ČSA vypraví speciální spoj do Košic, oslaví 100. výročí prvního komerčního letu na tamní letiště

Letadlo Airbus společnosti ČSA. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetadlo Airbus společnosti ČSA. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Slavnostní let Praha – Košice – Praha proběhne 11. dubna, letenky jsou již v prodeji.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Akce to je opravdu monstrózní. ČSA nasadí po sto letech vzniku na let do Košic veškerou dostupnou techniku …

Andy

ČSA je světový unikát; vlajkový ACMI dopravce se specializací na vyhlídkové lety

Dino

Paradox, vyhlidkove lety jsou vzdy 100% vyprodane, takze snad jim to i vydela.

Gajda

Pokud jedinej příjem těch letů je tržba z letenek, tak i s tím, že v Košicích po nich nebudou chtít ani € to stejně moc ziskový být nemůže.

Martin H.

Není za dobrými výsledky letiště Košice v posledních letech to, že je blízko Ukrajiny a tam civilní letadla nelétají?
Omlouvám se jestli je dotaz mimo téma.

Air Traveller

IMHO je ten důvod mnohem prozaičtější – Košice a okolí jsou samy o sobě docela silná oblast, ale široko daleko nemají smysluplné letiště (nejblíž je 2,5 hodiny Budapest). Ale jinak je na to potřeba koukat i z jiného pohledu – pokud mám malou základnu, tak i (v absolutních číslech) drobné nárůsty vypadají opticky strašně vysoké. V košicích odpovídá rozdíl 2023-2022 jedné denní pravidelce, na kterou se v obou smerech prodá denně aspon 140 letenek. V košicích to udělá nárůst o 20%, na větším letisti si toho nikdo ani nevšimne .) Za 2024 nejspis taky budou reportovat pekna cisla, nové pravidelky… Číst vice »

jkjk

Ani moc ne, je tam slušná domácí poptávka. Košický a Prešovský kraj mají přes 1,5 mil. obyvatel, žádná jiná rozumná konkurence tam není.

Kadlec

Bez stopoveru v Bratislavě to není ono.

Samo

Celkovo kedysi tieto výročné lety robili ČSA oveľa zaujímavejšie. Pamätám si ako som s nimi letel OSR-BTS (to bolo dokonca s A330), či PZY-BRQ. To bola zábava a kľudne by som niečo také absolvoval. Ale nudný obyčajný let PRG-KSC? Meh.

AAAA

Při 100 letém výročním letu 6.října byla sranda. Zpívalo se vše nej, dostali jsme certifikát, amenity kit, bonbóny, vodu a kdo chtěl jsi mohl koupit model A330 OK-YBA.

andy

….no vzhledem k rozmanitosti flotily jaksi nemohou nabidnout nic jiného neboli „zajímavějšího“ 😀

Tom

Doufal jsem, že to pojmou výletně. Ráno tam a večer zpět, že to tam k tomu výročí nechají přes den stát. Takhle je to celkem k ničemu.

Rn42

Asi to letadlo musí nejprve holt odletět všechny pravidelky, výlety po ČSR až po pracovní době 😀

Jan

Spousta firem má slavnější minulost než současnost, ale většina z nich má i nějakou budoucnost…

PeDazOl

Tu Český Srandovní Aeroklub bohužel nemá.

Eso363

Je to možné, ale já stále věřím v záchranu, páč víme kdy umírá naděje.

PeDazOl

Naději v případě ČSA už vystavili parte dávno…

Smutný smajlík

Bude ještě jeden výroční let ČSA – a nebude co slavit.

Webster

Koupeno, díky 🙂

Andy

Jsou ale v tý Kanadě hodný, že jim to letadlo na ten jeden let půjčí nazpět…

Dino

Nechci Vam kazit iluze, ale maji 2.

mlokXCM

Tak to už je nějaká flotila. 😁

Andy

Pardon to se omlouvám; možná že kdyby měli trochu větší flotilu, nebylo by tak jednoduchý 50% procent letového parku přehlédnout…

Dominic

V Praze je OK-HEU

Tomáš

Má někdo pocit, že ČSA se začíná zbavovat chování opovrhujícího zákazníkem? Před dost roků jsem s nimi přestal létat, protože nebyli schopni si zajistit stání v Ruzyni a správného terminálu a vyháněli nás skoro každý týden do autobusů – i v dešti a sněhu. Kodily od nich nesmuslné papírové omluvné dopisy. Nedávno jsem volal na jejich infolinku. Nedokáží si pořídit kvalitní mikrofony, operátorka zněla jak přes zeď, funění do mikrofonu přehlušilo vše ostatní a ještě byla přidrzlá. Důvod mého volání se málem nepodařilo naplnit, protože ČSA slibovalo víc, než může splnit. Takže, platinové karty ČSA OK Plus jsem nalétal v… Číst vice »

