ČSA posílají letadlo na pronájem do Kanady, vypomůže na linkách Air Transat
ČSA oslavily sto let. Zdroj: Czech Airlines
Kontrakt o pronájmu je platný do 30. dubna letošního roku. Linky do Paříže a Madridu obslouží druhý Airbus ve flotile.
Vypadá to,že OK-IOO bude lítat v Kanadě pod imatrikulací C-GEXI.
https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a320-200-c-gexi-air-transat/egx1ly?refresh=1
To je asi ta modernizace flotil ČSA pod vedením SW
Od kdy mají ČSA 2 letadla? Znalci poradí…(věděl jsem jen o OK-100).
To není OK-100 ale OK-IOO
Tak a Tvrdíkem rozkradená čsa to má spocítané. Taková ostuda novejch kapitalistů zničit 2hou nejstarší aerolinkuna světě…Ta už mněla dávno nejlepší na světě a fungovat po celém světě.
V zimním období je poptávka nižší, proto A320 nahradíme o pár sedaček větším B737 😀 tahle QS logika mě nepřestane udivovat 😀
No já jsem z toho pochopil, že se spíše zrušila hromada rotací, takže těch náhrad asi zase tolik asi nebude.
ČSA už zaniklo ne?
Ze vzdycky se pod jakymkoli clankem o CSA strhne soutez o nejhloupejsi prispevek do diskuse …
To je holt zákon akce a reakce. Pozvolný úpadek ČSA si o hloupé příspěvky vyloženě koleduje.
Český Srandovní Aeroklub ještě nezaniknul, zatím se na tom usilovně pracuje, nicméně vydržme, dočkáme se.
Mě připadá, že na letadle co nejvíce vydělat (nebo neprodělat) je naopak cesta proti zániku. Holt létá, kde se to vyplatí, ať se to někomu líbí nebo nelíbí. Do jara je poptávka po cestování v Evropě dost vlažná.
Cesta proti zániku je jedno letadlo a plnej barák hladových neproduktivních krků? .-) Až to krachne tak zase napište. .-)
Ta určitě by stačili čtyři piloti a 20 letušek co by mimo letoun řešili všechno to papírování co v letectví je, sledování hodin letadel a servisu, vypisovali služby, faktury, posílali prachy leasingovce a všem dodavatelům, řešili banky, vypisovali si sami letové plány, domlouvali linky. Ýzy.
Ostuda, kam to jen došlo, styďte se
Luftjarda to připravil pro Němce.
Já bych to viděl pozitivně, už zase lítají Toronto. Návrat starých časů 😀
Já myslím, že jsme svědky nezvládnuté bouřlivé expanze, kdy dopravce během krátké doby zdvojnásobil svojí flotilu a nyní pro ni nemá na vlastních linkách využití.
Dobrá práce, nemaji vyuziti tak proc ne. Lepsi nez prodelavat, tomu kdo to odsuzuje fakt nerozumim.
fakt ne? protože to je trapné, raději ať to už zavřou
Trapné, je něco hodnotit povrchně Jejich základním motivem existence je neprodělat (v což dlouho ČSA poněkud nešlo), takže jakkoli si vydělají na provoz toho drahého stroje je dobré. Že se to někomu nelíbí je možné, ale je to čistě sobecký pohled (něco někam poslali a mě se to nelíbí) bez odpovědnosti za pokladnu.
Jestli chtějí existovat, tak hlavně musí dělat finančně pozitivní byznys. Půjčování letadel pro které je slabší využití do toho patří.
Pronajali polovinu svojí pronajaté flotily?
Chápu, že v Evropě je v tomto období menší poptávka, a že se snaží letadlo nějak využít, aby nestálo. Ale nechápu tu Kanadu. Proč tam mají zrovna teď větší poptávku a potřebují si pronajímat letadla? Čekal bych, že tam budou sezóny a s tím spojené vytížení podobné jak v Evropě. Nebo je to spíš náhrada za letadla, které jsou na nějaký větší servis?
Protože Kanaďani tu k*revskou zimu v Kanadě nemůžou vydržet a odlétají do Karibiku.
Samozřejmě souhlasím a ještě bych dodal, protože mají víc peněz a navíc tu třeba na rozdíl od Asie neexistuje konkurence železniční dopravy. Takže všichni létají.
Vzdušnou čarou je to z Toronta do Dominikánské republiky 2900 km, dál než Paříž-Moskva. Tohle vlakem a lodí je fakt pro fanoušky, kteří těch 5-7 dní chtějí strávit na cestě.
No, do tropických rájů se létá i v Číně, přestože mají největší síť VRT. Nebo i v Japonsku, na Okinawu se vlakem jen tak nedostanete. 🙂
Karibik
To bude pro cestující nepochybně nezapomenutelný zážitek. Letět 10 hodin v A320 od CSA. 😀
Nemyslim si ze by Transat nasazoval A320 od CSA na lety do Evropy
Mea maxima culpa. Špatně jsem si přečetl článek, beru zpět.
No ony i A330 Air Transat v konfiguraci 3-3-3 jsou pro cestující zážitek 🙂
to si trochu nepochopil situaci, ale to neřeš.
Tragikomedie na pokračování!
přesně, smutná komedie k pláči
S ou Kanadou to dělali i dříve, takže jen navázali staré kontakty.
V této chvíli 27 mínusů. Může mi někdo z dotyčných vysvětlit, co je v současnosti s ohledem k bohaté historii na ČSA tak pozitivního? Už jsem to schytal loni za poznámku ke “stovce”. Takže jedna pronajatá repasovaná vrána z Filipín s hrdou livery 100 let se pronajímá do Tramtárie a viditelnou páteří flotily na domácí bázi zůstává HEU, ještě starší vrána po AF a Brussels. Prosím nechytat za slovo, rozdíl mezi “věkem” a technickým stavem a způsobilostí chápu velmi dobře. Jde mi o symboliku. Myslím, že aerolinka si po devastaci z éry Luftjardy a jeho následovníků zasloužila spíš klidné spočinutí… Číst vice »
Jaksi si musíte uvědomit, že je rozdíl mezi „chcacím“ přístupem (od bych chtěl) a reálnou šancí rozjet znovu leteckou společnost po bakrotu ze kterého odešla okousaná na kost bez letadel a s pověstí a ratingem bankrotéra, takže si ani u banky ani u investorů nepůjčí na expanzi snů a krásnou startovní flotilu na dluh. Takže se tím nějak musí prokousat po krůčcích. Někomu to přijde trapné, mě to přijde logické, protože tady je jedno co to bylo kdysi, v covidu zkrachovali a teď je to malinká aerolinka se dvěma letadly co se snaží to znovu rozhýbat a to trvá. Navíc… Číst vice »
Dodal bych se dvěma pronajatými letadly, leasingovky se neptají jestli je slabší sezona a chtějí své (nevím kolik platí ČSA, ale je na trhu je to dnes něco mezi 4 – 30 miliony dolarů měsíčně).
Alespoň to bude rarita pro tamnější spottery, když už je to tak jak je.