Croatia Airlines začnou létat z Prahy do Splitu
Airbus A319 v barvách Croatia Airlines. Foto: Croatia Airlines
Linka bude v provozu jen přes letní sezónu jednou týdně, ceny letenek jsou výrazně níže oproti Smartwings.
Linka bude v provozu jen přes letní sezónu jednou týdně, ceny letenek jsou výrazně níže oproti Smartwings.
Pro cestu zpět je čas v pohodě pro cestu tam úplně k ničemu co budete dělat někdy v noci ve Splitu to radši jedu vlakem
Ideálně s malýma dětma to bude fakt zážitek jet večer do Splitu řešit dopravu dále
Super. Dneska nakoupeno 5 letenek
Paráda… že je to nenapadlo dřív. Plno lidí by toho využilo.
na zaklade ceho usizujete?
Logické, včetně vstřícné cenové politiky, Šimáně se půjde po zásluze klouzat.
Presne tak. Plnohodnotna nahrada za Smartwings na cestach do Chorvatska. Postupne se budou pridavat dalsi letecke spolecnosti
To není pravda. Šimáně a ani Vik se klouzat nepůjdou. Loajální a vazalské CZ cestovky budou i nadále kupovat kapacitu u SW. Tato linka osloví zejména individuální cestující, kteří nechtějí zaplatit SW cenu, která je téměř na úrovni ceny transatlantického letu.
Nezlobte se na mě, ale proč by cestovky měly být vazalské? Co by z toho kdo měl?
Prostě jim dosud nikdo nenabídl lepší cenu za charter a potřebnou síť linek, tečka. Ona to zase taková sranda není mít denně zajištěno desítky letů do celého středomoří a i jinam.
Protože osobní zkušenost. Nevezmete si toto, v tento čas a za tuto cenu a nedáme vám vůbec nic. Asi tak. A zeptejte se rovněž těch menších cestovek, které musí využívat mezičlánek v podobě konsolidující cestovky.
Chcete říct, že pokud by přišla jiná letecká společnost (např. RYR) a nabídla by cestovním kancelářim podobný rozsah služeb (letů) jako nyní poskytují TVS, tak by je CK odmítly? I v případě lepší ceny?
samozrejme, ze ne… to jen místní pindalové .. pindaj .
Tomu, čemu vy přízemně se vyjadřující diskutér říkáte pindání, je v normální společnosti označováno jako diskuse a právo na názor. Ale rozumím, když musíte žít a pracovat v prostředí, kde nemůžete svobodně vyjádřit svůj názor a musíte se podřizovat názorům jiných, tak tady se můžete aspoň svobodně vyřádit, mnohdy přízemně, ale můžete.
Kolego zmiňuješ situaci která kulminovala v letech 2011 až 2015. Tehdy byl první CK ne Krman který začal používat jiný letecký společnosti většinou jejich lokální a začalo to fungovat jinak.(Opakovaně vyzkoušeno nejen na info cesta ale během sezóny prodávali jsme zájezdu spoustu.) Bohužel jak známo thomas cook alias Neckermann zbankrotoval Pár let před covidem
Jediné v čem mě Smart wings schopnou nabídku byly emiráty, Bohužel přílet do emirátů večer takže vlastně jsme platili objednat hotel navíc. Tehdy to bylo 4 až 5000 navíc zbytečně za hotel. Proto jsme nelítaly ani Emirátech protože přílet do Dubaje o půlnoci s dětma a pak ještě pořešit 3 až 4 hod. kufry transfer na hotel ubytování a jednu zbytečnou zaplacenou noc. My rates pro cestu zpět ještě horší čas protože to odlítala v 8 ráno. Tzn.Ve 3 ráno vstávat dohody vás hotel dokonce z bezpečnostních důvodů budil ještě dřív. Nejvýhodnější poměr cena výkon na led k moři do… Číst vice »
Malá cestovka, ale neřeší smluvně přímo s aerolinkou ale s vetší cestovkou a využívá jejich nasmlouvané kapacity, takže říkat, že za jejich nekomfort může koncová aerolinka je nepřesné. Za další co brání CK pokud si vyslechne jak vy říkáte „Nevezmete si toto, v tento čas a za tuto cenu a nedáme vám vůbec nic“, nasmlouvat kapacitu u jiného přepravce?
Řekl bych, že jim brání to, že žádná jiná nabídka nepřijde vůbec či je ještě méně výhodná. 🙂
pravděpodobně to, že ještě žádná výhodnější nabídka… nebyla?
