ČSA si chtějí pronajmout další A320, zvažují prodej jediného vlastního letadla

Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comAirbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Prodej jediného vlastního letadla v případě dobré nabídky doporučili technici.

Zpět na článek
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

To je smutné kam to vedení SW dotáhlo.

Zbývá vrátit uniformy z půjčovny a poslední zaměstnanec je 100 výročí zhasne.

Pavel

Za mě není dobrý nápad, je lepší si nechat jedno svoje letadlo než potom přijít kvůli nějaké události o vše

Sizifon

Jo tak technici doporučili.Asi stylem,zatím ještě dobrý,ale do příští kontroly se toho krámu zbavte 🙂

Malé stydlivé prasátko

Na první smysluplnou vnitrostátní linku do Královce se vyšší kapacita A320 bude hodit 🙂

Adam H

Přesně tak. Přemysl Otakar II. airport Královec bude potřebovat mnoho linek.

PetrH

Ty trapné vtipy s Královcem už i tady…

zdydy

Ty to dovedly ke krachu

Air Traveller

kdo a koho?

zdydy

Taková flotila ČSA to byla až jim zbylo jedno letadlo, které chtejí prodat. A mužou za to manažeři společnostikterý to takhle vytunelovai, není to smutné.

Pepa

No když o tom nic nevíte tak by jste se k tomu neměl vyjadřovat

Air Traveller

znovu se tedy ptam … kdo?

smartwings? ti csa zachranili. bez swg by nebylo csa.

nebo mate na mysli tvrdika? ano, ten ma na tom, ze je nyni csa na kapackach, lvi podil.

Xxx

Jen mi připomeňte, jak Smartwings zachránil ČSA? A proč by ho vlastně měl zachraňovat?

marcela

A350 by si pronajmout nechtěli? Oko by se potěšilo… 🙂

Y.K.

Nechtěl byste si leasnout RollsRoyce? Mě by potěšilo jich více vidět v ulicích. 🙂

marcela

Ale prosím, beze všeho, akorát nemám řidičák, cizímu auto nesvěřím a do garáže vás nepustím, takže asi smůla 🙂

Y.K.

Škoda. 🙂

Roman osobně

Která aerolinka může říkat. že navýší za rok velikost své flotily o 100%.

David

Skoda, ze ne tak stara A319 skonci ve srotu. Ale z ekonomickeho hlediska to lze pochopit.

Jirka

Ekonomické hledisko? Nechat rozebrat na díly 11 let staré letadlo je stejná pitomost jako rozebrat 5 let staré auto, tedy pokud na něm nevznikla nějaká zásadní škoda při bouračce, jenom kvůli tomu, že potřebuje servis. Zkrátka pá pá čsa.

David

OK-REQ je krasna masina v dobrem stavu, bohuzel kdyz maji dily vetsi hodnotu nez samotne letadlo tak je to buhuzel logicke ac velmi smutne. Radeji kdyby poslali do srotu nejakou starou masinu ze Smartu, ktera by si to zaslouzila treba TVP TVO nebo podobne sroty

Air Traveller

ta ekonomika je daná i tím, že 319 je malé letadlo s relativně vysokými náklady na sedačku … takže ho provozovat taky není žádná láce.

a ano, pokud za díly dostanou víc, než za olítaný letadlo … tak ekonomické hledisko je validní.

Adam H

Dobrá zpráva. Držím palce. Šimáně a Vik vědí co dělají. Vybudovali Smartwings, stabilizovali ČSA po vládě korejců, Tvrdíka a dalších, plánovali obnovu strojů a rozvoj. Nebýt covidu, tak dneska by už měli A220 v nájmu, vlastní na cestě, A321XLR ve výrobní řadě a operovali by několik A320.

Takže budeme jen doufat a přát ČSA stovku jako aerolince a ne aeroklubu.

RHood

„Po vládě korejců“, Korejců s malým k. Bohužel o působení Korean Air v ČSA víte dle výše uvedeného kulové ….. . Díky Korean Air měl Šimáně a Vík možnost vůbec něco koupit/převzít, protože by to „umřelo“ daleko dříve.

Adam H

A píšu tam někde, že Korean Air tlačili ČSA k zániku? Ne.

Korejci – národ, velké K, korejci – zaměstnanci aerolinky, malé k.

RHood

Jak si mám tedy vysvětlit níže uvedené, cituji:“Dobrá zpráva. Držím palce. Šimáně a Vik vědí co dělají. Vybudovali Smartwings, stabilizovali ČSA po vládě korejců, …………..“. Co destabilizovali Korejci v ČSA ? Můžete prosím upřesnit.

Johnny Cash

Aspoň že tak. Že se dožijí stovky, a že mají před sebou i nějakou perspektivu, byť pod Smartwings.

SaulGoodman

Nejsou pod Smartwings, jen jejich majitelé jsou i částeční vlastníci Smartwings. Ale ČSA jsou teď po reorganizaci bez čínských akcionářů, na rozdíl od Smartwings.

Air Traveller

tohle je jen slovickareni (a formalita v obch rejstriku)… defakto jsou vskutku pod smartwings tak, jako pred operaci.

csa nemelo cinske akcionare ani pred restrukturalizaci.

procvi

Já myslel, že ty A220 se neměli konat. Jsem tedy překvapen 🙂

Tomáš H.

Původně se měly kupovat, nakonec se budou pronajímat. Naposled se veřejně mluvilo o pronájmu 4 kusů, pokud si pamatuju správně. Ale všechny tyhle informace bych bral s rezervou a zprávám o A220 v barvách ČSA věřil až v momentě, kdy první opravdu sedne na Ruzyni.

Johnny Cash

Třeba se povede obnovit s A 220 federální dvojboj. S modernizací tratě Kúty-DNV bude vlak nespolehlivý.

Honza

Co máte na mysli?

Adam H

Asi Ppaha-Bratislava.

tom

Rozvíjet ČSA (i za cenu utlumování Smartwings) je rozumné, odpadá problém s nekomunikujícím čínským minoritním akcionářem SW.

Air Traveller

za cenu tlumovani smartwings? mate pocit, ze jsou utlumene?

tom

Ne. Ale mohou být utlumovány ve prospěch ČSA.

Air Traveller

nejaky duvod proc by to delali?

tom

Když máte 2 podobné firmy, v jedné 100% a druhé 51%, je výhodnější preferovat tu první.

Y.K.

Tak v současné finanční situaci ČSA to má logiku. Proměnit kus majetku v peníze a výrobní prostředek si leasnout, čímž i vyřeší problém velkých (a drahých) revizí, co mohou být na spadnutí (nevím kolik to má nalétáno od poslední). Horší než teď už to být nemůže, hlavně aby měli na provoz a pokud možno na příští sezónu i trochu posílili provoz, snad už na to budou mít prachy.

Jirkaa

No ono letadlo bez motoru má cenu šrotu, tak asi tak.

Honza

Snad se dočkáme…ví se nějaký plán návratu linek?

Air Traveller

Plán návratu linek v tuto chvíl nejspíš obsahuje jediné .. „přežít zimu“