ČSA vydělají na tom, že nelétají. Prodají emisní povolenky, které získaly od státu zdarma
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Kvůli omezenému provozu dopravce nevyužije všechny povolenky, chce je prodat.
Neví náhodou někdo, co se dneska děje na ŘLP, že skáčou SLOTy jako při stávkách ve Francii?? Děkuji
The earlier Radar failure is now in a recovery phase, only the High Top sector is now regulated at a reduced rate.
Low delays.
Podobným způsobem sanuje ztráty Tesla. Za vyrobená „bezemisní“ auta dostává kredity, které prodává dál. Loni tak vydělala 1.4 miliardy dolarů.
Teslu bych uplne s CSA nesrovnaval. Ani co se tyka operaci s emisnimi povolenkami. Ze dve organizace maji vratneho a na zachodcich mydlo s vuni borovice, je podruzne.
Kdyby CSA byla inovativni firma, ktere by se podarilo masove aplikovat zcela jinou technologii ve sfere, kde se uz vic jak sto let pouziva neco jineho, pak se muze me bavit.
Trošku je to v tom článku zmatené.
1) včerejší uzavírací cena „dubnové“ povolenky byla už 47 EUR/EUA
2) alokaci na letošní rok nelze použít pro odevzdání za spotřebu roku 2020 a navíc pochybuji, že ji mají už připsanou (i když měla být na účtech do konce února)..takže mohou prodat maximálně přebytky z minulých let
V textu je uvedeno to, co je v žádosti od ČSA, která je veřejně přístupná. Tam se mluví o 40 eurech.
Rozumím, ale ověřit aktuální cenu je otázka 20s, zvlášť když ten rozdíl je poměrně velký
https://www.theice.com/products/197/EUA-Futures/data?marketId=6591538&span=1
Vždyť to tam píše, že prodají zatím 40tis povolenek. Ostatní mají jen povolené prodat.
tech 40k ks neprodaji,ale odevzdaji (tedy podle te zpravy uz 19.4. odevzdali) aby splnili svoji povinnost za rok 2020, proto provedli swap povolenek ze 4.obchodovaciho obdobi(ktere tedy uz dostali) za povolenky z 3.obdobi (ktere uz nemeli…v minulosti prodali)
Jak je stanovován přidělovaný objem povolenek v budoucnosti. Teď dostanou nějaký objem za 0 a oni z toho prodají 95%. Příští rok, jestli to bude pořád aktuální, tak dostanou ten objem stejný, nebo objem, který bude již ponížen o to, co ČSA prodalo ?
pridel je podle referencniho obdobi v minulosti, tedy az do roku 2023 maji schvaleny bezplatny pridel, pokud splni urcite minimalni podminky..takze i po odevzdani „odletanych emisi“ za prislusny rok jim zbyde slusne mnozstvi povolenek, klidne i 200k ks/rok
Pokud je smyslem povolenek snížit celkové emise, tak by měly být bez výjimky nepřenosné.
To je naprostý nesmysl. Jedná se tržní mitigacní nástroj, musí být obchodovatelné.
Smysl je ten, že to je naprostá zhůvěřilost jako celý Green Deal 🤡
Pak jste ovšem smysl povolenek nepochopil. Cílem je snížení emisí při co nejmenších nákladech. Bohužel celý ten systém nabourávají právě ty příděly zdarma.
Vtip roku v téhle oblasti je, že se ty povolenky budou znečišťovatelům dotovat ze státního rozpočtu https://oenergetice.cz/emise-co2/stat-bude-firmam-ohrozenym-z-uniku-uhliku-kompenzovat-cast-nakladu-spojenych-s-emisemi
Jistě, pane premiére!
Pro neznalé: To je odkaz na humoristický seriál stejného jména, ve kterém jsou podobné kotrmelce naprostou samozřejmostí.
To je slušně úchylný… Takže reálně třeba zákazník teplárny nebo elektrárny bude hradit část sanace ČSA…
Nikoli nezákonné …
Nikoliv, na principu znečišťovatel platí je zcela v pořádku.
Takže není problém hodit petflašku do ohně, ale je problém za to nedat odpustek krachlým aerolinkám? Mě to moc normální nepřijde…
PET flaška v ohni opravu není problém CO2.
Proč do toho pořád pletete krachlé aerolinky? To je zcela podružné. Povolenky jsou něco jako měna, ale nekupuje se surovina ale povolení tvořit tuny emisí. Stát jich definovaný balík (zhruba polovinu) rozdá, druhou polovinu draží. Kdo dokáže znečišťovat méně může prodat (teď ČSA), komu nestačí musí koupit. Je to balík emisí převedený na „peníze“.
https://www.mzp.cz/cz/letectvi
Na tom neni nic úchylného ani neobvyklého. Tesla si pravidelně vylepšuje rozpočet prodejem emisních povolenek, protože je sama nepotřebuje.
Ne, zákazník teplárny může dostávat teplo nebo elektřinu nad limit „povolených“ emisí (pokud někde seženou povolenky). ČSA do toho teď spadly náhodou, ale jinak je to finanční motivace pro průmysl snižovat emise.
tonoucí….
Myslím, že každý by se na jejich místě choval stejně. Když je cestování stále plné restrikcí, ČR je malá země na nějakou vnitrostátní dopravu, tak si určitě také budete hledat jakýkoliv zdroj příjmů, který najdete.
Tak to jsou fakt peníze z nebe