Když do Zakavkazska, tak Baku by bylo jistě atraktivnější destinací, než Jerevan. Ázerbajdžánskými aerolinkami AZAL lze pak dále cestovat do dalších zajímavých destinací.
Lukas
1 rok
Doufam ze ČSA budou mít v těch a220 v bussines class aspoň nějaké bussines sedačky a ne economy s vyblokovanou prostřední sedačku, jestli se tedy toho doziji ze 😂
Největší provozovatel A220 airBaltic má business se stejnými sedačkami jako v ekonomické třídě. Ale jsou skvělé a pohodlné. Pouze na straně se třemi sedadly je jedno vyblokované, pokud to nezměnili. Ale mají tam v ceně různé doplňkové služby od cateringu po salonek.
Cílovks byli určitě Rusové, kteří teď létají přes Jerevan. Jenze se tady někdo sered ne přepočítat, je vidět že i obyčejným Rusům se už nechce zbytečně vyhazovat Cash za drahé letenky. Cimpak to asi bude?
Tam kde je poptávka už dopravci jsou, většinou hned několik a ČSA jim konkurovat nedokáže.
Díra na trhu jsou dálkové linky z PRG, ovšem v režii ČSA si to opravdu neumím představit. Jednak asi není příliš ekonomické provozovat jen 2-3 dálková letadla a pak by to ČSA také zabilo nekonkurenceschopnou cenou.
Dálkovky jsou sice pěkný sen, má to ale spoustu ale – ten hlavní je, že pouštět se z Prahy do dálkovek bez lokální feedovací sítě nedává moc smysl. Dělat dálkovku, která bude závislá na c/s na druhém konci je zas dost riskantní.
Pokud někdy (a smysluplně) dálkovky, tak ČSA musí nejdřív postavit v Praze funkční feedovací, sít a pak stavět dálkovky. Samozřejmě za předpokladu, že nabídne dobrou cenu (ale to ČSA umí, to je ten nejmenší problém).
A v neposlední řadě, pouštět se do dálkovek typu “létam destinaci 2x týdně” pak dává smysl ještě méně a šanci na přežití snižuje.
Provoz letadla je drahá sranda…když ho posíláte do destinací, kam nikdo nelétá, tak Vám jaksi nepřijde zisk. I Jančurovi spousta lidí říkala, že na trase Praha – Ostrava už to je dostatečně pokryté spoji ČD…a podívejte, kolik cestujících našel. Já si například dlouhodobě myslím, že je nevalná nabídka leteckých spojů z Evropy do Jižní Ameriky směrem přes Afriku. Obvykle musíte letět Praha – New York – Miami – Jižní Amerika. Let Praha – Řím/Madrid – Rio de Janeiro/Buenos Aires by podle mě nebyl vůbec nezajímavý. Nechápu, proč by se naše „národní“ aerolinky měly soustředit převážně na Kavkaz a země bývalého… Číst vice »
Já bych se na nějaké mezipřistání vykašlal a lital to přímo. A kdyby lítali přímo Manila nebo Cebu, tak to obsadí lehce. Toto nikdo z Evropy podle mě nelita a nejbližší je IST. Mít k tomu nějaký aspoň malý síťový model, tak by to naplnili…
Nenapadlo Vás, že do Manily (krom KLM) a Cebu z Evropy nelítá nikdo proto, že to nemá smysl?
Proč by tedy zrovna z Prahy měla tato linka být úspěšná? Když tam nelítají ani ti, co to jsou schopni feedovat skrz síť, o které by se ČSA mohlo jen zdát.
Problém podle mě bude, že KLM to lítá přes Tchaj-wan, kde se musí vystoupit a nastoupit dle jejich stránek. Druhý a hlavní problém bude ten, že na Filipínách se musíte vyhnout hned několika oblastem, protože tam jsou boje mezi vládou a místními odboji a dochází k únosu cizinců. Samo MZV to má na stránkách. Asi k tomu, proč to nemá smysl v tuto chvíli.
