Vysvětlete mi prosím někdo, proč to letadlo odlétá po půlnoci, jaký je k tomu důvod? Vždyť to přece nemůže být pro cestující vůbec komfortní, sedět do půlnoci na letišti.
To je jednoduché. Let tam a zpět je v blokohodinách cca 9h. K tomu cca 2h před letem a po letu. Letadlo je vyblokovaný pro provoz na 10-11h. Pokud by to bylo přes den, nešlo by 2x otočit třeba do Paříže, kde se nedá letět v noci z hlediska uzávěr letiště a i z hlediska obchodu. Takže denní sloty se používají pro lukrativnější destinace (nebo tam kde to jinak nejde), noční sloty pro lety do méně lukrativních částí světa. Druhý velký důvod je požadavek CK. Odlet z PRG o půlnoci znamená přílet ráno do Egypta, hodina po příletu na letišti… Číst vice »
Tak v 5 rano v hurghade urcite u more nejste _DDDDDDDD
j.Trojan
2 let
Naštěstí do HRG létá i Air Cairo, kde si koupím zpáteční letenku od 5 do 7 000 Kč. Během letu občerstvení v ceně letenky a pravidelný odlet z PRG v 19:30 a HRG ve 14:00. Příplatek za sportbag 2500 Kč za obě cesty. Opakovaně jsem s nimi letěl A320 Neo. Nevidím důvod proč létat s ČSA v nočních hodinách a za draho.
Já tedy s Air Cairo měl tu čest na lince PRG-SSH-PRG. Zkušenost je to starší, předkovidová. Mám z nich smíšené pocity…Stroje měli, jaké měli… ale teda posádka na cestě do Sharm byla fakt skvělá. No let zpátky fakt příšerné. Sám od sebe bych si letenku nekoupil, ale pokud je má nasmlouvané tour operátor, tak se to zvládnou dá.
Létáme PRG-HRG-PRG pravidelně 2 až 3x ročně s Cairem a zkušenosti výrazně lepší než s QS. Převážně bez zpoždění a to NEO je příjemné. Personál i služby za mě lepší než u QS.
sorry ale odlet 19:30 je jeste horsi jak v 1:55am… kdyz pletim v 1.55am atk jsem aspon rano/dopoledne na hotelu, kdyz poletim 19:30 tak jsem na hotelu mrtvej nad ranem
F.Dostál
2 let
Předpokládám, že ačkoliv se v článku píše, že bude nasazována A320, tak fyzicky větší část letů dál zajistí 737. Narovinu říkám, že nevím kolik letadel tam denně léta během letní sezóny, kdy se léta i do jiných destinací, ale teď létají tím směrem +- 4 letadla v jednu chvíli a to dva Airbusy nahradit nezvládnou. Navíc oba mají menší kapacitu oproti 737-800/Max, o 737-900 ani nemluvě, to ta místa nebudou chybět?
Jj, to mi přijde taky moc hezké.
Většinou několik rotací denně, tedy spíš jedna velká smršť v krátkém časovém intervalu. Předpokládám, že TVS bude pod svou vlajkou zajišťovat ty další 4 rotace… Kočkopes, jehož význam zůstává laikovi utajen.
Možná za tím pořád stojí ty emisní povolenky nebo něco.
tohle jsem taky nikdy nepochopil … egypt a dubaj v lete .. to je silene. nicmene je to jejich volba. tech letadel pred covidem v lete do egypta litaly strasny spousty … pamatuju (a neni to davno) kdy z ruzyne v noci v rozmezi jedne hodiny letelo pet sest letadel do egypta – hurgada, sarm el sejk … je to svistelo.
pro spoustu lidi je to cesta jak se za hubicku dostanes k mori – kde sezenes za 10 klacku tyden s all inclusive? jen v lete v egypte.
Honza
2 let
To je nějaký vtip? nějak nechápu, co to má za význam..smutné..jinak koukal jsem, že Amsterdam také ruší..v květnu cca 5 letů a pak nic…
Já bych to očekával, že pravidelné linky odejdou pod ČSA. Vlastnická struktura Smartwings je jaká je a asi těžko s tím půjde něco udělat. Stejně jak některé linky cestovaly z ČSA do QS, tak bych teď očekával cestu zpátky.
