Co se do podcastu nevešlo. Skončí pendolino ve šrotu a odpadnou zbytečné přesuny mezi depy?
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
České dráhy chystají sjednocení kategorií vlaků a služeb.
České dráhy chystají sjednocení kategorií vlaků a služeb.
Pan generální Bednárik z tý otázky na propad tržeb po zrušení prodeje výpravčíma elegantně vybruslil. Prodej zrušila Dobrá správa ( k velký radosti výpravčích) po zavedení Babišovejch slev v r. 2018 protože pak byla menší provize. Kolik to je asi fakt neví, protože není s čím porovnávat Rok 2019 nejde porovnávat s rokem 2020, to už byla korona a celý jaro se jízdeny nekontrolovaly a průvodčí nic neprodávali.
A že nezaznamenal zvýšení počtu cestujících bez jízdeny? Jak asi? Než průvodčí odbaví deset lidí POPkou, tak mu jich dalších dvacet pojede zadarmo.protože se k nim ve špičce ani nedostane.
Koupit italské odstavené pendolina? To zní suprově.
Výborný nápad. A Bzmoty z Maďarska.
„Co ale nechápu, že na své otázky nedostávají odpovědi ve firmě a musejí se ptát přes média.“
Jo, tak tady je asi obsaženo všechno o ČD a vysvětluje se tím velmi mnoho. Inu bude mít pan ředitel rozhodně na čem dělat.
nevíte někdo co se plánuje ohledně r17 směr Rakousko? přesněji o čem se uvažuje? děkuji
k nákupu na internetu, vždy záleží člověk od člověka nehledě na věk, ani u mladých bych se nedivil, kdyby s nákupem byl problém, často je pro ně internet synonymem pro Messenger (nebo podobný komunikátor).
každopádně chytrotelefonistům se často stává, že jsou bez šťávy, ne všude je mobilní net (i když se to strašně zlepšilo), takže vždy musí existovat bezinternetová možnost nákupu
Kristepane to je logika. Ne všude je pokladna, tudíž je potřeba Vás vodit za ručičku?
Byla slíbená odpověď i na náhradu za 810, zde ji nikde nevidím
To jsou odpovědi jak od Babiše. “Nevim”, “neznam”, “nemáte pravdu, “plánujem to”…
Ale snaha se musí ocenit!
Takto blekotal Drahoš.
Jak Bednárik, tak Drahoš jsou inteligenčně v tebou neuchopitelné výši, tak je přirozené, že to vnímáš jako blekot, Blekoto.
Umět říct, že něco nevím je mnohem lepší, než když má někdo ve všem hned jasno, i když o tom často ví houby.
„Koupě přes internet nebo mobil ještě dlouho nebude, zejména mezi střední a starší generací tak rozšířená, jak si kdysi kdosi myslel“
Tak nevím, jestli ve svých 48 letech patřím mezi střední generaci, ale už cca 10 let jsem si jízdenku jinak než přes internet nekoupil…
Taky kupuju na mobilu nebo na pocitaci, ale zase vim, ze nejsem sam, kdo vlakem jezdi 😉
Záleží na konkrétních lidech. Znám ve svém okolí lidi středního věku, co nakupují běžně přes internet a znám i takové co mají mobil jen na volání a přes internet si nic nekoupí.
Asi záleží kdo má kolem sebe jakou skupinu lidí.
Jako náš kostelník.
Ten když něco chce na internetu (i jízdní řád jinam než do Prahy), tak mu to hledám já…
Až teprve teď mu obec (on je zároveň obecním de facto otrokem) pořídila dotykový telefon. A ten s ním bude hned spokojenější, když vymyslíme, jak mu tam přenést 1000 kontaktů…
Dneska je móda používat slovo otroctví tak, kde vůbec nepatří. Otroctví tady bylo naposled v 50. létech v uranových dolech s nápisem „Arbeit macht Frei“ přeloženým do češtiny.
Jaký problém máte s přenosem 1000 kontaktů?
