Co dál s lokomotivami řady 380? České dráhy nenašly nikoho na instalaci ETCS, zvažují jejich prodej
Lokomotiva řady 380 na zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: České dráhy
Mezi variantami využití je provoz v zahraničí, na tratích bez ETCS nebo prodej.
Tak podstatné evidentně je, jaká je cena servisu. Protože, pokud se říká obecně, že moderní lokomotiva za 10 prožere celou cenu lokomotivy.. Tak to je v podstatě to podstatné. Protože za 20 let.. A proto si myslím Jančura jezdí dále starými stroji od Škody. A má je tak rád.
Nejde jenom říct, kolik stojí a prožere, ale taky kolik vydělá a jaký je mezi těmi položkami rozdíl. Pokud zůstane jakákoliv loko na trati neschopná, tak její výdělek ten den patří té, která její výkon zachraňuje. Je to taky zjednodušené, ale snad trochu srozumitelné.
Kšeft tisíciletí, zapomeňte ! Budou volby, tak by se slušelo napsat kolik pašalíků se přičinilo na odrbání státu……
Do tý evoluce co tahá NIM u DB to ETCS někdo dodal. A v základu je to stejná lokomotiva, tak proč sem nikdo není?
Ten základ je podobnej jen na pohled.
Tak tomu se smějí! Tak dlouho si ČD hrají na frajery, až na to doplatil. Inu, FRAJEŘIT se nevyplácí!!! Za ty peníze dávno mohlo vedení ČD náhradit všechny odporné Honechery, koženka černá, chcipaky a podobně ostudné vozy!!!
Možná nejde ani tak o samotnou lokomotivu. Jako spíše, že Škoda Transportation investuje do jiných produktů a lokomotivy odsouvá… Koneckonců – v tomto smyslu mluvil i šéf managementu pan Z. Majer ve zdejším rozhovoru zhruba před 1,5 rokem…. https://zdopravy.cz/rozhovor-skodovka-ma-praci-na-tri-roky-dopredu-rika-viceprezident-majer-40883/ Ale třebas Škoda T. změní svůj přístup k lokomotivám, bude-li mít málo zakázek…. Z aktuálního rozhovoru s ředitelem ŠT na forbes cz: DOTAZ: Při nedávném zveřejnění finančních výsledků jste důraz kladli i na zásobu práce, kterou máte nasmlouvanou. Zakázky se daří nabírat kontinuálně? ŠT Zčásti jsme dojížděli zásobu práce, která byla podepsaná ještě před vstupem PPF. V roce 2019 jsme podepsali… Číst vice »
Raději nechci vidět ten „provar“ při prodeji….
Bude to provar, to je jasné. Každopádně v určitém momentě přestanou být opravy ekonomicky únosné. Něco možná chvíli bude sloužit jako zdroj ND. Z pohledu údržby je to atypický poruchový nepodarek. V momentě, kdy je dopravce dokáže nahradit – pryč s tím.
U Němců ty lokomotivy Škodovce budou muset jezdit. Jinak je sežerou.
Hlavně by si Škoda uřízla takovou ostudu, že by jí nepomohl ani ten závod ve Francii, který koupila od Bombardieru.
Pardon, Škoda koupila od Alstomu.
Uz je to definitivni? Byly by k tomu nejaky podrobnosti? Diky
a
a na všechny motory. K délce soupravy..
Já jsem laik , ale když škodovka vytvoří lokomotivy ,proč není schopna namontovat sama nový systém co ČD žádají ???? Nebo snad chtějí víc než kolik ČD jsou ochotny platit ?
Důvodů může být více než jen finance. Např. nemusí mít vyčleněné kapacity (projektové, výrobní, zkušební) na toto zabudování v požadovaném časovém rámci. Také je možné, že Škoda už se s těmito stroji nechce dále „trápit“.
Výroba začala někdy v roce 2004, v té době ještě nikdo nebral ETCS vážně. Přece jen je to poměrně velký zásah do technologické části konstrukce vozidla. Něco jiného je když je vozidlo z výroby připraveno na možnost instalace dalších komponentů v budoucnu.
„v té době ještě nikdo nebral ETCS vážně“ – Někteří lidé to vážně brali. I na internetu lze dohledat dokumenty jako „ELEKTRICKÁ TŘÍSYSTÉMOVÁ LOKOMOTIVA ŘADY 380 PRO ČD“ z roku 2005. Ten říká: „Za základ systému byl zvolen perspektivní vlakový zabezpečovač dle evropského standardu pod označením ERTMS (European Rail Traffic Management System) Jedná se o provedení úrovně 2 (Level 2), tvořené systémem řízení jízdy ETCS (European Train Control System) a systémem radiové komunikace GSM-R (Global Systém Mobile-Railways). “ O pár let později vychází VTS ČD č. 26/2008 „Nová třísystémová lokomotiva řady 380 ČD“, který uvádí „zabezpečení je také připravena na… Číst vice »
Už jsem to tady psal, příprava se týká primárně místa pro zástavbu ETCS – to jestli to EVC, které do toho místa namontujete je SRS 3.0.0 nebo SRS 3.6.0 je irelevantní pokud ta EVC je v normových rozměrech a není to nějaký rozměrový atyp. To samé třeba ty návarky pod podlahou pro uchycení čtečky BTM – ta je rozměrově nějak normová a zase se tím pádem tady bavíme pouze o fyzických rozměrech. Jasné ?
