CPK: Nová multimodální infrastruktura v regionu střední a východní Evropy pomůže EU splnit její dopravní cíle
Architektonický koncept nového polského megaletiště CPK. Zdroj: CPK
CPK má potenciál stát se dopravním uzlem pro země střední a východní Evropy a hrát důležitou roli při posilování konektivity a hospodářského rozvoje v této části Evropy.
Krajina kde vlaky a autobusy jazdia na systém náhodných výstrelov ide hovoriť o multimodálnej infraštruktúre… 😀
anebo ten nový výmysl CPK 4hodinové takty to snad nikde v Evropě není. Aby takty měly smysl tak vlaky musí na lince jezdit aspoň každé 2hodiny a nejlíp každou hodinu.
Pozor! Text obsahuje PIS-propagandu.
😉
PIS is the best!
hlavně v plýtvání veřejnými prostředky na tak nesmyslnou propagandu jako vejš a podepisování smluv v posledním týdnu jejich vlády jen k znemožnění demokraticky zvolené opozici jejich pozdější rozvázání.
Jaroslav spasitel Polska ještě zasedá na trůnu jenom do 13prosince, pak bude předsedou sněmovny sesazen, společností vytěsněn a světem zapomenut.
Poláci prostě jedou, dívají se do budoucna a jsou velkorysí. Máme se od nich hodně co učit.
Něco nejen pro mínusáře
https://youtu.be/T8E9jeEwq8g?si=5oTEdFHYo360SMfi
Enviromentální dopad vůbec jen stavby a provozu takhle zbytečného letiště půjde na vrub utahování uhlíkových opasků v budoucnosti. Jinýmu slovy, zcela zbytečný projekt při existenci mnoha hubů. Navíc platit toto z veřejných prostředků je vyloženě chucpe
ale nikdo stavbu letiště z veřejných prostředků nechce, PIS jej prosazuje s vynecháním sněmovny, stejně tak jmenovali Marawieckého na vládního předsedu bez souhlasu sněmovny a svolení senátu. Duda vůbec nebere ohled na demokratické zřízení a využívá naplno poloprezidentský systém.
CPK je minimálně na další čtyři roky u ledu. Z celého projektu zůstanou pouze části VRT (jako Waw-Lodž-Wro), do kterých se budou sypat peníze.
Ta současná agonie PiSu a s ní i tyto reklamy na něco, co nebude, potrvá asi ještě měsíc (dnes Duda jmenuje vládu, která nemá šanci získat v Sejmu většinu). Kolem Vánoc by potom mohla být vláda Tuska. A někdy na jaře bude jasno, i když očekávám, že že tak finančně velké téma by mohlo být přímo v programovém vyhlášení. Navíc ministrem infrastruktury má být, Dariusz Klimczak, který opravdu zastáncem CPK není.
Tím bych si nebyl zas tak jist. Zatím Donald nevládne. A Poláci do toho projektu už dali dost peněz, takže bych jej teď ještě nepodepisoval.
CPK není výsledkem nějaké odborné diskuse nebo celospolečenské potřeby, ale jen a pouze projektem PiSu.
ale začne od 13prosince, tak mimochodem příští vláda už sdělila, že žádné letiště v poli u Baranova nebude, místo toho penězi posílí železnici, projekty železnice spojuje všechny okresy se sebou a vysokorychlostní tratě mezi metropolemi.
Tusk a Holownia řekli přesně, že nejdůležitější je spojit železnicí všechny okresy a bojovat s dopravním vyloučením, v rámci projektu postaví do 8tis. km regionálních tratí, VRT nikdo nezastaví spíš bude doplněna o úseky Katovice-Vratislav-Poznaň a Poznaň-Bydhošť-Gdyně, CMK Sever změní trasování a nově vlaky z Varšavy do Gdaňsku zastaví v Toruni. Letiště stavěno nebude, nahradí je program vyváženého rozvoje 6letišť a sice Varšava Okecie, Gdaňsk, Krakov, Katovice Pyřovice, Vratislav a Poznaň.
To překládala z polštiny inzerentovi umělá inteligence? Vždyť se to nedá číst. To je opravdu nečtivě napsaný text. Ale ušetřili za coywritera.
oni používají asi Deeple.
ano máte pravdu, nelze to číst.
A až tohle za pár jednotek až nižších desítek let Poláci postaví a začne jim to fungovat, u nás se minstr dopravy, ať jím bude kdokoliv, hrdě postaví k mikrofonu, prohlásí něco o potenciálu ČR stát se křižovatkou mezi Západem a Východem a významným uzlem střední Evropy…
… a směle zahájí konečně poslední veřejnou diskuzi o dostavbě železnice na letiště v úseku Výstaviště–Veleslavín, zkusí ještě jednou přemluvit NIMBY Suchdoláky o výhodách parlalelní dráhy, informuje o zadání 56. studie proveditelnosti severní části Pražského okruhu a naslibuje Rakousku dokončení dálnice od Brna na jih k Vídni tentokrát už opravdu do 10 let…
No jo, máte pravdu. A jak na to. Jinak?
Jednoduše. Někdo na to musí mít prostě koule a změnit legislativu. Jenže to by někdo musel opravdu chtít.
Legislativa se pomalu ale jistě mění. Už dnes je příprava o dost jednodušší než řekněme před 5 lety. Otázkou je, jestli to bude stačit např. v případě severního okruhu Prahy, kde ten odpor je opravdu masivní. Příprava se v posledních letech urychlila, ale zatím ty klíčové stavby stále stíhají rozpočet…tedy se plus minus staví, jakmile je připrava hotová V příštích letech se tak trochu ale bojím, že příprava předežene peníze, protože zejména do železniční výstavby bude muset jít minimálně dvojnásobek toho (dnešní ekvivalent do moderznizace stávajících tratí + ta samá suma do výstavby nových tratí), co jde dnes.
Stavby klíčové pro další růst silniční a letecké dopravy a přepravních objemů obecně. A tohle chce někdo ještě zjednodušovat – k čemu?