ČSA ruší linku do Štrasburku kvůli nezájmu Francie, ATR 42 ve flotile skončí

Letadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinieLetadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinie

České aerolinie ruší po jedenácti letech přímé spojení Prahy a Štrasburku. Poslední letadlo se na trasu do sídla Evropského parlamentu

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
X 1

Vzhledem k samodestruktivní cenotvorbě,se není ani co divit. (rozuměj: stejný či kvalitnější produkt pořídím u konkurence levněji. Lufthansa, Klm apod.).
A ani u ostatnich linek to nepřekvapí.

Jen tak

Jo? A kdy jste videl cenik naposledy?

Csa ma ceny stejne, jako konkurence, casto i nizsi.

Napr pariz na nahodne vybrany termin v unoru – csa nejlevnejsi. Kiev – totez. Dusseldorf – totez. Amsterdam – totez

Vic se mi nechce hledat.

Jak by tu cenotvorbu meli upravit, abyste byl spokojen?

X 1

Podíval jsem se na ceny letenek z BUD a WAW aby se přitáhli tranzitní cestující. Až na třetí straně byly ČSA.
Levná cena letenky z jednoho bodu do druhého je doménou Low Costů. A to zejména tam, kde je na to dostatečný počet obyvatelstva, tedy potencionálních zákazníků. Říká se tomu TRH.
Brečí se zde jak ČD ztrácejí síťovost. Toto je doména i klasických dopravců. ČSA se jí však vzdala.
Zkrátka pokud mám leteckou linku, tak mám přemýšlet jak ji zaplnit. Zrušení má být až naprosto poslední možnost.

Miroslav

Ruseni linek postupuje raketovym tempem. Budou CSA vubec jeste nekam letat?

noerf

Spíše jde o to, že na tratich Praha – Ostrava/Bratislava jezdi vlak za 3 – 4 hodiny a nákladově výrazně levněji. A pokud máte být nějaký čas před odletem na letišti a odbaveni po přistání také chvíli trvá, tak i při velmi krátkém letu nejste v celkovém čase výrazně rychlejší než vlak či auto.

skyisblue

Jenže tohle je argumentace vhodná pro P2P dopravu mezi Ostravou a Prahou a na to letadlo mezi těmito městy neslouží (a nesloužilo by asi ani tehdy, kdyby to létal Ryanair za pár stovek). Primární cíl linky OSR-PRG (a dalších podobných přískoků) je navážení cestujících na další spoje z PRG, což by bylo fungovalo při návaznosti na odlety z PRG do business destinací na jednodenní otočky. A na to ČSA rezignovaly, protože SW očividně nestojí o fungující síťový model, který by do PRG opět přivedl a vrátil transferové cestující (srovnejte si čísla tranferových cestujících např. v roce 2006 a minulý rok… Číst vice »

Y.K.

To je sice pravda, ale ten systém v podstatě nefungoval. To by muselo bý několik letů denně (řekněme 4 – 5) a na něco musí rozumně navazovat, aby to mělo smysl. Jinak se prostě časově vyplatí sednout na vlak a dofrčet do Prahy nebo Vídně. Železnice na této trati udělala obrovský skok a letadel se to nevyhnutelně dotklo. Na velkou frekveci zřejmě zase není dostatečná business poptávka, aby to mělo ekonomickou logiku (nelétat s poloprázdným érem).

Jen tak

na to není 4 – 5 letů denně. na to stačí dva lety denně v každém směru ve smysluplném čase. zas nepřehánějme.

skyisblue

Přesně tak, spojení na ranní a potom na dopolední odlety z PRG a stejná návaznost zpět. Na business cestu nikdo nepoletí kolem oběda.

Y.K.

Zřejmě je i tak ATR pro tuto linku příliš kapacitní a vytížit se byznisem nedaří.

Biker

Náváznost linkdy z OSR na lety do CDG, MXP, BRU, FRA, DUS, CPH, AMS, (WAW, BUD) ráno tam a večer zpět bylo co? – ( navážení cestujících na další spoje z PRG, což by bylo fungovalo při návaznosti na odlety z PRG do business destinací na jednodenní otočky). Rotace 2x denně byla právě pro tyto návaznosti provozována. Na dopolední a odpolední rotace (BCN, ARN, MAD, FCO, GOT, HEL atd. nebylo vhodné letadlo a navíc obsazenost linky by nebyla taková, aby to pokrylo minimální náklady. Bohužel letiště v Ostravě mělo jiné priority a chtělo přímé spojení s AMS (lety do USA)… Číst vice »

skyisblue

Já s Vámi souhlasím, tu návaznost jsem totiž nerozporoval, já tím původně reagoval na to, že na cesty Ostrava-Praha stačí vlak 🙂 Souhlasím, že to je také o prioritách letiště v Ostravě a ne jen o prioritách SW.