Za mě, pokud se Filipíny stabilizují, tak v budoucnu tam muže lítat někdo další z Evropy.
Malinko zaměňujete pojmy “obvyklé” a “co nabídne letuška jako nejlevnějši”.
Víte, proč je varianta spojení Praha – Nemecko – Kanada – Bogota tak levná? Doporučuji pohled na globus, případně do mapy.
Když se podivám na to, co nabízi vyhledavač na bogotu, tak sice nabízí i tu vaši šílenost ( s 2 přestupy a nesmyslnou trasou), ale taky lety s jedním přestupem přes Madrid / Amsterdam / CDG / Frankfurt.
David
1 rok
To uz bude jen takova ACMI aerolinka a sluzka pro SmartWings, bez vlastni strategie, potencialu. Ze byly pred lety dobra aerolinka uz ve svete stezi nekdo vi… A220 skoncej buh vi kde v polepech …
Tomáš R.
1 rok
Nerozumím úplně tomu, proč to vlastníci ČSA nezabalí úplně. Ano, kdysi silná značka, obrovská tradice, ale provozovat jedno letadlo a lítat s ním párkrát týdně do destinací, kam má cestující obrovské množství jiných možností se spolehlivě dostat, to mi fakt nedává vůbec žádný smysl. ČSA jsou takový pacient v těžkém komatu napojený na přístroje s naprosto minimální nadějí na probuzení:-(
airclub
1 rok
Nasadit linku 3x denně PRG-OSR za pevnou cenu 990 Kč popřípadě prodloužit 1 spoj do Košic a máj to vytížené.Za pár měsíců jsou v zisku.Pak můžou uvažovat o pronájmu dalších 2 letadel.Dejte mi to do rukou a já to rozjezdu!
Technicky by to šlo 😂, OSR má od EK certifikci jako záložní letiště pro 380… A zároveň by taková linka hned měla světový primát jako nejkratší linka A380 👍!
Třeba by to v Ostravě i zadotovali….
Co chtějí vymýšlet? Nasadil bych ho na spoj PRG-OSR 3x denně za pevnou cenu 990 Kč a mají to vytíženo, popřípadě přidat 1x Košice.Dejte mi to do ruky a já už to rozjedu.
Jo. Dejte mu to. Alespon uz konecne nekdo to OK dorazí. Tohle komatozni pacient, CSA, stejně má minimální naděje na přežití…..
Samo
1 rok
Takéto linky imho na PTP veľmi šancu nemajú (obzvlášť pre ČSA ktoré sú low-cost s vysokými cenami) a žiadnu ďalšiu sieť liniek z Prahy ČSA prakticky neponúkali. K tomu mizerná frekvencia dvakrát týždenne.
Celkovo nerozumiem ich stratégií. Lacný dopravca nie sú, prémiový dopravca nie sú, sieťový dopravca nie sú… Tak čo vlastne chcú byť?
To je přesně ten problém ČSA a nemají to vůbec jednoduché – oni nemohou reálně konkurovat ani lowcostům ani síťovým dopravcům.
Pro ně je i nesmysl dělat feeder aliančním partnerům. Na tom nevydělají.
Chytali se na monopolním trhu na východ, ale to už se nebude opakovat, pokud se to tam někdy v brzké době otevře, nastoupí tam hned lowcosty.
Ekonomika a zdravý rozum velí linkovou dopravu zabalit a soustředit se jen na chartery.
Pořád jsou lepší než třeba Wizzair, který rád otevírá linky pokus & omyl. Na druhou stranu, lepší to nelétat než prohlubovat ztrátu. Ale souhlasím, že najít identitu ČSA bude velmi těžké. Raději bych volil jiného dopravce, kde je alespoň trochu v něčem jistota než ČSA.