Tyhle teorie. Jak by se ty prachy dostaly do Číny, když už mnoho let neplatí dividendy?
Spíše bych to viděl na přeorientovávání se na linky s minimem rizik a jistotou výnosu, možná i něco takového bylo v restrukturalizačním plánu (který jsem neviděl). A chartery určitě jsou jistota, alespoň na léto.
Ty prachy se tam nedostanou nijak. Problém je však, že člověk nevlastní půlku firmy a ten akcionář nekomunikuje a podíl podle dostupných informací nechce prodat nechce. To je ten problém.
Souhlasím s tím, že přeorientování se na linky s jistotou výdělku je cesta. Ale taky ty linky má u nás obsazeno převážně QS. A rozbíhat nové linky, když nemají ani jednu stabilně výdělečnou linku (po konci Moskvy a Kyjeva), to je asi těžké.
Jakmile budou A220, bude to veselejší 🙈
Věří někdo, že budou?
To záleží na každém jedinci , zda věří nebo nevěří 😎
s tím jedním letadlem toho moc nevytrhnou
smysl poznamky..?
Smysl poznámky je, že s jedním letadlem toho moc nevytrhnou.
🐱👤
a? co maji vytrhavat?
jake jedno letadlo?
Smysl připomínky o poznámce? Účelová polemika o ničem za každou cenu?:-(
to nebyla připomínka. to byl dotaz.
Vysvětlete mi prosím někdo, proč to letadlo odlétá po půlnoci, jaký je k tomu důvod? Vždyť to přece nemůže být pro cestující vůbec komfortní, sedět do půlnoci na letišti.
To je jednoduché. Let tam a zpět je v blokohodinách cca 9h. K tomu cca 2h před letem a po letu. Letadlo je vyblokovaný pro provoz na 10-11h. Pokud by to bylo přes den, nešlo by 2x otočit třeba do Paříže, kde se nedá letět v noci z hlediska uzávěr letiště a i z hlediska obchodu. Takže denní sloty se používají pro lukrativnější destinace (nebo tam kde to jinak nejde), noční sloty pro lety do méně lukrativních částí světa. Druhý velký důvod je požadavek CK. Odlet z PRG o půlnoci znamená přílet ráno do Egypta, hodina po příletu na letišti… Číst vice »
Ja bych to videl spis na to, ze to letadlo a aerolinka musi splnit urcity pocet letu. Jinak to vubec smysl nedava.
tak ono vetsina tehle koupacich lety je pres noc …
a cestujici proste prijede v deset vecer na letiste a rano v pet je u more
Tak v 5 rano v hurghade urcite u more nejste _DDDDDDDD
Naštěstí do HRG létá i Air Cairo, kde si koupím zpáteční letenku od 5 do 7 000 Kč. Během letu občerstvení v ceně letenky a pravidelný odlet z PRG v 19:30 a HRG ve 14:00. Příplatek za sportbag 2500 Kč za obě cesty. Opakovaně jsem s nimi letěl A320 Neo. Nevidím důvod proč létat s ČSA v nočních hodinách a za draho.
Spousta idí však poletí raději s něčém, co má nápis ČSA.
Osobně mi to však přijede jako ještě vtší úpadek ČSA a to jsem myslel, že horší už to být nemůže :-(.
Troufnu si napsat že minimálně 90% cestujících to koupí se zájezdem a těm je společnost celkem jedno
Presne tak. Kupuji jako zajezd a dopravce vubec neresi. Ani nevi, kdo leta do Egypta.
Já tedy s Air Cairo měl tu čest na lince PRG-SSH-PRG. Zkušenost je to starší, předkovidová. Mám z nich smíšené pocity…Stroje měli, jaké měli… ale teda posádka na cestě do Sharm byla fakt skvělá. No let zpátky fakt příšerné. Sám od sebe bych si letenku nekoupil, ale pokud je má nasmlouvané tour operátor, tak se to zvládnou dá.
