ČSA ruší kvůli malému zájmu dvě linky do Portugalska

První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek HorákPrvní Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák

Po čtyřech letech provozu opouští České aerolinie trh s přímými lety mezi Prahou a Portugalskem. Firma od 11. června zruší

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Članek uvádí dle me trošku nepravdivé informace.Mám zakoupenou letenku mezi Prahou a Lisabonem. Přišel mi email o pouhé refundaci, ale věci se mají trošku jinak. Jestliže si kdokoli koupil letenku od ČSA, odsouhlasil tak jejich obchodní a přepravní podmínky a tam jsou jasné tři články, kde refundace je pouze jeden z nich. O dalších dvou se už radeji nikde nemluví,ale oni tam jsou.Hned vedlejší článek jasně hovoří, že dopravce v případě zrušení letů zajistí náhradní dopravu nejspíše s přestupem. Jestliže budete volat na Callcentrum, budou vám tvrdit cokoli,ale nesmíte se nechat odradit. Vždy argumejtu s tím,at vám ukážou to co… Číst vice »

Tom

kolega asi mysli toto https://csaupcdnep01.azureedge.net/media/1750/kompenzace-a-asistence-zakaznikum-cs-20180531.pdf
NÁROK NA REFUNDACI NEBO PŘESMĚROVÁNÍ
Cestující mají nárok na:
• refundaci celé částky zaplacené za letenku během 7 dnů, nebo
• refundaci celé částky za částečně použitou letenku během 7 dnů a zajištění dopravy zpět do místa odletu,
pokud dokončení původně plánované cesty již nemůže splnit svůj účel, nebo
• přesměrování náhradním letem (nejbližším dostupným letem Českých aerolinií, nebo s ohledem na místní
podmínky a okolnosti letem jiného dopravce).

Tomáš

Jako členové Skyteamu jsou vždycky jiné varianty a vždy je mají, x minut budou tvrdit, že ne,ale nakonec vždy přesměrují. Můj let byl přesměrovaný přes Madrid s AirEurope a kamarádům přes Paříž. Spolehají na neinformovanost a neznalost cestujících.A ta refundace,ta sice proběhne během několika dnů,ale to ještě nezajistí zaslaní peněz klientovi na účet, to také trvá až dva měsíce

Tereza

No a pak jsme my, kterým prodejce letenek Invia ještě včera tvrdil, že lety zrušené nejsou (na konec června). Náhradní spojení je na nás, co si najdeme, peníze nám časem vrátí (pevně věříme), ale teď budeme muset zaplatit nové letenky, pokud nechceme, aby nám propadly peníze za již zaplacené ubytování.

Lenka

Je to od ČSA docela nesmyslný krok. Máme odletět v červenci na Světové taneční finále s děvčaty, nebýt informace od děvčat, tak se ani nedozvím, že je náš let zrušen. Kupovali jsme přes Mytrip a do dnešního dne nemáme žádné oficiální info o zrušení. ČSA nás odkázali s refundací peněz na zprostředkovatele – Mytrip. Nic se neděje, ani zpráva. Naštěstí jsme koupili letenky s Wiz z Polska a zda nám někdo vrátí peníze, je ve hvězdách 🙁 Ani se nedivím, že s nimi za ty předražené peníze nechce moc lidí létat. Za mě typicky český bor….. 🙂

Natalia

Som na tom rovnako 🙁 tak uvidíme..

Marek

Pokud jste kupovali pres Mytrip, tak to oni Vas maji oficialne informovat o zruseni linky. A s nimi pak musite resit i refundaci penez. S tim opravdu CSA nemuze nic udelat.

a jeste ke spolecnostem Mytrip, Gotogate a spol. Na internetech je spousta clanku popisujici jejich praktiky a duvody proc u takovychto spolecnosti radeji nenakupovat. Obzvlaste ne skupinove letenky.

Tomáš

Taky jsem se to dozvěděl náhodou dnes. Mytrip mě vůbec neinformovali. Jak jste je prosím kontaktovali? Mají nějakou infolinku v češtině?
Díky

Rostislav Tomeš

Teď jsem na letišti v Lisabonu, Terminál 1, a fronta na dnešní let ČSA Lisabon – Praha OK0711 je skoro na hodinu. Nezájem???