Air Traveller

😀 prý nebyli si schopni zajistit stání u správného terminálu 😀 co se tady člověk ještě nedočte .. 🙂

Za to poděkujte letisti Praha, te nebylo schopne udelat kombinované gejty pro schengen/nonschengen, a pokud melo letadlo rotaci schengen -> nonschengen, tak holt letadlo stálo u nonschengenu a muselo se busem..

jen teda nechápu, jak jste to s temi KLM ulítal „v suchu a teple“, když embraery v Amstru často končily u „B“ prstu (spojeno s pěším výšlapem do gejtu) a nebo končily velmi často v poli

strašná tragedie .)

Tomáš

V „Amstru“ nekončily KLM letadla nikdy. Amsterdam je sousední město, velde letiště Schipholu. A nikdy se nestalo, že by nebylo stání u můtku.
Ta Vaše prní poznámka o tom, že stání řídí letiště, je úplně mimo. Stejně mimo, jako výmůuvy ČSA. Všichni (zvlášť čeští) poskytovalé služeb musí pochopit, že zákazníka vůbc nezajímá, čí je co chyba. Zákazník si kupuje službu od ČSA a od nich očekává za své peníze kvalitu.
A jaký je výsledek? Ten vidíme v případě ČSA sami.

Air Traveller

Bože můj 😀 Je to letiste Amterdam? Je. A jestli si chcete stezovat, muzete si stezovat treba i na HQ letiste, jak si dovolují na webu mít Amsterdam Airport. Nejde o to, jestli stání řídí letiste (krom toho, nikde to ani netvrdím), nebo ne – jde o to, že v Praze nejde jaksi technicky zaridit, aby z jednoho gejtu nastupoval gejtem schengen i nonschengen. Takže při rotaci schengen – nonschengen vždycky jeden půjde busem. Výstup nebo nástup. Tečka. Opět, vy na tom nic nezměníte. Přetahovat letadlo mezi gejty v už tak stísněném prostoru kvůli vám nikdo nebude. A že se… Číst vice »

Dominic

Ale že letadlo přiletí z nonschengenu a parkuje u T2 není opravdu problém aerolinky. Každá bázovaná aerolinka v PRG, která využívá nástupní mosty, to bude dělat tak, jako to dělá Smartwings, dělali ČSA dokud ještě létaly nonschengen a dělá i Eurowings.

Ivan_pha

A proč má tedy kód IATA: AMS ??? Ano, je to blíž do Schipholu, ale Amstr taky není daleko, vlakem je to chvilka a všichni to letiště berou jako hlavní Amsterdamské.

A AirTraveller má pravdu, Embraery z PRG do AMS většinou končí u prstu B a jde se pěkně pěšo, za což jsem vždycky rád :D.

Tak prosím nedělejete ze sebe znalce a experta, když neznáte aktuální informace. Stačilo se přece normálně zeptat.

David

Jo, návraty nějakým pozdějším EU letem byly dřív lahůdka, protože to pak asi ráno letělo do Ruska z jedničky, takže hezky všichni do autobusu, aby se nemuselo přetahovat letadlo. Krásně vyřešeno ve prospěch cestujících. Taky s nimi už nikdy více nepoletím.

Balíkář

Tak to nelítejte ani se Smartwingsama, tam se leze do busu taky, i když je to u gejtu 😀
Ublížený cesťáček, co musel parkrat šlapat schody a všechno ví nejlíp. Fňuk, fňuk…

David

Nebudu, zůstanu u Lufthansy – jako není ok mít stejný ceny jako ty lepší aerolinky a chovat se takhle. Low-costy ať si to takhle dělají do omezení – tam to chápu.

Svýho času jsem si vylital platinum a senatora. Prostě takhle ne.

lii

Po 10 letech je to celkem zbytečná diskuse, ale pro Vaši informaci. Ta letadla neodlétala do Ruska/Gruzie/Arménie ráno, ale 45 minut po příletu ze západní Evropy (byly to noční linky), takže opravdu nebyla jiná možnost, že buď vystupující nebo nastupující cestující pojedou do terminálu autobusem. ČSA měly v přístupu k cestujícím řadu problémů, tohle aspoň podle mě byla maličkost, která navíc měla objektivní příčinu.

