Connecting Europe Express odhalil jízdní řád, v Česku zastaví v šesti městech

Reklama na Connecting Europe Express. Foto: Evropská unieReklama na Connecting Europe Express. Foto: Evropská unie

Speciální vlak má ukázat výhody cestování po železnici i nutnost investic do infrastruktury.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LeKon

A k čemu tento vlak je? Nejak me unikla pointa

Petr

Zřejmě je to jako kometa , která se vrací po 30 letech. Takže už byla ukázka v roce 91, teď bude letos a další pokud vydrží koleje v roce 51. 🙁

Doctor

Má volno, ať jede !

Jaaaa

K ničemu. Pomoct by mohla jedině pořádná legislativa, která by konečně zarazila faltýnkovské plýtvání a Kolovratníkovské snahy železnici zlikvidovat za 30 stříbrných.

Jiří Kocurek

Áno! Lokálka do Mochova pro mezinárodní spojení! Jen tak železnice nabyde významu!

medical_examiner

Ono by stačilo, kdyby ta trať vedla někam.
Řekněme do Českého Brodu…

kakov

a je nutné každou debatu hned převádět na zcela marginální případ nějaké pidilokálky?

Jiří Kocurek

Jezdí tam autobus 2x za hodinu. To je relace pro vlak jak dělaná. No hlavně že utíkají ty podstatné věci, jako je druhá kolej Brno-Přerov.
A v úseku Vyškov-Nezamyslice se sotva zaplní 1x 842, čím to bude? Že by nebyla poptávka?

Roman Svačina

Když kraje objednávají osobní vlaky a MD rychlíky, tak proč EU ve spolupráci s dopravci nevybuduje POUŽITELNOU síť mezinárodních vlaků za ROZUMNÉ peníze? A jediné co vymyslí je tady tento pseudovlak

Jaaaa

Protože národní vlády pravomoc nad výstavbou a provozem mezinárodních vlaků do kompetence EU nesvěřily?

EU přispívá každý rok horentní sumou a organizuje koncepty á la TEN-T, co jí síly stačí.

Kdyby se chtělo, už to tu máme. Chybu hledejte pouze v naší vládě a na našem ministerstvu dopravy. Nikde jinde.

medical_examiner

Ono se schyluje k tomu, že jisté státy svěří EU max. použitý toaletní papír…

Arnošt

Přes Děčín se nejezdí, odklonové trasy se ucpávají, železnice je ztělesněná zoufalost, ale pičoviny musí bejt.

Georg

to se ma nejaky organ eu starat o provozuschopnost drah clenskych statu?

Arnošt

Ne, orgán se má starat akorát o vlastní prokrvení.

XB-1

Zcela přirozeně se taky stará – viz ICM na základě jednoho konkrétního průšvihu: https://ec.europa.eu/transport/modes/rail/news/2018-08-13-rastatt-incident_en

medical_examiner

To víte, někteří jedinci se řídí heslem „Sranda musí bejt i kdyby na chleba nebylo!“.

Petr

„Hujere, máte tady tu vopičárnu.“

Doctor

„Hlavně ať mi to tady dlouho nesmrdí !“

Jenda

Nejprve ty investice a pak se můžou ukazovat výhody. Zatím je to tak, že jet do ciziny vlakem je záležitost na celý den i podle jízdního řadu, a když se k tomu připočtou neustálé kolapsy na koridorech, tak člověk stráví víc času na cestě než v destinaci. Proto si i na relativně krátké vzdálenosti (Budapešť, Mnichov, Varšava, dokud to šlo tak i Berlín) vybírám letadlo. Je to rychlejší, spolehlivější a když už jednou ze sta případů nastane měřitelné zpoždění, dostane člověk takovou kompenzaci, že mu zaplatí celou dovolenou. Při cestě vlakem dostanete maximálně zpět jízdné, i když vás pro technickou… Číst vice »

Zdenek

Berlin (Schoenefeld) ten byl dobrej. V sobotu odpoledne s Ryanem z Brna:-)

Georg

ok a co jako s tim? tak to dela drtiva vetsina lidi.

Jakub P

Hlavně ať zastaví v Dlážděný a na Nábřeží Ludvíka Svobody, tam jsou hlavní brzdy rozvoje železniční dopravy v ČR.

medical_examiner

Hmm, a nezapomenou si nějaký osvědčený prostředek…

Miropiro

No tak v Brně to fakt bude prezentační zastávka…

medical_examiner

Vážení cestující, za 30 let tu budou takto stát vaše děti, a jediný rozdíl za tu dobu bude přidání 2 kolejí a hran…

Pavel Bláha

EK zjevně potřebuje vykázat aktivitu a utopit pár mil. € z rozpočtu na marketing v kolonce railways za akci pro železniční fandy, jinak rozlišovací schopností ostatních občanů.