Vy jste říkal vazalství a najednou hovoříte o nabídce a ceně. Že aerolinka nabízí nějakou cenu a balík a buď to vezmete nebo ne je snad úplně normální věc. Menší cestovky co berou nasmlouvané lety velkých cestovek vůbec s aerolinkami nejednají, tak zde mi pointa uniká úplně. Vazalství je, že se aerolince sejde hromada nabídek a oni si vyberou Smartwings, i když na tom tratí. Nicméně nechápu, proč by někdo něco takového dělal a dobrovolně tratil svoje peníze pro modré oči někoho jiného. Prostě konkurenční nabídka charterů je v ČR malá a nekonzistentní (různé Egypt air, Tunis air atp). Smartwings… Číst vice »
Požádáte o část destinačního portfolia SW a část u jiné airline. SW o vašem rozhodnutí ví a reaguje. Takže jste si nasmlouvali část u jiné airline, tak to my vám nedáme ani to, co by jste si vzali od nás. Toto je realita a nevím, co to má společné s poptávkou a nabídkou. Je to jednoduše řečeno vydírání.
Takže na vaši poptávku od Smarwings přijde automaticky nabídka „nic nebude, už ses narajzoval dost“? Žádná cena, třeba na úvod „hry“ přestřelená nebo tak něco? Tomu mám dost problém věřit. Jak se Smartwings dozví, že jednám… co já vím, třeba s Buzz Air o pár linkách? Nebo s kýmkoliv jiným? Ono té konkurence není moc, aby to bylo nápadné. Někdo mi čte maily? Odposlouchává telefon? Aerolinka jim to rozhodně nevyklopí. Tušit to můžou ale s tušit není vědět. Druhé proč tomu mám problém věřit je, že je hromada aerolinek co to tak léta dělá. Létá s někým jiným + Smartwings.… Číst vice »
Oprava: „hromada cestovek to tak dělá“.
tomu se, miláčku, říká potávka a nabídka 🙂
Já nejsem váš miláček, a nebudu vám připomínat, že my dva si nemáme co říci. Vy jste ten polobůh, který všude byl 50x, všechno viděl a na všechno zná odpověď. Už jsem vám to napsal několikrát.
nic proti, ale jak víte, za kolik nakupují cestovky? :-DD Fakt si myslíte, že mají cenu stejnou jako je na IBS?
Tak jsem si zkoušel zadat rezervaci a cena je velmi dobrá, proti SW velmi dobrá. Ale ty časy dobré nejsou. Kdyby alespoň kromě soboty letěli i v pátek, aby to šlo nakombinovat. Odlet z Prahy v pátek večer by mi nevadil, přespal bych jednu noc v Trogiru a v sobotu pokračoval dál. Přílet v sobotu večer už není efektivní (to už můžu jet vlakem). Ale beru to tak, že v nejlepší čas kolem 12-14. hodiny nemají volné letadlo, a že ta Praha je prostě přidaný výkon nějakému letadlu, které končí ve Splitu kolem 18. hodiny. Doufám, že se to Chorvatům… Číst vice »
Já si taky myslím, že se jedná o využití letadla, které by bylo na noční stojánce v SPU.
No vše je dáno časem a od toho je cena.Za cca 4000 zpáteční dobré ,ale jen jednou týdně ,tak si nemohu udělat třeba jen víkend u moře a ten čas příletu ,než se vymotám z letiště je půlnoc .Pak taxík ,nějaký hotel a pokračovat dál ,nebo se dostanu do svého hotelu ,ale ne každý má recepci 24 hodin.Jet s RJ asi pojedu ,ale opět blbej příjezd odpoledne,spousta lidí pokračují na ostrovy jako Brač,Hvar,Korčula a příjezd 13.14 po trati kde zpoždění 1-2 hodiny je včas je už pozdě.Tak pak za 6000 letadlem denně ,nebo s OBB Víden-Split ,také draze ,ale člověk… Číst vice »
No, neviem ci vyrazne levneji oproti Smartwings. Na strankach Air Croatia je to od 3600Kc a konkretne 23.7. Je Smartwings za 3263. Oboje bez zavazadla.
Konkrétně 23.7. je to s QS 3107 Kč jednosměrná. Já uvádím cenu za zpáteční letenku.
Tak s Croatia Airlines jsem už letěl a v ceně nejlevnějšího tarifu je standardní 8 kg palubní zavazadlo + na rozdíl od SW 3 kg příruční zavazadlo. 11 kilo na osobu mi k moři stačí.
Škoda toho času příletu, to bohužel hodně lidí odradí. Ale i tak skvělá iniciativa, kéž by to příští rok navýšili a třeba i rozšířili na celý LLŘ, Dalmácie stojí za návštěvu i mimo období teplého moře.