Za mě by se ČSA mělo soustředit na linky, které umí, samozřejmě po (možná) dodání A220. To myslím, že by byl určitě Řím, Amsterdam, možná Stockholm atd., a na tyto linky navázat v jakémsi síťovém modelu. Okolo 22:00 byly odlety na východ, ranní vlna byla okolo 7:00, pak polední vlna, poté okolo 17:30 večerní vlna. A řekl bych, že to fungovalo přinejmenším lépe (vše fungovalo lépe, než to, co je teď).
Jenže – vlna odletů na východ sama o sobě je k ničemu, napřed by musely být nějaké návazné lety. Samozřejmě mít rozumnou cenovou politiku…
Na vlnu potrebujete vic letadel nez nejakych mozna 6 co budou mit, kdyz to pujde hodne dobre. Navic fakt nemaji co nabidnout. Automaticky radeji poletim nekde s prestupem a jistotou, nez aerolinkou kde je kazdy den vsechno jinak … bohuzel.
I těch 6 by jim mohlo pomoct ze začátku, pokud by lítali ráno a večer aspoň CDG, AMS, BRU, LHR ( City podle mě nedají s A223, kvůli omezení ), FCO, FRA či něco jiného s velkým potenciálem a tyto linky a přes den to doplňovali jinými destinacemi… Ale to je rovina teorie, za mě to půjde na ACMI
PeDazOl
1 rok
Zatímco RYAN zavádí nově lety Poprad Londýn, Český Srandovní Aeroklub dělá vše proto, aby nové Airbusy A220 nepotřeboval.
On je podle vseho potrebovat nebude. Proto je planuje poskytnout nekomu jinemu v ramci ACMI
Mat
1 rok
Za ty ceny neměli šanci. Spíš nechápu, proč nezkusí Řím. P2P poptávka obrovská a určitě by se dalo i domluvit s ITA na code sharu, mají hodně bohatou síť.
Code share vyžaduje určitou konzistenci služeb a také tam jsou dost vysoké sankce při nedodržením podmínek – pro ČSA dost riziko. A navíc ten Řím prodává Wizz prakticky po celý rok za pár stovek.
Na Římu je docela velká konkurence. Wizz létá 14x týdně (až 3x denně), Eurowings 2-5x (podle měsíce), Ryanair 9x týdně. To je 25-28 letů týdně od low costů, kde se letenky dají sehnat za pár šupů, šance pro ČSA naplnit letadlo dost malá.
Zajímala by mě ta analýza, která předcházela oznámení linky. Oznámení navíc přišlo až potom, co Wizz oznámil po pár měsících provozu, že na lince končí.
No, bohužel by to u ČSA nebylo nic úplně nového, takhle se nastřelovali linky kolem roku 2015, 2016… Tehdy vyhlásili lety do cca 15 destinací a čekali, co se chytne….tehdy takto zkoušeli, pokud se nepletu, mimo jiné Rijád, Malmö, Stavanger, ale i Heviz, Porto, Keflavik a další
Jenda
1 rok
Když se člověk koukl na cenu, tak bylo vcelku jasné, že to takhle dopadne. Moc nechápu, na jaký segment to mělo být cílené. Rusáci? To je asi jediné, co mě napadá. Arméni si určitě nebudou kupovat letenku za 12k, když jim z Jerevanu létá do mnoha destinací Wizz Air za 1-2k (bohužel tedy ne do Prahy, ale třeba do Vídně ano). A baťůžkáři, kteří v Arménii dominují v incomingu, si asi taky radši zajedou na letiště do té Vídně a když budou chtít utratit 12k, tak radši poletí na Srí Lanku nebo do Bangkoku.
Magda
1 rok
Služby prakticky stejné jako u Wizz a cena násobná, těžko se hledají důvody proč s nimi letět.
Jako chápu, že si někdo z nostalgie koupí vyhlídkový let za 4k. ale platit za lowcost let do Jerevanu tolik, kolik u konkurence stojí Mexiko, USA nebo BKK to si sakra rozmyslí i ten největší fanoušek ČSA.