Jen tak

Raketovym tempem?

skyisblue

Ano, raketovým tempem. A k tomu ACMI pro Eurowings. Všude v okolí se aerolinky rozvíjejí (LOT, AUA a další), jen ČSA jsou od vstupu SW postupně likvidovány, místo aby SW šikovně využily „prémiovější“ značku ČSA oproti té své, která při vší úctě žádné jméno nemá.

Y.K.

To je nesmysl. ČSA byly likvidovány od vstupu tvrdíka, kdy jediné jak je udržet na vodou bylo prodat veškerý neletový bussines. ČSA si buď v klidu mohly dojet do bankrotu a zapomenutí a nebo SW oseká vše co táhne ekonomiku ke dnu a značku zachrání. Lpět na spojích co vznikly když trasu Praha – Bratislava vozily parní mašiny rychlostí 80 km/h, dálnice neexistovaly, je nesmysl. Je to sice neostalgie, ale někdo ten provoz zaplatit musí. Zákazíci to evidetně být nechtějí. Teď to holt do rukou vzali ekonomové a ne lidé typu „tak se to dělalo vždycky“ a jestli v současné… Číst vice »

Jen tak

blábolíte…. 🙂 zrušili tři vcelku zbytečné linky (dvě zbytečné, jednu dotovanou)… to je tak všechno.

v podstatě to můžete vzít tak, že se čsa rozvíjí – malé airbusy jsou nahrazeny velké boeingy, velikost flotily se rozrostla několikanásobně … zatím se na to dá koukat tak, že změny, co se dějí v čsa, dávají i docela smysl.

rozhodně se nejdná o likvidaci.

skyisblue

Aha, a proto mají v AOC převedený jen jeden B737? Proto se pomalu ruší linky do Ruska pod značkou ČSA? Nemyslíte také, že flotila ČSA by měla vypadat trochu jinak než flotila SW, aby se jednalo o dva produkty, když už tvrdíte, že „se ČSA rozvíjí“? Kdo si kupuje letenku s ČSA, tak neočekává letadlo s Y189 bez jakékoliv C. Ještě v době, kdy měli v ČSA účast KE, tak mi nepřišlo jako adekvátní, když mi při čekání v ARN na letadlo se zaplacenou letenkou u ČSA a pod OK kódem přiletělo letadlo SW. Pokud mluvíte o blábolení, tak bych… Číst vice »

Jen tak

– to, jestli je aerolinka likvidovana, nebo ne, nezavisi od toho, kolik letadel provozuje pod svým AOC. vzhledem k okolnostem je reseni, kdy boeingy sdílí csa nebo smrtwings, je to v podstate jedno. a cestujícím je to, pod jakým AOC létají letadla naprosto šumák – předávání linek do Ruska není o likvidaci čsa, ale důsledkem legislativy (čsa nemůže létat do ruska s letadly smartwingsu) a linky do ruska sice bude formálně provozovat smart wings, nicméně i nadále pod kodem a značkou čsa – absence „C“ je na evropských linkách a u evropskych dopravců celkem standard. např. lufthansa v narrowbody řeší… Číst vice »

Y.K.

Navíc když jsou to poměrně nepraktické krátké A319.

lpr

Jenomže skutečnost je trochu jiná, než jak to podáváte Vy, Šabík a Dufková. Píšete, že malé airbusy byly nahrazeny velkými boeingy. V reálu jsou lety do řady vzdálenějších destinací jako Kyjev, Nice nebo Bukurešt posílány hlavně ATR (většina letů), atr se ale objevují celkem běžně i na letech do Milána, Kodaně, Frankfurtu, v sobotu do Bruselu. Než mi odpovíte, že do podobných prde… nikdo nechce létat, všimněte si, že ČSA jsou jediné na všech jmenovaných destinacích, kdo tam lítá s malými letadly. Takže nikdo spíš nechce lítat s ČSA. ČSA se se svým současným standartem služeb dostaly do pozice marginálního… Číst vice »

Jen tak

Atr ka do tech destinaci letala i pred smartwingsem, takze to do toho netahejte – tohle s “likvidaci” csa nesouvisi.

Jakub

Kdyby Smartwings vyhodil Šabíka, tak on by to zdůvodnil, proč je to tak správně.

DPDP

doufám že stále platí že mluvčím ČSA je Šabík a mluvčím TVS Dufková ?

Po odkoupení podílu ČSA to snad vliv na tyto funkce nemělo ….možná se stal Šabík podřízený Dufková ? 😉

Jen tak

A s cim mate problem?

jakub

Vcelku s ničím, s čím vy?