„Nežije se nám teď dobře“. Železnični dopravci řešili budoucnost, rozzlobil je úředník z Bruselu
Manipulace s kontejnerem a jeho sypání nakladačem Kalmar. Foto: CityRail
Poprvé přijíždí na konferenci i zástupci Evropské komise.
Špičky železniční dopravy se sjely do Špindlu, patnáct kilometrů od nejbližšího nádraží. Tipuji, že jeden každý tam jel vlastní limuzínou…
Vod stolu to asi nevyřeší. Pokud neudělají efektivní 4 kolejku. Nebo aspoň nebude zásada, vyhýbací místa a odstavné místa všude, zejména na koridoru. A ne ty kojotiny typu česká zastávka bez vyjezdových kolejí. Dokud Cargo nebude moct jet reálně aspoň 120. Dokud nebudou opravdové kontejnerové překladiště. A dokud nebudou pravidelné spoje potřebnými směry s odpovídající kvalitou a cenou. Typu Polsko. Jih Evropy. Německo. Tak asi nic.b
Jednou denně Varšava. Jednou denně někde k Itálii. Jednou denně německo (to asi je)
Kladu si otázku , kteří lidé posouvají železnici u nás dopředu? Chrdle nebo Sládek? Jančura nebo Novotný? Svoboda nebo nebo Krapincové a mnohá další různá jména? Za vším jsou jen lidé.
Nikdo. Máme “vizi” VRT a jinak nic. :-/
Nechápu vůbec nic, ptal jsem se čím je rozčílil úředník z Bruselu, o co tu jde?
Ňák z toho nemůžu vyčíst, co se teda vyřešilo.🤡
14:32 Po kritice české strany Keir Fitch přiznává, že pro řadu dopravců není DAC přínosem. Nicméně odkazuje se stále na vnitřní struktury EDPP (European Delivery DAC Programme). Fitch je přítomen on-line, v pozadí má řadu publikací své knihovny. Na hřbetu jedné z nich září jméno autora Karl Marx. … No chápu, že pán přítomné nakrknul, ale tímto má být komunista? Nebo jak? Povinná četba vzdělaných lidí zejména v politologii.
Mně se od Svobody zdaleka nejvíc líbil ten příspěvek kritizující nevděčné místní dopravce za to, že je SŽ blbá a poskytuje plýtvavě odstavné koleje zdarma a i cizincům 🙂
Smím se zeptat na nějaké detaily k DAC? Příklad:přijel jsem s manipulákem do nácestné stanice, úkol zní „zasunout na vlečku a dobrat jeden vůz“. Předpokládám, že předpis, že na čele sunutého posunujícího dílu musí být posunovač, bude zrušen a nahradí ho kamery na DAC, které vnitřní logika DAC vždy přepne tak, aby se strojvedoucímu na displeji ukazoval obraz z té na čele sunutého dílu. Ok. Dojeli jsme k odbočné výhybce vlečky: předpokládejme, že i vlečkař sám rád musí jít s dobou a vezme pár (set) miliónů a nebude mít odbočnou výhybku stavěnou ručně a schovanou za kontrolním zámkem výkolejky, nýbrž… Číst vice »
Super, těmito otázkami jen dále. Papír snese všechno jak se říká, jediná vaše práce budou ty zarážky, ostatní je realizovatelné, za spoustu peněz, budete mít aplikaci a dozor. ,
> Mýto na všech komunikacích? Umím si to představit, ale jen rozšíření, ne plošně, říká Kupka.
Politická satira z roku 1965: „Já to nezakazuju. Na druhou stranu… to zase nemůžu povolit.“
Aneb zavedeme plošné mýto na všech silnicích mimo úseků, co budou i nadále zdarma.
Ve Švýcarsku se platí mýto plošně. Už se o tom zde v diskusi pod jiným příspěvkem psalo. Pokud si Kupka jako ministr dopravy představuje „jen“ rozšíření zpoplatněné sítě a nikoliv plošné placení, lze si pod tím představit lobbystický vliv kamionových spedicí.
To je zkrátka výrok jak z Hoštic.
„Nudistická pláž ano, ale nahota se bude tolerovat jen vocaď – pocaď.“
Bohužel ,ani jedna pozitivní vize . Jen prázdnota EU ,která neumí prosadit své myšlenky v praxi . Leckdy proto že jsou nereálné.