JiP

No u nas to bude hlavne o nutnosti tech investic. I to ale neni jistota uspechu. Tady zcela chybi vize co od zeleznice chceme. Vetsina penez se u nas. tzv. procerpa a jestli je nejaky hmatatelny vysledek uz nikoho moc nezajima.

Jan

Tady obecně chybí vize všeho….

Jan

Pirati vizi maji, ale lide budou radeji volit Babis, protoze u nej maji jistotu, co od nej maji cekat. I kdyz „jistotu“ – cekam kdyz zacne tlasit na vystoupeni z EU, Cameron si s tim take pohraval a jak to „krasne“ pro UK dopadlo.
Kdyby CR z Unie odesla, to bychom teprve videli, jak typada divoky vychod bez vize, resp s jedinou vizi #cerpame

Jan

Koukam, preklepu se mi zdarila cela radka, ale post nelze editovat.

Savik

Tak Babiš není cesta, bo utrácí, co mu síly stačí, ale hlavně NE Piráti. Úplně stačí to, co provádějí v Praze. I s těma jejich vizema. Ne nadarmo se jim přezdívá Mladí komunisté, Soudruzi apod. Proti jim byl Vítek Bárta čajíček…

On:

Hlavně ne kmotři z ODS, hlavně ne Babiš, hlavně ne komunisti, hlavně ne SPD, hlavně jakákoliv strana, protože každá je špatná. Jo hlavně nevolit.

medical_examiner

Takže když vám slíbím, že tam co bydlíte budou spolehlivé, pohodlné, klimatizované vlaky každou hodinu, tak změníte názor? 😈

Jaaa

A co teda provádějí v Praze?

Ničeho zlýho jsem si nevšiml. Co to teda je?

Kopr

Co konkrétně provadeji v Praze? Nesmite tolik hltat idnes a diskuze kolom tohoto radybo zpravodajství a dojdete k tomu, ze s komunisty nemají nic společného. Dverecky most na dobré cestě, Karlak se konečně da prejit po povrchu a ne skrz metro atd atd.
Pirati hlacne chteji transparentnost a ta jak znamo je nejlepsim lekem různých smelin.

Savik

„Pirati hlavne chteji transparentnost a ta jak znamo je nejlepsim lekem různých smelin.“
…v první části souvětí máte pravdu. Druhá část souvětí je optimistické heslo, které ovšem není naplňováno, dle mého názoru. Ale to už jsem na hraně hospodských keců, takže skutečně nic psát a tvrdit nemohu. IDnes nečtu.

medical_examiner

No…on by ten czexit otevřel různé dveře.
Protože by bylo možné pohřbít EIA…ale i elektromobily, úsporné žárovky, Sebevraždu Železnic, soukromníky…

Dochnýgrabrá

Vize jsou jen do konce volebního období, co z toho kápne. Nějaká rámcová vize na desítky let dopředu neexistuje a z principu ani existovat nemůže.

Georg

a co takhle si zajit na ocni?

Jaaaa

Podle vás jako ty investice do železnice mají nějakou smysluplnou koncepci?

medical_examiner

Ehh…ne…

Jiří Kocurek

Vize by byla. Např. VRT Praha-Brno-Ostrava/Vídeň.

Ale želeničáři ptoti tomu poterstují, protože podle nich to republika postavit nedokáže a je to nesmysl a urážejí kohokoliv, kdo by se nějak snažil.
A může za to mninistr dopravy a ODS. Ne, oni, oni to dělají správně, hlavně nic neměnit.

Jaaa

Ale prdlajs. VRT nevěří jen staří soudruzi a autíčkáři.

Jestli si myslíte, že VRT nějak zásadně vyřeší problémy české železnice, tak jste dost na omylu. Kolize přímestské a nákladní dopravy, stejně jako kritická místa, to nijak neřeší.

Potřebujeme příměstské tratě a nákladní průtahy.

A nebo omezit dopravu.

medical_examiner

Já volím to druhé, aby bylo snazší realizovat to první.

Jiří Kocurek

Tak VRT především přinese další dvě koleje ve směru západ – východ. Mno podle vás asi nejsou potřeba, když to nic neřeší.
To že na VRT přejde část dálkové dopravy a tím se trochu uvolní současné tratě, to doufám víte.
Kritická místa se řeší, např. Krušnohorským tunelem, je to jedno z kritických míst, žejo?
Další je Přerov-Hranice(-Ostrava). Tam se mají stavět další 2 koleje a má se tak prakticky zdvojnásobit kapacita. Neříkejte že to není kritické místo, že se to dá objet přes Bruntál.