Conrad Vorlauf bude nejstarší provozní parní lokomotivou v ČR, začala soutěž na renovaci
Lokomotiva 411.019 Conrad Vorlauf z roku 1873. Pramen: ministerstvo kultury
Národní technické muzeum odstartovalo proces, na jehož konci se mají znovu zaskvět v plné kráse tři vzácné parní lokomotivy: 411.019
Máte někdo přehled, co je s Modrým Albatrosem 498.022, proč se taky už konečně nedočká oprav? Co je s ním tak vážného, že už dobrých 8 let stojí? Vždyť má „jen“ propadlé zkoušky na kotel.
Conrad Vorlauf má být opraven do stavu 30.let 20.století. Takže s kompresorem a tlakovou brzdou s označením dle schématu ČSD. Takže její stáří bude dobře maskováno.
Asi jako zamaskovat stáří Bobiny tím, že místo simplexu bude na stanovišti o 30 let mladší TRS. Aspoň se s tím bude moct vyjet na trať, ne jen šoupat tam a zpátky na jedné koleji v muzeu jako tady: https://www.youtube.com/watch?v=K40XrR67fas
Minimálně u Conrada lze o „zastavení degenerace“ s úspěchem pochybovat.
A jaké je teď nejstarší provozuschopná parovka v tuzemsku?
Co jsem se koukal do záznamů, tak nejstarší provozní parní lokomotivou je toho času parní tramvaj číslo 10 Caroline z roku 1889 ve vlastnictví Technického muzea v Brně. Následuje velice zajímavá parní lokomotiva Princ Erich z roku 1890 jejímž majitelem společnost SaZ, kterou bohužel není možné příliš často vidět v provozu. Dále pak následuje lokomotiva 310.072 z roku 1899 patřící ČD. Tato mašinka je známá z Bezdružického parního léta.
jak je stará 314.303? kdysi jsem zaslechl, že je nejstarší provozní.
Edit: 1898, takž eta nejstarší asi nebude.