Stačila by „maličká“ sleva a propagace ve stylu „je to levnější“ a myslím, že by se najednou našlo hodně nových internetových zákazníků :-). Zatím jsem zaznamenal pouze reklamu typu „místenka zdarma + možnost rychlého vrácení“ – což je v pořádku, ale pro mladší lidi. Konzervativní lidé středního a staršího věku více slyší na „slevu“. Osobně znám několik osob, které pro slevu v řádech halířů na ODISCE , udělají takřka cokoli (vč. čekání na spoj, kde to platí i +70 minut).
Tohle bych radši moc nenavrhoval, ČD by se nejspíš snažilo „slevu“ vytvořit tak, že pro online platby zůstane cena stejná a pro ostatní zdraží…
No a?
Profesor Zelí: „Nechci slevu zadarmo.“
Máte to štěstí, že nejezdíte ve Zlínském kraji vlaky ČD kategorie Os a Sp. Dříve jsem jízdenky kupoval běžně přes internet, ale od té doby, co Zlínský kraj rozdrbal železniční dopravu v kraji, nelze koupit tyto jízdenky jinak než na papíře u pokladny. Aspoň si člověk připomene starší časy….
No jo, Čuníkovo.
On se už vážně nedá koupit lístek ze Vsetína do Hranic přes internet? ČD to stoply?
Ze Vsetína do Hranic lze koupit i přes internet, protože Hranice jsou už v Olomouckém kraji. Ale např. ze Vsetína do ValMezu ne.
Naprosto souhlasím.
Já jsem si jízdenku přes internet ještě nikdy nekupoval ve 20 letech. Jenom párkrát místenku.
Na internetu si hledám jenom spojení, ale jízdenku vždycky z pokladny…osvědčilo se mi to…
Já mám 66 a ani nevím, kde pokladna na nádraží je. Minimálně 15 jsem tam nebyl… A to nám už stárnou generace, které se s internetem seznamovaly na ZŠ. Tu už jsou ve středním věku.
Oni tady někteří zjevně internet nepoužívají z demonstrativních důvodů.
Hm dobré, ale filtrované otázky a odpovědi o lejnu.Štíplístek si stěžuje na na 5 krát spaní na většinou penzionu z 19 ti denního turnusu?Přitom nic neřídí a max vydá blbě jízdenku ,ředitel chce hlavně jezdit konkurenci na Jadran a jednání na vlaky do Polska k Baltu mu budou trvat 2 roky ,místo aby se jako národní dopravce snažil o udržení výkonů tady.
Mě na spaní vadily asi jen dvě věci.
1) kvalita nocležen
2) špatně udělané turnusy, kdy zaměstnanec s nástupním místem A spal v bodě B, a zaměstnanec s nástupním místem v bodě B, spal v bodě A. Tím vznikly dvě úplně zbytečné spaní.
No tak se oba zaměstnanci můžou prohodit v místě C na půl cesty mezi A a B, ale buď tam bude ostrý přestup a při zpoždění jednoho vlaku se zbytečně zpozdí i ten druhý, anebo bude každý z nich v C neproduktivně čekat hodinu či dvě na další opačný vlak…
Od toho tu je systémový specialista, který řekne že vlakvedouci nebo strojvedoucí tomu nerozumí a že to jinak udělat nejde. A proč má vlastně někdo problém se spaním, spaní doma je stejný jako na nocležně.
Pokud spíte na noclezne stejně dobře jako doma tak jste šťastný člověk
nemůžete to přepisovat všechno ? nemám čas poslouchat podcasty, ne vše mě zajímá, čtením projdu jen to, co mě zajímá.
Tak to máte asi smůlu.
Ano, mělo by to být pravidlem slušné žurnalistiky. Pod podcastem přepis.
Ale je to spousta práce navíc, přepis je taky nutné autorizovat.
Automatický přepis textu není možné použít?
Korekce udělat musíte a autorizaci taky.
