ČSA slaví 99 let, do jubilejního roku vstupují se dvěma letadly a linkami
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
S dvěma letadly pátý nejstarší dopravce aktuálně létá jen do Paříže a Hurgady.
Je to ostuda jak dokázali ČSA zničit. Fascinuje mě že nekdo koupi aerolinky sám úspěšně provozuje jinou ale tuhle neumí řídit a přivést k úspěchu.
Tu koupil zapár kaček aby měl pod kontrolou konkurenci. Proto je ani neprodají, co kdyby se vzpamatovali… Rozvíjet ČSA tady nikdo nechce, smutné.
Ono jaksi covid, to je celé. Smartwings (co ČSA přebraly rok před pandemií) alespoň každý rok odlétaly pár charterů a i když to bylo hubený a sáhli si na dno, platební neschopnost nenastala. Pro chatrný linkový provoz ČSA to byla konečná, platební neschopnost, nucená správa, ve chvíli kdy Smartwinsg dosáhly na půjčku už bylo pro ČSA pozdě a byly v háji.
Uvidíme kam to s ČSA dotáhnou v snad normálnější době.
Mě fascinuje, jak ze začátku reagují na diskuzi „sluníčka“ z Prahy nebo z personálu letiště (bývalého nebo současného) a pak dobíhají ty mraky z Moravy….. pochopte už, Praha není Brno a už vůbec ne Morava…. úplně jiné chápání souvislostí…. ve všem 🙏 Na Moravě vy Sluníčka nikdo např. nevstřebá název letiště „Václava Havla“. Pro Moravu to navždy bude Letiště Praha Ruzyně nebo Letiště Praha….. lidé se chtějí za průměrnou mzdu dostat alespoň do Egypta…. Lidé v diskuzi mohou vnímat stesky nad ČSA….. ale co s tím, když jim zavírají fabriky. Vy v Praze to nikdy NIKDY nemůžete pochopit. Ani z… Číst vice »
Dekuji za otevreni oci. Driv jsem si myslel, ze i v Praze maji fabriky. Jak s tim souvisi Egypt nevim, nicmene take doufam, ze i od nas z Budejc se zacne litat Hurghada, poptavka bude urcite srovnatelna, jako u Vas v Brne, fabriky mame take.
Civilní letiště na tak malou republiku má být jen jedno. Letiště Praha Ruzyně. Z Brna ani Ostravy jsem nikdy neletěl, ani z Pardubic nebo Karlových Varů. Tato letiště jsou černé díry na peníze daňových poplatníků. Civilní letiště v Českých Budějovicích? To snad ne…..
Pokud nejsou letiště v republice schopny si vydělat alespoň na svůj provoz, pak zavřít. Nezahrnuji do toho letiště Čáslav, Kbely apod.
Myslel jsem si, že dostanete za to moudro hafo plusů. Bývá to přeci jistota kopnout si do Pražáka.
Bylo to napsáno ode mně trochu ze vzteku…. ale, zde se píše o ČSA. V komentářích nekonečná naivní přání, aby se „zvedli“, k tomu samé zelené plusy. Dyť je to utopie. To 100x raději poletím obchodně fungujícím Rayenairem nebo Wizzem minimálně za polovinu. Dále mě dostal bohužel příspěvek o výročí přejmenování Letiště na Václava Havla. Většina lidí si přejmenování po bývalém prezidentovi nepřálo, také Morava bohužel Havla moc nemusí. To by snad bylo lepší Letiště Karla IV. když už se to přejmenovat chtělo 🙄 …. nebo mě dostal komentář k letišti VH „Škoda, že neměl létání rád“…. to je zřejmě… Číst vice »
Vy to vídíte je z pohledu „cestovatele“. Ale na dobře funcující ČSA byla navázána spousta codesharových linek a dalších dopravců, kterým se právě proto vyplatilo přiletět i do Prahy resp. ČR. Proč si myslíte, že třeba Korean Air neobnovil linku do Prahy po Covidu? Proč společnost Delta vyčkává? takže nakonec se podíváte(me) jen s Ryanairem po Evropě a to v časech, kdy už ani nechytnete nějaký spoj za moře a td. a td. Smartwins CSA sprostě vytuneloval. Byvali doby kdy si za to šli sednout do chládku.
Hamba!