Rostislav Tomeš

Ano, to samé se nám stalo včera (2.6.2019 mna letu OK 711) Lisabon – Praha. Palubní zavazadla, která cestou do Prahy byla na palubě, odbavili zdarma do podpalubí s odůvodněním ‚flight is full‘

Vaclav

V srpnu 2018 jsem letěl TAPem z Prahy do Lisabonu – A321neo obsazený na 100 %. Zpět s ČSA z Porta A319, opět linka plná tak, že nám při check-in nabízeli odbavení palubních zavazadel gratis do „podpalubí“. Že by další ústup ve prospěch Smartwings, nebo nedostatek letadel?

pidalin

To je od nich hezký, naštěstí jsme nákup letenek o měsíc odložili, to jsme měli fakt štěstí.

Jindra

A co zkusit linku České Budějovice – Lisabon?

Bob

Koukám, že TAP už reagoval zdražením letenek, ještě před týdnem stále stejné letenky o tisíc korun méně.

Jen tak

tak samozrejme… s blizicim se casem odletu letenky zdrazuji

navic spousta lidi ted vykoupila co slo u tapu, tamze zbyvaji jen drazsi tarify…

Marek Sourak

Ale, ale…co ten affil?

Cartier

A co tedy přátelé radíte nám ? Za českou reprezentaci má 150 dětí již měsíc zaplacené letenky /ubytování/ registrace /transfery….a mají v Portugalsku světový pohár. Nám ani nikdo sms neposlal, všechny taneční soubory momentálně zažívají infarktové stavy , jelikož zorganizovat pto 150 děti náhradní let není jen tak .Společnost nás mohla informovat a nenechat si ještě naposilat doplatky skupinových letenek. Toť za mě vše….zklamání tolika děti co každý den dřou na událost, která se děje jednou za život. Ach..

Petr

Osobně bych poděkoval Luftjardovi Tvrdíkovi za to, kam dovedl ČSA.Díky tomu sře jejich akcionáři stali SW, kteri hold letadla potrebuji na charterove lety…

Bob S.

Za co chceš Tvrdíkovi děkovat?? Že v době kdy začali Češi objevovat zámořské destinace a rostl počet cestovek, tak že s rušením sovětských letadel nakoupil či nalízoval „západní“ stroje? Které později za správní rady ODSáků a další šíbrů začali prožírat? Kdy si nový ředitel pořídil na letiště fitko a golfový trenažér za více než mega, i když bylo ČSA silně v červených číslech. Prodali a prožrali prosperující Catering!!! To co se mu dá opravdu vyčítat, bylo zvýšení platů pilotů, které neodpovídalo hospodářským výsledkům, a že si natáhl na některé posty své khaki kamarády. A završil to Kalousek, když prodal celý… Číst vice »

lada

Jediná rada: založte si sbírku na Hithitu na dofinancování rozdílu na jinou letenku a pošlete link do médií – lidi rádi na českou reprezentaci přispějou a firmě se dostane patřičného PR

železničář v důchodu

Dobrá rada, nejspíš od provozovatele toho crowdfundingového podniku, který si odečte „svých“ minimálně 10 % z vybraných příspěvků …

Via Retica

Naštěstí letím s Ryanem z Norimberku a ten Maxy pokud vím,nemá
Ceny letenek jsou z německých letišť poloviční oproti odletům z PRG
Portugalsko je nádherné,vřele doporučuji všem

lupenyk

A kdo se baví o Maxech? Navíc Ryanair už má Maxy objednané a další bude objednávat.

Tom

Ač se to tady mnoha z Vás nelíbí, musíte pochopit, že Smartwings kvůli uzemněným MAXíkům docela dost finančně tratí, a to nejsou vůbec malé částky, proto se chovají tak, že upřednostní ty lety/linky, které jsou pro ně profitabilní mnohem víc, než ty, které ruší. To není žádná legrace platit leasingy a dívat se jak jim letadla stojí „na dvoře“. Na druhou stranu lety ruší i mnohem renomované letecké společnosti každý den. No a? Chápu rozčarování z toho, když mně někdo krátce před cestou zruší let, ale tak to prostě je. Kdyby to nebyli Smartwings, mnoho lidí by to tady nechalo… Číst vice »

Picasso

Správně, profitabilita má rozhodovatu. Tak to bych rád viděl profitabilitu linky QS do London Gatwic. QS není 100% českou společností, je tam jeno a jeno 49,9% akciový podíl CN :)))))

Tom

OK, ne úplně dobře jsem se vyjádřil ve smyslu „česká aerolinka“. Správně mělo být se sídlem v ČR, nicméně „modří vědí“ aneb většina snad pochopila. Kolikrát jste byl v letadle na cestě z PRG do LGW, že děláte závěry?