Odbočím od tématu, a předem nevím zda se to někde psalo, ale neplánujete přesunout později podcasty na Spotify? Myslím si, že by to řadu potěšilo. 🙂
Na Spotify je.
Smazáno: Urážky a vulgarismy tady nechceme.
Smazáno: Urážky a vulgarismy tady nechceme.
Nic proti němu nemáte, ale uděláte mu ze jména vulgarismus. Tak asi proti němu máte docela dost hodně, když si ten vulgarismus nedokážete odpustit.
Sousedovic Toníček
Nemá žádný koníček
Ruce jdou mu dozadu
On je zkrátka pozadu.
(Ivan Mládek)
No co. Když je někdo Kotek, tak mu taky říkám Ko-kotek 🙂
To je v pořádku, z toho vyrosteš jako skoro všichni. Hlavně jestli máš na zítřek úkoly.
Fakt jo. A řekneš to samé tomu člověku co tu nedávno nezíval pana Kotta jako ko-kotta?
Toníčku, „brzy, jazyk, nazývati, Ruzyně“ – vyjmenovaní slova po Z. Vzpomínáš si, nebo jste to v ČJ zatím ještě nebrali?
pravda.
Udělat ze jméba vulgarismus, není, podle českejch soudů, nic špatnýho, Viz spor Reflex vs. Okamura. Exemplis discimus
V Rakousku používá RegioJet zkratku RGJ, nebylo by špatné ji používat i v Česku. Docela to působí zmateně, když je rj a RJ.
Je správné, že se používá zkratka RJ, jedná se totiž o oficiální zkratku, kterou má přidělenu Evropskou železniční agenturou.
Obchodní značka provozovatele a registrační zkratka vozidel jsou dvě naprosto odlišné věci.
Protože v Rakousku byl až jako druhý, u nás první, takže jinou zkratku si měli zvolit ČD, třeba RLJ.
Nesmysl. ČD provozovali vlaky pod „rj“ dříve.
To se dá snadno dohledat…
Regiojet máznačku RJ na lokomotivách a vagonech od roku 2011, cž je důvod proč může v ČR a SK užívat zkratku RJ, byť měl kategorii vlaků IC.
Kdyby mohl, tak používá RJ. Ale neprošlo mu to…
V ČR to také projít nemělo. Je to zmatečné.
RGJ sedí více. Možná by se to, ale nevešlo na tabule.
Vejde se Rex , vejde se ICE, vejde se TGV ( viděno v Curychu)
Kdy jste viděl jedno z toho na starých nádražních tabulích v ČR?
Mě je naprosto jasné, že se to na nejnovější tabule vejde, ale v ČR je jich pořád minimum.
V Brně měil ještě před pár lety na tabulích s rotačkami mezi druhy vlaků uvedené i ICE, TGV… šlo je vidět když tabule rotovala. To musel být v devadesátých letech na dráze nějaký obrovský optimista, co tu tabuli objednával…
Spíš naopak – extra kategorie „rj“ byla vítězstvím marketingu nad přehledností. Stačilo by to nechat jako EC, což je zavedená značka, a třeba marketingově komunikovat že „na těchto vlacích jezdí soupravy typu Railjet“.
A pojmenovat to „railjet Vindobona“. Když může být „Metropolitan Slovenská strela“.
Pokud chtějí ČD u názvů vlaků specifikovat i druh vozidel, tak by to mělo být systémově a ne jen někde, kde se jim to hodí. Označení Regína 8701, nebo Šukafón 18324 by pro potenciální klienty ČD mělo také jistou vypovídací hodnotu.
Milý Toníčku, RJ jako Regiojet u nás byl dřív než rj jako Railjet.
Nebyl.
Fakt nebyl. Vyhledej si to…
Tady se není o čem hádat. Zkuste třeba web zelpage a vyhledat si tam řazení pro jednotlivé roky.
Tak dík za palce. Nechápu co se nelíbí. To co tu píšu je naprostá objektivní pravda. Dal jsem i tip jak si to rychle ověřit (=zelpage).
