Je dobrře, že se nakonec rozhodli nasadit letadlo na lety do Paříže, věřim, že to bylo těžký rozhodnutí kam ho nasadit ale nakonec se s tim soudruzi z ČSA popasovali
Jestli se na to vzhledem k okolnostem neměli vykašlat … myslím na tu oslavu té stovky. Ono totiž není co slavit … a spíše to zavání výsměchem. Takto zničit aerolinie, které prvních osmdesát let své existence něco opravdu znamenaly! Ale na druhou stranu – kde je dnes třeba PanAm, že …
Tak výsměch. Pořád ta firma existuje. Sposta jiných z té doby už ne. To že přežili řádění ředitelů dosazených vládou a nakonec zažili klinickou smrt kvůli covidu, jim teď dává drobné vyhlídky, že by to nakonec mohli znova rozkývat k životu. Pomalu, ale přece.
Okolo historie ČSA už panuje tolik bájných legend, že se tomu rozplývání se nad prvními 80 lety skoro ani nedivím, ALE… …dovolil bych si tu napsat pár nepříliš často zmiňovaných faktů, které vícero lidem snad vykreslí onu nejúspěšnější éru ČSA poněkud realističtěji – opravdu to nebylo jen o těch „dálkovkách“ do Singapuru a USA… – ČSA prvních cca 7 let své existence létaly jen „kolem komína“ a první zahraniční linka se objevila až v roce 1930 (ČLS měly evropské linky již v březnu 1928) – ani 30. léta nebylo pro ČSA nějak extra slavné/úspěšné období (ve srovnání s ČLS opravdu… Číst vice »
Mate pravdu. Clovek ma tendenci si tu historii idealizovat.
Kdyz jsem poprve vystoupil v PNH, okamzite mne napadlo, ze byly doby, kdy mne sem mohlo teoreticky dopravit Tucko CSA.
Ne všechno je sluníčkové. Ale po bolševickém převratu se stali první aerolinkou, která přežila komplet na proudová letadla. Ale pravda, byla to vždy malá společnost, tak je otázka, jak moc tohle ocenit. Ale ten rok založení, to by bylo prodejné, kdyby byli v lepší kondici
Dnes se vynořuje mnoho „znalců“ objektivní pravdy a s pokleslou chutí se přidávají k okopávání 100 leté stařeny … ČSA dostaly od svého vzniku do vínku působit v prostředí brutálně se měnících pravidel hry během své existence. Změny režimů, války, dvojí okupace. Jak si asi autor předchozího příspěvku představuje tímto gulášem proplouvat bez „hluchých období“ a „not na buben“? Je malým zázrakem, že ta firma v jakési omezené podobě existuje dodnes. Prošla všemožnými krizemi, přežila nespočet neschopných manažerů, které jí postupně přiděloval stát a to i po roce 1989. Postupně jí ke dnu táhly nabalující se důsledky špatných rozhodnutí jako… Číst vice »
Já ČSA nijak neokopávám… spíš jsem jen chtěl mírnit to rozplývání se nad prvními 80 lety a pro ilustraci zmínit některé stinné skutečnosti, které se objevují relativně málokdy.
Jarda Novak
1 rok
Uz se pry jen ceka na to, az v CSA nebudou povolenky a pak to nechaji umelci ze Smartwings konecne zkrachovat, smutna to doba ….
Je dobrře, že se nakonec rozhodli nasadit letadlo na lety do Paříže, věřim, že to bylo těžký rozhodnutí kam ho nasadit ale nakonec se s tim soudruzi z ČSA popasovali
Na palubě byl dnes také herec Lukáš Pavlásek.
Tak to je hodne podstatne, jeste ze to vime.
Jj, říkal jsem si, že to bude třeba někoho zajímat. Jinak se odlétalo z gatu D1 😉
A co vyska, teplota a rosny bod? Abychom ty nejzakladnejsi informace meli pohromade.