Létáme PRG-HRG-PRG pravidelně 2 až 3x ročně s Cairem a zkušenosti výrazně lepší než s QS. Převážně bez zpoždění a to NEO je příjemné. Personál i služby za mě lepší než u QS.
tohle funguje stejne, jako “pravidelne lety” travelu do recka mebo chorvatska (pripadne kanary).
vetsina kapacity ma cestovka a prodavaji zbyla mista za vicemene flat cenu. co
kdyby se nekdo chytil.
sorry ale odlet 19:30 je jeste horsi jak v 1:55am… kdyz pletim v 1.55am atk jsem aspon rano/dopoledne na hotelu, kdyz poletim 19:30 tak jsem na hotelu mrtvej nad ranem
Předpokládám, že ačkoliv se v článku píše, že bude nasazována A320, tak fyzicky větší část letů dál zajistí 737. Narovinu říkám, že nevím kolik letadel tam denně léta během letní sezóny, kdy se léta i do jiných destinací, ale teď létají tím směrem +- 4 letadla v jednu chvíli a to dva Airbusy nahradit nezvládnou. Navíc oba mají menší kapacitu oproti 737-800/Max, o 737-900 ani nemluvě, to ta místa nebudou chybět?
Jj, to mi přijde taky moc hezké.
Většinou několik rotací denně, tedy spíš jedna velká smršť v krátkém časovém intervalu. Předpokládám, že TVS bude pod svou vlajkou zajišťovat ty další 4 rotace… Kočkopes, jehož význam zůstává laikovi utajen.
Možná za tím pořád stojí ty emisní povolenky nebo něco.
Já myslím, že jde o nahrazení pravidelné linky SW, která do HRG byla jen jedna. Zbytek letů jsou již chartery.
Do Hurgady v létě, 40°C, to fakt chceš.
Do Hurgady, to fakt nechceš.
tohle jsem taky nikdy nepochopil … egypt a dubaj v lete .. to je silene. nicmene je to jejich volba. tech letadel pred covidem v lete do egypta litaly strasny spousty … pamatuju (a neni to davno) kdy z ruzyne v noci v rozmezi jedne hodiny letelo pet sest letadel do egypta – hurgada, sarm el sejk … je to svistelo.
pro spoustu lidi je to cesta jak se za hubicku dostanes k mori – kde sezenes za 10 klacku tyden s all inclusive? jen v lete v egypte.
To je nějaký vtip? nějak nechápu, co to má za význam..smutné..jinak koukal jsem, že Amsterdam také ruší..v květnu cca 5 letů a pak nic…
Ta linka bude generovat prachy, který půjdou do ČSA – tj do firmy Šimáně s Vikem. Ne do Smartwingsu, tudíž na půl do Číny.
Takže myslíte, že můžeme čekat více takových předaných linek?
Já bych to očekával, že pravidelné linky odejdou pod ČSA. Vlastnická struktura Smartwings je jaká je a asi těžko s tím půjde něco udělat. Stejně jak některé linky cestovaly z ČSA do QS, tak bych teď očekával cestu zpátky.
Asi by to dávalo logiku, díky za názor. 🙂
Tyhle teorie. Jak by se ty prachy dostaly do Číny, když už mnoho let neplatí dividendy?
Spíše bych to viděl na přeorientovávání se na linky s minimem rizik a jistotou výnosu, možná i něco takového bylo v restrukturalizačním plánu (který jsem neviděl). A chartery určitě jsou jistota, alespoň na léto.
Ty prachy se tam nedostanou nijak. Problém je však, že člověk nevlastní půlku firmy a ten akcionář nekomunikuje a podíl podle dostupných informací nechce prodat nechce. To je ten problém.
Souhlasím s tím, že přeorientování se na linky s jistotou výdělku je cesta. Ale taky ty linky má u nás obsazeno převážně QS. A rozbíhat nové linky, když nemají ani jednu stabilně výdělečnou linku (po konci Moskvy a Kyjeva), to je asi těžké.
Tak jistě, problém to je o tom žádná, zejména v otázkách navyšování jmění, změn vlastníků atp., kde jednají přímo akcionáři.