CPK: Revoluce v dopravní konektivitě v oblasti střední a východní Evropy
CPK významně zvýší kapacitu nákladní dopravy v regionu, což umožní další hospodářský růst v regionu.
CPK významně zvýší kapacitu nákladní dopravy v regionu, což umožní další hospodářský růst v regionu.
PiS-propaganda.
Jakby to folksdojcz, herr TfuSSk zaczął robić to chwaliłbyś ten projekt
Budowa CPK jest pomyłką. Budujemy wielkie lotnisko które ma ściągnąć ludzi z niemal całej środkowej Europy (PL, CZ, SK, UA, BY, LT, LV, EST, H, D). Czemu nie uczą się na błędach – przykładem lotnisko w Berlinie – też wielkie – budowali go przez ponad 10 lat a efekt? – możliwości wykorzystane w zaledwie 30 % (głównie ruch cargo). Problemy? – utrudniony dojazd, kilka innych lotnisk w pobliżu. Co nam po kolejach dużych prędkości skoro będą raczej pasażerskie (wątpię aby były na te trasy wpuszczone pociągi towarowe – musiałby rozwijać prędkość 160 km/h – w przeciwnym przypadku spowalniały by pasażerskie).… Číst vice »
Varšava potřebuje větší letiště. Chopin je malý. Napojení letiště na železnici je v normálních zemích normální. Navíc s financemi vám pomůže celá civilizovaná Evropa. Tak proč ty nářky? Jo, CPK vypadá z malé české perspektivy megalomansky. Ale s tím letištěm a hlavně s polskou železnicí (a dálnicemi) něco udělat musíte, pokud nechcete navěky zůstat východem.
Letiště pro Varšavu budiž, pokud stávající nestačí, i když je otázkou, zda mají zrovna objemy, resp. podíly, letecké a silniční dopravy dále růst. Jenže toto je něco jiného – ústřední letiště pro celé Polsko, se stažením dálkových železnic kamsi do polí k jeho napájení. Proč? Nemělo by být prioritou dálkových vlaků nejprve spojovat větší města mezi sebou, a zvláště v rámci Evropy tak převzít část zátěže od letadel? Proč bych měl třeba odkudkoli z Čechozemí dojet nejprve na okraj Prahy, odtamtud letadlem na pole v okolí Varšavy, a z toho pole pak kamkoli do Polska? To nedává smysl. Je to… Číst vice »
Pro Poláky více roztroušené po světě má letecká doprava mnohem větší význam než pro usedlé Čechy a ještě usedlejší Moraváky. Stejně jako pro jejich mnohem větší stát a nezbytný růst dopravy provázející rozvoj.
Dobrze się czujesz? Nie masz pojęcia o tematach na które się wypowiadasz.
Věcné argumenty by nebyly? 🙂
Aaaaaha. Tady nekdo premyslel dal nez na dobu sveho pusobeni v uradu 😀 A dokonce se na to podival tak nejak zesiroka 🙂 A oni jsou snad schopny to nejen naplanovat, zadat deset studii ale i vybudovat. Hm, divne….
Zatímco čech bude vyčítat vlastnímu národu, že za 30 nepostavili ani kilometr dálnice. Přileze na stavbu v pravé poledne a bude se vztekat, že tam nikdo není…
Je to developerský článek, kterým se snaží obhajit výstavbu noho letište na jihu Varšavy a kapacitou az 100 mil/ rok.
A proto, aby tam lidi dostali a obhajili kapacitu jim vláda postaví ta logistická centra.
Za mě je to megalománsķá vize a projekt se v tomto rozsahu nebude reqlizovat. Jednak s ohledem na finance, tqk s ohledem na kapacitu.
Srovnat by to šlo tak s Passerovou vizí zakruhovani dálnic v čechach, které také je vic než velkorysé… to jen pro porovnání
Jen roztáčení dalšího konzumu, po nás potopa. Doprava pro dopravu. Zcela v rozporu s potřebou obnovy místních vazeb a přiměřeně šetrným hospodařením. Hlavně, že se sepisují Bílé knihy o tom, jak je potřeba úsporná doprava atd. A pak toto. Ovšem, při současném šíření dalších dálnic podél jednokolejek si nedělám iluze, že to některé instituce ještě vůbec myslí vážně.
Mezitím v ČR: Ministr dopravy si teď všiml, že několik desetiletí připravovaná „rychlodráha“ na letiště nebude napojena na nádraží, kde budou zastavovat dálkové vlaky a chce to změnit. Koncepce je u nás sprosté slovo.
No jo, když on tu Správu pořád někdo musí vodit za ručičku jak nesvéprávné děcko.
Když je ta správa tomu někomu podřízená, a ten někdo má priority někde jinde než v podchycení silnějších přepravních proudů primárně kolejovou dopravou, že. 🙂
Poláci mají vizi a tah na branku.
My bohužel ne.. K naší velké škodě. #achjo
Letiště v polích a VRT jako návoz k letadlům či jako pomoc autům v kolonách na souběžných dálnicích? No, takový ‚gól‘ si klidně odpustím. Rád bych užíval veřejnou dopravu i bez auta a po Evropě se dostával pokud možno rovnou po kolejích.
Třeba to za nás Poláci na východě rozjedou ve velkém stylu.
Přeju jim to a doufám, že alespoň tyhle rychlý štreky budou stavět pod střídavinou, ať si nezahltí uzel, bo to mají naplánovaný jako českou dálniční síť s Prahou uprostřed, ať se jim podaří vypravovat nákladní vlaky včas, a ať jim to cenově nezboří nízkonákladovky z lokálních letišť s XLR letadly…