Když do Zakavkazska, tak Baku by bylo jistě atraktivnější destinací, než Jerevan. Ázerbajdžánskými aerolinkami AZAL lze pak dále cestovat do dalších zajímavých destinací.
Doufam ze ČSA budou mít v těch a220 v bussines class aspoň nějaké bussines sedačky a ne economy s vyblokovanou prostřední sedačku, jestli se tedy toho doziji ze 😂
Největší provozovatel A220 airBaltic má business se stejnými sedačkami jako v ekonomické třídě. Ale jsou skvělé a pohodlné. Pouze na straně se třemi sedadly je jedno vyblokované, pokud to nezměnili. Ale mají tam v ceně různé doplňkové služby od cateringu po salonek.
To samé Swiss, Air France…
Cílovks byli určitě Rusové, kteří teď létají přes Jerevan. Jenze se tady někdo sered ne přepočítat, je vidět že i obyčejným Rusům se už nechce zbytečně vyhazovat Cash za drahé letenky. Cimpak to asi bude?
Bez českých víz by se Rusové vůbec nedostali do letadla. Takže oni cílovka určitě být neměli.
Stejně si myslím, že by jim to šlapalo lépe, kdyby se soustředili na destinace, kam lidi skutečně létají.
Tam kde je poptávka už dopravci jsou, většinou hned několik a ČSA jim konkurovat nedokáže.
Díra na trhu jsou dálkové linky z PRG, ovšem v režii ČSA si to opravdu neumím představit. Jednak asi není příliš ekonomické provozovat jen 2-3 dálková letadla a pak by to ČSA také zabilo nekonkurenceschopnou cenou.
Dálkovky jsou sice pěkný sen, má to ale spoustu ale – ten hlavní je, že pouštět se z Prahy do dálkovek bez lokální feedovací sítě nedává moc smysl. Dělat dálkovku, která bude závislá na c/s na druhém konci je zas dost riskantní.
Pokud někdy (a smysluplně) dálkovky, tak ČSA musí nejdřív postavit v Praze funkční feedovací, sít a pak stavět dálkovky. Samozřejmě za předpokladu, že nabídne dobrou cenu (ale to ČSA umí, to je ten nejmenší problém).
A v neposlední řadě, pouštět se do dálkovek typu “létam destinaci 2x týdně” pak dává smysl ještě méně a šanci na přežití snižuje.
Spise bych tipl, ze to kdyz bude chtit tak to prebere LOT. Ale Praha neni zadny terno, takze asi jen tak neprebere… a to byly i v Budapesti…
Tak tu BUD jim tuším Maďaři nějak dotovali…
Provoz letadla je drahá sranda…když ho posíláte do destinací, kam nikdo nelétá, tak Vám jaksi nepřijde zisk. I Jančurovi spousta lidí říkala, že na trase Praha – Ostrava už to je dostatečně pokryté spoji ČD…a podívejte, kolik cestujících našel. Já si například dlouhodobě myslím, že je nevalná nabídka leteckých spojů z Evropy do Jižní Ameriky směrem přes Afriku. Obvykle musíte letět Praha – New York – Miami – Jižní Amerika. Let Praha – Řím/Madrid – Rio de Janeiro/Buenos Aires by podle mě nebyl vůbec nezajímavý. Nechápu, proč by se naše „národní“ aerolinky měly soustředit převážně na Kavkaz a země bývalého… Číst vice »
Pokud chcete letět do Jižní Ameriky, vůbec přes severní nemusíte, natož obvykle? Proč tak komplikovaně?
Z Prahy poletíte do Frankfurtu / Paříže / Amsterdamu / Madridu / Londýna a odtamtud do Ria.
Řím by byl jednou z dalších možností, která by k nějakému mimořádnému zázraku nevedla.
