CPK: Nová multimodální infrastruktura v regionu střední a východní Evropy pomůže EU splnit její dopravní cíle

Architektonický koncept nového polského megaletiště CPK. Zdroj: CPKArchitektonický koncept nového polského megaletiště CPK. Zdroj: CPK

CPK má potenciál stát se dopravním uzlem pro země střední a východní Evropy a hrát důležitou roli při posilování konektivity a hospodářského rozvoje v této části Evropy.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Okoloiduci

Krajina kde vlaky a autobusy jazdia na systém náhodných výstrelov ide hovoriť o multimodálnej infraštruktúre… 😀

www

anebo ten nový výmysl CPK 4hodinové takty to snad nikde v Evropě není. Aby takty měly smysl tak vlaky musí na lince jezdit aspoň každé 2hodiny a nejlíp každou hodinu.

prezessss

Pozor! Text obsahuje PIS-propagandu.
😉

Szmul Goldsztajn

PIS is the best!

www

hlavně v plýtvání veřejnými prostředky na tak nesmyslnou propagandu jako vejš a podepisování smluv v posledním týdnu jejich vlády jen k znemožnění demokraticky zvolené opozici jejich pozdější rozvázání.

www

Jaroslav spasitel Polska ještě zasedá na trůnu jenom do 13prosince, pak bude předsedou sněmovny sesazen, společností vytěsněn a světem zapomenut.

Asd

Poláci prostě jedou, dívají se do budoucna a jsou velkorysí. Máme se od nich hodně co učit.

Asd
Javert

Enviromentální dopad vůbec jen stavby a provozu takhle zbytečného letiště půjde na vrub utahování uhlíkových opasků v budoucnosti. Jinýmu slovy, zcela zbytečný projekt při existenci mnoha hubů. Navíc platit toto z veřejných prostředků je vyloženě chucpe

www

ale nikdo stavbu letiště z veřejných prostředků nechce, PIS jej prosazuje s vynecháním sněmovny, stejně tak jmenovali Marawieckého na vládního předsedu bez souhlasu sněmovny a svolení senátu. Duda vůbec nebere ohled na demokratické zřízení a využívá naplno poloprezidentský systém.

Avoda

CPK je minimálně na další čtyři roky u ledu. Z celého projektu zůstanou pouze části VRT (jako Waw-Lodž-Wro), do kterých se budou sypat peníze.

Ta současná agonie PiSu a s ní i tyto reklamy na něco, co nebude, potrvá asi ještě měsíc (dnes Duda jmenuje vládu, která nemá šanci získat v Sejmu většinu). Kolem Vánoc by potom mohla být vláda Tuska. A někdy na jaře bude jasno, i když očekávám, že že tak finančně velké téma by mohlo být přímo v programovém vyhlášení. Navíc ministrem infrastruktury má být, Dariusz Klimczak, který opravdu zastáncem CPK není.

Asd

Tím bych si nebyl zas tak jist. Zatím Donald nevládne. A Poláci do toho projektu už dali dost peněz, takže bych jej teď ještě nepodepisoval.

Avoda

CPK není výsledkem nějaké odborné diskuse nebo celospolečenské potřeby, ale jen a pouze projektem PiSu.

www

ale začne od 13prosince, tak mimochodem příští vláda už sdělila, že žádné letiště v poli u Baranova nebude, místo toho penězi posílí železnici, projekty železnice spojuje všechny okresy se sebou a vysokorychlostní tratě mezi metropolemi.

www

Tusk a Holownia řekli přesně, že nejdůležitější je spojit železnicí všechny okresy a bojovat s dopravním vyloučením, v rámci projektu postaví do 8tis. km regionálních tratí, VRT nikdo nezastaví spíš bude doplněna o úseky Katovice-Vratislav-Poznaň a Poznaň-Bydhošť-Gdyně, CMK Sever změní trasování a nově vlaky z Varšavy do Gdaňsku zastaví v Toruni. Letiště stavěno nebude, nahradí je program vyváženého rozvoje 6letišť a sice Varšava Okecie, Gdaňsk, Krakov, Katovice Pyřovice, Vratislav a Poznaň.

Kicruj

To překládala z polštiny inzerentovi umělá inteligence? Vždyť se to nedá číst. To je opravdu nečtivě napsaný text. Ale ušetřili za coywritera.

www

oni používají asi Deeple.

www

ano máte pravdu, nelze to číst.

Vít

A až tohle za pár jednotek až nižších desítek let Poláci postaví a začne jim to fungovat, u nás se minstr dopravy, ať jím bude kdokoliv, hrdě postaví k mikrofonu, prohlásí něco o potenciálu ČR stát se křižovatkou mezi Západem a Východem a významným uzlem střední Evropy…
… a směle zahájí konečně poslední veřejnou diskuzi o dostavbě železnice na letiště v úseku Výstaviště–Veleslavín, zkusí ještě jednou přemluvit NIMBY Suchdoláky o výhodách parlalelní dráhy, informuje o zadání 56. studie proveditelnosti severní části Pražského okruhu a naslibuje Rakousku dokončení dálnice od Brna na jih k Vídni tentokrát už opravdu do 10 let…

ydš

No jo, máte pravdu. A jak na to. Jinak?

Asd

Jednoduše. Někdo na to musí mít prostě koule a změnit legislativu. Jenže to by někdo musel opravdu chtít.

Danny

Legislativa se pomalu ale jistě mění. Už dnes je příprava o dost jednodušší než řekněme před 5 lety. Otázkou je, jestli to bude stačit např. v případě severního okruhu Prahy, kde ten odpor je opravdu masivní. Příprava se v posledních letech urychlila, ale zatím ty klíčové stavby stále stíhají rozpočet…tedy se plus minus staví, jakmile je připrava hotová V příštích letech se tak trochu ale bojím, že příprava předežene peníze, protože zejména do železniční výstavby bude muset jít minimálně dvojnásobek toho (dnešní ekvivalent do moderznizace stávajících tratí + ta samá suma do výstavby nových tratí), co jde dnes.

Frantisek

Stavby klíčové pro další růst silniční a letecké dopravy a přepravních objemů obecně. A tohle chce někdo ještě zjednodušovat – k čemu?