Covid Bus: Zájezdoví dopravci žádají miliardu, ozvalo se jich přes tisíc
Autobus, ilustrační foto. Pramen: MDČR/autobusova-doprava-Praha.cz
Dostat by se mělo na všechny, neboť stát na tento účel vyčlenil právě miliardu.
Dostat by se mělo na všechny, neboť stát na tento účel vyčlenil právě miliardu.
Dělají si legraci? To máme opravdu tolik peněz na zbytečnosti? Ať jezdí tam, kde je potřeba nebo ať to zabalí, prodají .
Komu by to podle vás měli prodat, když takových potenciálních prodejců by byly stovky, zatímco potenciáních zájemců…
Také lze namítnout, že po pominutí všech covidových patálií ta potřeba využívat tyto autobusy opět vznikne (výlety, zájezdy), tzn. jde o dočasný stav.
Ty jsi ale vylízaná makovice. Kde by tak se zájezdovými busy asi mohli jezdit?
Já bych to rozdělil na několik částí
1) Zákazník nejel, protože to vláda ČR zakázala. (Školní výlety,…)
2) Zákazník nejel z jiného důvodu (za který vláda nemůže)
Za ty první patří dopravcům nějaká kompenzace. Ty druhé jsou podnikatelké riziko, na které měly být připraveni.
Jelikož to nejde tak jednoduše spočítat, tak nejsem proti nějakému rozumnému odhadu s preferencí menších firem (Strejc s Karosou spíše než korpa typu RJ)
Chápu zaměstnance, proto bych podpořil jen dopravce do nichž vstoupí stát. Jinak budou ještě naše děti splácet soukromé zisky.
Stát nemá důvod majetkově vstupovat do jakýchkoliv dopravců.
Mimochodem, v případě komerčních či „netto-závazkových“ železničních dopravců by váš přístup znamenal, že ČD by ušlé tržby ze svých Pendolin či netto-rychlíků (+ v některých krajích i netto-Os/Sp vlaků) kompenzovány měly, zato ostatní dopravci (Regiojet, Arriva, LeoExpress) na svých komerčních či netto-závazkových spojích nikoliv (= diskriminační stav).
A ještě dovětek (předem podotýkám, že u podpor tohoto typu velmi silně vnímám všechna „pro“ i „proti“ a nemám vyhraněný názor k tomu, jestli mají převážit argumenty „pro“ či „proti“): stát těm dopravcům neposkytne „zisky“, ale určité příjmy znamenající částečnou (!) náhradu tržeb. Takové příjmy, které (ve srovnání s náklady, z nichž mnohé běží i v době, kdy autobusy jsou nuceně odstaveny + řidiči mají nucené volno) nemusejí generovat zisk (který by generovaly jen v případě, že by takové příjmy byly vyšší než ony náklady).
1000 zajezdovych dopravcu v CR? To bych ani nerekl, ze se uzivi i bez krize 🤔
Nuž, dopyt bol zdá sa pred krízou veľký.
Leccos by asi vysvětlila podrobnější statistika, která by ukázala počty vozů u jednotlivých dopravců. Možná by se zjistilo, že víc jak polovina jsou malí podnikatelé s 1-2 vozy (podotýkám, že toto je jen můj tip, nikoli statisticky podložený údaj).
Kdo to tam dá???….ty peníze.
Ten samý kdo je dává do ČD, SŽDC, apod.
Proč sem zase plete ČD?
Aby to bylo snadno pochopitelné
Normální člověk to pochopí.
Pokud vím, vláda nezakázala provoz autobusů. Nemají zisky, protože nabízejí služby o které není zájem. To už můžeme dotovat fakt kohokoliv, kdo začne dost nahlas řvát že chce taky…
Tak pokud jsou prakticky uzavřené hranice, turistické atrakce, hotely, školy atd. tak se to logicky dotkne i dalších subjektů, nejen těch, kteří mají přímo zakázanou činnost.
tak provoz vlaků taky ne, že
Přesně tak, takové ČD chtějí rovnou stamiliony a přitom provoz vlaků vláda taky nezakázala.
Hodně hloupý názor.
mě by pomalu začalo zajímat, kdo toto vše zaplatí…
My a další generace.
Myslíš, že by vyšlo levněji oddlužení zkrachovalých dopravců v osobních bankrotech a dávky pro jejich zaměstnance na dlažbě? Pochybuji.
Však to je jednoduché, podpořit jen firmy do kterých vstoupí stát – přece nebudeme mi (a další generace) splácet dluhy ze zalepování soukromých zisků.
A ty stovky až tisíce lidí na pracáku z ostatních firem zaplatí kdo?
Ten samý stát, který se ale snaží v situaci (ve které si ale sám nepočínal/nepočíná vůbec ideálně) podpořit stav právě většími výdaji tak, aby aspoň převážná část těchto druhů podnikání přežila (tzn. refundace mezd, refundace části ušlých tržeb) a tím pádem v dalších letech došlo k menšímu propadu (případně i určitému růstu) ve srovnání se stavem, pokud by stát nyní nepřispěl vůbec a tyto druhy podnikání, resp. jejich provozovatelé, by „padli“ včetně svých zaměstnanců. Mimochodem (toto přirovnání mě napadá zcela poprvé) napadlo mě určité přirovnání k miliardovým sanacím bank, kde obě varianty také měly svá vážná „proti“. Sanace = vynakládání… Číst vice »
Já myslím, že nejsme ve při. Ta odpověď se týkala dopravních firem, do kterých by stát nevstoupil, reakce na příspěvek nad mým. Já tohle rozhodnutí státu podporuji.
Ona není práce? Proč jsou tady tedy ty desetitisíce cizinců? Asi se budou muset místní naučit zase pracovat a mládež se to naučit.
Protože desetitisíce našinců pro změnu pracují v zahraničí
A cestovní ruch se bude provozovat pěšky anbeo výhradně auty?
ANO. Bude Líp.