Picasso

Chcete se bavit o obsazenosti. Tak jenom dva příklady, matematicky jenoduš pochopitelné.
1. Kapacita letadla 189 – obsazenost 100%, průměrná cena letenky 998,- CZK
2. Kapacita leatdla 189 – obsazensot 60%, průměrná cena letenky 2.800,- CZK
Hádanka zní, který let je profitabilnější ?

Picasso

a né „česká aerolinka“, ale leasingová společnost na pronájem letadel a personálu a v mnoha případech ještě cizích

Tom

Letadla si pronajímá i řada jiných aerolinek. Na tom nevidím nic nestandardního nebo nenormálního. A za druhé, proč by nemohly zaměstnávat i lidi z jiných zemí, než jen z ČR. Jak to s tím souvisí? Ta diskuse není o tom, kolik mají pronajatých letadel nebo kolik zaměstnávají lidí ze zahraničí, ale o tom že SW mají sídlo v ČR. A tečka!

Picasso

Ta diskuse je o zrušení operovaní do dvou destinací CSA. Pokud si dobře pamatují, tak hospodaření CSA za poslední 4 roky pokažde bylo ziskové, a to již na úrovni provozního HV, což v případě TVS/QS neplatí. Tak kdo by měl rušit ? A já jsem nepsal o zaměstnávání cizinců, ale o tom, že si klient koupí produkt CSA a pak letí s noname rumunskou, bulharskou, aerolinií.

Jen tak

tihle idealisti.

pochop, tohle neni statni firma, kde to funguje na zaklde dojmu. tohle je komercni zalezitost, tady rozhoduji penize.

vy se tady bijete za linky csa, aniz byste vubec mel tuseni, kolik ktera link vydelava / prodelava…

Tom

Přesně tak!

Tom

Ta diskuse je o zrušených letech do LIS a OPO. Tak nechápu proč se tady bavíte o hospodářských výsledcích…A k vaší poznámce o letu s noname rumunskou nebo bulharskou aerolinií jen tolik. Cílem je, aby byl cestující přepraven do místa, kam si koupil letenku, což díky půjčeným/pronajatým letadlům od XY je splněno. V opačném případě by cestující nemusel letět nikam, a zrovna vy byste řval, co to je za bordel, že mně zrušili let…..Můžeme se bavit o tom od koho si letadla SW půjčují, ale v době kdy je jejich nedostatek a v exponovanou dobu letní sezóny se domnívám, že… Číst vice »

Bob S.

Hm., dva incidenty SW (jeden fatalní poškození trupu v Hearklionu) a další např. vyjetí z dráhy na jednom z čs. letišť měli na svědomí Amíci (byla to i jejich letadla v barvách SW).

Jen tak

nastudujte si pojem “leasinfova spolecnost” 🙂

pojmem leasingova spolecnost se oznacuje spolecnost, ktera letadla pujcuje jinym :€

Bob S.

Smart… již má na sezonu nasmlouvané stroje od různých menších společností (plotry na změnu kamufláže již pracují) tak že uzemněné MAXíky má nahrazeny. Jen jsem zvědavý jak bude škodu vymáhat od našeho „Nového velkého bratra“.Firma se zabývá i zbrojařskou výrobou, a výplácením poškozených leteckých společností by mohlo dojít k bezpečnostním zájmům USA.

Marek Sourak

Tak kdo by letel se Smartwings, kdyz muze letet s TAPem

DPDP

TAP je hrozně předražený, 10.000 za letenku po Evropě….
Se SwissAir s přestupem za 3.700 :-))

Hlavně že to TAP létá s úsporným 320 neo, ale na ceně to není vidět…

Marek Sourak

Tak, za 10k mozna jen na ty nejoblibenejsi terminy, ale da se koupit za trojku uplne v klidu

DPDP

Včera za 3.000 jedině až říjen 2019 s TAP, což už je podzim….

Y.K.

V klidu teda ne. Za pekelně dlouho a v komplikovaných termínech, to ano.

