České aerolinie přeruší od 4. listopadu provoz na lince z Prahy do britského Birminghamu. Důvodem je podle dopravce hlavně brexit a nedostatek letadel 737 MAX. Podle mluvčí skupiny Smartwings Group Vladimíry Dufkové je možné očekávat, že v zimním letovém řádu dojde k další optimalizaci.
ČSA dosud létají do Birminghamu šestkrát týdně. Jde o spojení, které bylo v minulosti už jednou zcela zrušeno, v roce 2015 se ČSA na trasu znovu vrátily. I teď počítají ČSA s návratem: v rezervačním systému jsou lety od konce března.
Důvody rušení jsou podle Dufkové shodné, jako v případě stopky u linky Smartwings z Prahy do Londýna. „Důvodem je nejasný termín opětovného nasazení letadel Boeing 737 MAX a nejistota kolem brexitu,“ vysvětlila Dufková.
Podle ní měly mít Smartwings už na zimu 16 letadel Boeing 737 MAX, která jsou ale stále uzemněná. Současně má přitom dopravce dlouhodobé smlouvy se zámořskými dopravci zejména v Kanadě, kde jejich letadla pomáhají při tamější sezóně letů do Karibiku. Jde zejména o Sunwing a Air Transat. „Počítáme s tím, že naše letadla budou opět do Kanady pronajata,“ uvedla Dufková. I proto je podle ní možné, že dojde ještě k určité optimalizaci linek.
Přesun TVS flotily do Kanady je naprosto logicky obchodní krok. V rámci Evropy je v zimně poptávka výrazně nižší a i při výpadku MAXů je půlka flotily TVS sotva využitá, do Burgasu ani na Korfu se moc lidem v lednu nechce. Na druhou stranu pro lety Kanada / Karibik jsou ideální, poptávka tam je celou zimu a i přes náklady na relokaci posádek určitě pořád lepší než létat po Evropě za 1000kč/let. A navíc, s ohledem na všeobecně známé hodnocení kanadských low costů jako Air Transat nebo Sunwing si v podstatě kanadský cestující nemá na co stěžovat neb (ne)kvalita je… Číst vice »
Není to přerušení, paní ne-mluvčí Dufková bývalá hlasatelka z TV NOVA, je to konec této linky a dobře to víte. Jet2 jste prostě neporazili. A na B737 MAX se snad budete vymlouvat ještě za 10 let.
Proto jsou v prodeji termíny na lety od konce března?
Možná proto, že to je více než 14 dní před odletem, tudíž bez finančního rizika v podobě kompenzací ?
to je sice pravda, nicméně pokud by tu linku neplánovali, tak by neprodávali …
… dobře, nabízí se to jako cesta, jak si na zimu vylepšit cashflow, nicméně to by nic neřešilo … kdyby to pak museli všechno na jaře vracet 🙂
pokud potřebujete vylepšit momentální cash flow, tak prodáváte i když víte, že se to nebude konat. Viz před pár lety plánovaných 16 nových destinací čsa, a oteřelo se reálně 8, ale prodávalo se všech 16.
Si říkám, kdyby ten Brexit nebyl, na co by se to všechno dalo svést?
Smartwing se svymi cenami letenek snad ani zkrachovat nemuzou, ne?
na to jste prisel jak? casto jsou nejlevnejsi
Pokud potřebujete letět v konkrétním termínu, tak jsou většinou levnější než Ryanair. A do dovolenkových destinací ve Středomoří jsou tak drazí, protože tam nemají moc konkurenci.
začátek konce ČSA…
aaa, uz jsou tady. teda to je rychlost 🙂
Začátek konce započal v září 2003, kdy začal v ČSA řádit Jarda Tvrdíku a přivedl je do klinické smrti.
panikari “smartwings krachuje” … 3-2-1 panika start 🙂
… nicmene ty vymluvy na brexit jsou trapne 🙂
prostě kdyby přiznaly že na zimu holt stáhnou pár linek pro nezájem tak to každý pochopí. ale vymlouvat se na maxi a Brexit je hloupé a svědčí o úrovni firmy
Nevím, jestli to stahují kvůli nezájmu, ale myslím, že finančně je pro ně výhodnější letadla pronajmout do Kanady a vozit kanadské koupáky přes zimu do Karibiku.
Mají to hlavně už dohodnuté.
A MAXy uz dostaly povoleni litat?
predne tak.
Nicméně „organizovaný“ krach SW by v současné době zřejmě vyřešil tu panychidu okolo letu s „jedním“ motorem. A řada lobbistů a různých“ ovlivňovačů“ by si ušetřila cestu na Ruzyň-jih.