Kupka měl dnes napilno, ráno v Praze, v poledne konferenci v Senohrabech k čisté mobilitě na silnici a odpoledne vláčky ve Špindlerově Mlýně.
Panelová diskuse na 30 minut to se toho probere. Ale na síti X se to prodá, byl všude.
Když jsem jednou měl v práci moc meetingů, tak jsem zalomil rukama a zeptal jsem se, kdy budu pracovat. Přítomné projektové manažery jsem moc nepotěšil.
U nás pro mnohé setrvalý stav už přes rok. :-/
Samé fráze, žádná řešení. Kupka to dorazil…
Proč to Kupka dorazil? Že řekl pravdu, že je kritizován Cesmadem? Že vyzval Zesnad aby taky něco udělal?
Potvrdil neměnnost současného trendu lepení, jak to jen jde a jen co si kdo vynutí. Dlouhodobá udržitelná koncepce nula. Navázání dopravní koncepce na koncepci ekonomického rozvoje ČR nula. Posun ekonomického konceptu a zájmů ČR nula. Kvalitativní posun života v ČR nula. Jenom lepení, plantání, konzervování a prohlubování současných strukturálních problémů v ekonomice i dopravě. A navrch vyhazování peněz z okna.
Buďto nereálné nesmysly, které všechno tohle podkopávají (DAC, ETCS v současném pojetí), nebo servilnost vůči zájmovým skupinám – sponzorům ODS.
Jedním slovem: Hanba.
Já vidím u EU nějakou vizi, ETCS L3 + DAC a s tím spojené zvýšení kapacity na stávajících tratích, delší a těžší vlaky a snížení počtu personálu. Ano, ta vize má nějaké náklady, a taky bude mít nějaké přínosy a také nějakou dobu bude trvat se k té vizi prokousat. Chápu české dopravce, že jsou v tíživé situaci a z jejich pohledu je ty benefity nespasí a návratnost bude až v desítkách let. Ale právě proto o takto strategických věcech je třeba přemýšlet na úrovni celé unie. Nárazníky a šroubovka určitě budoucností železnice nejsou a to jak v osobní tak… Číst vice »
Bohužel vidíte vizi jak kněžna Libuše, bez naprosté reflexe toho jestli něco efektivní je nebo ne. To dráhu zabíjí spolehlivě.
Hlavně kdyby se „vizionáři“ měli dohodnout na takové prkotině jako je jednotný jazyk pro mezinárodní vlaky, tak najednou všichni zmizí jak pára nad hrncem… ( A pro projetí 5 zemí musíte umět jako fíra 5 jazyků a 5 národních předpisú)
Však o tom žádná, myslím, že na železnici by se toho mělo sjednotit výrazně více. Nicméně sjednocovat předpisy je politicky mnohem náročnější než vývoj nové technologie. Problém jsou lidé, kteří jsou zvyklí věci nějak dělat a o žádné změny nemají zájem. Však se státy v EU ani neshodnou jestli má rychlostní omezení na silnici končit značka nebo křižovatka, či zda má být letní či zimní čas. Z tohoto pohledu vypadá společná evropská měna jako zázrak.
V Rakousku se mluví německy, v Německu taky, ve Švýcarsku taky. Zadejme českým fírům povinně němčinu a dojedou z Košic až do Bernu klidně přes pět států. Netřeba nic vymýšlet a zavádět.
Ve Švýcarsku se kupodivu ne všude mluví německy. I na dráze.
Počkejte to jako na Tatranské električce budeme mluvit německy? 🤣
Českej strojvedoucí se nedomluví na Slovensku? Tak ať si zaplatí kurz slovenčiny.
Jsi opravdu Greta. Vždyť jsi chtěla od Košic po Bern mluvit německy.
Vono se to esperanto ještě užije…
To říkám už hodně dlouho.
Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Itálie, Francie, Rumunsko…..tak jednoduché to opravdu není 😉
A k čemu to bude? Po 12 hodinách musí ukončit směnu a další nastoupit až po 11 hodinách. To bude na 12 hodin odstavovat iten vlak z Košic do Bernu?