Bob

Zpáteční letenky z Prahy do Lisabonu koupené s předstihem TAP prodával do minulého týdne za 4000 korun, bohužel nyní ihned reagoval zdražením na 5000 korun – viz http://bit.ly/2ENHoym . ČSA bývaly o tisíc korun dražší než TAP.

Rejpal

Když jsme objednávali na konec července letenky do LIS pro pet osob (někdy na konci zimy), tak TAP vycházel přibližně o 5000 levněji než ČSA. Bohužel jsme kvůli o trochu lepšímu času vybrali ČSA.

Marek Sourak

Vydupejte si rerouting

PetrD

Přesně před rokem s TAP Praha – Lisabon za 3500kč

Via Retica

A nebo z Německa s Ryanair
Např. z Norimberku do Porta za cca 750,- jednosměrná
Narozdíl od Prahy vede z hlavního nádraží metro přímo na letiště

Jen tak

jo, jenze se jeste musis do toho norimberka dostat 🙂

Nekdo

na Viklef Hejvl internesnl taky 😉 takze krome par prazahu, kteri jsou zrovna na lince 119, to az tak velkou vyhodu pro vetsinu Cechu neprinasi… a od nas z Moravy uz vubec pro nikoho – my mame lepe dostupne a bliz VIE

Martin

Ano již mně dnes přišla SMS a email s tím, že žádná náhrada dalších nákladů (máme již navazující letenky na Madeiru včetně ubytování) není možná. Zaplatí pouze cenu letenky, kterou jsem koupil hodně předem se slevou, nyní jsou i dvakrát dražší. Na help lince „ochotně“ nabídli alternativní letenku z Prahy přes Amsterdam či Londýn do Lisabonu ale o tři dny dříve s tím, že případný hotel samozřejmě platit nebudou. Ano souhlasím, že volná letadla jsou s uzemněním Boeingů ceněna, pravděpodobně ČSA má zajímavé poptávky na jejich Airbusy. Zajímavé je, že lidé kteří mají letenky do Lisabonu na podzim, informování o… Číst vice »

Jan Mlynář

Maxy na podzim letat urcite nebudou…Easa je do Evropy jen tak nepusti…Jedine dobre…loby Airbusu. CSA uz bohuzel o nicem nerozhoduje.Tato rozhodnuti cini majoritni psycho vlastnik…Tyto linky uz pres pul roku provozuji samy Smartwings.Jak letadly,tak lidmi.Ukradli tyto linky CSA,stejne jako jine linky po Evrope.Nechali jen obchodni znacku CSA a sekaji ostudu a ztraty.Je jim to jedno,dlohodobe CSA likviduji. Smartwings nic dopredu neplanuji,to neni jejich styl,koupaci v lete prece vzdycky poleti…Jde jen o okamzity ekonomicky efekt.Ted jim spadla do klina pravidelna doprava,se kterou si nevi rady a tohle je vysledek…Pravem nastvani lidi…Ne ale vinou toho,co zbylo z CSA…

Jen tak

kde se ten material da sehnat? ze bych sintaky snupnul?

jak mohl smartwings csa neco ukrast?

Jan Mlynář

V Praze, „v zatacce“se zkuste poptat…A kdyz uz tam budete,zeptejte se na tu ukradenou pulmiliardu z konta CSA,za kterou se dofinancovaly Maxy a bez ktere musely zanovni CSA A319 do srotu…

Bilbo

Jak mohli jít zánovní 319 do šrotu kvůli financování ztrát za Maxe, když o osudu 319 bylo rozhodnuto ještě dlouho před uzemněním?

Honza

Ano, rozhodnuto bylo, ale A319 měla končit v roce 2020…Navíc je na místě spekulovat, zda by skutečně byla odepsána pod tíhou těchto MAXimálních okolností…Faktem zůstává, že se ztratily prostředky na letošní údržbu, takže do šrotu musely předčasně tak jako tak…

Y.K.

Aha. A319 ČSA rozhodně nebyly zánovní (cca 15 let, nové bylo maximálně trsátko na ocase) a většina jich nejde do šrotu. Byla to letadla na leasing, tedy půjčená, teda se musí vrátit majiteli a musí nalízat něco jiného (což logicky neudělají, když má SW Boeingy).

