ComfortJet. České dráhy mají název pro nové vlaky na 230 km/h, výroba začne během pololetí

Řídící vůz pro soupravu na 230 km/h pro České dráhy, vizualizace. Pramen: SiemensŘídící vůz pro soupravu na 230 km/h pro České dráhy, vizualizace. Pramen: Siemens

První nové vozy mají vyjet v roce 2024. České dráhy je nasadí na mezinárodní výkony.

369 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Se divím, že se nejde rovnou do uzavřených ve stylu ICE. Přece jen se to nebude zas tak často s něčím párovat.

SYN

Hm, do jaké míry toto bude „stavebnice“ stylu klasických vagónů anebo jen obtížně měnitelná „skorojednotka“ stylu RailJetu? Vzhledem k typové příbuznosti s RJ asi spíš to druhé, že? Půjde to přidávat a ubírat aspoň v rámci vlastní řady a RJ?

TheBaal

Slovo „Jet“ znamená proud, tryskáč, proudové letadlo apod. Pochopím originální označení ÖBB RailJet, protože v době uvedení, to byl v porovnání s ostatním opravdu, takový, železniční tryskáč, který v rakousku svoji rychlost i využil. Ovšem české kopie? To snad chceme trumfnout s nekvalitním kopírováním originálu čínu? InterJet? WTF?! InterBus, RailBus, nebo InterTurniket bych pochopil. Totéž ten nový comfortjet… Pokud do názvu dají slovo comfort, tak bych pod tím nikdy nehledal devítivozový přesvětlený turniket, bez soukromí… nýbrž soupravu, kde budou v jedničce kupé o čtyřech styl railjet ÖBB a ve dvojce minimálně něco jako Bmz, pokud tam bude velkoprostor tak v… Číst vice »

Václav M.

Při vší úctě, dlouhodobě čisté prostředí ve vlaku se nezajišťuje tlakotěsností soupravy, ale úklidem a hlídáním, aby nikdo neničil interiér.

tarten

Mluvíte o jiné špíně. Tlakotěsnost chrání proti zažírající se drážní mastné železité špíně.

Miloš

Ať tam zase není málo místa,jak ve starém pendolinu a kde se dá jezdit 230 nikde

Franta Šiška

Praktický význam to nemá. Cestující je z bodu A do B a pokud si nemůže mezi těmito body vybrat jakým „Jetem“ jede, tak ho to nezajímá jak se to jmenuje a jede prostě vlakem 🙂

Ryk Mat

Jazyková demence.

Kamui

Neví někdo, jestli tyhle soupravy budou na konci mít přechodový můstek, nebo pouze záslepku?

Kuba M

Na voze Bdmpz (poslední) bude standardní UIC přechod (návalky a můstek) s tlakoměrnými dveřmi.

Patrik P

Takže to nebude jako v RailJetu, ale bude se moci přidat podporovaný, další vagón v případě potřeby?

SYN

On se snad i k současnémy RailJetu dá připojit vůz či dva v „klasice“… ale ne moc operativně, připojený na straně řidičáku kazí obousměrnost, na druhé straně by se muselo buď rozpojovat a spojovat, nebo až za loko (a opět konec obousměrnosti). Plus samozřejmě omezení rychlosti dle typu připojeného vozu.

Daniel Jablonecký

Proboha proč by to někdo dělal? V Rakousku prostě připojí druhou jednotku i s druhou mašinou uprostřed a jede se.

Ondřej

Nestačila by na to hypoteticky jedna lokomotiva? doprostřed? a jednotka za každé strany? Zvládlo by to 160km/h v nějaké rozumné dynamice? Já vůbec netuším, jestli je to možné 🙂

SYN

No na toto téma už měli diskuze i v Rakousku, zdaleka ne vždy a všude mají na přidání rovnou druhou jednotku…
A závěr byl že operativně posilovat to moc dobře nejde, a dlouhodobě to řeší tak jak píšete.

Jarka Ometelka

A přitom třeba stačil InterJet+ , když už to chtěli brandovat

Jan Kavan

Ano.

rhol

Ach Bože…a (virtuální) souprava z Prahy na Letiště – Ruzyně se bude jmenovat ŠípJet.

_Pavel_

Proč ne třeba TriskáčJet?

mic

Jenom aby to nebyl Tristní Džet :o/

SYN

ArrowJet? 🙂

Miroslav Zikmund

Nechápu patologickou posedlost stále něco pojmenovávat „zhora“ … úředně ….

Vbb

Tak jsem klidný. Už jsem se bál, že tu buou jezdit samá moderní vozidla, a NEBUDOU MÍT JMÉNO!!!!
Umíte si to představit? Moderní vůz, čistý, topí/klimuje, nic v něm nedrčí, nevrže, žádná zažraná špína, parádní sedadla…A NEMÁ JMÉNO!!!!
Děkuji vám, České dráhy, konečně budu klidně spát!

tarten

Čí posedlost?

Qěcy

Mně to nevadí, ale už teď mají ČD dost roztříštěné pojmenování. Nejde mi o názvy vozidel, ale o kategorie vlaků z pohledu cestujících. RJ se dobře plete s rj a ještě další x-jety. Navíc to v Česku nikde nejezdí kdovíjakou rychlostí.

Výborně ale hodnotím masivní nákupy úplně nových vozidel.

_Pavel_

Jméno produktu je při jeho prezentaci laické veřejnosti důležité. Jinak by to byl jen prostě vagón.

Qěcy

To jo, ale proč mít tři stejně vypadající typy souprav (hranaté střechy nízká okna) a taky tři kategorie vlaků? Kdyby to vše braly ČD jako tři druhy Railjetu, měli by to cestující jednodušší a standard služeb by mohl být sjednocený.

Václav M.

A vy snad podle řazení vozů vždy poznáte, jestli vlak, na který koukáte, je Ex, R či EC? Já ne.

Vemte si, že InterJet jezdí do CHebu jak na EC „Západní expres“, tak na R „Krušnohor“.

RailJet a InterJet nejsou kategorie, jak jsem je zmínil výše, ale jen obchodní značky těch souprav. A jezdí na vlacích kategorie EC a R. ComfortJet možná budou jezdit i na vlacích kategorie Ex.

MaT

Ten prostor pro kola – to se tam to kolo jako takhle jen opře o stěnu, jako je to na té vizualizaci? Tak to chci vidět…

Sice dát kolo do těch háků co většinou vídám také někdy není jednoduché, ale to kolo v tom aspoň fakt drží…

Kuba M

Jak říkáte, pověšení kol není jednoduché, a pro některé liti prakticky nemožné. Proto je zde možnost kolo postavit na protější stranu k horizontální tyči. Na ní umístěn pásek, kterým můžete kolo k tyči přitáhnout. Tak jako na Railjetu.
Bohužel rezervační systém ČD zatím neumí vyhodnotit zda to dokážete nebo ne, a přiděluje konkrétní místa.

Miroslav Zikmund

Běžný způsob umisťování kol v Německu, v upravených MJ 628 nebo 643 ….

O.K.

No a v některých vozech, pokud nemáte obuto něco maximálně trekingového, se do těch lišt nevejdete vůbec a kolo tam třeba ani nepověsíte.

Tom

RailJet 2, RailJet Max, RailJet XL nebo prostě RailJet, cokoliv s tim, ale ComfortJet prostě ne. 😀

_Pavel_

A ČD se tomu railjet musí vyhnout, zavedli už interjet, tak na tom by se dalo začít. Platit za značku railjet by byl zbytečný výdaj jiné firmě.

Martin

teď ještě k tomu sehnat těch 20 loko na 230km/h

Martin

jedinný kdo vyrábí v Evropě loko na 230 je Talgo a nevim nevim jak s cca 3MW bude hýbat s 9vozovou soupravou

Luboš Beneš

Ona už Škoda něco vymyslí

tarten

On už Siemens něco vymyslí, a nejen to, nechá si i orazítkovat.

SYN

Tfujtojfl, jen to ne!

Miroslav Zikmund

Tak jako 3 MW lok 16x, 36x …
Bobinová rodina má (měla) 2 MW a utáhla (utáhne) soupravu 20 rychlíkových vozů … 80 náprav, víc v dané době předpis nedovoloval …

Daniel Jablonecký

Martin měl spíš na mysli rychlost než hmotnost. 140 km/h s řadou 162 s tím jistě jezdit půjde.

tarten

Ale běda, kdyby někdo chtěl zapnout naplno topení nebo dokonce vymyslel klimošku. V té době ČSD říkaly klimatizace větráku 😀

tarten

Chcete říct jediný, kdo takovou variantu už prodal.

Potulný Wechtr

Ne. Talgo prozatím žádnou Lokomotivu na 230 nevyrábí.
Talgo má jeden velmi starý prototyp.
K naplnění kontraktu s DB na push pull soupravy + lokomotiva na 230, zahájil nedávno vývoj.