Jako 3800 není vůbec atraktivní cena. Na tyhle vzdálenosti, co je Zadar, využívám auto a užívám si to. Už po cestě se dá vidět dost věcí a ochutnat řízky dobroty. Celá cesta autem do CRO může být pro někoho tortura. Já, i když měřím pres 190, si ji umím užít. Se všemi poplatkama to vyjde možná i levněji než letadlem už od dvou lidí v autě. Aby ta cena byla atraktivní a letadla byla plná každý den, musela by zpáteční letenka stát 1500-2000 tisice. Za ceny SmartWings do Splitu, jsem před pár týdny koupil letenky z Vídně do Portorika.
ehm, Praha Split je 1000 km, zpatecni 2000, palivo a dalsi naklady vazany na ujetou vzdalenost vyjdou nejmin na 4 kc, k tomu cca 1000 za dalnice. Tj. i pokud nebudu resit, ze to auto musite vlastnit, tak je to cca 9000 Kc, tj. ano, ve 4 to vyjde na neco pres 2000/os (a to nepocitame cas tech lidi, kdy i s onanii na letistich je let 2x rychlejsi, tj. ve 4 lidech x 10 hodin casu, x prumerna mzda, tj. dalsich 8000 jen za ten cas).
Ehm Vojto. Mám služební auto. Ergo 4,- Kč/km je mýtus. Další. Já mám rád volant i letadla. Ale 1000 km není zase tak umorne, aby se to nezvládlo. Když mám dovolenou, nepočítám v ni průměrnou mzdu. To jste napsal jen jako podporu vaší myšlenky. Možná jsem to měl napsat, ale když tedy jdete po detailu. Buď na letiště pojedete taxíkem, což cenu zvedá (bráno tam i zpět) nebo tam auto zaparkujete. Týden cca 1500 Kč. Nákladové položka navíc. Po přistání v CRO se musíte zbletiste dostat. Taxík, nebo půjčené auto. Za obojí vlastním autem ušetříte. Příhodte něco dalšího… :)))
„Ceny letenek jsou výrazně níže oproti Smartwings.“ 😀 Tak to je ale klasika. Na Skyscanneru při seřazení podle ceny na indiferentní trase jsou to nejdřív přímé lety zahraničních aerolinek, pak lety přes evropské huby, pak cesta kolem světa přes Honolulu se třemi přestupy a dole je pak přímý let Smartwings.
7.7.- 14.7. SW 5300 OS 4700 s 4 hodinovým stopem ve VIE, KLM 5400, LH 6600, BA 9800 .. přes to Honolulu lze na vaší žádost je to kombinace LH,UA a OS za 40000
Pokud se koukám na lety v sobotu tak je nejlevnější Chorvat a pak už je to zase stejné.
s timhle tady neuspejete.
tohle rada mistnich sw hateru nepochopi.
sw je proste strujce vseho zla.
Problém je v tom, že SW není nejlevnější nikdy, ani třeba rok před odletem. Kdyby ceny SW začínaly pod 4000 za Split RT včetně sobotnich letů, tak si to milerád u SW koupím ve velkém časovém předstihu, ovšem nikoli ve stávající situaci SW.
Já ne. Lpí na zisku na úkor bezpečnosti, a to je pro mne zásadní.
a proč by proboha měla být SW nejlevnější? SW je tak levná (drahá) jak potřebuje.
letecký průmysl není o tom „být nejlevnější“, ale o tom „vydělat“. SW jste zcela zjevně ukradenej … a to, že vy si to koupíte jinde, je jim ukradenější ještě víc.
ono je to nebolí.
Když i Austrian Airlines jsou levnější než SW…
SW má jinou politiku cenotvorby. Po celou dobu prodeje drží více méně stejnou cenu. Takže se i stává že SW sice rok dopředu nejsou nejlevnější ale den do odletu už nejlevnejší jsou, protože jiná aerolinka na stejné trati má cenotvorbu stylem začneme levně a pak zdražujeme tak, aby se nám pokryly náklady.
Tolik k nenahraditelnosti Smartwings/CSA
Hm, problém bude, že Smartwings nelétají jen do Splitu a i tam 7x častěji (a s větším letadlem) než jednou týdně. Linky na polovinu řeckých ostrovů a další hromada destinací kolem Středozemního moře.
Jistě je super, že je sem tam alternativa, ale náhrada to není ani omylem.
Ehm, před covidem možná, ale nyní bude vše jinak. Už vidím to překvapení stereotypních myslí po nárazu na skutečnost.
Před covidem? Článek je plán na letošní léto. Tedy se nám tady rýsuje vývoj budoucí.
Nahrazeno státní společností která i v roce 2018 byla v mínusu. Anebo to se ko konkuruje, když dosteme od státu pomoc 138 mil. USD (v roce 2013) a po 5 letech stejně skončíme ve ztrátě.
https://en.wikipedia.org/wiki/Croatia_Airlines
Ten čas příletu do Splitu není moc šťastný.
Souhlas. Když jsem viděl nadpis tak na první dobrou bych viděl přílet do Splitu kolem 12:00 a zpět do Prahy. Ideální stav pro všechny hotely. V sobotu dopoledne všichni odjedou směr letiště a mezi 15-16 hodinou mají nové hosty.
Ale asi je to tak časově atraktivní slot, že tam už bude plno.
zase cestou zpatky do Prahy maji lide moznost zustat dele u more a nebo se odnekud jinud dostat do Splitu na letiste