Máte nějaký podklad pro své tvrzení o ukradené miliardě (jako majitelé si teda mohou vzít co chtějí, když už jsme u toho, tedy i kdyby, těžko si můžou ukrást něco co vlastní)

Honza

Rozhodně byly zánovní.Ne 15, ale nejstraší OK-MEL 12 let . Budiš srovnáním články o 30 let starých A320 u Lufthansy. Ta letadla mohla po administrativních krocích létat min. dalších 10 let…Jinak dlaší rok na základě platné smlouvy.

Y.K.

Máte pravdu, střelil jem to od oka, je to 10 – 12 let, nicméně pod zánovní si předsatvuji něco jiného. Třeba u SW jsou podstatně mladší 737NG (a koupáci je označují jako straré vraky :-). Samozřejmě že to je jen administrativně technické opatření, ale není to zadarmo a A319 je ukrutně nevýhodný typ jako ojednělý Airbus ve flotile díky malé kapacitě a provozním nákladům skoro jako u A320. To je vhodné doplňkový typ pro velké flotily A320/321, jako kmenový typ je to ekonomická sebevražda (což ČSA celkem protvdily). Většna těch A319 je tuším stále pod ČSA, ale jsou na wet… Číst vice »

Karel

Pan Mlynář má pravdu, ČSA pod vedením Smartwings jdou skutečně do kytek. Smartwings jsou samy o sobě příšerný nízkonákladovky ještě s příšernějším servisem a personálem, avšak neskutečně předražený. Vy pro ně pracujete, že se jich tolik zastáváte?

Jen tak

nemam s csa ani sw nic spolecneho 🙂

jen nepropadam hysterii, vnimam veci v sirsim kontextu, a nemam problem s pochopenim faktu, ze csa patri smartwingsu..: takze jim nimdo nemohl nic ukrast atd

Picasso

A opětovně komentuje pilot, který není schopen napsat ani jednu reakci normálně, tedy česky. To, co je výše uvedené je napropstá pravda.

K10176

Na to odpovím asi z jiného úhlu než čekáš, ale přesto. Než se s velkou slávou přiřítil SW jsem létal do Moskvy cca. 6-8x do měsíce. Portugalsko (ať už LIS nebo OPO) se taky objevilo třeba dvakrát / třikrát měsíčně. Od konce zimy (nebo začátku jara, jak je libo) jsem si ani do jedné z těchto destinací už nezaletěl. Z měsíčního náletu okolo 80 hodin se najednou stalo 25-30 hodin, s čímž přišel ruku v ruce i odpovídající pokles pěněžní. Na čež navazoval pokles motivace a tak dále. Stejně tak už jsem se nepodíval do Paříže, Říma, Amsterdamu, Bruselu, Helsinek,… Číst vice »

Tomas

reakci na vas komentar bych vydal na knizku…ve sve podstate pravdu mate a souhlasim s Vami, ale ty Vami uvedene duvody nejsou pravdive a ukazuje to na skutecnost, ze se v problematice moc nepohybujete. S principem souhlasim, s uvedenymi duvody nikoliv 😁

Y.K.

Já teda nevím, ale ČSA jsou psycho už mnoho let co se týče služeb. Zajímavé, že za to může SW, přitom si za to ČSA mohou sami. Sami se přivedly na buben a skončily skoro bez letadel s nevalnou pověstí tak, že si je SW klidně koupil. Emotivní výlevy o kradení jsou jen prázdné emotivní výlevy, jako majitel si mohou dělat co chtějí, těžko si sami sobě něco ukradnou (stejně jako si sám neukradnete něco co jste si koupil). Mohl jste je koupit i vy a postavit české Emirates, akorát to chce trochu kapitál. Jelikož jely ČSA pěkně z kopečka,… Číst vice »

Petr

Jestli on není malý zájem způsobený tím, že TAP s nesrovnatelně lepším servisem má na trase do Lisabonu dlouhodobě nižší ceny.

pidalin

Koukal jsem na to a ceny jsou dost rozkolísaný podle konkrétního termínu ale obecně je ČSA o ňákejch 20, 30% levnější, nevim kde jste vzal že je TAP levnější.

Jan Mlynář

Hloupost,u Smartwings jen potrebuji kapacity pro letni chartery misto uzemenych Maxu…Co se nabizi jako prvni,zrusit ziskovou linku CSA,kterou jim predtim stejne ukradli…Tohle jsou prece typicke praktiky Smartwings!