Václav M.

No, vy máte ale informace. Fajn, tak si všechny materiály projděte ještě jednou a pořádně.

Lokomotiva řady 380 (kterou ale ČD chtějí prodat) má trvalý výkon 6,4MW. Vectron má trvalý výkon 5,2 nebo 6,4MW. Taurus ES64U2 má trvalý výkon 6,4MW, Taurus ES64U4 má trvalý výkon 6MW.

Ty vaše 3MW má lokomotiva řady 363 při jízdě na střídavý proud 25kV 50Hz. Ale ty na tyhle vlaky opravdu nasazovat nebudou.

Dušan

ČD už navíc vypsaly dvě zakázky na pořízení až 50 lokomotiv na rychlost 230 km/h a na pořízení až 90 lokomotiv na rychlost 200 km/h.“ Oba typy lokomotiv musí být třísystémové, vybavené ETCS a schválené pro provoz v ČR a vybraných státech Evropy. O dodávky lokomotiv pro ČD se ucházejí dvě společnosti, se kterými České dráhy v současnosti jednají o detailech a harmonogramu dodávek,“ uvedl Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu a člen představenstva.

Armando Andreoli

Ono už to všechno nějak splývá jedno s druhým. ModroLet jako ModroLet, hlavně že to jede včas a klimatizuje..

jal

Skoro samé odsuzující rozsudky.
V této barvě je to samozřejmě horší než vozy na R8.

Kdyby se to natřelo tou správnou, hodnocené by se pronikavě zlepšilo.
: – )

tarten

Ne, pro realistické Čechy to zní připitoměle.

Jiří Kocurek

Ale prdlajs. Stačí ty vagony zprovoznit pod registrací původních majitelů a ze starého šrotu bude najednou dvojka lepší než jakákoliv česká jednička.

Dan

Můžeme být rádi, že v případě panterů se podařilo navzdory počtu objednávek zůstat jen u dvou variant názvu 😀

tarten

Název těch Inter/RegioPanterů má aspoň nějaký vnitřek – pantera. Tenhleten název ale nemá vnitřek vůbec žádný.

Ondřej

Tedy tento název mi pasuje spíše na nějaké vložky nebo tampony :/

hnidopich

Pod označením ComfortJet bych si představil soupravu, která svým pohodlím bude odpovídat salonním vozům Orient expresu a bude doplněna Wifi, zásuvkami 230 V a dalšími vymoženostmi dnešní doby. Toto nikoliv, bude to jen devítivozová velkoprostorová roura, která ani nemá v 2. třídě polohovatelná sedadla, narozdíl od vozů Bmz, což ještě dlouhou dobu bude nejpohodlnější vůz 2. třídy.

Gajda

Polohovatelný jsou, na úkor vlastního prostoru na nohy. Jen nejdou rozložit na lehátko jako v BMZ. Nicméně je pravda, že tam trošku chybí to kouzlo na ty transevropský trasy, kterou by tím ty cestující měli absolvovat.

Apollo17

A cena jízdenky by také odpovídala ceně v tom salonním voze Orient expresu? Nebo u toho požadujete slevu ze zlodějské ceny 1 Kč /km ? 🙂

Miroslav Zikmund

Mediální propaganda ČD a.s. za comfortní – luxusní vozidlo označuje už 20 let Pendolino – jemuž mnozí říkají Potěmkin, o komfortu se píše i v případě RailJetu, žádný tam – ve srovnání s Bmz nebo modernizovanými velkoprostory ÖBB Bmpz ….
Vyšším komfortem než Potěmkiny a RailJety disponují modernizované velkoprostory ZSSK, jak jedničky, tak dvojky …

Památná věta Dukátova z roku 1990 (po pádu železnié opony) –

„Nejlepší jednička je rakouská dvojka ….“

(ing. Jiří Dukát, bývalý zaměstnanec GŘ ČD, předčasně zemřelý).

Patrik

Když je to ComfortJet tak doufám že tam fíra bude mít i záchod… Jinak bych tomu ComfortJet moc neříkal

Miroslav Zikmund

Za jízdy tak jako tak nemůže odkalit jímku, takže při zastavení chodí „odkalovat“ v řídícím voze do místně příslušného WC nebo z lokomotivy do nejbližšího vozu …

Dominik

Stejně provozní zaměstnanci si tomu dají své přezdívky, toto je jen divadélko pro veřejnost. Kdo například říká 380 Emil Zátopek? Pro většinu zaměstnanců to je Messerschmidt, apod…
Jako 810 se říká Šukafon, Orchestrion, i když marketingové oddělení si vymyslelo RegioMouse.

Karel JIRÁSEK

Region Mouše není klasická 810 , ale pár hodně rekonstruovaných vozidel.

Dominik

To je jedno, kolik to má rekonstrukcí, vždy to bude Orchestrion, Šukafon, neznám snad žádného provozního zaměstnance, co by tomu říkal RegioMouse.

Mathey

Provozní zaměstnanci ať si tomu říkají jakkoliv, poměrně mnohokrát víc bude uživatelů z řad veřejnosti, pro ně ten název poměrně důležitý je(dá se tak lehce odhadnout, jakým typem vozu pojedu)

Arnošt

A nakonec přijede 5x B + A.

Newyg

Comfortn’tJet, hlavně nasrat velkoprostor všude jako Jet 🤗

Petr

Proboha – dalsi CosiJet? Vymyslet pro kazdy druh vlaku novy nazev jen mate zakazniky.

To CD nemaji nikoho kdo rozumi marketingu – nebo lidem? Vrhol je rozhodnout o nazvu anketou mezi zamestnanci. Co to je za amaterismus?

Gajda

Hlavně když cosiJET je ten jimi nenáviděnej žlutej konkurent 🙂

Miroslav Zikmund

Když v roce 1995 vzniklo oddělení PR, tak se jeho (mým) šéfem stal na základě výběrového řízení, „někdo“ kdo na to měl (přišel z příslušné branže) a s kým jsem si lidsky i pracovně souzněl … představoval závan čerstvého větru. Brali i kolegové … Šéf vytvořil koncepci, s níž jsem se ztotožnil, nicméně jsem mu řekl – tohle neprojde, resp. nemůže projít … příliš revoluční …. Neprošlo a šéf skončil v rámci zkušební doby …. na volné místo se nové výběrové řízení pro jistotu nevypisovalo … Mimo jiné příslušný náměstek nemohl unést, že šéf měl soukromé BMW, zatímco on jen… Číst vice »

Jiří Kocurek

A dneska má ta Tatra vyšší cenu než BMW v podobném stavu.

tarten

To mluvíte o Voňavé bombě? 🙂

Arnošt

Kdew už ta Dráha mohla bejt, kdyby vybrali vás, nudného školaře z institutu…

ksz

Jen doufám, že všichni, co v těch CosiJetech seděj tam úplně vpředu, maj pilotní průkaz.

MJS

Nechtějí se rovnou přejmenovat na OEBB? Sice to bude na konceptu rj, ale trocha originality by neuškodila.

MarSei

A zase velkoprostor… Co je to za šílenu módu, rvát všude velkoprostor? Hlavně ve voze pro cestující s dětmi – chudáci ostatní cestující, vč. těch na vozíku!

MJS

Nové railjety OEBB nebudou jen velkoprostor. Tak snad časem i u nás…

Miroslav Zikmund

Zvyšuje to kapacitu … do klasického vozu s 10 kupaty po 6 seslích usadíte 60 osob, když tam dáte velkoprostor 2 x 10 čtyřek, máte tam 80 seslí … U vozu 26,40 m pak místo 66 osob 88 .. Po kontrarevoluci 1989 na „mnichovském“ rychlíku přes Čubici jezdily kupátkové vozy SBB, ještě s rozdělením barevných sedaček z doby kuřácké – červený kuřák, zelený nekuřák … V roce 1990 jsem se s těmito vozy ve Švýcarsku ještě setkal, ale od roku 1991 ve vnitru zmizely … byly nahrazeny velkoprostory … Dneska se ve Švýcarsku objeví jen klasická kupata na zahraničních soupravách… Číst vice »

SYN

Neboli – nic nového pod sluncem… racionální důvody pro to jsou. Kupé 2. třídy by s takovou měly být dražší… řekněme formou povinně místenkového?
Jinak i velkoprostor jde třeba skleněnou příčkou rozdělit tak aby nebyl úplně obrovský…
Já osobně mám letecké uspořádání raději než naproti sobě.

Arnošt

Chcete jezdit za „výhodnou cenu“, chcete vlak jako dopravu pro socky, tak tohle je jediná možná cesta.

Tomáš Záruba

Trochu škoda je odbýt ty děti jen „pasivním“ kinem. Zvlášť na delší cesty by menší hřiště bylo fajn (viz SBB). A pak chudák rodiny současně s dětmi i koly (přes půl soupravy).