Já bych se na nějaké mezipřistání vykašlal a lital to přímo. A kdyby lítali přímo Manila nebo Cebu, tak to obsadí lehce. Toto nikdo z Evropy podle mě nelita a nejbližší je IST. Mít k tomu nějaký aspoň malý síťový model, tak by to naplnili…
Nenapadlo Vás, že do Manily (krom KLM) a Cebu z Evropy nelítá nikdo proto, že to nemá smysl?
Proč by tedy zrovna z Prahy měla tato linka být úspěšná? Když tam nelítají ani ti, co to jsou schopni feedovat skrz síť, o které by se ČSA mohlo jen zdát.
Problém podle mě bude, že KLM to lítá přes Tchaj-wan, kde se musí vystoupit a nastoupit dle jejich stránek. Druhý a hlavní problém bude ten, že na Filipínách se musíte vyhnout hned několika oblastem, protože tam jsou boje mezi vládou a místními odboji a dochází k únosu cizinců. Samo MZV to má na stránkách. Asi k tomu, proč to nemá smysl v tuto chvíli.
Za mě, pokud se Filipíny stabilizují, tak v budoucnu tam muže lítat někdo další z Evropy.
Pardon, obvykle se do J. Ameriky přes NY a Miami neleta. Je to časově i finančně náročné a je potřeba ESTA. Já to beru vždy přes MAD.
Koukněte na jakýkoli portál pro vyhledání letů.
A Vy jste se podíval? Protože jinak byste viděl, že letět z Prahy do Jižní Ameriky přes New York a Miami je čiré bláznovství.
Zadejte si na Letuska.cz například trasu Praha – Bogotá a uvidíte. Aktuálně mi to nabízí trasu Praha – Frankfurt – Toronto – Bogota.
Malinko zaměňujete pojmy “obvyklé” a “co nabídne letuška jako nejlevnějši”.
Víte, proč je varianta spojení Praha – Nemecko – Kanada – Bogota tak levná? Doporučuji pohled na globus, případně do mapy.
Když se podivám na to, co nabízi vyhledavač na bogotu, tak sice nabízí i tu vaši šílenost ( s 2 přestupy a nesmyslnou trasou), ale taky lety s jedním přestupem přes Madrid / Amsterdam / CDG / Frankfurt.
To uz bude jen takova ACMI aerolinka a sluzka pro SmartWings, bez vlastni strategie, potencialu. Ze byly pred lety dobra aerolinka uz ve svete stezi nekdo vi… A220 skoncej buh vi kde v polepech …
Nerozumím úplně tomu, proč to vlastníci ČSA nezabalí úplně. Ano, kdysi silná značka, obrovská tradice, ale provozovat jedno letadlo a lítat s ním párkrát týdně do destinací, kam má cestující obrovské množství jiných možností se spolehlivě dostat, to mi fakt nedává vůbec žádný smysl. ČSA jsou takový pacient v těžkém komatu napojený na přístroje s naprosto minimální nadějí na probuzení:-(
Nasadit linku 3x denně PRG-OSR za pevnou cenu 990 Kč popřípadě prodloužit 1 spoj do Košic a máj to vytížené.Za pár měsíců jsou v zisku.Pak můžou uvažovat o pronájmu dalších 2 letadel.Dejte mi to do rukou a já to rozjezdu!
Ano, presne tak to vubec nefunguje
Je to myšleno z Vaší strany vážně ? Pokud ano, jste ……………
Přesně! A pronajmout si na to nějaký volný A380, aby se tam všichni zájemci vešli!
Technicky by to šlo 😂, OSR má od EK certifikci jako záložní letiště pro 380… A zároveň by taková linka hned měla světový primát jako nejkratší linka A380 👍!
Třeba by to v Ostravě i zadotovali….
PRG-OSR – Budejice / CSAd 😀
To určitě nepůjde. V Budějovicich již dávno nejsou volné sloty a ekonomický slabá aerolinka jako OK si je i tak nemůže dovolit….