To je jen hardware, tedy pulka problemu. Jak je tom se softwarou pripravenosti ridici jednotka? Maji vubec CD pristup ke zdrojovym kodum, nebo jsou odkazani na spolupraci se Skodovkou?
Pokud mají být ČD konkurencschopné je nutná unifikace flotily. Takže prodat 380tky a nakoupit Vektrony z výběrek.
Kolik že mají růných typů vagonů vzniklých z řady B? Dvacet nebo bezmála padesátku?
Ona ta B nejsou taky životně nutná…
Zvlášť po početných nákupech rakouských Bmz.
Kolik že mají růných typů vagonů vzniklých z řady Bmz?
U těch vozů B na druhou stranu dělá tolik číselných řad jen například přečalounění sedaček.
Vektrony nebo z výběrek?
Co takhle vysoutěžit větší dodávku, případně opci, jak dělá spousta firem?
ČD si mohou dovolit prodat 20 vicesystémových lokomotiv? To jich mají takový nadbytek? No možné to je.
Tak zatím se jen zvažuje jejich prodej, není to jisté. Ale mají smlouvu na pronájem až 50 strojů Siemens Vectron, kterých zatím jezdí 6 na lince Praha – Luhačovice a do října bude dalších 7. Plus by se mělo vysoutěžit dalších až 90 vícesystémových lokomotiv, a tam asi taky nejspíš půjde o vectrony. Takže i z hlediska unifikace vozového parku to nejspíš dává smysl. Ale jak řekla Alenka Schillerová: ,,We will see“. 😀
Vůbec bych se nedivil, kdyby je výhodně koupila zpátky Škodovka a po repasi a doplnění potřebné výbavy prodala zpět ČD nebo třeba zahraničním zájemcům.
Achachachááá ani v Plzni nejsou šílenci,tím méně mezi dopravci.
Pan Bednárik nemá v hlavě řezanku jako jeho předchůdci.
Snad jen kdyby provozovatel NIM expressu chtěl další soupravy, že by se loko od ČD upravily na 109E3.
Tak to jo, jestli nahradí vlastní půjčenýma a ministr dopravy to zaplatí, proč ne.
No, ono v té smlouvě je, že po roce pronájmu bude možné ty vectrony odkoupit.
https://zdopravy.cz/pronajate-vectrony-pro-cd-vyjedou-do-konce-brezna-o-zakazku-melo-zajem-sest-firem-75281/
Třeba je vymění za nějaké pojízdné 😀
Výstavka bude putovní ? 🤣😂🤣😂
S tím jak bude (doufejme) pokračovat elektrifikace, se na to dá takto pohlížet.
ČD si hlavně nemůžou dovolit provozování nespolehlivých mašin, se kterými je mračno starostí. Výměny neschopných HV na trati, zpoždění, zálohy, opravy – to všechno stojí peníze. Takže pořízení Vectronů namísto nich i formou pronájmu je obrovský krok kupředu. I kdyby to mělo po poruše stát v kopřivách. Nejsme v 80. letech minulého století.
Tady je vlastně důležité že na tom nejvíce vydělal pan Kelner a jeho skupina PPF
Nejvíce na tom vydělali ti mafiáni co Škodu řídili předtím. To, že se to poté rozhodli prodat té PPFce je naopak obrovské štěstí.
Nynější Škodovka je podle mě podstatně lepší firma než za mafiánů.
Jo…a to že některé pantery skoro nejezdí a pokud ano, tak poskakují je úplně OK…
Schválně jestli mu to teď na věčnosti pomohlo…
Kellner nebyl beránek. ale ta banda před ním, co to málem nakonec přivedla ke krachu, to bylo jiný kafe…
na CD vyhrožovali a donaseli na ty úředníky, co řešili nákup railjetu a tak podobně…
a čím vyhrožovali? slušný člověk se nemá čeho bát 🙂
To by ses divil, panáčku.
PPF zesnulého pana Kelnera to koupila od společnosti se sídlem na Kypru a Marschalových ostrovech až potom, co řadu 380 ministr Ťok označil za tunelování ČD v přímém přenosu. To už ty miliardy z prohrané arbitráže byly utraceny .
Nás učili, že mašina musí zaplatit pořízení sebe, vlastní opravy a ještě nákup nejméně jedné až dvou dalších. To řada 380 nikdy nedokáže. Už je zbytečné teď dumat proč, hlavní je se toho zbavit s co nejmenší ztrátou.
To platí u soukromníků. Ve státní sféře to neplatí, protože stát je dojná kráva a ti „blbci dole“ to zaplatí.
(„Blbci dole“ je citace jednoho ministerského náměstka, který toto řekl česky do telefonu na letišti kdesi ve Francii, spoléhajíc na to, že mu nikdo nerozumí, Jenže za ním stál jeden český lékař.)