Jen tak

coze?

Jan Macháček

„Ještě jednou řekni to svý cože…“

Jen tak

coze?

ja nemuzu za to, ze tu p. mlynar vyklada pohadky a neni schopen pochopit realitu 🙂

Bilbo

Ano, podnik upřednostňuje vyšší zisk, světě, div se!

j.ree

Jenomže za chvíli s takovou nebude mít ten podnik pro koho lítat…

Y.K.

No.. Ono jestli oni uvolňují letadla pro perspektivnější linky, jak je tvrzeno, tak naopak obslouží více klientů. Takže to opravdu je logické (ač to pochopitelně naštve ty co jim linka padla).

železničář v důchodu

Já sice letecké branži nerozumím, takže to nemohu kvalifikovaně posoudit, ale na mě ta debata dělá spíše dojem, že debatujícím ani tolik nevadí zrušení letů do nějaké destinace, ale především způsob, jakým to bylo provedeno = sprostý přístup dopravce ke svým zákazníkům – to, že někdo podniká za účelem zisku a při komplikacích se snaží co nejvíce omezit ztráty, asi nikdo nezpochybňuje a ani zpochybňovat nechce, ale kvůli tomu podnikatel přece ještě nemusí jednat jako hulvát.

Y.K.

No ano, tuto část problému vůbec nekomentuji, to byl vnitřní pohled na věc. Nicméně jako hulvát to myslím není. Je to prostě ekonomicky chladné, dají co musí a tím to hasne. Přesně podle zákona vrátí peníze a nazdar (minimálně u nejlevnějších tříd rezervací) a žádný nadstandardní servis se nekoná (třeba přebookování někomu jinému). Na železnici to není lepší, tam vám také vrátí jízdné a jak se dostanete do cíle neřeší. 🙂 ČSA má zřejmě pocit, že nejde o věrnou klientelu, které je třeba se podbízet, ale jen o ulovené nejlevnější letenky, takže chladným přístupem moc netratí. Zajímalo by mě co… Číst vice »

železničář v důchodu

Já Vám rozumím a chápu i potřeby podnikatelské firmy, ale proč tedy aspoň ten svůj chystaný krok neoznámili svým zákazníkům dříve, aby měli víc času na přizpůsobení se nastalé situaci?

Pavel

Nenabízí ČSA náhodou v tomto případě také změnu letenky na lety s přestupem? S AF nebo KLM by to neměl být problém. Mám totiž s něma podobnou zkušenost se zrušením letu do BCN, kdy mě přehodili na KLM s přestupem v AMS. Pokud jenom suše vrátí peníze, pak by to opravdu byl vrchol sprostoty.

Libor

Škoda, že se na to autor článku paní Dufkové nezeptal, byla by to zajímavá informace. Obecně je zajímavé, jak moc je zdopravy.cz loyalní k čsa/tvs, které dosáhly slávy jedné z nejhorších společností na světě.

Libor

Nikdy jsem nezkoušel získat od tvs informace jako novinář. Vím, jak se chovají k cestujícím, takže věřím, že to není lehké…

Jen tak

Zas bych to neprehanel. Odpoved je nabile dni. Zadny rebooking se nekoná. Proto to ruší s 14 ti denním předstihem tak, aby se vyhli jakýmkoli povinnostem.

Tereza

ano, nabizeli let s prestupem cca do hodiny po prijeti te sms.. o hodinu pozdeji uz lety nemeli a to ani v rozmezi +-3 dnu puvodniho odletu

Pavel Salava

Výborná zpráva – máme letět do Portugalska koncem června, máme zaplacené ubytování i letenky. Je vidět, že společnost opravdu myslí na obyčejné lidi – tohle se klidně mohlo zrušit po prázdninách. Ať se ČSA po tomhle nediví, že s nimi nikdo nechce létat. Moc vám děkujeme!

Y.K.

Po prázdninách, před prázdninama. To je skoro jedno, vždycky na někoho padne černý petr. Spíše dejte vědět, jestli vám to přebookuji na alianční partnery nebo suše vrátí peníze a nazdar.

O.C.

Nic nepřebookovávají. Refundace a nazdar. Náhradní spojení je samozřejmě dražší. (Postihlo mě to, dost jsem na tu SMS od nich dneska zíral.)