Tak to aby lokomotivy byly vybaveny i odpočinkovými prostory minimálně pro tři lidi, aby z Košic do Bernu přes pět států dokázala lokomotiva dojet bez nutnosti přepřahů a se zohledněním čekání na to, až bude na trati zrovna pro vlak díra.
Jednoznačně angličtina
Ještě se zeptám, je DAC opravdu tlačen tak, že bude muset mít DAC každý vůz a nebo když bude mít dopravce ucelenou soupravu spojenou jiným pevným spřáhlem a kontrolu celistvosti zajištěné jinou cestou, tak bude mít také splněno?
Chybí Vám tam automní provoz řízený z Proximy Centauri.
V prvé řadě je potřeba změnit operační, organizační a ekonomický koncept železnice tak, aby byl ekonomicky atraktivní. To s sebou u nás nese potřebu radikálně modernizovat síť a rozšířit kapacitu. DAC je něco, co se s tím může svézt, ale izolovaně je to další killer…
Pouze pro doplnění – organigram (sekce C4), odkud přišel specialista s přehledem, kvůli kterému, podle reportáže v 17:06, ze slov pana Svobody servilita skoro kapala.
https://www.dvz.de/personalien/detail/news/das-ist-die-generaldirektion-verkehr.html
Odtrženost vzácného hosta od reálného železničního provozu je zřejmě podobná, jako u nově povinného evropského registru železničních vozidel EVR.
Já teda pořád nechápu to DAC – nikdo to nechce, tak to bude? A před zástupci EU máme mít pokoru, když se chystají dodrbat co ETCS nezvládlo?
Panu Svobodovi nevadí, že po kolejích nebudou jezdit vlaky?
Zřejmě má představu, že od vozby zboží jsou tu kamiony, a na superbezpečnou železnici s ETCS 10.generace a DAC 8. generace za plexisklem se budeme chodit dívat s dětmi. Třeba už i plánuje zabezpečovač DAC a zabezpečovač zabezpečení bezpečnostního systému ETCS na druhou. Třeba si postaví i okruh, kde bude jezdit vzorový vláček se třemi vagonky pořád dokola jako na Matějské pouti. A pan Svoboda bude jen vybírat vstupné.
Budou vozit i kola?
Pokora rovná se více evropských dotací pro železnou dráhu?
Nedávno tu byl článek o tom, že SBB ho například chce. předpokládám, že to nebude jediný dopravce v EU, který řeší vozové zásilky co to tak má. Opravil bych vás tak na to, že u nás to nikdo nechce.
Tohle je ale jádro pudla: SBB ho chce….pokud bude osvědčené, spolehlivé, s malými provozními náklady a vhodné k zástavbě do všech vozidel, bude časem zájem i v ČR. Mimochodem zrovna Německo před několika desetiletími teda snahou o zavedení spřáhla neplýtvalo, zatímco u nás měly vozidla v té době rám už z výroby připravený.
No nechtějí to a posunovači pomalu, ale jiste
ě docházejí, tak babo raď.
Příspěvek reportáže 16:43 má nesrozumitelné věty a není zřejmé, kdo to říká.
Problém je že krom pár tratí které se hyckaji nevznikají vůbec žádné nové použitelné směry např. Praha-Liberec/Chomutov-Vary, Liberec – Hradec, Plzeň- Bavorsko apod. Které by zvýšili jak kapacitu, tak přinesli nové zákazníky, přinesly objizdne trasy při mimoradnostech…. A když už se něco takového schválí tak se tm nacpe nějaký jednokolejny usek , který to pohrbi a ušetří se zanedbatelné náklady vůči celkovým.
Ano, vtlačení jednokolejky mezi Plzeň a Domažlice pomocí „triku“ – vymazání dálnice D5 z dopravního modelu, aby to jednokolejně aspoň trochu vyšlo… O tom se taky ještě bude mlčet několik generací, protože jak vysvětlit dnešním třeba dvacetiletým, že i v budoucích vizích vidíme dráhu na západ jednokolejnou na 80 – to opravdu nevím…
Oni po tom světě cestují, oni to jinde vidí – jak je to tam dneska. A my tohle plánujem jako cíl pro roky 2030-2060…
Kupka, Svoboda totální mimoni….
Tak jsem si rychle pročetl diskusi a mám k tomu asi jedinou připomínku. Asi to příští rok opravdu budeme už streamovat.
Za to bych Vám předem poděkoval.