Gryf

Jako starej monarchista.. proč ne třeba RoyalJet nebo BohemiaJet? 😉

Daniel Jablonecký

A proč za každou cenu Jet?

Ketchup1970

Nemusíte jet , stačí jít

Karl vB.

Taky jsem si říkal…
Tvůrci a schvalovatelé názvu asi už dlouho žijí v tzv. „uzavřené společnosti“, která rozeznává jemné nuance jednotlivých Jetů.a mezi zákazníky asi moc nevycházejí.
Z marketingového hlediska by se taková „MODRÁ SRŠEŇ“ mezi těmi ČD-Jety docela úspěšně vyjímala.
Šlo by o název výstižný, lehce zapamatovatelný a těžko zaměnitelný. 🙂

tarten

Správně! Raději RoyalHonor či CrownPride. 😀

všd

Co třeba Königsblitz? 😀

Martin Verner

Hezky odstupňovat. Expresy KaiserBlitz, rychlíky KronprinzFlug, a do regionálky ErzherzogBummel?

Jiří Kocurek

A pak taky SpielmanGehül, muzikantův jekot, dle kapely Judas Priest.

Petr

Komfortu odzvonilo, jen samé velkoprostorové vozy a žádná kupéčka…. 🙁

Daniel Jablonecký

Jde o kapacitu. Ale aspoň v jedné jedničce kupé dát mohli. Tam to na kapacitu vliv nemá.

Kuba M

Ale má, kupé musí mít uličku na straně, a víc jak 3 sedadla vedle sebe pohodlně nedáte. takže z 2+2 je 3. A navíc vám zmizí min dvě sedadla na přemístění uličky na stranu.

Daniel Jablonecký

V jedničce je 2+2? A mohl bych ji vidět?

Kuba M

Máte pravdu, tu jedničku jsem přehlédl. nicméně současná konstrukce nedovoluje mít už od nástupního prostoru uličku na straně (záchody), takže úbytek sedadel by byl. Osobně jsem za 1-2 kupé v jednom voze, a to jako premium třída, nebo jako dětské kupé. Tak jako bude mít ÖBB DaNi ( RJ new generation). Velkou roli hraje i cena vozů s těmito oddíly.

Mirek Zv.

Tyto úvahy jsou už opravdu nechutné. Co zařadit něco, čím se jezdilo 1943 do Polska? Tam na tom budete s kapacitou lépe.

Arnošt

Zaplaťte a budete jezdit jako král. Ale doprava pro masy za pár korun je prostě velkoprostor, bez ohledu na vaše pokusy o argumentační fauly.

Kuba

No tak by byla kapacita trochu nižší. Devět vozů je stejně na drtivou většinu spojů příliš.

Miroslav Zikmund

Proč ? V Belgii je 12 vozů na R standard 5xB + 2xA + 5xB. Podobně 10 pater nebo u dělených vlaků 2×5 pater + 2 lok … Obdobně Nizozemí ….
Cílem není, aby ve voze se 60 / 80 místy bylo nahňahnáno 60 / 80 osob …

Na „západě“ se 60 – 70 % obsazenost považuje za obsazený vlak ….

SYN

To je levnější vyřešit ubráním vozu. Toto není argument…

_Pavel_

O kapacitu jde, ale pak proč ten nesmyslný název

Uuuuuuuuuuu

Mně příjde, že se vždy vezme random generátor slov a ten vygeneruje 2 náhodné slova, které se pak spojí dohromady, a tak vznikne názec soupravy

_Pavel_

A přesně tak to je… 🙂

Bram

Zůstal bych u názvu Railjet, maximálně z obchodních důvodů bych ho cestujícím prodával jako Raijet NG, jako nová generace.

Zapa

Taky bych šel tímhle směrem, jenomže to je obchodní značka ÖBB, ne?

_Pavel_

A přesně proto vymýšlí něco jiného, ale mohli tomu dát opět to Interjet 🙂

Lachim

Vzhledem k tomu, že to bude jezdit hlavně na ECčkách, bral bych klidně i Eurojet

PepaM

Já bych taky byl pro eurojet, nicméně to by asi neprošlo: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Eurojet_EJ200

Facepalm

Je to i obchodní značka ČD, ne?

Dan

Ale ČD na ni také mají práva, tak snad by je mohli vyjednat i pro další vlaky než těch 7 původních…

Tomáš

6

Daniel Jablonecký

To klidně jako kategorie railjet jezdit může. ComfortJet je jenom název jednotky, ne produktu (kategorie vlaku).

Zapa

To sice může, ale bylo by asi dost divný kdyby na boku byl nápis ComfortJet, po vzoru nynějších InterJetů a vlastně i rj.

Miloš

Super Jet

Miroslav Zikmund

Jedno české rčení praví „Jména hloupých na všech sloupích“ ….

Seriálový klasik „Kdyby hloupost nadnášela ….“

Zcela platí i o obsazení obou částí „domu na Nábřeží“…

Josef Spejbl

Tfujtajxl fuj co to jako je? Vagon na kterej napasujou kabinu z vectrona to je nějaká revoluce v dopravě? Ještě ten název ComfortJet, to vymyslel určitě nějaký jouda.

Daniel Jablonecký

Ano, to vymysleli sami zaměstnanci toho jediného pravého železničního dopravce.

Baal

Další autobusy…

abc123

Jak tedy vypadá vlak?

Kuba

Má alespoň nějaké vozy v oddílovém uspořádání. nebo aspoň po čtyřkách.

M@trixX

Su nejake informacie aj o znacke pre nocne vlaky?

tarten

Jo, NichtJet.

Ondra

Schlafjet

Majkl

Kdyžtak nacht 🤦

Originální jméno

Podle mě tam mělo být to nicht. Jakože žádný není.

tarten

Přesně tak 🙂

Martin Verner

Pak spíš NotYet…

tarten

Jako že CommingSoon, čili nikdá? 😀

Zapa

ComfortBed

Honza

Nebo BedJet 😀

Daniel Jablonecký

Možná spíš BadJet.

Honza

Ano, vtip byl pochopen.
Popravdě, zvažoval jsem – když už mají pavouka, myš, pantera, žraloka, slona – i variantu BatJet 😀 ale pak jsem si řekl, že by to mohlo zůstat v rezervě pro nejmenovaného leteckého dopravce, až se mu podaří prosadit létání bez sedaček 😉

tarten

ComfortBad?

Karl vB.

Tam je zatím pole neorané, to asi přijde až v další vlně kreativity zaměstnanců ČD.
Momentálně má modrý dopravce na svých stránkách pouze toto:
– Noční vlak ČD (bez názvu)
– Noční vlak ÖBB Nightjet
https://www.cd.cz/nase-vlaky/default.htm

Rene

Comfort Jet.. hmmm, tak to už teď se těším na VRT, až se tady za 50 let bude rychlostí 300 + prohánět, pod názvem Sonic Comfort

tarten

To se také dá nazvat prostě šovinisticky Vlak.

všd

VRT budou na 250.

David

A již v době dodání bude kvůli své bariérovosti koncepčně zastaralý. Když už se rozhodli pro vagóny tažené lokomotivou namísto jednotky typu SBB Giruno, tak alespoň jeden vůz mohl mít dveře v úrovni podlahy.

ukulele

Přesně tak a je to velká škoda. Ale jinak se zdá, že je to jediné mínus.

jan

Na to není třeba jednotku. ÖBB objednali něco velmi podobného pod názvem Railjet2 a tam jeden nízkopodlažní vůz bude. Takže vyrobit to určitě jde, jen to musí někdo chtít (a zaplatit).

Bram

Ani ne tak zaplatit, jako spíš mít mentálně na to takový vůz do soupravy místo standardního vůbec objednat.

michal82

Ono je celkem pravděpodobné, že DB i OBB budou nizkopodlažní vuz brzy vyžadovat a pak ČD pak nezbude než ho do souprav doobjednat.

Platamon

A není to ideální cíl… Představte si, že objednáte jak do starých Railjetů, tak do Intejetů tak do nových potvor nízké vozy, když se rozvášním, tak i řidičáky a alespoň polojídeláky alá Railjet k Intejetům. A rázem ze zbytku sestavíme další soupravy = ještě pár jedniček, ty nám nevybydou. Tak zpátky na zem…

tarten

Nejen DB a ÖBB, ale i MD. A pro R to dost možná skončí patrákama na 200 km/h.

tarten

K tomu ještě dodám, že nadšení pro patráky na rychlíky rozhodně nesdílím. Ale chápu, že cena na sedačku je relativně nižší.

všd

Tyto soupravy, stavící jen v největších stanicích, jsou standardně bariérové.