Tak by měli obnovit pořádně flotilu ČSA.
a znovu do toho zahučet a skončit?
Jasně, 50 mašin a pak se uvidí.
Zacinali pred 100 lety s jednim letadlem, po 100 letech maji dve. To je narust o 100%!
Mají jedno. To druhé si pronajímají.
Do konce týdne prý mají dostat ty nový A220 na vnitrostát do Královce.
tam bude taková frekvence , že by se i A380 uživil 🙂
Nojo, ale koupáky vozí smartwings 🤔
Kupují s 80% první vyřazené z flotily Emirates.
Přijde mi že to chtějí udržet do stovky a pak šlus
Opravdu si neumím představit, že by jakýkoliv miliardář investoval hromadu peněz a úsilí do udržení značky, ke které historicky nemá vůbec žádný vztah, jen kvůli nějakému výročí.
Vítejte na na místě, kde si řada lidí myslí, že šimáně koupil čsa proto, aby ji zničil …
(a na otázku, proč to teda neudělal tak, že koupil čsa a druhý den ji zavřel místo toho, aby ji X let držel na kapačkách … už většinou odpověď nedostanete)
Můžete prosím napsat v jaké formě ty kapačky byly. Kolik kapaček, jak často, v jakém objemu ? Bylo by to fér to napsat, když už to zmiňujete.
Nebylo to proto, že do určitých východních bordelistánů se létá na základě mezinárodní dohody a ta „licence“ nešla jednoduše převést z ČSA na Smartwings?
Jaký je váš pohled na celou situaci s ČSA/SW/TVS?
jaky by mel mit? je mi to tak nejak jedno …
…Protože ČSA využil jako zdroj , jak certifikace podle EU norem tak, letového personálu apod….BTW Mr. Šimáně nic nekoupil.
Panove a damy.. toto je nase narodni firma. Moje babka a muj dedo s tym litat… Moje mama a muj tata s tym tez lital. Nevzdavejme se… Jednou bude lip. Nezatracujme. Jedno letadlo je furt aspon jedno letadlo. CSA bojuj… Lepsi znacku v archivu fakt nemame 😀 Vydrz. Hodne stesti… Ikdyz to asi mate fakt tezky..
jaká naše národní firma? co je na čsa národního?
Je na území našeho státu, vlastněná Čechy a má tradici.. Stejně jako Petrof, Madeta atd.
Ano není to státní podnik.
takže není národní, ale je soukromá…
a to je nějaká speciální kvalifikace přejímající, že mají mít speciální zacházení? nebo nějaký důvod k tomu, že někteří z jejího případného konce dostávají hysterák? .)
Jaka narodni firma? 😁
Když může být národní dopravce ČD a RJ proč ne ČSA
Moje teda není. Aby byla moje, tak bych musel mít nějaká vlastnická práva. Nemám, můžu jen mít názor na Luftjardu Tvrdíka, nazvat ho všehoschopným nemehlem a tím to končí.
Pán chtěl zjevně sdělit, že ČSA je vlajkový dopravce s tradicí a i nějakým renomé, kterého je tudíž třeba zachránit. Každý to sdělení pochopil (a mnoho z nás s ním souhlasí), byť pán nepoužil nejpřesnější výrazivo. Následná diskuse rozpoutaná některými čtenáři na téma definice národní vs. ne-národní firma je tudíž o ničem.
Tohle mě moc mrzí. A záchranu jim k těm narozeninám přeju ze všeho nejvic. Hodně štěstí, ČSA!
Snad se ČSA té stovky dožijí.
Nejen, snad budou mít delší historii.
Stovky se dožijí. Pak ale dojdou emisní povolenky (podle předcovidového provozu).
Teď už to vypadá, že jsou z nejhoršího venku, tak uvidíme kdy soud ukončí insolvenční správu a budou tak moci trochu roztáhnout křídla.
Myslím, že to už je zrušeno ne? Ale myslím, že v zimě toho už moc nevymyslí..uvidíme s čím půjdou do letní sezóny, ale předpokládám, že risk jako letos, kdy chtěli rozjet 15 linek a pak museli rušit snad nebudou opakovat..
Aha, skutečně, nějak jsem minul, že schválený plán reorganizace nucenou správu ukončil.
Tak tak, na zimu bych nic velkého nečekal, uvidíme co nachystají na příští sezónu.