ČRo: Správa železnic pronajme mobilním operátorům stožáry pro lepší šíření signálu
Trať 140 v úseku Dalovice - Hájek. Foto: JP
Cestující ve vlacích by se mohli brzy dočkat kvalitnějšího mobilního signálu. Správa železnic plánuje příští rok v zájmu lepšího pokrytí
Tak by mohli začít v Litovelském Pomoraví. Půlka cesty z Olomouce do Zábřeha je bez signálu.
Konečně, nejdřív to X let „nešlo“, a teď vynalezli kolo. Na koridoru kolem Ústí nad Orlicí to mělo být dávno. Tam to mělo být prioritou všech stran.
Jestli to není cesta, jak zefektivnit plánované projekty k elektrizaci?
Super! Hlavně koridory na pomezí Čech a Moravy by si trochu víc signálu zasloužily…
Znamená to lepší pokrytí v úsecích Choceň – Zábřeh nebo ČT – Brno?
A co signál v tunelech, dočkáme se někdy?
Copak se nedá vydržet 2 – 3 minuty bez internetu, než ten vlak tím tunelem projede ?
Myslím si, že zde se mluví o signálu telefonním a nikoliv internetovém.
Ono jde třeba o to, že na hromadě míst se ničím nikam nedovoláš nebo je spojení bídné. A třeba takový strojvedoucí se tu a tam potřebuje někam dovolat. A není jen on, jsou také lidé v řadě obcí, kteří musí volit operátora ne podle výhodnosti, ale podle toho, aby se vůbec někam dovolali.
Tak zrovna u Brna to 2-3 minuty opravdu nejsou. A ano, většinou se vydržet dá, ale představte si, že někteří lidé ve vlaku pracují (a je celkem rozumné se snažit tyhle lidi do vlaku lákat)
Z pohledu SŽ samozřejmě, mám stožár, proč nepronajmout místo.
Z pohledu dopravců, jaká je výhoda kupování vagónů bez oken (proč na stejné trati je v různých typech vagónů různý signál z venku). Dopravce chce aby cestující musel používat dopravcovu Wi-Fi, ale následně ji dá zadarmo?
Kde jste se dozvěděl o nesmyslu, že „Dopravce chce aby cestující musel používat dopravcovu Wi-Fi“?!
To je jeden z tipů, vy znáte lepší odpověď na otázku „proč na stejné trati je v různých typech vagónů různý signál?“, zejména proč v novějších vozech slabší?
Pokovený okna třeba.
On totiz nikdo nebere v potaz, ze nasi operatori jen kasiruji a nestavi 😉 A teprve ted se tomu zacinaji venovat a delaji ty skla pruchodnejsi pro signal. Jeste je varianta udelat opakovac signalu.
Možná by stačilo udělat okna otvírací. I když je klima,můžou být otvírací okna. Každý si zvolí jestli chce vzduch z Klimy nebo z venku.
Moc si neumím představit, že si při 160 km/hod otevřu okno (třeba abych si mohl zavolat).
Jeste ze tu rychlost 160 beres jako predstavu 😀
Na koridoru se občas zadaří 🙂
Proto ČD logicky dávají klimatizaci do šukafonů a ne do honekrů.
Jenže ona účinnost tý klímy při otevřeném okně jde jaksi k šípku. Ono spíš jde o to, že by (bez ohledu na korunavirus) se měly tu a tam jednotky rozebrat, vyčistit důkladně vzduchové kanály, měnit filtry a vše desinfikovat. To se téměř nebo vůbec neděje. Když je vyměněn filtr sání z venku, tak je to úspěch. Jiná věc je ta, že řada lidí, ani po letech, neumí klimu obsluhovat. XY průvodčích např. u 471 i po letech zná jen polohy min. a max.. Ve 4 ráno nastoupí v saku a svetru, je mu teplo, tak klimu „vohulí“. Nastoupí cestující v… Číst vice »
Je zajimavy videl, jak je venku 30 a kdyz se dojizdi do Ostravy, kdo muze, ma na sobe svetr. A to jsem v jednom vagonu videl, jak je u potenciometru tuzkou napsano 24. Z toho tedy usuzuju, ze je to predpsana teplota.
Ta klima je přetlaková. Otevření okna zruší její funkci.
Super nápad a pro všechny win-win-win.
– SŽ dostane zaplaceno za něco, co už stojí
– operátor má usnadněné pokrývání (nejen) koridorů, což je mimo jiné jeho závazek plynoucí z výhry frekvencí v aukci
– cestující (snad) budou mít skutečně spolehlivý internet ve vlacích
Konečně. Zatím jich moc nepoužívají. Vím o Klánovicích.