Co dělal kamion v neděli večer na dálnici? Měl výjimku ze zákona
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Tragická nehoda, která v neděli večer zablokovala na dlouhé hodiny dálnici D1, vzbudila řadu otázek. V diskusích ta nejčastější zní,
Koukám že zase řešíte kamión. A proč ty poslední osobáky do něj vletěli že by jste se všichni jen soustředili na jízdu, a proč osobák vletěl do policie atd. Jen chytrý hlavy. Je to smutný hlavně že hlídate písmenka.
pro no prostě AETR a zákon 561, rýpalové atˇ si to nastudujou a pak teprve mluví, půlka Bečkařů nemá vůbec páru o co jde… ti s profesákem vědí co to je, být skontrolovanej i 28dní zpětně, a prosím nepleťte si dodávkové či užitkové vozy s nákladním
Ten palmový tuk předtím nejspíš urazil cestu přes půlku světa, to by ho asi těch pár hodin zákazu jízdy v neděli nepokazilo ne ? Jen mě zajímá, proč pamový olej a výjimka, není to čerstvá zelenina.
Zajímavé že v Polsku zákazy nejsou. A funguje jim to tam. V Německu zákazy mají a stejně jim to tam stojí. Tak bude chyba asi někde jinde. A už by se měly řidiči kamionu domluvyt a tak na 2-3 nevyjet vůbec. To by se spousta lidí divylo že si nemají kde koupit ani ten rohlík.
V neděli zpravidla nakupovat nepotřebuji, a už vůbec ne rohlík přivezený po dálnici „kamyjonem“ (když už „domluvyt“ a „divylo“). To, že se tak vůbec děje, má na svědomí vadný systém. Ale pravdou je, že nějaké zákazy jsou v tomto směru pouhým šidítkem, a kdyby se nehoda stala až v pondělí, nebo už v sobotu, na věci by to nic neměnilo.
Pane Jiri, prsim, nepište příspěvky do diskuze, když neumite ani základní pravidla češtiny. Děkuji
Pane Stepan, kdyz tak dbate na pismenka, piste prosim prosim misto prsim
zase jeden, co si myslí, že bez jeho točvolantíkování všichni umřeme :-))
„tak na 2-3 nevyjet vůbec“
Obvykle se vyjíždí na jedničku (i když kamion s mnoha stupni by to na 2 či i 3 mohl zvládnout, zvlášť prázdný 🙂 )
V Polsku funguje co? Když vidím polského řidiče, tak se raději držím dál od něj. U něj funguje jen sr..ní na předpisy.
na 2-3 se kamion nerozjíždí, to se tak rozjede i naloženej, nekrytizuj, když tomu nerozumíš
Pokud veze palmový tuk, který tuhne v nižších teplotách, tak to si v noci nevybral dobrou dobu.
Spíš to byl nějaký Leszek, ti obecně na zákazy, přejezdy a podobné věci z vysoka s….
tak hlavně že máme bambilión policajtů v autech pro skrytý dohled….
Pro naši policii je jednoduché dávat pokUty za parkování, nejlépe starším autům a na ty silný a velký si netroufnou, že ANO.
Gratuluji Vám k tak rychlému vyřešení případu a nalezení viníka.
Děkuji.
Nesouhlasím. V Brně je pro PČR nejjednoduší hlídat pásy a rychlost na přivaděčích. Je to velmi jejich oblíbený sport.
Prostě měl výjimku, co řešíte, už ten nadpis.. Pokud veze palmový olej není, co řešit
Pardon tuk
Aspoň někdo, kdo myslí. Řešit takový nesmysl. Kamionů s povolením jsou stovky. Povyk pro nic.
Tak. A systémový problém, že dovážíme palmy a vyléváme mléko, že náklady přešly prakticky kompletně na silnice, a že místní výrobu obecně čím dál častěji nahrazujeme dovozem a vývozem, neřeší nikdo.
Až místní výroba bude stajne ve výsledku drahá jako import, tento problém se vyřeší sám. Bohužel lecky dovezený zboží vyjde levněji jak místní elvivalent.
Promiňte že se tak hloupě ptám, ale jaký je účel omezení jízdy kamionů po dálnicích na vybrané dny a hodiny? Myslím, že to má dost negativní dopady na spoustu věcí, tak by mě zajímaly ty pozitivní. Samozřejmě kromě toho, že to malilinko nahrává konkurenceschopnosti železniční dopravy.
To nikdo nevi co to prineslo ale jedno vime vsichni nekomu jsme neco zakazaly a to je dneska IN
Přineslo to prázdnější silnice, které jsou v tu dobu ale zaplněny osobními auty. Protože v neděli večer fakt kamiony, až na opravdu drobné výjimky, jezdit nemusejí.
Zákaz je povětšinou v době víkendové špičky, kterou by kamiony ještě dále zahustily. Navíc o víkendu je potřeba zásobování menší než ve všední den, tedy zákaz nemá tak velký negativní dopad jako v jiné dny.