Ale notak, když citaci, tak se jménem autora.
My praštění pražcem jsme určitě probírali, jak to chodí u soukromníků….
Tyto lokomotivy se prostě nepovedly. Generace projektantů která projektovala v 80. letech naposled řadu 363 a zni odvozené 362, 163.. odešla v 90. letech do důchodu. Noví kteří přišli + – v roce 2004 se na vývoji řady 380 teprve zaučovali.
Dlužno dodat, že na 109E je toho tolik nového, že i staří pardálové by se museli učit.
Chtěl bych vidět toho smělce……, který to koupí.
Aby to neskončilo jako s RT6, ty jezdí spolehlivě v Polsku.
no ….
Provoz tramvají RT6N1 v Poznani byl zahájen 27. září 1997, vozy ale byly podobně poruchové jako ty provozované v Česku, nicméně polský drážní úřad netrval na extrémní spolehlivosti, navíc problémové součástky (brzda středního podvozku, různá elektrická zařízení) byla poznaňským dopravním podnikem z tramvají odmontována, což bylo umožněno provozem v rovinatém terénu města
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_RT6N1#Pozna%C5%88
Srovnávat provoz RT6 v Polsku a ČR dost dobře nejde. V prvé řadě dodávky RT6 do Polska probíhaly ve spolupráci s místním výrobcem H. Cegielski, který měl k dispozici veškerou dokumentaci a narozdíl od ČKD nezkrachoval, takže ty tramvaje měly fakticky tovární servis. Druhá dost podstatná věc je, že poláci tehdy měli značně benevolentní předpisy, které jim umožnily provést výše zmíněnou úpravu brzd středního podvozku. V ČR by takovou úpravu nikdo neschválil. Poslední celkem dost podstatný rozdíl spočívá v tom, že dneska už jsou všechny v Polsku provozované RT6 po zásadní modernizaci, při které zůstala z původních vozů tak akorát… Číst vice »
To jako že by se ze zázraků vymontovaly trakčáky, regulace a udělal se z toho takový jako vagón? To by mohlo fungovat, dokonce i bez ETCS 😃
Spolehlivě možná, tady se to taky podařilo dotáhnout až ke schválení Drážním úřadem. Problém byl ve středním podvozku, co brzdil nejúčinněji a brzdy na něm hořely. V Polsce brzdu středního podvozku rovnou vyřadili, to by tady neprošlo ani ve zkušebním režimu.
To já taky…už abych šel shánět dalekohled…
Tak dlouhý sklo mají možná v Ondřejově…
dotaz : to ETCS bude jen na koridorech Děčín – Brno, na Ostravsko, do Plzně a na jih do ČB? máme rok 2021 a pokud by měl být „nahusto“ i na vedlejších R-tratích je asi na čase začít budovat. Osobně věřím tomu že na konci roku 2023 vyjde vyhláška která doloží tento předpis na rok 2029-2030…. 🙂
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/79029501/Mapa+pokryt%C3%AD+ETCS/240f962e-4072-4ee9-b8e0-dcb47c868905?t=1573570712841
Nevíte náhodou, jak se tam objebilo Liberec – Česká Lípa (obě mimo)? Jak takový izolovaný úsek funguje?
Také mě to zaujalo. Myslím, že to bude mít souvislost s chystanou modernizací popsanou i na zdejším serveru. Ale myslet znamená houby vědět. Každopádně se mi to jeví jako nesmysl, vybavovat vozidla ETCS kvůli tomuto úseku. Ale to je zas jen můj názor.
Děkuji 🙂
Ještě jsem se poptal a kolega pravil, že „Level 1“ je příprava přechodu z D3, že se to teď (= po havárii u Perninku u KV) tlačí i na méně významných tratích a pravděpodobně bude následně provedeno dovybavení nějaké návazné trati.
Volný přepis JPP (jeden projektant povídal).
Díky a postupuje se podle harmonogramu?
Tak to bohužel nemůžu sloužit 🤷
Už to vidím jak budují ETCS z Olomouce do Krnova a do Opavy…
ETCS se v nějaké formě plánuje skoro všude, tj. jen kromě těch nejzapadlejších lokálek typu Malá Morávka.
Podle všeho co tu píšete se ta lokomotiva celkově moc nepovedla, co konkrétně?
To by mě taky zajímalo, jistě někdo z insiderů bude vědět víc. Jakožto častý cestující na 4. koridoru pouze registruju každou chvíli mrtvou 380ku a laickým pohledem mi připadá, že na to, že jich je v provozu jen dvacet (a na 4. koridoru ještě méně), se sypou nějak moc často.
Co vím, tak minimálně trakčáky jsou malér.
Do šrotu!
Zmetky z plzně prodat na východ a na projekt 109E zapomenout.
Myslíte bývalým bratřím?
No nevím nevím…
Naopak – na tenhle oheň, nebo jak to jinak nazvat, nikdy nezapomenout a dobře si to pamatovat. Cokoli z Plzně je fakt jeden velkej průšvih.
