Co dál s Libeňským mostem? Zbourat a postavit nový, navrhuje Dolínek
Možná budoucí podoba Libeňského mostu. Foto: facebookový profil Petra Dolínka
Osud stávajícího Libeňského mostu je zřejmě zpečetěn. Pražští radní mají v úterý schválit materiál, který počítá s demolicí stávajícího mostu
V zájmu všech Pražanů a pražské dopravy doufám, že neuspějete pane Dolínku. Most není silnice přes řeku. Každý most má kulturní přesah. Nedokáži pochopit, jak je možné, že o stavbě na dalších sto let, o podobě pražského mostu přes Vltavu, se nevede širší diskuse. Podívejte se na mosty, které dnes v Praze přes řeku stojí. Až na výjimky se jedná o cenné kulturní památky. Pokud nedokážete postavit most, který na takovou památku bude aspirovat, pak raději nic nebourejte a opravte stávající, kterému snad prohlášení kulturní památkou „uteklo o fous“. Těch mostů v Praze přes Vltavu tolik není a nestaví se… Číst vice »
Celý tenhle humbuk způsobila Technická správa komunikací a korupčníci snad ještě z Bémovy éry, kdy se začala celá akce zbourání mostu připravovat a přestavět ho na dálniční. Prostě čím víc peněz a víc betonu, tím víc na úplatky. Přitom stačí uvažovat logicky. Libeňský most reálně spojuje pěší zónu na Palmovce s úzkou ulicí Dělnickou a Dolínek + TSK tam chtějí stavět nový most, který bude mít parametry Hlávkova nebo Trojského mostu. Tzn. dálnice (2+2 pruhy) a tramvajová kolej. Přitom ten most v současné podobě i do budoucna kapacitně stačí. Do dolní části Holešovic, které mají tak 10.000 obyvatel vedou reálně… Číst vice »
Docela trefné – asi je nás sice víc, komu se nelíbí arogance moci, ale máme bohužel jen slabý hlas …
Dnes možná kapacitně stačí, ale v lokalitě se chystá výstavba cele nové čtvrti v okolí nádraží Bubny.
František Flinta:
Nějak vám ta flinta zanáší: kvůli nové obytné čtvrti je snad třeba vybudovat další magistrálu, aby do ní a jejího okolí nesmyslně přivedla další tranzitní dopravu?
Ta nová čtvrť by měla kromě kancelářských, obchodních a kulturních prostor nabídnout i byty pro cca 30.000 obyvatel a ty je třeba nějakým způsobem dopravovat a doprava v okolí je už dnes mírně řečeno hustá.
Franta: Bohuzel uplne mimo.. To ze je most 2×2 pruhy NENI dalnicni.. a uprostred tramvajove koleje.. Jedna se o projekt uvazovany mnoho desetiletí – uz za prvni republiky se v navazujici ulici v Holesovivich bouralo a domy se tam stavely na sirku ulice 2×2 pruhy s tramvaji uprostřed, pokracovalo se za komunistu a i v nove dobe se stavelo v sirce navazujici na prvni republiku… Suma sumarum uz zbyva zbourat pisledni 4 domy a jednu dilnu ktere trci do ulice jak vykotkany zuby a ulice muze byt hotova i i s navazujicim mostem 2×2 + tram… Na druhe strane mistu… Číst vice »
Praha pupek republiky.
Co takhle jí zbořit celou a postavit jí, možná, znovu, třeba na Vysočině ?
Ale co bychom si ve zbytku státu bez ní počali … 🙂
Johnny Gomez: To je torzo komunistickych planovacu. Doufam, ze nikdo nepredpoklada, ze by se krizovatka na Palmovce menila z pesi zony + tramvaje (tj. rezim jaky ma treba Namesti Republiky nebo Andel) na neco jineho. Liben je svym charakterem stejna jako Smichov. Uprostred ctvrti je krizovatka a namesti, ktere ma byt pesi zonou + navazne ulice, ktere jsou take idealne bez dopravy. Na Smichove to je Plzenska pred OC Novy Smichov, Stefanikova a Nadrazni. V Libni krizovatka Palmovka, ulice Zenklova, Na Zertvach a samotny zacatek Libenskeho mostu. Idealne by se do stejneho rezimu jako ma Namesti Republiky mela zmenit i… Číst vice »
Ano, postavte už konečně něco nového a pořádného, místo téhle hrůzy. Tleskám! Jenže spolek pomatených blokovačů jakékoliv nové stavby v Praze bude házet klacky pod nohy. 🙁
Pořádného? A to si představujete jak? Ten most, pominuli jeho celosvětovou unikátnost, by byl zcela funkční, tedy pokud by magistrát desítky let nekašlal na údržbu. A rozhodně se dá opravit. Jeho kapacita je zcela dostatečná.
Pražák: No jo, ale teď už je pozdě. 🙁
To, co Dolínek neříká nahlas (resp. nejen nahlas, ale vůbec), je, že ve hře je především rozšíření mostu do podoby připravené pro vybudování jakési „západovýchodní magistrály“ jako pohrobka „Zákosu“ – takže i když Čižinského také nemusím, rozumím mu v tom, že nechce mít v Holešovicích a Bubnech další magistrálu – kolmou na tu stávající. A co je za tím dalšího (= kolik a komu), o tom nehodlám spekulovat.
Tunel:
SOUHLAS – konecne nekdo progresivni s mozkem! Bohuzel to zady na me dlouhodobe dela dojem ze tu prevladaj komenty malomestackejch zpatecnickejch zaprdenejch duchodcu…
Tyhle projekty se v normalnich mestech delaly uz mnoho desetileti nazpatek (Viden Budapest Krakow Berlin atd.) A ted uz to vypada ze se to KONECNE rozhoupalo i pro tuhle cast Prahy.. a furt do toho naky zaprdenci krafou.. Proste uz se neda zastavit to ze tyhle oblasti kolem mostu nebudou dal chudinsjy delnucky periferie 19. stoleti – ale sirsi cast centra mesta – moderni cast mesta s velmi dobrou dopravni dostupnosti!
neměl by se zvýšit?
Super, zbouráme světový unikát, jediný kubistický most na světě. Kdyby radnice dělala svoji práci, tak by byl most již dávno opravený (o nutnosti opravy se vědělo už za bolševiků) a nikdo by se na takové barbarství ani neopovážil pomyslet. A to vše za nezájmu veřejnosti (chvála výjimkám). Ale kdyby chtěl někdo zbourat jeden z těch ohavných domů v Pařížské, tak by se lidé mohli pominout. Přičemž jejich architektonická a estetická hodnota je nulová. Bestia triumphans
Jo, kvůli libeňáku se do Prahy valily celé davy. ;-D
Aha, takže ted se architektonická a estetická hodnota posuzuje podle zájmu turistů?
Možná teď se tam budou hrnout davy, když hrozí zboření. 🙂
Prazak:
Ten most je moc uzky…
Kompromis pro kriklony by byl to znovu postavit stejne/obdobne – akorat sirsi – tram a 2×2 pruhy s dostatecnou sirkou chodniku po obou stranach na pripadne budiuci 3×3 … jak proste..