Aha spicka znamena teda to ze si kadej jezdi jen tak protoze se mu chce? Tohle ma prednost pred zasobovanim?
Proc to tedy nezmenit a treba utery ctvrtky a nedele zakazat kamiony a pondelky stredy patky a soboty zakazat osobaky?
Inu, když přesvědčíte dostatek voličů, aby zvolili takové zastupitele, kteří to schválí… Ale obávám se, že spíše voliče osloví taková strana, která si dá za cíl přesun kamionů na vlaky (jakkoli je to nereálné) a kamionům povolí jízdu jen v prac. dny od 22:30 do 05:30.
skvělý řešení, už to někdo zapracovává do programu, že bych šel jednou konečně k volnám? :-))
Už vidím, jak budou všude na skladech makat v tyhle hodiny. Kam chcete potom ty náklaďáky nacpat, zase jich bude potřeba jen víc, aby se to stíhalo.
Vybralo se nejmenší zlo, ale problém to neřeší. Ostatně, v pracovních dnech jsou špičky leckde horší.
je to kvuli uvolneni provozu v nedelni odpoledni spicce.
Tak zrovna včera na jsem to dost ocenil. Dálnice na Prahu hoodně zahuštěná a 0 kamionů. Jsem rád, že když jednou za 2 týdny vyjedu z města, tak se nemusím stresovat o to víc. Ať si to hodí na železnici na železnici když chtějí jet o víkendu.
Aha takze ty potrebujes mit klid tak ja se mam pravidelne nervovat v nedeli v noci a pres den stat nekde na pochcanym parkovisti?
Proc mam stale pocit ze je dneska in nekomu neco zakazat
A on vám snad někdo zakazuje si zvolit jinou profesi?
tak jdi normálně makat a neflákej se v pantoflích u volantu
Moment, on tě někdo násilím nutí nervovat se na pochcaným parkovišti?
Nemusíš se nervovat, všichni víme, že tam máte i nějaké to povyražení..
Myslíte, že kdybyste jel náhodou někdy i ve všední den, bylo by to lepší? S tou železnicí ano, ale to chce celkovou změnu systému, kterou leckdo nechce…
Nahrává jen velice nepatrně, protože co „spěchá“, má výjimku. Nadto se vše zařizuje tak, aby co nejvíce věcí „muselo“ jet po silnici, tedy co nejlevněji a s minimem obstrukcí.
A jakou to má příčinnou souvislost s tím, že se nehoda stala? Je to stejně relevantní, jako když se 2‰ zastavím před přechodem a zezadu to do mně napere střízlivá bloncka.
Ten zákaz je v tom zákoně z nějakého důvodu- v exponované dny měla být doprava plynulejší a bezpečnější. Takže jakýpak zbytečný dotaz. To že by se dalo dnes řešit jiným způsobem, např jiné sazby mýta v různé hodiny, je věc druhá.
je to znytecny dotaz.
samozrejme, ten kamion je prvotni pricina. ale dost zasadni vinu na nasledcich ma ten s prominutim dement, co asi minutu po ty nehode necumel a proletel tou costernou a zapalil ji.
Tak to musí být odborník na svém místě . Asi zástupce česmadu nebo dekry , pěkně se umí přikrýt a možná nechtěl ani odpovídat. Bezpředmětný dotaz i článek.
Vyjímku má (nebo alespoň měla) třeba i kolínská automobilka, pomník někdejšího premiéra a současného prezidenta. Tam původně neměla být ani vlečka (zajímavé je to, že to není vlečka, ale regionální dráha, to je taky pěkná lumpárna) a součástky se navážeky „just in time“, aby se nemusely stavět sklady. A že kamiony vesele jezdí kdy nemají, na to není potřeba dálnice. Pravidelně je potkávám v zakázaných hodinách na různých okreskách, kde ani nedbají váhových limitů. Satelit už měl být dávno a tohle by skočilo.
Zákon hovoří docela přehledně, zákaz jízd ve stanovenou dobu se vztahuje na dálnice a silnice 1 třídy. Z tohoto důvodu je možné vozidlo nad 7,5t potkat kdykoli i o svátek na ostatních silnicích. (Informace ne poučování nebo rýpání)
A pak nadávat, jak jsou rozbité. Inu, není nad systémová a věcná řešení. 😉
Měl bych jeden dotaz – jak víte, že vozy zásobující TPCA nedbají váhových limitů a jak by tomu pomohl satelit? Možná Vám sdělím tajemství, ale vozy zásobující automobilky (všeobecně) vezou všehovšudy pár tun. jediná vyjímka je snad auto plné svitků plechu do lisovny.
Ne to je zase nazor nekoho kdo videl nakladni auto jen z okna.
Ja osobne si neumim predstavit co se da vizt do automobilky aby se dalo auto pretizit jedine opravdu ten svitek plechu
Bloky motorů, převodovky, poloosy, okna…
A o teprve, když jezdí do Gumotexu Břeclav. To je pak přetížení 🤣
Joo, molitan,to je tonáž!