Možná to zní neskutečně blbě, ale když už teda máme vývoj zaplacený, provozně se to nějak zaběhlo a všichni za to neskutečně zaplatili… tudíž máme to co je opravdu na té lokomotivě drahé zaplaceno, nebylo by ekonomicky smysluplné objednat velkou sérii (a třeba instalace ETCS první dvacítky by se vzala jako podmínka) aby se počáteční investice aspoň trochu rentovala? Nebo to je se škodovkou natolik nemožný, že se teď skutečně vyplatí prodat nebo účetně odepsat, zahodit klíče a flotilu napříště stavět od někoho jiného?
V první řadě by škodovka samotná musela chtít lokomotivy vyrábět a v tom projektu nějak pokračovat, což, jak se zdá, nechce. A pak by opět bylo jen a jen na ní, s jakou cenou by do výběrového řízení šla.
Pokud vím, tak podobné lokomotivy vyrobila pro Deutsche Bahn.
Ano. To není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal. Ani neříkám, že se časem nemůžou v PPF nebo nějaký další majitel rozmyslet jinak.
Ano, jsou podobné. Jak bych to přirovnal – ESO a Bastard jsou taky podobné, Peršing, Princezna a dokonce Dvojčata jsou taky podobné. Omlouvám se za příměr, snad nikoho neurazí.
Vážený pane, „my“ nic nemáme.
Lokomotivy 380 vlastní firma ČD. Která je tak moc zadlužená (v porovnání s tržbami), že tuto firmu fakticky vlastní věřitelé, kteří v minulosti půjčili firmě ČD….
Jakože český stát? 😉
Pro Jaaaa: Nerozumím Vám.
ČD si půjčují finance na mezinárodních trzích.
Ale to neznamená, že ji vlastní.
To je tak blbé zjednodušení, jako že majitelem ČR jsou jeho občané a každý z nich má majetkový podíl.
Mezi vlastnictvím a smlouvou o půjčce je obrovský rozdíl. Pán chce asi zpátky do středověku nebo co…
Pro Jaaaa: Přečtěte si na co já reagoval…. Pan „hedonism.bot “ předpokládal, že o strategickém směřování firmy ČD rozhoduje vlastník, tj. ČR…. Což není pravda, neboť vzhledem k míře zadlužení rozhodují věřitelé firmy ČD… Stačí si to spočítat sám: jestliže v ČR vydělává cca 5 milionu obyvatel, tak dluhy firmy ČD přepočtené jednoho výdělečně činného činí zhruba 8.000 Kč….
A ty dluhy 8 tisíc na hlavu… srovnávám s tržbami firmy ČD 8.000 Kč opět přepočtené na hlavu (vydělávajících)… mluvím o celkových tržbách firmy ČD, tj. včetně nákladní přepravy, včetně tržeb o turistů,…
To není pravda. Rozhoduje stále ministerstvo dopravy. Věřitelé své pohledávky opravdu nemohou uplatňovat tím způsobem, jaký tady popisujete.
Totéž platí pro Regiojet. Zadlužený až po strop, ale stejně ho pořád řídí Jančura.
Nebo je snad ta firma v restrukturalizaci či konkurzu? Není, plní svoje závazky, tudíž je autonomní, tak tady nevymýšlejte nesmysly.
Pro Jaaaa… A co myslíte že udělají věřitelé (o kolik se zvedne požadovaný úrok), pokud ČD prodají pod cenou lokomotivy řady 380? Kvůli tomu, že výrobce těchto zánovních loko, nedokáže namontovat ECTS? … Chápu, že ČD chtějí vyřadit lokomotivy č. 150, neboť jsou z roku 1978. Ale, pokud ČD přijdou taky o 20 lokomotiv č. 380, tak s čím budou ČD jezdit dálkové linky?
Vám patří Škodovka?
Když teda vezmeme, že výsledkem vývoje je víceméně 20 zmeteků v podobě 109E tak bez dalšího vývoje začít vyrábět totéž povede k tomu, že výsledkem bude 20 + N zmetků.
Aneb furt to přiřezávám, furt je to krátké, postup opakujte.
Samozřejmě že bylo.
Jenže to byste dal vydělat naším lidem a naším firmám a to se v kolonii nesmí.
Proto tu budeme trpět Protektorátní dráhy ( Arriva) se starými vraky co německý nadčlověk už nechce a kupovat německé lokomotivy.
To, že vozidlo vyvíjí a vyrábí český výrobce neznamená, že má automaticky ,,české vnitřnosti“, takže české firmy by tím stejně nevydělaly tak jak si představujete. 😀 A co se týče Arrivy… co si ministerstvo a kraje objednaly, tak mají. Fakt nemůžete čekat, že když chcete platit co nejmíň, tak dostanete TGV. Ale fajn, vydělávejte víc a odvádějte státu větší daně, a pak možná stát a jeho samosprávy budou mít na TGV. 😀
Stačilo by, aby idioti z ANO, ODS a SPD nesnižovali nesystémově daně jakožto koblížky svým voličům.