Filip

Letěl jsem s nimi z Lisabonu, služby na urovni lowcostu, letenka o polovinu dražší než u lowcostu. Plné letadlo a to byl začátek prosince. Nějak nechápu jak nedokázali vydělat.

Jen tak

Plné letadlo neznamená zisk.

Nerekl jste nam, kdy jste kupoval letenku a jak dlouho dopředu (to, ze vy jste mel letenku drahou neznamena, ze ji 3/4 letadla nemely za polovicni cenu) – CSA obecne na linkach, kde pusobi, nepatri mezi nejdrazsi spolecnosti .. Vesmes ma ceny na urovni konkurence na dane trase.

Filip

Koupil jsem ji (stejně jako na cestu tam) tři měsíce před letem, letenka s čsa vyšla tehdy na 1700, cesta tam na 800 jen pro srovnání… Služby prakticky stejné, krom letušek, které byly furt nasrané. Jediná výhoda čsa bylo že odlítalo večer a člověk si mohl užít ještě den v lisabonu.

Jen tak

ted premyslim, jestli si delate legraci, nebo se mi to jenom zda.

vy jste za zpatecni letenku do portugalska dal 1700 a stezujete si tady, ze jste platil moc?

(a ve svetle toho je vase poznamka o tom, jak ta linka mohla na sebe nevydelat … vy si myslite, ze kdyz date za zpatecku 1700, ze kdyby za tuhle cenu bylo cele letadlo, ze by na sebe vydelalo?)

Filip

Asi jste nepochopil co píšu, ale to je otázka Vaší inteligence,… Cesta tam znamená jedna letenka, tzn. že druhá letenka s čsa musela být zpět. Mluvím o dvou letech ne o zpáteční letence…

Rejpal

Ale normální nízká cena je kolem 2500 tam, kolem 2100 zpět. U vytíženějšího spoje přes 7000 zpáteční.

pidalin

Nejlevnější spojení (cca konec prázdnim) co jsem tam našel tam a zpátky vychází na 3 litry za zpáteční letenku, nevim kde jste vzal tu cenu, ale máte to uplně zadarmo.

Y.K.

To bude dost podnákladová cena v případě ČSA (typická ne-lowcostová cena na této relaci je kolem 6 litrů).

Filip

Psal jsem že to bylo loni? Bylo to 2017. Informace je dobrý si vymýšlet v článcích 🙂

Filip

Lisabon – Praha | 03-12-2017 | OK 0711
17:15 Lisabon – Airport (LIS), Portugalsko
21:40 Praha – Ruzyně (PRG), Česká republika

Možná by jste si měl doplnit informace, když jste odborný novinář 😉

Jen tak

Necghi se s vámi hádat , ale v roce 2017 ta linka 3.12 opravdu neletela. podle historickych dat letela naposledy opravdu na konci rijna. A to 27.10.2017

Jen tak

(nicmene historicka data se mohou mylit … 🙂 )

Karel Caslavsky

Naposledy letěla 10.12.2017

Jen tak

Nn .. v roce 2017 dokonce letela jeste 22, 27.12 a 1.1. pak byla pauza az do kvetna.

Marty-t2

Pro mne další důvod proč se službám ČSA/TVS vyhnout. Ať se na mne nikdo nezlobí, ale to že jsou obě linky málo výdělečné a že jim výpadek Maxů pravděpodobně zasáhne do sezóny letních charterů – o tom určitě ví už delší dobu. Takže využití zákonné doby 14 dnů a vrácení peněz je sice legální, ale zároveň cosi zásadního signalizuje zákazníkům o úrovni kultury dané společnosti. Proto podobným službám a firmám doporučuji se pokud možno obloukem vyhnout, pokud existuje jiná alternativa…

Petr

Naděláte kvůli zrušené lince a ještě osočujete kvůli tomu aerolinku. Kdyby měl být takový humbuk kvůli každé lince, tak brzy do každé druhé destinace jezdíme busem, protože letadla by nepojmula letiště a chyběla by i aerolinkám. Mimochodem vloni v létě se mi totéž stalo s linkou Swiss Curych – Porto , v letním letovém řádu zrušeno a zpáteční let z Curychu do Prahy posunuli o 6hodin a ani na to neupozornili.

Jen tak

je to tak jak rikate..: vsichni rusi.

ale na tom nasem ceskem pisecku se proste nadava, kazdy v tom vidi spiknuti atd