U nás se tomu pomalu blížíme takže věřím že díky RegioPanterům se ty počty cestujících v regionální dopravě zvýší. U dálkové mám naději že pokud přijdou kompletní ComfortJety tak se vyřadí všechny vozy B, je ale pravda že hlavně v létě je těch lidí mnoho a těch Béček je potřeba mnoho. Pokud s ComfortJety nakoupí i Bmz tak bychom se mohli alespoň částečně přiblížit k moderní dopravě a tím i mohli zvýšit počty cestujících na úroveň 2019 či vyšší.
Problém se u nás postupně překlopil z vozidel/nádraží na rychlost/kapacitu tratí, takže nečekám, že by nová vozidla výrazně přebrala silnicím. Ale odstranění toho nejhoršího v dálkové dopravě (zejména asi Plzeň-ČB-Brno-Olomouc-Šumperk) může aspoň pomoct k zastavení odlivu ze železnice na těchto relacích…
noerf
1 rok
Na cestování veřejnými dopravními prostředky má vliv několik věcí: 1) kvalita služby – zatímco dochází k poměrně zlepšující se situaci ohledně nasazení vlaků zejména v regionální dopravě (regiopantery, pesy, desira, atd.), tak chybí vyšší traťová rychlost u regionálních trati ideálně 80 km/hod a nikoliv 50 km/hod s propady rychlosti. To samé platí i u některých dálkových tratí, kdy je autobus rychlejší než vlak. 2) trasování tratí – spoustu tratí vede mimo obce a uzlové stanice jsou mimo spádové obce a města. To omezuje potenciální využití větším počtem cestujících. 3) cena, kterou jsou cestující ochotní zaplatit za jízdenku. Bohužel zde se… Číst vice »
Někde jsem četl, že u nás se počty cestujících ve vlaku ještě na úroveň roku 2019 ani nevrátili. Ať už jsou příčiny jakékoliv, tak je to pro dopravce akorát dobře, když se nepřipravili na ECM a neustále se omezuje nějakým způsobem řazení, nebo třeba jede jeden Ešus místo dvou. Kdyby se všichni vrátili, nebo nedej bože přišlo víc lidí, nebudou mít čím jet, pokud nenajedeme na Indický model.
Ta cena se přeceňuje, Švýcarsko má poměrně drahou dopravu (a to i v přepočtu na kupní sílu). Věřím že kdyby veřejná doprava byla kvalitnější, rychlejší a spolehlivější tak naláká cestující i s vyššími cenami.
Dovolím si doplnit: v brzké době bude velkou roli hrát cena pohonných hmot a restrikce aut z EU a nemožnost provozování elektromobilů pro nedostatek a nedostupnost namíječek.
Nevidíte souvislost? A co třeba slovo Covid nebo spojení Covid zapomenut vs. Koronavirus nezmizel ?
Ještě bych to doplnil příslovím „nechval dne před večerem“.
U nás se tomu pomalu blížíme takže věřím že díky RegioPanterům se ty počty cestujících v regionální dopravě zvýší. U dálkové mám naději že pokud přijdou kompletní ComfortJety tak se vyřadí všechny vozy B, je ale pravda že hlavně v létě je těch lidí mnoho a těch Béček je potřeba mnoho. Pokud s ComfortJety nakoupí i Bmz tak bychom se mohli alespoň částečně přiblížit k moderní dopravě a tím i mohli zvýšit počty cestujících na úroveň 2019 či vyšší.
Problém se u nás postupně překlopil z vozidel/nádraží na rychlost/kapacitu tratí, takže nečekám, že by nová vozidla výrazně přebrala silnicím. Ale odstranění toho nejhoršího v dálkové dopravě (zejména asi Plzeň-ČB-Brno-Olomouc-Šumperk) může aspoň pomoct k zastavení odlivu ze železnice na těchto relacích…
Na cestování veřejnými dopravními prostředky má vliv několik věcí: 1) kvalita služby – zatímco dochází k poměrně zlepšující se situaci ohledně nasazení vlaků zejména v regionální dopravě (regiopantery, pesy, desira, atd.), tak chybí vyšší traťová rychlost u regionálních trati ideálně 80 km/hod a nikoliv 50 km/hod s propady rychlosti. To samé platí i u některých dálkových tratí, kdy je autobus rychlejší než vlak. 2) trasování tratí – spoustu tratí vede mimo obce a uzlové stanice jsou mimo spádové obce a města. To omezuje potenciální využití větším počtem cestujících. 3) cena, kterou jsou cestující ochotní zaplatit za jízdenku. Bohužel zde se… Číst vice »
Někde jsem četl, že u nás se počty cestujících ve vlaku ještě na úroveň roku 2019 ani nevrátili. Ať už jsou příčiny jakékoliv, tak je to pro dopravce akorát dobře, když se nepřipravili na ECM a neustále se omezuje nějakým způsobem řazení, nebo třeba jede jeden Ešus místo dvou. Kdyby se všichni vrátili, nebo nedej bože přišlo víc lidí, nebudou mít čím jet, pokud nenajedeme na Indický model.
Ta cena se přeceňuje, Švýcarsko má poměrně drahou dopravu (a to i v přepočtu na kupní sílu). Věřím že kdyby veřejná doprava byla kvalitnější, rychlejší a spolehlivější tak naláká cestující i s vyššími cenami.
Dovolím si doplnit: v brzké době bude velkou roli hrát cena pohonných hmot a restrikce aut z EU a nemožnost provozování elektromobilů pro nedostatek a nedostupnost namíječek.
A zrovna dnes se po dlouhé době objevil článek:
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-koronavirus-nezmizel-recko-hlasi-321-hospitalizaci-za-tyden-40440324#dop_ab_variant=1118271&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
novinky … jak to souvisi s tematem?
Nevidíte souvislost? A co třeba slovo Covid nebo spojení Covid zapomenut vs. Koronavirus nezmizel ?
Ještě bych to doplnil příslovím „nechval dne před večerem“.