Pravda, ale spise ze tam uz nejsou ty sloty…
Třeba jim prodají sloty Singapore Airlines nebo LATAM.
U Latam je problem, ze chteji otevirat novou linku ze Santiaga. Singapore mozna casem navyssi frekvenci, ale to je podmineno stavbou hangaru
😁
Jsem rád že ČSA ve svojí strategii rozvoje linek zůstává konzistentní. V dnešní době je důležitý mít alespoň nějaký jistoty.
ČSA jistota v nejisté době. :-)))
Co chtějí vymýšlet? Nasadil bych ho na spoj PRG-OSR 3x denně za pevnou cenu 990 Kč a mají to vytíženo, popřípadě přidat 1x Košice.Dejte mi to do ruky a já už to rozjedu.
Jo. Dejte mu to. Alespon uz konecne nekdo to OK dorazí. Tohle komatozni pacient, CSA, stejně má minimální naděje na přežití…..
Takéto linky imho na PTP veľmi šancu nemajú (obzvlášť pre ČSA ktoré sú low-cost s vysokými cenami) a žiadnu ďalšiu sieť liniek z Prahy ČSA prakticky neponúkali. K tomu mizerná frekvencia dvakrát týždenne.
Celkovo nerozumiem ich stratégií. Lacný dopravca nie sú, prémiový dopravca nie sú, sieťový dopravca nie sú… Tak čo vlastne chcú byť?
To je přesně ten problém ČSA a nemají to vůbec jednoduché – oni nemohou reálně konkurovat ani lowcostům ani síťovým dopravcům.
Pro ně je i nesmysl dělat feeder aliančním partnerům. Na tom nevydělají.
Chytali se na monopolním trhu na východ, ale to už se nebude opakovat, pokud se to tam někdy v brzké době otevře, nastoupí tam hned lowcosty.
Ekonomika a zdravý rozum velí linkovou dopravu zabalit a soustředit se jen na chartery.
Přesně. UA bude plně LCC a Rusko je odepsané…
Pomineme-li cenu, tak se ty linky oznamují dost pozdě..
A peníze vrací přes voucehry? 😀 „Vážený pane Arménče, posíláme voucher. Až se někdy dostanete do té Prahy, můžete s námi letět do Paříže.“
Tak se dělá business. 🙂
Aktuálně trvá jakýkoli návratek ČSA v průměru týden. 😂
A za pár dní bude určitě následovat zrušení letů do Káhiry, které by měl začít létat Smartwings. 😀 Každoroční klasika ala Smartwings a ČSA.
Možná bylo zapotřebí sehnat peníze na přípravu amenity kitů pro lidi, kteří cestovali na palubě dvou výročních letů, kdo ví…
Pořád jsou lepší než třeba Wizzair, který rád otevírá linky pokus & omyl. Na druhou stranu, lepší to nelétat než prohlubovat ztrátu. Ale souhlasím, že najít identitu ČSA bude velmi těžké. Raději bych volil jiného dopravce, kde je alespoň trochu v něčem jistota než ČSA.
Za mě by se ČSA mělo soustředit na linky, které umí, samozřejmě po (možná) dodání A220. To myslím, že by byl určitě Řím, Amsterdam, možná Stockholm atd., a na tyto linky navázat v jakémsi síťovém modelu. Okolo 22:00 byly odlety na východ, ranní vlna byla okolo 7:00, pak polední vlna, poté okolo 17:30 večerní vlna. A řekl bych, že to fungovalo přinejmenším lépe (vše fungovalo lépe, než to, co je teď).
Jenže – vlna odletů na východ sama o sobě je k ničemu, napřed by musely být nějaké návazné lety. Samozřejmě mít rozumnou cenovou politiku…
Na vlnu potrebujete vic letadel nez nejakych mozna 6 co budou mit, kdyz to pujde hodne dobre. Navic fakt nemaji co nabidnout. Automaticky radeji poletim nekde s prestupem a jistotou, nez aerolinkou kde je kazdy den vsechno jinak … bohuzel.
