ČSA budou létat na Island celoročně, v zimě přes Kodaň
První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák
České aerolinie budou s nástupem zimního letového řádu létat z Prahy do islandského Keflavíku poprvé celoročně. Dopravce ale od zimy
ČSA už opravdu neví. Smutné. Lítají ještě na nějaké větší a hlavně atraktivní letiště?
pariz, amsterdam, rom, benatky, barcelona, madrid … nestaci?
Ceny letenek začínají na 5125 Kč 😂😂😂 Tak já mám dost. Za let s mezipřistáním a v takové ultra atraktivní časy. Na to se bude stát fronta.
No a proc by tam ty ceny nezacinaly? nebo kolik asi tak myslite, ze stoji letenka PRG – KEF s konkurencí?
13-20.11 nejlevnější
13-20.12 nejlevnější
13-20.1 3. nejlevnější (nejlevnější je easyjet asi o 300 kč, nemluve o tom, ze s easyjetem ta cesta trvá 15 hodin)
takže… hezký výkřik, ale jen ukazuje, že jste naprosto mimo, a jen vykřikujete.
Nojo, ono to až tolik do očí nebije na linkách, kde nízkonákladovka ČSA nemá vyloženě přímou konkurenci. Nicméně, z Vídně létá na Island WizzAir. Servis mají tyhle aerolinky stejný, tedy absolutně žádný. ČSA k tomu letí v nejde*ilnější možný čas a staví cestou. ČSA 5 tisíc, WizzAir kolem 1500. Čili šetřílek spíš poletí z té Vídně (případně si nakombinuje z Prahy cestu s nízkonákladovkami), a jako nešetřílek bych si spíš ještě trochu připlatil za Lufthansu.
Celá vaše teorie má ale jeden problém – ta linka vede na Island z Prahy, nikoli z vídně. Takže jiné prostředí, jiná situace na trhu. Proč by létala zadarmo, když nemusí?
Asi vám to nedošlo, ale ČSA nejsou dobročinný ústav 🙂 Věřte tomu, že pokud by ČSA lítala ten island z Vídně, tak má cenu, která by odpovídala tržní situaci ve Vídni.
PS: za lufthansu z Prahy byste si docela připlatil „víc“, než jen trošku – vesměs má tu cenovku dvojnásobnou, a na některé termíny i podstatně vyšší.
Proč hned ta pasivní agresivita. Já jsem nikdy neřekl, že mají být ČSA dobročinným ústavem. Ať si to prodávají za kolik chtějí, já si jen nemyslím, že se najde moc spotřebitelů, kteří budou ochotní dát přes 5 tisíc za takovýhle nízkonákladový a nepohodlný produkt, protože hodnota toho produktu prostě taková není, a že brzy se budou zase vracet peníze, jako je to u ČSA obvyklé.
A samozřejmě neříkám, že mám pravdu. Je to můj názor, Vy máte opačný názor. Během pár měsíců můžeme posoudit, kdo byl blíž k pravdě.
to neni muj nazor, to je vcelku fundovany predpokld … vzhledem k tomu, ze csa uz island lita za podobne ceny drahnou dobu…. tak nejspis se ti lidi, kteri tim poleti, najdou 🙂
„Z Islandu je odlet naplánovaný na 4:25“ — to je ovšem skvělý, naprosto komfortní čas. To znamená, že v Reykjaviku budete muset vstávat někdy v půl jedné ráno, abyste to stihli (cesta na autobusové nádraží + bus Reykjavik – Keflavik, případně časová rezerva na vrácení auta). Paráda, tím určitě poletím 🙂
Jak už tu zaznělo, tu Kodaň budou létat v některé dny (co jsem koukal v listopadu, tak většinu dní v týdnu), ještě přes dopoledne – odlet z Prahy v poledne a pak hned návrat zpátky.
to to osmi kilo neda keflavil na jeden zatah?
aha… odpovim si sam. ja zapomel , ze jsem na “odbornem” serveru.
pane Sura, technickym mezipristanim se mysli takove mezipristani, kde nedochazi k nastupu a vystupu cestujicich.
v tomto pripade ovsem k nastupu a vystupu cestujicich dochazi (v prodeji je jak prg-cph, tak cph-kef, tak prg-kef), tak prosim … to neni technicke mezipristani 🙂
typickym prikldem technickeho mezipristani je mezipristani na islandu, ktere provozuje ona A319 CJ linka lcy – jfk provozovana british airways, za ucelem doplneni paliva (a pasove kontroly)
A pak je tu A318 BA která staví v Irsku a to na stejné trase (LCY-JFK) a ze stejného důvodu. Z LCY je omezená vzletová hmotnost kvůli krátké dráze.
aha… to myslime tu samou, jen jsem si spletl island a irsko 🙂
pardon
Mezipřistání v Shannonu, důvodem je pouze pasová kontrola. Následně na JFK už přistává jako vnitrostátní let. Zpět létá bez mezipřistání.
Dle slov pilotů není možné odstartovat z LCY s palivem na celou cestu – a při přistání v Shannonu se v době tankování vyřeší pasovka. Nedávno s tím letěl Sam Chui a má to na YT kanále.
Je to možné a vzhledem k dráze na LCY pravděpodobné (nevím to). V každém případě jsou ale Dublin a Shannon preclearance locations.
LCY má opravdu velice krátkou dráhu. nedávno jsem letěl s BA CityFlyer LCY-PRG (E190) a vzlet byl velice rychlý. rozjeli jsme se a za pár sekund už jsme se zvedali.
Můžu se zeptat za co mám mínus? Díky.
Za názor jiný, než má jiný člověk. It’s that simple. (jen pro pořádek, já vám ho nedal)
Dá, ale asi by byl problém každý den ho naplnit jen mezi Prahou a Islandem.
ano, uz jsem si odpovedel.
zavadejici bylo oznaceni “technicke mezipristani”, ktere oznacuje typicky cerpani paliva ci jiny technicky duvod. nikoli to, ze se jedna o beznou linku spojujici tri mesta vyuzivajici prislusnou svobodu (uz nevim kolikata to je 🙂
Je to tzv. 5. svoboda.
aa, text jiz opraven. diky
Já děkuji za upozornění.
B737-800 to na jeden zátah dá. jenom ti neschopní manažeři ČSA vymysleli, že se bude létat přes kodan, aby mohli odbýt dvě linky najednou a nemuseli ztrácet čas vracením se do prahy. dnes léta B737-800 ČSA linku PRG-KEF na jeden zátah. asi to mezipřistání v kodani ČSA oddůvodní tradičním příslovím ,,máme nedostatek letadel“.
Ale to co provedli s Kodaní, to chce mít za kloboukem 🙂 Místo letů ráno-večer jsou buď ráno-popoledne nebo popoledne-večer nebo jen popolední. Hlavně že před touto změnou inzerovali akci na letenky do Kodaně a všem co jsem si koupili sobota ráno tam a neděle večer zpátky vraceli peníze. Protože nové časy – sobota večer přílet, odlet neděle kolem 14 hodiny.