Dan

Aneb paragraf „Nikdy se to tak nedělalo“

David

To že to tak je neznamená že to tak být má. Žádný člověk určitě netouží po tom muset se před jízdoudu doprošovat plošiny na zdvižení do vlaku.

martin

aha tak někam do ciziny to bude jezdit, Hamburk, Budapešť

tarten

To je přeci jasné už dávno. Bude to Praha – Brno a Praha – Ústí s přesahy za čáru, co to zaplatí.

zdenek

No to je otázka zda zaplatí. Příjde třeba jančura nebo flix.

tarten

Jak (ne)přišel Jančura na Berlín jsme už viděli. Že by do toho DB chtěly jít znovu? Vyloučit se to nedá ale…

Georg

ten jet v nazvu znamena proudove letadlo, s tim se ceske vlaky tezko muzou srovnavat…

tarten

Má pravdu. Akorát že když Amíci řeknou Trysk, Čech s tím chce někam (J)jet.

Kleist

Turbo jet by taky nebyl ?

tarten

StárJet. GrýnJet. HurvajsJet.

všd

To poslední je dobré. Jak vlastně říkají Hurvínkovi v anglicky mluvících zemích (Divadlo S+H hraje i tam).

tarten

Jména zjevně nepřekládají. Maximálně HurvinekJet.

Výkolejka

Uz ted diky interjetum a PP na frydlant se uvolni spousta vozů ktere se mohly rekonstruovat a mohly komfortne slouzit dal i bez Comfortjetu. To by se usetrilo peněz.

tarten

BeeJet, rok výroby 1965. Šedesátiletá béčka forever.

Gargy

Ono není béčko jako béčko.. třeba b 249 s kupe z 70 let jednoznačně do šrotu. Bdt 279 a 280 z 80 a 90 let nejsou tak spatne taky se rekonstruovaly na řídící vozy 961 .

Os5600

Bdt279 a Bdt280 by rekonstruovat šly. ZSSK je aktuálně rekonstruuje na 160 km/h. Akorát u nás bychom jim daly sedačky pro dálkové vlaky, ZSSK je rekonstruuje pro regionální dopravu. K tomu bych přidal ještě Bdtee276. Za poloviční náklady by se tak dalo rekonstruovat cca 120 vozů celkem, takové vozy by pak v klidu mohly nahradit Béčka na takových linkách jako je R11, R12 a na R Praha – Děčín.

tarten

Jenže o to vůbec nejde. Když ČD nebude kupovat nové vagóny, aby ušetřily, a zároveň ji budou zákonitě staré vagóny ubývat na neschopnost, to „ušetření“ bude vypadat tak, že jen vyklidí prostor konkurenci. A při takovém stylu myšlení bych samozřejmě řekl, že je to jen dobře.

Koneckonců, ani nebude mít co přihlásit do výběrka na tratě. Blíží se například výběrko na Vysočiny s parametry 200 km/h, vratná souprava (fuk jestli jednotka nebo půlpuška) aspoň jedny dveře nízkopodlažní. Myslíte, že se tam dá přihlásit jakékoli Bee?

všd

Opravdu chtějí aspoň jedny dveře nízkopodlažní? Pak jedině InterPanter.

judasn

Ten má zase omezení rychlosti na 160. Nové vagóny taky nevypadají, že by měli nějaké nízkopodlažní dveře. Takže ČD asi nemá nic 😀

judasn

Já bych ještě do Plecháče udělal rekonstrukci na třísystémovou a dosadil ETCS a byla by hotová dokonalá souprava 😀

Výkolejka

810 se taky pořád rekonstruují a nikomu to nevadí …

Poskok

Tak to si pište, že to vadí plno lidem. Troufám si říct, že asi všem, mimo pár šotoušků.

Výkolejka

Kdyby to byla pravda, tak by MSK neobjednal loni nebo předloni další rekonstrukci!

tarten

Nenapadlo vás, že s lepším a svižnějším vozidlem, které by doopravdy stíhalo přípoje, by možná jezdil dvojnásobek lidí? „Nikomu to nevadí“ soudíte z toho, že „nevystoupili“ úplně všichni?

Výkolejka

Přišel jste trolit?
Jinak si nevysvětluju jak můžete napsat takový evidentní nesmysl. Přípoje se zajišťují jízdním řádem. To že při zpoždění nějaké jiné vozidlo třeba stáhne zpoždění určitě 2xvíc cestujících nepřitáhne. A je blbost už to že vozidlo s kratší jízdní dobou dokáže nějak při zpoždění toto zpoždění krátit … Ach jo další odborník

všd

Lidem naopak Regionohy vyhovují víc, než původní 810.

Originální jméno

Vaše teze naráží na zásadní problém. Němci by současné soupravy na Ex5 do Hamburku nepustili. A když už se kupují nové soupravy, tak ať se jich koupí rovnou větší série za co nejvýhodnější cenu. Krom toho, vozy uvolněně po interjetech už jsou jinde, viz R17.

Výkolejka

Jak to můžete tvrdit, copak těch němců se na to někdo ptal? A taky proč by se jich na to měl někdo ptát že?
No a snad to Interjety vytlačí z výkonů nějaké vozy, ty přejdou na jiné linky a tam zas vytlačí jiné vozy. No a to jsou ty vozy na rekonstrukci pane!

Tomariero

Samozřejmě že se na to Němců ptali, protože ty soupravy u nich zajišťují velké procento dopravy mezi Drážďany a Berlínem/Hamburkem, proto taky ta rychlost 230.

Výkolejka

A jaky je podle Vas problem upravit ty podvozky tak aby se dalo jezdit 230?
To je jen o razítku.

Jiří Kocurek

Jakože vezmeme Béčko, které vibruje už ve 130 km/h, a rozjedeme ho na 230 km/h v očekávání, že to bude fungovat? A když ne, vagon vyletí z kolejí, tak budem řvát na všecky okolo, jak němcí ublížují drááze?

Výkolejka

Vidím že jste skutečně odborník.
1) nevyřazují se jen B, třeba na ten frýdek nejezdí ani jedno B
2) Vibrace jsou způsobené vymláceným vedením dvojkolí
3) o stabilizátorech jste asi nikdy neslyšel že?

TORES

Na Frýdek pořád jezdí Bečka!

Gwann

a tlakotěsnost bude taky jistě levné a snadné zajistit….

nejsem příznivcem vyhazování a ničení věcí, o můžou ještě sloužit, ale reko B249 asi není zářná cesta do budoucna.

Výkolejka

Tlakotěsnost nemá s ráme, skříní a podvozky nic společného … to je jako byste napsal, že teď tam není wifi tak bude těžké/drahé tam wifi dát.

Gwann

ok, tak víte vše nejlépe.

tak nám tu hezky jak pro blbce popište, jak se z 50 let starého vozu B249 stane moderní vůz s Vmax 230 s tlakotěsnou skříní, dvěma vaku WC, klimatizací, moderním interiérem, wifi a zásuvkami.

vč. uvedení toho, co zůstane původní, kolik daná sranda bude stát a jakou výhodu to bude mít proti novostavbě.

když se člověk podívá na cenu akce honecker pro pardubický kraj, tak tato „reko“ by byla tak za 30-40 mio minimálně. a to se fakt vyplatí….

Zdrasa

Co jsem koukal, tak velké procento = každý druhý spoj Drážďany – Berlín, který je dokonce rychlejší jak ten druhý zajišťovaný čistě DB a má jídelní vůz = všeobecně komfortnější. Až mě to překvapilo, že to dlouhodobě nechávají zajišťovat nás.

všd

Já se jim nedivím. Drážďany-Berlín není kasovní trhák.

Zapa

Opravdu věříte tomu, že třeba to co by bylo na konci toho vašeho řetězu, namátkou vozy z R20, se dá donekonečna recyklovat? Já tedy ani náhodou.

Výkolejka

Víra je skutečně subjektivní záležitost. Já se na tyhle problémy dívat z technického hlediska a to je rozdíl!

Originální jméno

Proč by někdo modernizoval technicky i morálně zastaralé B, když se dají koupit nové soupravy? Nějak nechápu vaší logiku.

Výkolejka

Přece kvůli tomu, že rekonstrukce vycházejí levněji než novostavby! Ach jo …

Georg

jasny, to se vyplati. z becka vam zbyde akorat rezatej ram a zbytek bude ta „rekonstrukce“, jo?

Výkolejka

To samé je ta rekonstrukce 742 a jak tady diskutují tleskali ve stoje když o tom vyšla zpráva.
Vy jste prostě kam vítr tam plášť.

Gwann

whataboutismus

Zapa

Rekonstrukce 742? No jasně, ale pořád je to jen mašina na současné výkony. U těch vozů je potřeba hlavně zvýšit rychlost a tím i zajistit tlakostěnnost. To prostě z těch 40 a více let starých Béček neuděláte a když, tak za prachy, které vzhledem k životnosti takové rekonstrukce, jsou peníze vyhozené z okna.