Reaganomika takhle opravdu nefunguje.
hlavně lafferuv bod je někde kolem 70%…
ale co chcete od téhle populistických smejdu.
mimochodem, nemluví že mne třídní nenávist. sám jsem na to vydělal hodne
Za co mínusy má pravdu nebo máte všichni pásky na očích. T-Mobile, Banky, přepravní společnosti atd. jsem jen kolonie Němců buď nás podojí nebo nás mají za skldníky a montéry a ani jim nestojíme za to když nás vyhazují z práce nebo přijímají, aby s náma mluvili česky nebo raději pošlou někoho kdo vás česky vyhodí nebo přijme.
Jestli on nebude zakopaný pes v tom, že dokumentace k 380 bude v trezoru v Plzni a jakýkoliv jiný zájemce než škodovka by k montáži palubní jednotky musel použít černou magii.
No a škodovka asi teď nemá zájem/čas/kapacity, případně čeká na vyšší nabídku.
Neměl by kupující k lokomotivě obdržet kompletní dokumentaci? Už kvuli zácviku strojvedoucích a dílenských?
Normálně ano, ale bylo to tak i v tomto případě?
Normálně Ne! Když si koupíte kolo, taky nedostanete šanon s výkresy, abyste si mohla cokoliv. co se pokazí opravit. Od toho je tu servis – a ten ty výkres samozřejmě taky nemá. Má je výrobce – je to jeho vlastnictví. I u takto obřích zakázek je princip stejný.
Chápete rozdíl mezi návodem k použití, servisní příručkou a výrobní dokumentací?
tak ale nechat se natlacit do toho, že sice něco koupím, ale stejně nemám dokumentaci….k údržbě aj. je podle mne problém. viz vendor lock s pražským metrem.
Nejlepší by bylo sešrotovat, aby ten se zmetek už nikde neobjevil.
Kde je teď Josef Král, aby nám popovídal o tom jak škoda je nejlepší výrobce železniční techniky v Evropě?
Kdo je to? A co poučného/moudrého – pro nás laiky – pronesl ten pán? Pls link. Dík.
Josef Král je místní diskutující, trvale prosazující výrobky „České“ Škody bez ohledu na jejich „kvalitu“
… a cenu.
Prostě nechci slevu zadarmo
Škoda aspoň tolik nehoří a neteče do ní narozdíl od šmejdů Stadler nebo Siemens. Poláci dělaj dobrý stroje jen místní xenofobové tomu nevěří
Za to Škoda zas jezdí na 2 až 3 motory ze 4, takže to je taky ultra výhra, no. Každej výrobek má něco.
Ale zase mají nižší spotřebu elektřiny.
(To je fór, zátěž zůstane stejná, takže na těch zbylých motorech to musí být znát)
Siemens hoří částo ? 😀 já jsem dlouhá léta vařil kesly ( transformátorové nádoby ) pro Siemens…
Tak to jste teda pořádnej lempl.
Dobrý nástřel 😀 👍
Kolik se vyrobí kusů u Stadler a Siemens, a kolik je jejich procentuální poruchovost?
Třeba Leoš měl jako jedinou větší poruchu nefunkční dveře, takže za mě je Stadler top kvalita
nebýt mechanických poškození, tak je leosova pohřební salina opravdu tip top.
narozdíl od pantheru schadewerke
Je zajímavé,že zatímco v první soutĕži byl požadavek na schválení ETCS v CZ,SK,PL,D,A,H tak teď v té druhé to zadavatel proškrtal na pouze CZ + jedna další zemĕ s tím že takto se významnĕ zjednoduší a zejména zlevní celý schvalovací proces:-))).
Všichni propagátoři ETCS vždycky uváděli že bude jednotný zabezpecovač tak jaké najednou schvalování v CZ, SK, PL, D, A,H. Jednotný Evropský zabezpecovač ETCS by měl v celé Evropě fungovat stejně tak proč by ho měla každá země schvalovat zvlášť?
Protože si každá země/správa nadělala vlastní specifika, jak ETCS udělat „lepší“, aby se u nich nemuselo nic měnit.
To by měla EK zarazit, když to platí.
EK naopak nechala prostor pro místní rozšíření. (Škoda že není nutný požadavek na kompatibilitu)
No to je moc hezký, fakt. Obří omezení trhu za miliardy pod argumentem o interoperabilitě, a výsledek zase h*…
Se na to můžem tady vykašlat už.
Není? Pokud tom utak stkutečně je, tak je to docela fail.
Tyto lokomotivy mají přípravu na ETCS už z výroby. Lze pohodlně dohledat ve firemních specifikacích. Otázka má znít, proč se ve smlouvách neobjevilo, že dodatečná montáž ETCS podmiňuje nákup lokomotiv.
Jo jenže ta příprava je tak maximálnĕ místo pro EVC ve strojovnĕ a prostor pro kabely plus možná návarky na uchycení BTM-čtečky pod vozidlem plus ještĕ volná pozice pro DMI v pultĕ:-))
Byli to ignoranti negramotní…
…a ve slovenské verzi (ř. 381 aneb typ 109E2) mají dokonce OBU ETCS z výroby, jestli se nepletu…
to bylo keců podpora českých výrobců, práce pro naše lidi a tímto jsme se dostali snad na nejdražší lokomotivu min. v EU
A kdo za tu cenu asi může..