I těch 6 by jim mohlo pomoct ze začátku, pokud by lítali ráno a večer aspoň CDG, AMS, BRU, LHR ( City podle mě nedají s A223, kvůli omezení ), FCO, FRA či něco jiného s velkým potenciálem a tyto linky a přes den to doplňovali jinými destinacemi… Ale to je rovina teorie, za mě to půjde na ACMI
Zatímco RYAN zavádí nově lety Poprad Londýn, Český Srandovní Aeroklub dělá vše proto, aby nové Airbusy A220 nepotřeboval.
On je podle vseho potrebovat nebude. Proto je planuje poskytnout nekomu jinemu v ramci ACMI
Za ty ceny neměli šanci. Spíš nechápu, proč nezkusí Řím. P2P poptávka obrovská a určitě by se dalo i domluvit s ITA na code sharu, mají hodně bohatou síť.
Code share vyžaduje určitou konzistenci služeb a také tam jsou dost vysoké sankce při nedodržením podmínek – pro ČSA dost riziko. A navíc ten Řím prodává Wizz prakticky po celý rok za pár stovek.
Na Římu je docela velká konkurence. Wizz létá 14x týdně (až 3x denně), Eurowings 2-5x (podle měsíce), Ryanair 9x týdně. To je 25-28 letů týdně od low costů, kde se letenky dají sehnat za pár šupů, šance pro ČSA naplnit letadlo dost malá.
Jednoznačně souhlas.
No, Řím je neperspektivní. ITA v blízké budoucnosti ve SkyTeamu končí a stane se členem *A a tím nějaká hlubší spolupráce padá.
Občas sice spolupráce napříč aliancemi jsou, ale to jsou vesměs spolupráce na jednotlivých linkách, ne globální.
A jak už zaznělo – pro P2P je Řím defakto zabitý – konkurence LC obrovská.
pokus omyl style
Postupně přešli na omyl-omyl style…
Zajímala by mě ta analýza, která předcházela oznámení linky. Oznámení navíc přišlo až potom, co Wizz oznámil po pár měsících provozu, že na lince končí.
Asi takhle, ty brďo kam bysme mohli lítat. Hele hoď šipkou do mapy, áááá Jerevan. Tak snad se to chytne, uvidíme. No a nechytilo. :)))
No, bohužel by to u ČSA nebylo nic úplně nového, takhle se nastřelovali linky kolem roku 2015, 2016… Tehdy vyhlásili lety do cca 15 destinací a čekali, co se chytne….tehdy takto zkoušeli, pokud se nepletu, mimo jiné Rijád, Malmö, Stavanger, ale i Heviz, Porto, Keflavik a další
Když se člověk koukl na cenu, tak bylo vcelku jasné, že to takhle dopadne. Moc nechápu, na jaký segment to mělo být cílené. Rusáci? To je asi jediné, co mě napadá. Arméni si určitě nebudou kupovat letenku za 12k, když jim z Jerevanu létá do mnoha destinací Wizz Air za 1-2k (bohužel tedy ne do Prahy, ale třeba do Vídně ano). A baťůžkáři, kteří v Arménii dominují v incomingu, si asi taky radši zajedou na letiště do té Vídně a když budou chtít utratit 12k, tak radši poletí na Srí Lanku nebo do Bangkoku.
Služby prakticky stejné jako u Wizz a cena násobná, těžko se hledají důvody proč s nimi letět.
Jako chápu, že si někdo z nostalgie koupí vyhlídkový let za 4k. ale platit za lowcost let do Jerevanu tolik, kolik u konkurence stojí Mexiko, USA nebo BKK to si sakra rozmyslí i ten největší fanoušek ČSA.