Originální jméno

Achjo, tak znova. Jedna věc je, že by rekonstrukce béček byla nákladná. Počítejte se mnou. 1) výměna podvozků 2) úprava skříně (tlakotěsnost) 3) výměna oken za neotevíratelná 4) výměna dveří za ty na tlačítka 5) instalace informačního systému 6) vakuové WC 7) WiFi 8) topení 9) klimatizace 10) výměna sedaček Taky vám z toho vychází prakticky novostavba? Dejme tomu, že by opravdu taková přestavba byla o jednotky procent levnější než nákup nových souprav. Pak ale je tu další otázka. Vyplatí se modernizovat 40 let staré vozy, aby tu jezdili max 10 let? Není perspektivnější koupit nové vozy, které tu budou… Číst vice »

Jenda-71

ComfortJet mi nějak nejde z pusy, křiví se mi u toho česká (moravská) pusa 🙂 A co se týče ankety mezi zaměstnanci, na dotaz mi bylo sděleno, že ve stanici, která se na vozbě bude určitě podílet, žádná anketa na toto konkrétní téma neproběhla.

tarten

Mě se také nelíbí názvy, co o sobě především trapně chlubivě praví, jak jsou úžasňácké.
Jako vlak se mi to ale líbí.

Jan K.

Ten restaurační oddíl s 18ti místy mě přijde že je to dost malý. Měli by přidat ještě nějaký sedačky a udělat z toho klasický jídelní vůz a ne další bistro.

Milan

Na takové relace, kde ho chtějí nasadit tak by to chtělo klasiku, přesně tak.

Kuba M

Ono to totiž nemá být restaurační oddíl, ale bistro, po vzoru Railjetu. Na rozdíl od něj, zde bude o 4 místa víc. K porovnání např. ÖBB DaNi (Rj new Generation) jich bude mít ještě méně, to je daň za nízkopodlažnost.
Velké Restaurační vozy nikdo nechce kupovat, jsou drahé a sedačky v těchto oddílech se nepočítají do sedaček určených k prodeji, takže je to „jen“ komfort na víc za hodně peněz, který se nechce provozovatelům vynakládat. Bistro oddíly jsou kompromisem.

Savik

Absolutní peklo, ty názvy. Tenle galimatyáš se řešil už kdysi dávno, když přibyly v hojné míře EC/IC vlaky a ČD přišly se svým jediným nadproduktem SC. Ale ve srovnání s dneškem to byla vlastně úplná selanka! Jako by nestačilo, že tady jezdí nablble, pardon, demokraticky a tržně… tucet dopravců, pomalu každej má svoji kategorii vlaku, plechová huba než vyhlásí názvy dopravců, tak mi vychladne káva a ujedou tři vlaky. No nic. Myslím si, že u našeho náhradního dopravce by stálo za to osekat výrazně marketing (ale i u jiných). Tak například soupravy od Siemensu byly Railjet… no a vypadaj plusmínus… Číst vice »

Pavel Q

Railjet je značka, která patří OBB, ne? To že marketéři zavádějí různé názvy vidím jako prevenci, aby se neprosadily hanlivé názvy vytvořené zaměstnanci či cestujícími jako třeba bastard, šukafon, krysa…

Kuba

A vážně myslíte, že mezi zaměstnanci nebo šotoveřejností tomu někdo bude říkat ComfortJet?

tarten

Takovýhle pitomý název si naopak o přezdívku říká. Třeba Žížala, když to bude mít ne 7 ale 9 vagónů.

Radek

Vemte to takhle: stačilo zveřejnit pojmenování a hned je tu 150 komentářů – reklama zadarmo…

tarten

Vzhledem ke skladbě čtenářů ta „reklama“ už nic navíc nepřidává, víme o tom už roky.

Daniel Jablonecký

Motáte dohromady několik věcí. Není divu, že vám z toho vychází „absolutní peklo“.

zdenek

West bahn 15 kissu. 6 vozů. 200 kmh. 300M euro.

zdenek

Slovenský kiss 0,77 mil/sedačku 6 vozů. Kapacita 611. Tady 9 vozů? + loko.

zdenek

A problém není že by to bylo špatné. Ale že tady je liberalizace a hra na největší lowcost odrbání nákladů, i poplatků sždc, servisních nákladů atd. A případně nejvyšší možný výtěžek z jízdného.

tarten

Vážně si myslíte, že slovenský KISS je vhodný na 6hodinovou jízdu? Zapomeňte.

zdenek

Slovenský asi ne. Ale ten westbahn asi v pohodě. A mě jde o to, že za ty prachy mohli mít konkurence schopné vozy na rychlíky. Které v čr většinou do 3 hodin jsou.

Skořápka 0.6

Řídící vůz vypadá otřesně. Kabina z Vectrona se na něj vůbec nehodí.

Frantisek

Pokud bude Vectron i na opačné straně soupravy…

Adamgolias

Drobná poznámka , automatické dveře budou ovládané fotobuňkou…? Odborný článek na úrovni a je použít tento dětinský nepřesný výraz… Dveře se primárně aktivují senzorem jehož práci zajišťuje radar . Ty lepší a dražší ( a mimochodem již skoro 10 let je povinnost vybavit dveře v EU právě těmito lepšími senzory) , tak tedy ty lepší , kombinují v jedné ,,krabičce ,, aktivační radar a bezpečnostní infrapasivni čidlo , které ty , jež zevluji mezi otevřenými dveřmi nedovolí přivřít. Ve starých montážích jsou k vidění infrasenzory zvané optozavora , potřebující pro svou práci vysílač a přijímač , většinou umístěny ,,ve futrech,,… Číst vice »

Vojtech

Co má státní úředník dělat v pracovní době na soukromém webu? Není náhodou jeho práce zbytna, teď když se šetří každá koruna?

adamgolias

Já to říkám pořád , ale ještě mi na to nepřišli

M M

Přijde mi velice nešťastné pojmenování ČD vozidel xxxJet ve vztahu k dopravci RegioJet… no, škoda, že si Jančura nevymyslel lepší název společnosti.

Daniel Jablonecký

Nešťastné je zejména to, že o takové marketingově důležité věci rozhoduje anketa mezi zaměstnanci 🤦

Zapa

Já jí tedy ani nezaregistroval. Stejně je to pak na marketingovém oddělení co ve skutečnosti pustí.

Facepalm

No ono kdybyste někdy přišel do styku s marketingem Českých drah, tak byste viděl, že to hlasování zaměstnanců je ještě furt ta lepší varianta. 🙂 Já měl to štěstí pro ně dělat déle než dva roky a musím říci, že přesto, že jsem v tomto oboru zažil fakt mnohé, tak lobotomické paní a panáčky z ČD si budu pamatovat do smrti. Požadavky typu „vezměte fotku z fotobanky a v počítači ji otočte tak, aby ta paní byla vidět zezadu a ne zepředu“ patřily ještě mezi ty příčetnější. Každopádně ty názvy vlaků jsou fakt tragický. Od zcela nelogického použití jazyka podobného… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Naprostý souhlas.

Ondřej

Já si myslím, že je to možná i úmysl. čd chtějí, aby v tom měli cestující zmatek a stýskali si po starých dobrých časech , kdy jezdily jen ČD

BohousP

RegioJet nemá na žádný Jet patent ani licenci. Původně to pochází z leteckého průmyslu, více méně v českém významu tryskáč.

Facepalm

Jsem rád, že rod Zillergutů je tu stále s námi.

Jiří Kocurek

Firma RegioJet
Založení: 20. března 2009, Brno

Wiki: 13. 6. 2011 České dráhy veřejně oznámily, že mají zájem o nákup a převzetí 16 souprav Viaggio Comfort (Railjet)

Určitě je to imperialistický komplot ÖBB, Siemens a Jančury!

Tenk

A nejmenoval se Regiojet původně Student agency a neměl vlaky v jízdním řádu jako IC?

qwertz

Kdysi se uvádělo, že soupravy push-pull jsou náchylné na vykolejení a proto se v sítích ČSD vůbec nepoužívaly. Evidentně to byla blbost, protože i u nás se začaly vyrábět pushh-pull sestavy s motorovým vozem 842/843. a Dnes ČD kupují soupravy na 230km/h.

Nevíte někdo, odkud tento názor přišel?

Kubrt

To byla taková preventivní obava, že těžká lokomotiva vytlačí v oblouku „lehkou“ soupravu. V Německu, Itálii, Maďarsku zjevně platily jiné fyzikální zákony, než na síti ČSD. Roli určitě sehrál i tehdejší stav tratí.

Facepalm

Tak o specifičnosti české kotliny a o tom, proč u nás rozhodně nemůže fungovat to, co bez problémů funguje dlouhá léta i v blízkém zahraničí, by se daly psát romány.

Facepalm

§1, nic víc bych v tom nehledal.