A v Praze mají nejdražší tramvaje na světě…
66 milionů Kč v roce 2009…
Jo. Jako že řadu 380 prodají…… To tu budou stát fronty zájemců, když ETCS bude platit pro všechny dopravce, tam kde bude. A ona je ta montáž z nějakého důvodu neproveditelná. Dobré uvažování. A nebo že ji přesunou na jiné výkony, kde nebude ETCS potřeba 😅😅. Třeba na takový úsek Rybník – Lipno nad Vltavou, ne….jo jo. ETCS tady ještě nadělá paseky a vysaje peněz….
Leda že by to prodali mimo EU…
Otázka ale kam. Švýcarsko tam sice není, ale taky si myslí, že ETCS něčemu pomůže…
Balkan. Za cenu zeleza.
Rybník – Lipno bez ETCS? Pominu-li fakt, že v Rybníku ETCS bude, tak bych se nedivil, že v rámci akce zrušení D3 se „lokálkový ETCS“ objeví na Lipence, místo „klasické dálkoviny“… 🙂
Do nějaké normální země mimo Svaz Evropských Sociálistickych Republik.
To tam škoda neumí zamontovat ETCS? S tím se nepočítalo?
Já si myslí, že to nebude tak horké. Pokud je ETCS již možná několik roků na traťové části. A nevyužívají je ani „nové“ lokomotivy.. Co ho mají z výroby. Tak takový stav asi není v pořádku..
Škoda toho, po vyléčení dětských nemocí z toho mohly být dobré lokomotivy.
10 let nejsou dětské nemoci…
Další vývojové práce na typu, pokud vím, nejsou těch 10 let už prováděny.
Vznikli nějací další nástupci pro NIM, ale získané poznatky nebyly zpět převedeny.
Podobnymi nemocemi podle mých poznatků trpěly i 363 a 350. Je to běžné.
NIM je tomu jen vzdáleně podobnej.
Něco jako dětská obrna.. mrzákem až do smrti.
Nemyslím si. Řekl bych, že jsou to konkrétní konstrukční závady, které lze odstranit v rámci údržby. Nebortí se jim rám.
což je spolu s kastli asi jedine
Na ten to bohužel nejezdí….
A kdo ty nove komponenty vyvine a necha je certifikovat? A kdo to zaplati?
asi to všechno koupím stejně my to zpět zaplati stát za nějakou rychlíku linku 😀
Bez ETCS?
On mu ho tam nějaký Franta zamontuje…
Přípravu má. Jenom by se to nestihlo v termínu do kdy jsou dotace, a ČD to nechtějí platit ze svého.
(A ani se jim nedivím, do nejdražší lokomotivy cpát další peníze)
jestli je tam udělaná příprava tak to bude nějaké modulové řešeni takže by nemusela byt montáž tak složitá takže jsem schopni si to udělat sám školeni na to mam : )
Rekvalifikacni kurz na pouzivani aku vrtacky? To asi stacit nebude 😀
já ETCS systém montuji x let navíce jsem se podílel na vývoji celého systému takže se uklidněte
dotace na to jsou jako soukromá firma nemam tak moc svázané ruce jako ČD
Jasně 😀
Vždyť se má ETCS instalovat i do starších HV, kde taková akce musí být ještě méně rentabilní. Nebo je na 380 nějaká technická komplikace, která instalaci ETCS tak moc prodražuje?
380 je jedna veliká technická komplikace.
ještě by porušili autorský práva škodovky. jak u těch tramvají a klimatizací.
Podle mě bude zakopaný pes v malém počtu lokomotiv. Peršingy jsou 40 let staré, ale je jich hodně, takže se náklady na vývoj rozloží.
Však vývoj musí být dávno hotový, když verze pro DB to určitě má
Nemá.
Jinými slovy němci pojedou asi dál na svém. Ačkoliv se tam různě kříží vysokorychlostní a konvenční trať?
Ale zato na 380 bude ETSC sloužit desítky let, zatímco Peršingy už budou nejspíš ve šrotu. A 20 ks také není zrovna málo.
Spíše si myslím, že si ČD představují, že koupí třeba Siemesy s zabezpečovačem hotovým. Otázka je, jestli ty Zátopci jsou bez zabezpečení prodejní.
Nebo se také může stát, že se ten termín ETSC odloží, protože ten termín je prostě nereálný.
Výhradní ETCS bez návěstidel je kromě VRT blbost.
To zas jen soudruzi ze SŽ a MD mají pocit, že to přinese nějaké zásadní výhody. Zase jsme chytřejší než zbytek Evropy…
Tak ony jsou některé návěstidla pokácené už teď, ale to s ETCS zatím nesouvisí.
