Conrad Vorlauf bude nejstarší provozní parní lokomotivou v ČR, začala soutěž na renovaci

Lokomotiva 411.019 Conrad Vorlauf z roku 1873. Pramen: ministerstvo kulturyLokomotiva 411.019 Conrad Vorlauf z roku 1873. Pramen: ministerstvo kultury

Národní technické muzeum odstartovalo proces, na jehož konci se mají znovu zaskvět v plné kráse tři vzácné parní lokomotivy: 411.019

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tuzemák

Máte někdo přehled, co je s Modrým Albatrosem 498.022, proč se taky už konečně nedočká oprav? Co je s ním tak vážného, že už dobrých 8 let stojí? Vždyť má „jen“ propadlé zkoušky na kotel.

Boban

Conrad Vorlauf má být opraven do stavu 30.let 20.století. Takže s kompresorem a tlakovou brzdou s označením dle schématu ČSD. Takže její stáří bude dobře maskováno.

Jiří Kocurek

Asi jako zamaskovat stáří Bobiny tím, že místo simplexu bude na stanovišti o 30 let mladší TRS. Aspoň se s tím bude moct vyjet na trať, ne jen šoupat tam a zpátky na jedné koleji v muzeu jako tady: https://www.youtube.com/watch?v=K40XrR67fas

Petr Voženílek

Minimálně u Conrada lze o „zastavení degenerace“ s úspěchem pochybovat.

Lafacer

A jaké je teď nejstarší provozuschopná parovka v tuzemsku?

Kulík

Co jsem se koukal do záznamů, tak nejstarší provozní parní lokomotivou je toho času parní tramvaj číslo 10 Caroline z roku 1889 ve vlastnictví Technického muzea v Brně. Následuje velice zajímavá parní lokomotiva Princ Erich z roku 1890 jejímž majitelem společnost SaZ, kterou bohužel není možné příliš často vidět v provozu. Dále pak následuje lokomotiva 310.072 z roku 1899 patřící ČD. Tato mašinka je známá z Bezdružického parního léta.

Dalibor

jak je stará 314.303? kdysi jsem zaslechl, že je nejstarší provozní.

Dalibor

Edit: 1898, takž eta nejstarší asi nebude.