Jiří Kocurek

Osobní boj nějakého staromilce, který sice prdlajs věděl, ale o to pevněji prosaszoval své osobní dojmy, které všichny okolo nutil považovat za fakta, jinak vyhazov. A na tom si založil kariéru.
Podobnost s konceptem nefuk až zarážející (aerodynamika na dráze neplatí, dráha není letectví).

Petr Dobrovolný

Za mě by bylo lepší spíš EuroJet, SuperJet…Teď je otázka, zda to bude i nová kategorie vlaků, nebo jenom název vlaku.

Kubrt

Superjet je už obsazený Suchojem 🙂

Jiří Kocurek

To by nemuselo vadit. Viz škoda Škoda (ZVIL) vs Škoda (AZNP).

Zapa

InterJet také není kategorie vlaku, tak snad u toho zůstanou i tady. Nehledě na to, že už vidím Rakušáky, jak si nechají mezi své RailJety cpát CJ.

Frantisek

Nedává ani smysl, aby každý vlak měl svou „katergorii“. pro všechny tyto „nadvlaky“ podle mě bohatě stačí Ex.

Karl vB.

Donedávna tady tady exceloval jeden specialista (údajně z Koryčan), který měl sklony k užívání vlastního, velmi specifického železničního názvosloví, protože se v tom všeobecně užívaném, údajně neorientoval. V mnohém jsem s ním nesouhlasil, ale pokud ČD zavádějí „prales“ obchodního označení vlaků, může se v tom náhodný cestující doopravdy začít ztrácet. Doposud publikované obchodní názvy vlaků: – ComfortJet – SC Pendolino – Railjet – InterJet – InterCity – EuroCity Pendolino pozná na první pohled každý, Railjet podle čumáku asi také, ale je schopen někdo „spatra“ vyjmenovat všechny odlišnosti jednotlivých, výše uvedených kategorií? Pak tady máme ještě regionální kategorii „ČD – ZOO“… Číst vice »

mlokXCM

Já se v tom teda také nijak zvlášť nevyznám, ale není třeba SC, IC, EC kategorie vlaku, zatímco třeba interjet, Pendolino, comfortjet pojmenování určitého typu?

Dominik

SC je jen obchodní označení IC, a i IC a EC jsou jen označení pro cestující, služebně se končí u Ex.

Karl vB.

Máte naprostou pravdu, přemýšlíte logicky a systematicky, – na rozdíl od ČD, které se v tom už samy utápějí a na svých stránkách míchají kategorie vlaků a obchodní označení vlaků dohromady. 🙂
https://www.cd.cz/nase-vlaky/default.htm

Daniel Jablonecký

Souhlasím s vámi jen s drobnou poznámkou, že čumák railjetu normální cestující vůbec neřeší a všímá si jenom toho, co mu zastavilo u nosu a do čeho bezprostředně nastupuje. To ostatní je pro šotouše a ti se (doufám) v té změti marketingových názvů vyznají.

Martin

No a ten nazev, s tim si vzdy tak akorat nabehnou na srovnavani a negatvni poznamky, kdyz se nekomu neco nebude libit.

Martin

Nejak jsem netusil, ze jidelni vozy jsou delene na 1 a 2 tridu? Resp., ze jidelni vuz je 2 tridy.

Martin 2

Mně je úplně jedno jak se to bude jmenovat, hlavně ať to funguje. Mám jenom trochu obavu s tou českou účastí.

Tomáš

Vlaky na 230 km/h. Výborně …A co takovou rychlost realizovat na tratích v ČR. ? Kolem 200 km/h jsem jel naposledy v Německu v úseku Berlín -Hamburg..

Daniel Jablonecký

Vy nesledujete tenhle web? Na téma vyšších rychlostí je tady skoro každý týden něco.

vagonář

No právě, tady jo a všude jinde taky, ale reálně nikde.

johnny cash

No a ještě mě napadá jedna věc: Co kdyby se konsorcium Siemens-Škoda podělilo o výrobu vítězných lokomotiv Vectron?

Petr

To jako myslite pro velky uspech poslednich lokomotiv Skoda?

Kuba M

Proč by to Siemens dělal?

Vesničan

Já si dodneška mezvykl na ty barvy. Působí to podle mně strašně lacině. Vím že ČD si vybraly modrou protože červenou mají všichni, jen že to je tím že ta červená a černá vypadá prostě nejlépe. Jestliže tohle má být „prémiový“ produkt tak by to možná chtělo něco víc. A třeba by se mi navíc líbilo kdyby každá jednotka dostala jméno podle jedné z českých památek UNESCO včetně nějakého decentního vyobrazení (něco jako měly dřív některé lůžkáče), aby tímhle způsobem mohla propagovat Česko v zahraničí.

Jiří Kohout

Modrá je především dlouhodobě barva železnice na našem území. Volba modré barvy je tak u národního dopravce logická. 🙂

Tomāš

dlouhodobě? nebyly ještě donedávna vozy ČD zelené?

Kernteriér

Vagóny možná, ale modrá armáda byli ajznbóni vždycky.

Jiří Voseček

Byly, respektive byl to místy mišmaš. Ale korporátní identita byla vždy modrá. A pak, tuším že tak nějak s nástupem Žaludy došlo k rozhodnutí vše rebrandovat na modro. Což bylo rozumné a správné rozhodnutí. A být tehdy zdopravy.cz, tak se to tu kritizuje v odborné diskuzi, že je to vyhazování peněz. Tehdy se to kritizovalo jen na zelpage.cz.

A snadno jsem to našel: https://www.zelpage.cz/zpravy/6924?lang=cs

Kubrt

Siluety českých pamětihodností už ne. Valnou většinu, snad kromě Pražského hradu, cizinec neidentifikuje a bude to vyvolávat jen WTF, nikoliv propagaci.

Facepalm

Navíc teda, to cpaní národní hrdosti na vlaky jasně identifikuje zaostalý Východ…

Karl vB.
Kubrt

Jojo, tohle předsmrtné EKG měl na mysli. Nebo jsem snad jediný, koho tento počin nenalákal k návštěvě světoznámé ostravské radnice?

Pavel Q

Mě tohle přišlo jako jeden z nejlepších designů na vagonech.

Karl vB.

Po ránu dobrý…. 🙂 🙂 🙂

Řízek

Červená nemusí vypadat hned nejlépe, ty slovenský vozy vypadají otřesně, modrou nemá jen tak někdo v okolí, takže je jednoduše rozeznatelný

johnny cash

Co je na tom komfortního, když v soupravě nebude nízkopodlažní vůz, který v obdobné soupravě ÖBB použijí a již testují? Zase jsou ČD o krok pozadu?

Výkolejka

Nízkopodlažnost=komfort? : – D

Ten_z_Biliny

Pro staré lidi, lidi na vozíku nebo pro maminky s kočárky obrovský komfort nemusel šplhat do strmých schodů.

Výkolejka

To je u mezinarodniho vlaku skutečně zásadní! A pak celou sobu budou ti lide v tomto nizkopodlaznim oddile ze? A naopak vsichni co pujdou pres soupravu budou muset chodit dolu a nahoru pres tento oddíl …

Kernteriér

Stačí jej mít na konci, ne?

zdenek

Jenže se může ukázat nějaký jiný magor politik, který po 10 letech to začne vyžadovat u soutěží. Jako s 843.

Ten_z_Biliny

Až budete starší nebo třeba nemohoucí, tak na to třeba změníte názor. I tito lidé se chtějí dostat do vlaku, aniž by se museli doprošovat někoho, kdo jim připraví plošinu…

Daniel Jablonecký

Tenhle vlak nebude zastavovat na žadném nádraží, kde se musí do vlaku „šplhat“. Ok, 1 nebo 2 schody vystoupat ano, ale to není žádná tragédie a pro ty opravdu nemohoucí je tam zvedací plošina. Jinak předpokládám, že vy, stejně jako já, v případě potřeby automaticky nabídnete pomoc.

Ondřej

Povídejte to lidem ve Starém městě u UH, tam sice perón je, ale EC od Břeclavi u něj nestaví. Děs běs.

Daniel Jablonecký

Kde se v článku píše, že to má jezdit po trati 330?

Ondřej

Traťe uvedené nejsou, ale je tam uveden jako cíl např. Budapešť nebo Graz a EC přes Staré město tam jezdí a vzhledem k tomu, že Svinov Přerov bude možná jeden z prvních úseků, kde se bude dát jezdit 230, tak mi to nepřijde jako úplně nereálná možnost (ale ok, taky bych je čekal spíš jinde.)

Daniel Jablonecký

Budapešť ano, ale ne z Ostravy proboha! 🤦

Ondřej

Sice to lze předpokládat, ale z článku to nijak nevyplývá.