Rn42

Mě to taky vždycky sralo, ale přesně tak, objektivní příčina. Taky mě sralo jezdit autobusem z T3 ale holt to játro pak letělo do BWE tak co naděláme.

Co se týče Amstru tak já tu FB zlatou vytáhnu klidně platnou, a za těch několik let mokrých embraerů bylo mnoho. A to ani neříkám jaký bych měl rok 2020 kdyby se nezhroutil svět a točil bych fakt vkuse dokolečka LCY.

Fresh Z

Taky jsem si u nich kdysi vylítal platinovku, týden co týden v pondělí do práce a ve čtvrtek zpátky. To s tím parkováním u nesprávného terminálu a klopýtáním po téměr neosvětleném nouzovém schodišti nastalo až s utužováním vazeb s jistou česko-čínskou aerolinkou. Staré ČSA tuhle atrakci neměly. Jednou tam na těch schodech kdosi spadl a rozbil si hlavu. Docela početný přítomný personál nějakou první pomoc zjevně neměl v popisu práce, zato to bylo třeba ihned na někoho hodit spolu s kýblem slovního hnoje. Písemná reakce nového ČSA nás pak ujistila, že je jednáním zaměstnanců letištních služeb rozhořčena ještě víc než… Číst vice »

Air Traveller

Ach jo.

Výstupy z gejtu „na zem“ u „nesprávného“ terminálu neměly nic společného s česko-činskou aerolinkou.

Tenhle cirkus se provozoval vždy, když letadlo, které přiletelo z schengenu mělo následující relaci do non-schengenu.

Hodně viditelné to bývalo u večerních příletů z evropy, protože ta letadla pak pokračovala do všech těch východních zemí a zemiček – gruzie, rusko, ukrajina, atd atd.

a dělo se to dávno před tím, než kdy jenom smartwings měl nápad, že by si mohl koupit podíl v čsa.

Balíkář

Máte to marný. Vezměte hrst hrachu a hoďte ho na zeď, vyjde to na stejno.

Gomon

Proletět se převážně za tmy letadlem do Košic? Skvělý nápad, u Rynairu to jde i za pětistovku a za denního světla. Neví někdo, jaké další letiště je v pořadí stého výročí?

Libor

České Budějovice… I když tam si ještě chvilku počkáme 😁

Air Traveller

Nerad vám kazím radost, ale v 1725 není tma už ani ted, natož po velikonocích, (posun času).

Konkrétně 11.4 bude slunce v Košicích zapadat v půl osmé, takže nemusíte mít strach – do Košic za tmy nepoletíte.

PetrN

To nic nemění na tom, že je to úplně zbytečný let 😀 Ale asi holt sotous( existuji tito lidé i v letectví, nebo se jim říká jiná 😀 ) si přijde na své, byť nechápu, co může člověka motivovat k tomu koupit si letenku například na sedadlo do uličky, zaplatit 2k a letět do Košic a zpět do Prahy 😀 Zvlášť, když to samé může udělat ani mě za půlku u letadla jiné barvy 😀 Ale holt, asi nejsem cílovka, no 😀

David

Slováci pracující někde v kanclu nemůžou na svátky domu a pak zůstat týden na HO, aby mohli volit v druhém kole? Musí letět jen aby se dívali z okýnka?

PetrN

Tak tenhle let je prodáván je to zpáteční s odletem hned zpět, takže asi těžko pro Slováky na volby

Air Traveller

Prosím vás, aspon si ten článek přečtěte.

Let není prodáván jako zpáteční, naopak – zpáteční letenky na něj vůbec nejsou.

Prodávají se jen jednosměrné letenky.

Tom

Snad nebudou mít ten den sekeru a let z CDG přiletí načas, aby to v těch 1725 mohlo letět načas. Aby pak nedali za záskok nějakou plečku od QS.

Samo

Ak to už máte niekto kúpené, viete mi prosím pozrieť do akej booking class to predáva tú letenku? Diky moc 🙂

Air Traveller

Směr tam to v tuhle chvílí dává v „N“. Jak Lite, tak Plus.

(ne, koupené to nemám .. ale z webu ČSA to jde dostat)

Samo

Dik!

Tom

Budou za to XP do Flying Blue?

Tom

Nebudou

PeDazOl

Symbolické slavit první komerční let posledním letadlem.

Dominic

Poslední letadlo to nepoletí jelikož je v Kanadě

Balíkář

U PeDazOla už je ta ignorance na diagnózu.

PeDazOl

Ať žijí spěšniny. Ahoj.

Balíkář

Svatá prostato! 🙂

PeDazOl

Copak nedrží vám klapka? .-)