hovor přijat. Dozvěděl jsem se, že lety na lince PRG-FCO-PRG se ruší od 30.5.2022. Tzn můj odlet z Říma 29.05.2022 by měl ještě proběhnout….ale…uvěřím tomu, až vystoupím v Praze na letišti 🤞🏼🤞🏼
Klasická Luftjardovina 😀
Bohužel, ten kdo si letenku u ČSA v poslední době koupil, tak to musel udělat z nevědomosti a nebo bez touhy opravdu odletět. Pravděpodobnost že se fakt někam poletí se blíží házení kostkou, a to není při plánování cest žádná sláva.
Smutné..jsem dost zvědavý jestli se dožijí stovky..moc bych jim to přál.
Též jim to přeji. Jen to bude pouhá reklama pro SW, že je zachránili. Myslím, že tato agónie by měla být ukončena.