Petr

Jednou jsem cestoval Railjetem s krosnou a kolem a při nastupování v Břeclavi jsem se krosnou šprajcl o rám dveří, hodil jsem rypák do kolejiště a kolo na mě. Modřiny jak blázen a byl jsem rád, že jsem si nerozbil hlavu o peron. Oproti tomu zlatý Panter.

Výkolejka

Takže kvůli tomu že jste nemehlo, které navíc jezdí na kole s krosnou (proč nemáte brašny jako normální člověk?) se má dělat speciální vůz? To by asi stačil jeden a ten by se vždy připojil na spoj kterým pojedete ne?

Petr

Protože jsem stěhoval věci z jednoho města do druhého. Nejel jsem na něm. Jízdní kolo a krosna byly dvěma zavazadly. A i bez té krosny se kolo do Railjetu nakládá velice nepříjemně. To samé kočárky, nastupování starších lidí…opravdu si myslím, že by v jednotce měl být zastoupen jeden alespoň částečně nízkopodlažní vůz.

Daniel Jablonecký

Ano, z uvedených důvodů taky radši jezdím do Hamburku zlatým Panterem.

Výkolejka

A heleme se, takže to vyberko na masiny neni „ticho po pěšině“ jak tady někteří posmevacci opakovane psali … : – D

Kubrt

Mezi „nebudeme komentovat“ a „tichem po pěšině“ je opravdu velký rozdíl.

Výkolejka

To sice je ale o tom vubec neni řec.

anonym

„Odráží skutečnost, že se jedná o vyšší úroveň, než jsou soupravy InterJet“

Předpokládám, že InterJet vzniklo od slova InterCity, což jsou vlaky velmi vysoké kvality. ComfortJet je nicneříkající a zní mi to strašně levně, autobusově nebo letecky … nějak nevím. Navíc se mi nelíbí ta vizualizace a za to může hlavně to překroucení bílé čáry na rozhraní řídícího vozu.

Proč nenechali hlasovat veřejnost jako minule? Myslím, že by se vymyslela něco lepšího, InterLachtan?

Jan Kavan

Comfort znamená utěšovat

tarten

To ano, ale také útěcha. Comfortable znamená útěšný a uspokojující, tedy (hlavně v případě nábytku) přeneseně i pohodlný. Proto comfort je i pohodlí.

Ovšem pravda, ÚtěšnýTrysk zní i tak, jako by tam nespokojencům extrémně rychle rozdávali dudlíky.

Facepalm

Nikoli. V logice myslitelů z Nábřeží inter = rychlík, regio = courák po řitích, city = courák pro příměsto. Voni jak v tomhle spolku standardně žijou tak o 20 – 30 let zpět, tak tam holt furt frčí jednoduchá angličtina, to přece bylo v devadesátejch letech cool. 🙂

zdenek

Za to mohlo být poměrně dost KISSŮ. Na 200. Nevím, proč tam musí být škoda u toho opět. Co z toho ČD má. A restaurační vůz si taky nejsem tak jistý.

Paolo

Co z toho má Hmm například žádná multitupologie vozového parku..tým nižší náklady na údržbu a v neposlední řadě spotřebitelský návyk na jistý standart,který není nejednotný..

zdenek

Tak náklady na údržbu pravděpodobně určuje dodavatel.

Ten_z_Biliny

Taky mohly být dvoupodlažní push pully Škoda, když by se jim pomohlo, aby to jelo 230…

Gwann

jen je tu drobná chyba, že Helmuti chtějí vlak na 230.

micky

Pokud chtějí kupovat lokomotivy na 230 km/h a použít je k těmto soupravám. Tak mi z toho vychází, že čekají na schválení Vectronu na rychlost 230 km/h.

Jiný výrobce nemá šanci, protože Siemens si drží svoje know-how. Tedy jiné lokomotivy nebudou umět komunikovat s jednotkou. Viz. stejný problém jako u Railjetu.
Škoda 380 to umí táhnout ale ne tlačit (neumí plně komunikovat s řídícím vozem).

Geralt

Táhnout to můžete čímkoli, i bobinou nebo zamračenou. Stačí červená hadice, žlutá hadice a topná spojka.

tarten

No když vám stačí to táhnout bez lidí…

Gargy

Kdyby se upravil software..umí s tím jezdit téměř cokoliv i 380ka.

Ten_z_Biliny

380 by to umělá i tlačit. Ale nechce to Railjet, protože byl kupovanej tak, jak byl a nešlo změnit komunikační rozhraní, aby to mohla tlačit jiná mašina než Taurus

H1PAVCA

Víte jak by ta souprava vypadala kdyby to táhlo něco jiného než Vectron?
To by byl pěkný kočkopes.

Zapa

Jako každý jiný vlak? Běžte se podívat jak vypadá IJ, tak asi takhle by vypadala.

Jiří Kocurek
tarten

Pravý cirkus pana Kočky.

flétnista

to je výborný

jan

Bohužel to nemá na rozdíl od Raljetu 2, co si objednaly ÖBB, nízkopodlažní část.

VojtaDrevik

Otázka je jestli to je opravdu potřeba když u dveří které vedou k invalidnim místům jsou rovnou plošiny a navíc dnes ty schody už tak hrozné nejsou oproti třeba hydrám bez nástupiště přičemž tyto soupravy budou zastavovat snad JEN u nástupišť

jan

1) Plošiny jsou naprd. Trvá to věčně a je k tomu potřeba personál. Ještě jsem nezažil zastavení vlaku s použitím plošiny, kdy nevzniklo minimálně 5min zpoždění.
2) Nejde jen o vozíčkáře! Kočárky, stáří lidé, cyklisti, ti všichni nízkopodlažních vůz ocení a nemusí pak zdržovat odjezd kvůli složitému nakládání.

Petr

Před několika lety jsem v Břeclavi při nastupování do Railjetu s kolem a krosnou hodil rypák do kolejiště. Cestování s kolem nebo více kufry je v Railjetu opravdu nanic.

Martin

To me take napadlo, ale v okolnich zemich jsou stejne nastupiste jinak vysoka…

Arnošt

Dočkáme se i BéčkoJetu a ŠukoJetu, vyskytujících se na mnoha tratích v nemalém počtu?
(Ještěže už aspoň název RegioJet je obsazený a marketingoví kouzelníci na ČD musí okopírovat něco jiného.)

Slepičák8

Béčko marketingový název nemá, ale 810 ano. Říkají jim RegioMouse. 🙂

D.S.

Když jste nakousl to kopírování, tak Railjet existoval dříve, než Regiojet.😉

Facepalm

RailJet je komerční jméno soupravy Siemens Viaggio Comfort pro OBB a porpvý se skutečně objevil někdy v roce 2008, leč v Rakousku. Jančura „vykop“ značku RegioJet v Roce 2010, a to v Čechách. A Český dráhy si svoje Siemens Viaggio Comfort pojmenovaly jako RailJet až v roce 2014.

Takže bych to s tím kopírováním neviděl až tak jednoznačně jako vy…

Jiří Kocurek

Bylo to dřív než v roce 2010

RegioJet a.s. – obchodní rejstřík, aktuální výpis
Datum vzniku a zápisu: 20. březen 2009

https://rejstrik-firem.kurzy.cz/28333187/regiojet-as/

tarten

Takhle bych to úplně neviděl. Ta linka na Vídeň není věc ČD, je to společný kšeft ČD a ÖBB. Je tedy logické, že pro ty spoje používají ÖBB pojmenování „railjet“ a dovolily to i ČD, včetně tvaru loga.

Arnošt

No a Jumbo Jet (Boeing 747) existoval ještě dříve, než všichni ostatní.
Jé, a teď jsem vymyslel název pro eventuální velkokapacitní (dvoupatrové) jednotky v dálkové dopravě a ČD už mě budou jen kopírovat 🙂

tarten

To je ovšem slavný praotec 😀

Původní Pražák

Při vší úctě, takto to dopadne, když chce být malý český človíček za světáka.

medvěd

A zbyde něco na tuzemsko ?

Aleš

Ne, bohužel to bude zastavovat jen na hranicích a Česko to projede bez zastavení.

Kernteriér

Ale jen z vnější strany.

Geralt

Trochu mimo téma ale je možné tyhle Rail/Inter/ComfortJety doplnit o další vozy? Samozřejmě ne někde v provozu ale v dílnách přes víkend. Pokud ano tak by mi přišlo logické že k výběrku by ČD chtěly i opci například na další až tři vložené vozy ke každé soupravě.

Kuba

Doplnit? Spíš ubrat. Devět vozů je na drtivé většině spojů zbytečně moc.

Daniel Jablonecký

Dneska možná jo, ale je potřeba myslet do budoucna.

Vladki

Tak si zkuste jizdu v neděli odpoledne/večer z blavy do Brna.