Takhle tedy skončí poslední ryze česká lokomotiva. Na vedlejší trati, v nákladní dopravě nebo ve šrotu? Je to nejspíš smutný konec dlouholeté tradice škodováckých elektrických lokolmotiv, ale kdo by se mohl divit když tuhle lokomotivu škodováci takhle odflákli🙃😥
A kdy bude mít Scheißewerke pohřeb?
až opadne listí z dubu
Já si myslím, že Schadewerke udělala hlavní chybu v tom, že lokomotivu během vývoje upravovala pro novější TSI normy, i když nemusela.
Jak chybu? Skodovka prodala CD lokomotivu, ktera byla prinejlepsim sotva srovnatelna s konkurenci, ale dostala za ni o 70 % vic. Tak kde vidite jakou chybu?
Předělání kabiny kvůli TSI se protáhlo, ale asi to není důvod poruchovosti. Tam bych neviděl problém v odvedené práci. Škoda byla tehdy jiná firma s jinými vlastníky a asi trochu jinou formou „získávání“ zakázek. Dnes se takové věci objednávají jinak. Neobjedná se pouze stroj, ale také servis a ve smlouvě je napsaná požadovaná disponibilita. Tím, že tohle tam dřív nebylo, tak nikdo neměl důvod se snažit, aby se to vyvinulo trochu lépe a za další tím, že to výrobce neservisuje, tak tam vstupujou další faktory, proč to má nižší spolehlivost.
Podepisuji 👌👍
Prostě si tehdy ČD nechaly blbě napsat smlouvu (neřeším, od koho).
Esa ji přezijou!
Zní to divně, ale taky tomu věřím.
Do Carga nám to prosím necpěte, díky. O tyhle zmetky co se na nich kde kdo podepsal tu nikdo nestojí. Leda nějakýmu soukromníkovi co to koupí za pár šupů až to skutečně nepůjde slušně prodat.
Taky mně překvapilo, proč by to mělo Cargo odes… pardon odskákat? V nákladní dopravě dneška jsou potřeba spolehlivé mašiny a to Zázraky nejsou. Nejsou a nebudou.
A ta představa, že jsme mohli mít pomalu 1.5krát tolik 1216 se stejnou celkovou cenou, ETCS a provozu ve všech státech okolo… Ale my jsme si vybrali toho správného výrobce! Snad jsme se už poučila, i když výběrová řízení JMK na Pantery, kde se vyřadil levnější Stadler, protože neměl 3 sedačky, ukazují na opak…
Splnil Stadler podmínky výběrového řízení? Nesplnil. Tak proč tu brečíš?
No z pohledu daňového poplatníka a uživatele opravdu brečím..
Tak prakticky JMK mohl napsat v soutěži „Chceme pouze výrobky od Škody“ a taky by Stadler podmínky nesplnil a navíc nemusel dělat ostudu s třemi sedačkami. Doufám, že aspoň dostali od Škodovky za ten podraz dostatečně zaplaceno…
Stadler byl vyřazen pouze kvůli vlastní chybě.
začínám mít podezření že vyrobci kolejových vozidel jsou čím dál tím větší amatéři
Jak kdyby ouřadové na ouřadech při vydávaní ouředních rozhodnutí chyby nedělali. Tu zaponou obeslat vlastníka pozemků, jinde na vyjadřovačku…
Jde o jak se dotyčný k chybě postaví.
A tak nám prosim pripomente jake podmínky Stadler nesplnil. Byla to sirka dveri?
A co byly ty podmínky?
JMK chtěl zásuvky u každého sedadla..Stadler nabídl ob jednu řadu.Pak Stadler do sedadel započítával i sklopky pro kola a kočárky což se započítávat nesmĕlo a do třetice jim chybĕl nĕjakej technickej papír nebo ho nedodali.To je v kostce = 3 vĕci proč neuspĕli v soutĕži.
Nastav podmínky tak aby je splnil jen jeden a je to, že… viz šíře dveří a jiné blbosti.Takže buď chcete soutěž nebo karlovarskou losovačku.
Od samého začátku nešlo o lokomotivy, ale o vyvedení peněz z ČD. Lokomotivy byly jen nutné zlo, aby to bylo legální. A podle toho se udělalo výběrové řízení a podle toho to taky celé dopadlo. A jelikož nikdo z aktérů neskončil v teplákách, alespoň ne v českých, tak bych na nějaké poučení nesázel.
Co je lacinější – Pesa Link nebo Alstom Coradia Lint?
To, že Stadler byl levnější je blud.
Ta smlouva obsahovala i údržbu. A tu Škodovka měla za podstatně nižší ceny. Štádler tedy měl o něco levnější vlaky, ale když se vezmou oba požadavky zároveň, tak Škodovka vycházela levněji
No fakt je to blud.
U nákladů na údržbu EMU140 si Škodovka účtovala ~30 kč/vlakokilometr. Zatímco Štádler chtěl ~40 Kč/vlakokilometr.
To je rozdíl 33%!!!
Škodovka pak vychází jasně levněji… A navíc má ty 3 sedadla navíc. Samé výhody… 🙂
Při běžných nasmlouvaných cenách za dopravní obslužnost je ale těch deset kaček nákladů navíc dost podstatná částka 😀
Stadler měl hlavně kvalitnější vlaky
A to se pozná jak?
