ČSA si chtějí pronajmout další A320, zvažují prodej jediného vlastního letadla
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Prodej jediného vlastního letadla v případě dobré nabídky doporučili technici.
To je smutné kam to vedení SW dotáhlo.
Zbývá vrátit uniformy z půjčovny a poslední zaměstnanec je 100 výročí zhasne.
Za mě není dobrý nápad, je lepší si nechat jedno svoje letadlo než potom přijít kvůli nějaké události o vše
Jo tak technici doporučili.Asi stylem,zatím ještě dobrý,ale do příští kontroly se toho krámu zbavte 🙂
Na první smysluplnou vnitrostátní linku do Královce se vyšší kapacita A320 bude hodit 🙂
Přesně tak. Přemysl Otakar II. airport Královec bude potřebovat mnoho linek.
Ty trapné vtipy s Královcem už i tady…
Ty to dovedly ke krachu
kdo a koho?
Taková flotila ČSA to byla až jim zbylo jedno letadlo, které chtejí prodat. A mužou za to manažeři společnostikterý to takhle vytunelovai, není to smutné.
No když o tom nic nevíte tak by jste se k tomu neměl vyjadřovat
znovu se tedy ptam … kdo?
smartwings? ti csa zachranili. bez swg by nebylo csa.
nebo mate na mysli tvrdika? ano, ten ma na tom, ze je nyni csa na kapackach, lvi podil.
Jen mi připomeňte, jak Smartwings zachránil ČSA? A proč by ho vlastně měl zachraňovat?
A350 by si pronajmout nechtěli? Oko by se potěšilo… 🙂
Nechtěl byste si leasnout RollsRoyce? Mě by potěšilo jich více vidět v ulicích. 🙂
Ale prosím, beze všeho, akorát nemám řidičák, cizímu auto nesvěřím a do garáže vás nepustím, takže asi smůla 🙂
Škoda. 🙂
Která aerolinka může říkat. že navýší za rok velikost své flotily o 100%.
Skoda, ze ne tak stara A319 skonci ve srotu. Ale z ekonomickeho hlediska to lze pochopit.
Ekonomické hledisko? Nechat rozebrat na díly 11 let staré letadlo je stejná pitomost jako rozebrat 5 let staré auto, tedy pokud na něm nevznikla nějaká zásadní škoda při bouračce, jenom kvůli tomu, že potřebuje servis. Zkrátka pá pá čsa.
OK-REQ je krasna masina v dobrem stavu, bohuzel kdyz maji dily vetsi hodnotu nez samotne letadlo tak je to buhuzel logicke ac velmi smutne. Radeji kdyby poslali do srotu nejakou starou masinu ze Smartu, ktera by si to zaslouzila treba TVP TVO nebo podobne sroty
ta ekonomika je daná i tím, že 319 je malé letadlo s relativně vysokými náklady na sedačku … takže ho provozovat taky není žádná láce.
a ano, pokud za díly dostanou víc, než za olítaný letadlo … tak ekonomické hledisko je validní.
Dobrá zpráva. Držím palce. Šimáně a Vik vědí co dělají. Vybudovali Smartwings, stabilizovali ČSA po vládě korejců, Tvrdíka a dalších, plánovali obnovu strojů a rozvoj. Nebýt covidu, tak dneska by už měli A220 v nájmu, vlastní na cestě, A321XLR ve výrobní řadě a operovali by několik A320.
Takže budeme jen doufat a přát ČSA stovku jako aerolince a ne aeroklubu.
„Po vládě korejců“, Korejců s malým k. Bohužel o působení Korean Air v ČSA víte dle výše uvedeného kulové ….. . Díky Korean Air měl Šimáně a Vík možnost vůbec něco koupit/převzít, protože by to „umřelo“ daleko dříve.
A píšu tam někde, že Korean Air tlačili ČSA k zániku? Ne.
Korejci – národ, velké K, korejci – zaměstnanci aerolinky, malé k.
Jak si mám tedy vysvětlit níže uvedené, cituji:“Dobrá zpráva. Držím palce. Šimáně a Vik vědí co dělají. Vybudovali Smartwings, stabilizovali ČSA po vládě korejců, …………..“. Co destabilizovali Korejci v ČSA ? Můžete prosím upřesnit.
Aspoň že tak. Že se dožijí stovky, a že mají před sebou i nějakou perspektivu, byť pod Smartwings.
Nejsou pod Smartwings, jen jejich majitelé jsou i částeční vlastníci Smartwings. Ale ČSA jsou teď po reorganizaci bez čínských akcionářů, na rozdíl od Smartwings.
tohle je jen slovickareni (a formalita v obch rejstriku)… defakto jsou vskutku pod smartwings tak, jako pred operaci.
csa nemelo cinske akcionare ani pred restrukturalizaci.
Já myslel, že ty A220 se neměli konat. Jsem tedy překvapen 🙂
Původně se měly kupovat, nakonec se budou pronajímat. Naposled se veřejně mluvilo o pronájmu 4 kusů, pokud si pamatuju správně. Ale všechny tyhle informace bych bral s rezervou a zprávám o A220 v barvách ČSA věřil až v momentě, kdy první opravdu sedne na Ruzyni.
Třeba se povede obnovit s A 220 federální dvojboj. S modernizací tratě Kúty-DNV bude vlak nespolehlivý.
Co máte na mysli?
Asi Ppaha-Bratislava.
Rozvíjet ČSA (i za cenu utlumování Smartwings) je rozumné, odpadá problém s nekomunikujícím čínským minoritním akcionářem SW.
za cenu tlumovani smartwings? mate pocit, ze jsou utlumene?
Ne. Ale mohou být utlumovány ve prospěch ČSA.
nejaky duvod proc by to delali?
Když máte 2 podobné firmy, v jedné 100% a druhé 51%, je výhodnější preferovat tu první.
Tak v současné finanční situaci ČSA to má logiku. Proměnit kus majetku v peníze a výrobní prostředek si leasnout, čímž i vyřeší problém velkých (a drahých) revizí, co mohou být na spadnutí (nevím kolik to má nalétáno od poslední). Horší než teď už to být nemůže, hlavně aby měli na provoz a pokud možno na příští sezónu i trochu posílili provoz, snad už na to budou mít prachy.
No ono letadlo bez motoru má cenu šrotu, tak asi tak.
Snad se dočkáme…ví se nějaký plán návratu linek?
Plán návratu linek v tuto chvíl nejspíš obsahuje jediné .. „přežít zimu“