Kuba

Rozumíte slovu většina?

tarten

Pročpak Rakušáci připojují k railjetům dvojici Bmz? Nene, drtivá většina to rozhodně není ani dnes, natož až to zas zrychlí na české i rakouské straně.

Kuba

Za koncový Bdmpz lze připojit jakýkoliv jiný vůz s UIC přechodem, jak jako Interjet má tento vůz na konci soupravy klasické (tlakotěsné) UIC dveře. Ale už tak budou jednotky 9-ti vozové, tak je otázka, jak velký by mělo navýšení kapacity smysl na úkor jízdní rychlostí a rozdílné kvality. Plus problémy s informačním systémem…

Geralt

Já myslel spíš RailJety nebo InterJety. Prostě když se zjistí že těch 5/7 vozů trvale nestačí, tak že se dokoupí další jeden nebo dva vložené a do soupravy se přidají (napevno a natrvalo).

Vladki

U interjetu s připojováním posilovych vagónů počítají

Daniel Jablonecký

Pak ovšem odpadne možnost jet s tím 230.

Avlaky

Jedině že by koupili kuše vagóny od Siemensu, které se taky vyrábí

Daniel Jablonecký

Pro nárazové využití podle potřeby? Trochu drahá sranda.

král j

Bylo by dobré, aby ČD u Škody Plzeň zadaly i vývoj vhodných lokomotiv.

Facepalm

Tak jasně, proč si kupovat něco, co je ověřené a v provozu, když si mohu nechat vyvinout něco, co bude stát 3x tolik, žejo. Navíc po bezvadné zkušenosti s posledním pokusem koupit lokoomotivy z Plzně.

Jiří Kocurek

Jenže ČD jaksi nejsou řediteli ČS průmyslu už 20 let, aby nádražák nastoupil do firmy se zadáním, tohle mi vyrobte!

Karl vB.

Pane Králi, opakovaný vtip přestává být vtipem.

Možná by nebylo od věci, pokud byste si na internetu sám vyhledal nějaké výživné čtení o posledním pokusu té vaší „Škody Plzeň“ o novou lokomotivu.

Hodně štěstí

Hlavně, aby to mohlo hned jet. 😁 To je to hlavní!

VojtaDrevik

HnedJet? To je dobrý 😂

Marek Janík

To je apríl že jo….
další v pořadí bude LuxusJet?

jfp

VlakemJet

Marek Janík

Canon InkJet

Jiří 3

Za chvílu budou podobné vtipy, jak na modely škoda s q

Armando Andreoli

anebo Bubble Jet 😉

Aleš

Bude OKJet.

flétnista

to by chtělo kooperaci s ČSA

Kernteriér

Hlavně ať z toho není NedoJet.

Facepalm

a poté GalaJet…

Krejžak

Těch názvů je už moc.
Jsem sice fanda železnice, ale už i mě se ty názvy pletou – zvláště u vlaků, které pro mě vypadají stejně typu RailJet – InterJet, InterPanter – RegioPanter.

Věřím, že mi tady zanícený železničář vysvětlí, že se jedná o něco úplně jiného, ale pro mě – normálního cestujícího – jsou to „totožné“ soupravy.

Navíc jsem si nějak nevšiml, že tyto názvy ČD nějak marketingově podporovaly. Jedinou skutečnou podporu dle mě mělo označení „Pendolíno“. Od té doby vždy něco pojmenují a konec.

Slepičák8

Tak ono to tak je. Těch typů už je hodně a je složité je marketingově odlišit. Slouží to spíše pro zjednodušení komunikace a jasnou vizualizaci (třeba přes Google) co tam jede. Marketingově přes název to úplně netlačí.

Alespoň se zatím docela drží nastavené logiky

City… = Příměstské
Regio… = Regionální
Inter… = Vnitrostátní

…jet = netrakční jednotky pro dálkovou dopravu (převzato z railjetu při nutnosti kooperace s ÖBB)

Jan Pytela

Öbb nemá problém používat název Cityjet pro Desiro i Talent, ať už jede na REX nebo S-Bahn.

M@trixX

A ex-wiesle. Ale odkedy tym oznacuju vsetko mozne, ta znacka za moc nestoji. Tvari sa to ako to iste, ale kazdykrat su vnutri ine sedacky, informacny system, nie vsade su elektricke zasuvky, citacie svetla a podobne.

Kuba

Interjet není netrakční.
Jinak všeho s mírou, „Regio Happy Cow“ už se asi nedočkáme, ale „Regio Coffin“ bychom se ještě dožít mohli.
Viz https://www.zelpage.cz/zpravy/8802?id=8802&size=20&lang=de

Kuba M

Interjet nemá vlastní trakci. Je to pětivozová netrakční jednotka, podobně jako Railjet a stejně jako budou tyto jednotky.

Karl vB.

jo a ještě:
Exter…= Mezistátní 🙂

Jan

Je vubec nekde v CR nejaka moznost, ze by se ty stroje projely tou svoji 230? Vim, ze momentalne ne. Ale kde a kdy by se to mohlo stat nejdriv realitou?

Tom

Na budoucích VRT, o kterých se teď pořád mluví.

noerf

Tuto rychlost využijí v Něměcku, v ČR mimo pár úseků (napřáklad Soběslav – Doubí, Sudoměřice – Votice) bude maximální rychlost 160 km/hod. A i v těchto úsecích pro klasické soupravy bude rychlost nižší než 200 km/hod.

Milos

Predpokladam, ze v Cerhenicich, a jestli ne 230, 200km/h urcite.

Mohli by v Cerhenicich poradat zajitkovy jizdy pro sotouse rychlosti 199km/h +.

qwertz

Cerhenice? 🙂

Daniel Jablonecký

Nejdřív asi mezi stanicemi Nehvizdy a Poříčany.

Ondřej

Já bych si vsadil spíš na svinov-přerov, ale proč ne 🙂

Kamui

Prosím, prosím, ať s tímhle ČD vyhrají výběrko na R9.

noerf

Tyto vagony budou jezdit do Berlína (Hamburku), Vídně, Budapešti. Kam pošlou sedmivozové jednotky railjet je otázka, protože na většinu ostatních linek stačí pět vagonů.

D.S.

Třeba na Vídeň a dále budou jezdit společně s Railjety (nebudou k nám zajíždět rakouské a dojde tím ke sjednocení služeb). Myslím, že 20 souprav by všechny uvedené linky stejně ani kompletně nepokrylo, navíc se po dokončení Semmering Base Tunnel a Koralmbahn předpokládá protažení do Villachu a byly náznaky, že možná i dále (Lublaň a Benátky).

Karl vB.

Naivně se domnívám, že u mezistátních spojů platí pravidlo reciprocity, tedy že nebude jedna železniční správa bude pouze vydělávat a ta druhá pouze platit.
Buď budou soupravy smíšené, nebo se budou po určité době železniční správy – provozovatelé souprav, pravidelně měnit. Pokud se mýlím, tak mě prosím, (někdo kompetentní) opravte.

D.S.

Je to o vzájemné dohodě. Na Berlín už dlouhou dobu také jezdí prakticky jen soupravy ČD a přitom je většina trasy v Německu.
U Rakouska se nabízí, aby OeBB poskytly soupravy přes Č. Budějovice nebo Vídeň – Ostrava – Polsko.

Daniel Jablonecký

Zrovna polských nebo maďarských souprav v poměru k ČD soupravám na příslušných linkách u nás moc nevidím. A ani soupravy DB k nám od Drážďan moc nezajíždějí (tedy vůbec). Zřejmě to už dneska neplatí.

Martin

Jsou dvě možnosti, jak to srovnat:
1) platba
2)vyrovnávka kev – ta ovšem nemusí být jen dvoustranná. Dřív to bylo tak, že MAV odvozily nějaké EC Pha-Budapest (tj vyrovnávat měly jak ČD, tak ZSSK), ZSSK ovšem neměly jak jim to vrátit, tak to dělaly přes ČD. Výsledek byl takový, že ČD EC souprava dělala během pobytu v Maďarsku i vnitroobrat Bupadest-Miskolc-Budapest, a ZSSK to pak vracely ČD i za MAV a to vedením většiny vlaků v relaci ČR-Slovensko.

Tomariero

Pokud to pokryje komplet Berlín, Vídeň (Graz, později Lublaň/Klagenfurt) i Budapešť, tak bych si tipnul že původní sedmička půjde na ex1.

D.S.

Na R9 a podobné linky ČD nedávno zahájily tržní konzultace na trakční jednotky pro rychlost 200km/h v různých modifikacích.

tarten

Na inter regio rychlík je zbytečně drahý. Také nesplňuje podmínky – např. právě ty nízkopodlažní dveře.
Prostě celkově nevhodný.

Jiří 3

Podobné konsorcium si dovedu představit i u výroby HV na rychlost 230 km/h

Potulný Wechtr

Já ne. 🙂
Siemens připravuje Vectrona na 230 sám.