Asi moc práce. 🙁 Ale to mě mrzí. Fakt.
Tak tady to máte i bez práce 😉
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/spor-ceskych-drah-a-regiojetu-o-zkratku-rj.A150526_172152_eko-doprava_suj
Jančura začal používat RJ jako označení svých vlaků až od 14. Června 2015, v té době už jezdily Railjety pod značkou RJ.
Mohl by ještě létat s letadly s označením OK a zažalovat ČSA že ji používají . A pokud by mu to sežral náš patentový ústav. Pamatuji jak bratr ministra Němce v devadesátkach takhle zaregistroval všechny možné známé značky jako Singer, Toyota a tak dále , a oni mu to fakt dali. Protože je zaregistroval na něco jiné než byla hlavní činnost. Nevím jak to skončilo.
Jo , to je marketing. A proto si všichni mysli, že Hitler byl Němec… a Rakousko je rádo .
Ano ano, nejvetsim uspechem povalecne rakouske diplomacie bylo, ze presvedcili svet o tom, ze Hitler byl Nemec a Beethoven Rakusan…:-)
Akorát že Beethoven byl Belgičan…
Od kdy je Bonn v Belgii?
Narodil se v Bonnu. Jeho dedecek pochazel z Nizozemi (odtud jmeno),ale uz dve generace byli usazeni v Poryni.
To ji jistě našel na Necyklopedii. 🙂
A kde Vás tam mám?
Já jsem (pro mě z naprosto nepochopitelných důvodů) byl dnes ráno povýšen na správce…;-)
Já národnost neberu podle amerického principu (rodiště) jako Vbb, ale podle evropského (krve), druhotně podle mateřského jazyka…
Já národnost beru podle toho, k čemu se člověk hlásí. A Beethoven se hlásil k Němcům.
Noo, dobrý kritérium. Vzhledem k tomu, kolik se v minulosti přehnalo přes Českou kotlinu válek a zahraničních armád, tak by podle té tvojí „krevní teorie“ česká národnost byla označení krevního kompilátu od Skandinávie po Bosporskou úžinu. Nějaké odbornější zdůvodnění na základě analýzy DNA by možná nějaký institut mohl poskytnout. Ohledně tvého druhotného kritéria – mateřského jazyka by to bylo ještě výživnější. Kdysi jsem v jedněch kasárnách „U Bystřičky“ od ZVP vyslechl : „Súdruh, otočtě se o 380 stupňú a zmizněte!“, nebo: „Soudruhu, zítra ja tuná suněni budu.“ To co se teď v některých případech line z televize, je jen slabý… Číst vice »
Fakt je Bonn, město, v němž jsem žil, plné připomínek Beethovena, v Belgii? Já jsem se tam domlouval německy.
Nemáte pravdu, když začly jezdit railjety ČD, na pragotronech stávalo RJ, Regiojet pak tehdy jezdil pod kategorií IC, jen jeho spoje nesly v JŘ jméno „Regiojet.“ Po nějaké době si regiojet usmyslel, že chce svojí kategorii, zavedl pro sebe označení RJ a railjet ČD pro odlišení začal být označován rj.
Z označení vlaku by mělo být pro cestujícího jasné toto:
1. Číslo (nebo název vlaku)
2. Kategorie vlaku
3. Název dopravce (zpravidla provozovatel vlaku)
Problém popisovaný ve zdejší diskusi je, že koliduje zkratka názvu dopravce „RJ“ s druhem vozidla „rj“, který byl jiným dopravcem z marketingových důvodů upřednostněn. Pokud bude nějaká railjet-souprava z jakéhokoliv důvodu (porucha, oprava atd.) odstavená a nahrazená klasickými vagóny, bude se pořád jednat o vlak kategorie „rj“?
Pokud trvají ČD na uvádění druhu vozidla, nechť tuto zásadu používají u všech vlaků kategorie vyšší, než Os.