Co den, to další expanze. Wizz Air plánuje další růst, v Česku obnovil provoz první linky
Airbus A320 společnosti Wizz Air. Foto: Pixabay.com
Letecká společnost Wizz Air pokračuje v další velké expanzi. Poslední týden se stalo už téměř zvykem, že každý pracovní den
Osobne bych bych Smartwings ani jinemu dopravci nedal ani halir, jde videt, ze se trh vzpamatovava, funguje velmi dynamicky a neni duvod do toho socialisticky planovane vstupovat (ne ze by kdy jindy byl, socialisticeke planovane hospodarstvi nefungje nikdy).
ale jo… pro povalece idealni reseni.
kdes byl nejdal? v hospode na navsi?
Ta uroven jednani, to vystupovani, vybrany slovnik, pohrdani vsemi ostatnimi. Vy se ani nemusite podepisovat, pane…
A co třeba toto: https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/smartwings-zmeni-nazev-na-csa-co-vsechno-musi-aerolinky-udelat-aby-jim-pomohl-stat.A200615_090450_ln-doprava_ele
A jak to souvisí s článkem?
Wizz Air tento týden obnovil své spojení i z Česka, ve čtvrtek se vrátil na linku do Kišiněva.
A odkud? Aha, z Prahy, to je pak jasné, z Česka… 🙂
Vzhledem k tomu, že na jiná letiště nelétá…nicméně pro klid duše jsem tam Prahu doplnil.
A vám tahle samozřejmost nevadí? Jakto, že v AT můžou kromě VIE bez problém fungovat a prosperovat SZG, INN a GRZ a u nás to nejde!
Nevadí. Spíše mi vadí, že mé daně stále směřují do podpory nesmyslných letišť.
a co je na tom nepochopitelneho?
Jeden čas létal Wizzair i z Brna a Ostravy, ale kam, to nevím.
Z Brna do Londýna Lutonu, Eindhovenu a chvíli snad i do Říma, z Ostravy nikam.
Díky, Ostravu jsem si musel splést.
Jen tak dál. 🙂 Služby dobré, lítají poměrně na čas, zajímavé destinace. Pro mě jsou o level výše než Ryanair a o 2 levely nad Smartwings.
Já jsem začal s Wizzem a až po delší době letěl poprvé s Ryanem a popravdě mi místo v Ryanu přišlo lepší, takové prostornější. Nevím, možná jsem mezitím něco shodil 😀 To spíš pro zajímavost.
Ale ten Wizzí roční slevový pass bych si zase rád pořídil, to bylo fakt levné létání. Jenže poslední roky už z Prahy nebylo moc kam, takže pořízení nedávalo smysl.
S doporučením používat Wizz z Vídně momentálně váhám, uvidíme, co provedou s tamní regulací ceny letenek.
tak snad se nenechas dotovat penezma ostatnich danovejch poplatniku z rakouska ne? (s ohledem na vynucene podminky ULC)
Zaplatis si letenku vc. poplatku tak aby nebyla pod cenou a muzes litat vesele dal 🙂
Wizz má určitě výhodu oproti Ryanu, že se často nechává připojovat k nástupním mostům. Nástup autobusem u Ryanu je očistec…
1) Wizzairem jsem letěl 10x a nikdy nebyl nástup mostem
2) v čem je jako problém jet k letadlu busem? To vadí těch pár minut navíc nebo co? Vždyť je to lowcost.
1) v lednu v Bari. Cumel jsem jak puk. Ale oni tam připojovali všechna větší letadla
2) nejde jen o „pár minut“ v podání Wizzairu a Ryanu ten nástup autibusem vypadá tak, že do autobusu se jde už v momentě, kdy letadlo teprve přistává. A stát v autobuse dlouhé desítky minut fakt není nic příjemného
Na druhou stranu, pokud se k letadlu jde pěšky přes plochu nebo tím mostem , jsou tyto aerolinky (ale třeba i EasyJet) schopny nechat stát lidi dlouho v nějaké úzké letištní chodbě. To už snad radši ten autobus.
Zásadně nastupuji do letadla až těsně před Last call a nemusím pak řešit čekání v bude atd.. 15 min před odletem je to na evropských letištích a 20 min v turecku.
Já jsem tedy v poslední době letěl s Wizzem jenom jednou, z Budapešti do Sarajeva a zpět. V obou destinacích sice nástup autobusem, ale normálně nás nechali čekat v hale a do autobusu se šlo opravdu až tehdy, abychom hned jeli k letadlu a nastoupili. Takže za mě problém nebyl.
Matně si vzpomínám, že Ryanair v zimě 2017/18 se na rozdíl od Wizzairu nechal v Praze připojovat k nástupním mostům.
No pravda je, že Ryanair je nepatrně prostornější (28 inches u Wizz oproti 30 u Ryana). Já jsem zatím neletěl ani s jedním z Vámi zmíněných low-costů. Tak snad budu mít možnost to brzy napravit. Létání mi hodně chybí.