Oba typy vlaků splňují smluvní požadavky. A oba výrobci garantují smluvní poruchovost.
Z mého pohledu jsou oba v pořádku.
Stačí se podívat kolik panter je v provozu
A kolik jich stojí
Tohle je garantované smlouvou. Takže by to neměl být problém.
A co se stane když vypadnou jednotky a nebude je čím nahradit?
nahradí se náhradní soupravou, nejhůř autobusem a Škodovka to vše zaplatí. A nejen to. Škodovka zaplatí i o něco víc.
No za mě jako denního cestujícího v JMK je lepší jezdit vlakem ne náhradní dopravou a řešit mimoradnosti, a je mi docela jedno kolik zaplatí výrobce za nefunkční vlak .
To je tím, že přímo platíte jen část ceny jízdenky a zbytek dosype stát.
Já osobně jsem rád, když stát ušetří. Z cizího krev teče!
Ale nejdůležitější je:Tohle je jen taková teoretická úvaha. Ty vlaky jezdit budou. Kdyby ne, tak to asi není pro výrobce moc dobrý bussiness model, že? 🙂
Ne, to je tím, že člověk se potřebuje a nebo chce pohodlně dostat z jednoho bodu do druhého. Zda stát doplácí člověk asi v tu chvíli neřeší.
Ale vždyť jó.
Vždyť já to mám stejně.
Snažil jsem se jenom říct, že díky smlouvě ty vlaky prostě jezdit budou. A kdyby náhodou ne, tak to taky není zas taková katastrofa.
Takže sečteno a podtrženo. Kdyby ty vlaky nejezdily, tak by to byl velký problém. Ale hlavně pro škodovku…
Takže se není čeho bát… 🙂
Taky si nemyslím že to bude tak hrozné a že to bude jezdit, ale mohlo být líp.
No tak se podívejte. Třeba do Plzně, kde jsou Pantery z novější série a jezdí všechny.
A kolik jich jezdí v zahraničí…(jak „panterů“ tak Stadlerů)
A příplatek za arbitráž se připočítala? Nebo se čeká kolik to ještě navíc bude?
380 měla být Traxx
Panteři budou mít oproti nabídce Stadleru asi o 50 – 60 míst k sezení více.
Já teda nevím, ale v tomto státě se všechno musí dělat co nejsložitěji, proto aby opět si někdo namastil kapsu. Že nenašli nikoho na instalaci ETCS? Ale proboha plzeňská Škodovka se určitě nabídla a x dalších, však je to lokomotivka. Jenže někdo by asi neměl na Vánoce odměny ….
Ono to souvisí s tom, že MD vypsalo dotace ve výši 85 % uznatelných nákladů při instalaci do konce roku 2022 a firmy už do konce termínu mají nasmlouvány spoustu instalací.
Mezi roky 2023-2025 bude dotace tuším 50 – 60 % uznatelných nákladů a dodavatelé by měli mít ještě kapacity, ale je otázka, jak byla ta výzva vypsána. Ale například ČD Cargo tam již několik žádosti poslalo a má snad i schváleno.
Ne,nenabídla. Překvapen?
Ty vánoční odměny budou vypláceny za co, konkrétně,prosím? Za to, že 20 lokomotiv bude nepoužitelných?
ČD se strojů elegantně zbaví, až budou muset zaplatit Regiojetu přes 700 milionů Kč odškodné za zneužití dominantního postavení na trhu, tak mu jich všech 20 dají místo peněz. Regiojet získá lokomotivy na rychlost 200 km/hod, která mu umožní expanzi, s tím, že Škoda dodá ETCS. A ČD se zbaví nejdražších lokomotiv, které jsou bez ETCS a kterých se chce zbavit. Takže win – win. 😉
No Ty si dej studený ručník na hlavu nebo přestaň brát takové silné léky.. Jasně, že budou muset Žluťákovi platit a taky Leošovi a spoustě dalších ublíženců… Člověče vedra už nejsou a Ty takhle blbneš….
To byl nedělní vtípek, evidentně nepochopený.
Jo teda opravdu blbej fór
No jen jestli…. to nakonec nebude realita-)
Hodně dobře maskovaný, příště radši označit. 😉
Aj keď si to označil za vtip, ale ja by som ho označil za vtip s logikou. Už si skúšam kresliť 380 v žltej.
skúšať můžeš ale ve skutečnosti to bude jinak. Uplakánek chce peníze, ne mašinky.
A Leoš*uk a Janč*urák budou mít aspoň z čeho platit dluhy…
Škoda ETCD nedodá, však je nedostala do teď, navíc Jančura má už dost starostí s Peršana, které možná nakonec nechá ladem
Lokomotivy řady 162 mají dva problémy, nemají ETCS a fungují jen pod napájením 3 kV DC. Lokomotivy řady 380 jsou multisystemové a navíc jejich maximální rychlost je 200 km/hod a mají i výkon srovnatelný s Vectronem tedy 6,4 MW a traxxy mají výkon nižší.
Děkujeme za přednášku,ale navzdory technickým údajům jsou Zázraky narozdíl od Vectronů nechtěným strojem.