Všiml jsem si na pár fotkách že zespodu už není nápis #flyok ale je tam nápis csa
Koukám, že od loňska se flotila ČSA rozrostla o 100 procent 😃
Začal pojíždět …
https://fr24.com/CSA2DZ/3012e190
Ocas je pořád bez trsátka
Jestli se na to vzhledem k okolnostem neměli vykašlat … myslím na tu oslavu té stovky. Ono totiž není co slavit … a spíše to zavání výsměchem. Takto zničit aerolinie, které prvních osmdesát let své existence něco opravdu znamenaly! Ale na druhou stranu – kde je dnes třeba PanAm, že …
Tak výsměch. Pořád ta firma existuje. Sposta jiných z té doby už ne. To že přežili řádění ředitelů dosazených vládou a nakonec zažili klinickou smrt kvůli covidu, jim teď dává drobné vyhlídky, že by to nakonec mohli znova rozkývat k životu. Pomalu, ale přece.
ano, zničili jsme si je sami. tím, koho jsme si pred mnoha lety zvolili.
budme radi, ze je smartwingsove zachranili, a ze – i kdyz zatim na kapackach – csa preziva
Okolo historie ČSA už panuje tolik bájných legend, že se tomu rozplývání se nad prvními 80 lety skoro ani nedivím, ALE… …dovolil bych si tu napsat pár nepříliš často zmiňovaných faktů, které vícero lidem snad vykreslí onu nejúspěšnější éru ČSA poněkud realističtěji – opravdu to nebylo jen o těch „dálkovkách“ do Singapuru a USA… – ČSA prvních cca 7 let své existence létaly jen „kolem komína“ a první zahraniční linka se objevila až v roce 1930 (ČLS měly evropské linky již v březnu 1928) – ani 30. léta nebylo pro ČSA nějak extra slavné/úspěšné období (ve srovnání s ČLS opravdu… Číst vice »
Mate pravdu. Clovek ma tendenci si tu historii idealizovat.
Kdyz jsem poprve vystoupil v PNH, okamzite mne napadlo, ze byly doby, kdy mne sem mohlo teoreticky dopravit Tucko CSA.
Ne všechno je sluníčkové. Ale po bolševickém převratu se stali první aerolinkou, která přežila komplet na proudová letadla. Ale pravda, byla to vždy malá společnost, tak je otázka, jak moc tohle ocenit. Ale ten rok založení, to by bylo prodejné, kdyby byli v lepší kondici
To „prvenství“ bych si asi dovolil zpochybnit… vzhledem k tomu, že pístové IL-14 létaly v barvách ČSA ještě v druhé polovině 70. let… 😀
Dnes se vynořuje mnoho „znalců“ objektivní pravdy a s pokleslou chutí se přidávají k okopávání 100 leté stařeny … ČSA dostaly od svého vzniku do vínku působit v prostředí brutálně se měnících pravidel hry během své existence. Změny režimů, války, dvojí okupace. Jak si asi autor předchozího příspěvku představuje tímto gulášem proplouvat bez „hluchých období“ a „not na buben“? Je malým zázrakem, že ta firma v jakési omezené podobě existuje dodnes. Prošla všemožnými krizemi, přežila nespočet neschopných manažerů, které jí postupně přiděloval stát a to i po roce 1989. Postupně jí ke dnu táhly nabalující se důsledky špatných rozhodnutí jako… Číst vice »
Já ČSA nijak neokopávám… spíš jsem jen chtěl mírnit to rozplývání se nad prvními 80 lety a pro ilustraci zmínit některé stinné skutečnosti, které se objevují relativně málokdy.
Uz se pry jen ceka na to, az v CSA nebudou povolenky a pak to nechaji umelci ze Smartwings konecne zkrachovat, smutna to doba ….
Proč by si brali na leasing „nové“ letadlo, když by pro tento účel stačilo pod ČSA převést letouny od SW?
Asi nevi, co s penezi 😂
Na čerpání peněz z povolenek musíte mít nějaký reálný provoz, tedy i nějaká letadla.
Byla by fotka interieru? Proc od listopadu stal, kdyz se to s velkou slavou ohlasovalo? Revize?
Ty půjčené A320 budou od Heston Airlines? Prý budou přes léto v Brně…
Ty do Brna si půjčují Smartwings, ty v článku zmíněné by z logiky věci měly být jiné stroje..
Je potřeba tu expanzi řádně oslavit, kde jinde to mají?
Zdvojnásobení flotily zní zajímavěji, než že si pronajali jedno letadlo.
V článku je uvedeno, že je v plánu nasazení dalších letadel, tedy se dá očekávat již druhé zdvojnásobení flotily. To opravdu jinde nemají.
Extremni dynamika rustu. Neco jako rust prodeju EV.