Výborně, skvělý nápad. Nebránil bych se ani diskuzi zúčastněných na dotazy položených online. Protože toto sledují i zástupci firem, které by rádi vozili své výrobky po železnici a z nějakého důvodu to pořád nejde.
Díky moc, přesně to by bylo potřeba.
Ze zvědavosti se zeptám, proč to nešlo už nyní/dříve? 🙂
Především technické důvody a také úplně jsme se neshodli, jestli to vůbec chceme. Ale možná nazrál čas.
Co takhle si nehrát na ostentativní nezájem o železnici jinak než jako byznys (a tím vlastně naznačit „jasně normální je prostě auto“) a zvolit lépe dostupné místo konání? Třeba Pardubice, když už SŽ nalila prachy do toho hotelu…
Ale houby, to má úplně jiné důvody.
Jen tím vlakem se tam pořád dojet nedá, je to samé parkoviště…
Prozradíte nám je? Jen se ptám, opravdu to nevím.
Do Špindlerova Mlýna jezdí i hromadná doprava, jen to není vlak. V čem je tedy problém?!?
Třeba Praha, když už to by to mělo být ve městě. Ale stále mi není jasné, proč vadí Špindlerův Mlýn. Jen proto, že tam nejezdi vlak?!?
Jednak to je “odevsad daleko” a ano, myslím ze železniční konference by měla být rozumné dostupná vlakem, ikdyby jen z důvodu PR. Něco jiného by bylo, kdyby Vrchlabí či aspoň Kuncice měly přímé rychlíky z Prahy a ideálně ještě aspoň jednoho směru, a odtud byl organizován nějaký smluvní shuttle/bus, to pak snad.
Což takhle Martinice, ty jsou taky v Krkonoších.
Mohl bych se prosím zeptat, asi jednoho z nejpovolanějších, jaké tři komodity patří k nejvíce přepravovaným , a jaké tři směry to jsou, dekuji.
Tu poznámku s kapacitou nechápu. ETCS umožní celkem levně zkrácení úseků a tak navýšení kapacity ne? To že nedojde k navýšení kapacity hned 1.1.2025 je jasné, ale výhledově určitě ano.
Bohužel nedojde, SZ zvolila ,,levnější variantu”, pokud bychom chtěli navyšovat kapacitu, znamenají to další miliardy do ETCS plus velké výluky ETCS.
ETCS L2 neumožní celkem levné zkrácení úseků, stávající prostředky pro zjišťování volnosti zůstanou.
ETCS L2 opravdu není LZB.
To s tou kapacitou je pravda tak napůl – Správa železnic, s.o. mohla – stejně jako ostatní železnice – používat místo defaultních hodnot pro brzdné křivky hodnoty jiné – méně restriktivní/přísné a pak by pod ETCS třeba Railjet brzdil ke „Stůj“ nikoliv na dráze 1 437 m jako v ČR, ale třeba jen na 1 175 m jako v Německu.
Ale správa železnic použití jiných hodnot, než defaultních odmítla – to je celé – takže se ve výsledku bohužel sama dobrovolně o zvýšení kapacity u ETCS připravila.
Alibismus – my nic.
NE
Levně?
Podle Svobody bychom měli mít více pokory před zástupcem Evropské komise . A to jako proč ? Divím se, že za jeho výkon jej dopravci nevypískali. Divím se tomu, že při takovém absurdním výroku manekýna Svobody se sálem neozval pískot.
Příště nepřijede.
prosím, prosím, „rozlobil“ z titulku by rádo jedno „z“ navrch…
A ta první věta by taky chtěla doladit.
Jj, ale aspoň je jasné, co chtělo být napsáno. To se v textu dole luští občas špatně, nebo to nejde vůbec. Chápu, že je to kvůli online rychlosti, ale zasloužilo by si to stručnou revizi.
Ten požadavek na dopravu materiálu pro JEDU je hodně Sci-fi.
Požadavek? Nic takového tam nevidím. Vidím tam smysluplnou připomínku, že tu několik let poběží velká stavba na jednom místě, kam zamíří velké množství kameniva, cementu, oceli a železnice by se tam mohla rozumně uplatnit. Pokud nabídne lepší podmínky, než silniční dopravci.
Ocelárny vlečku mají, zbytek těžko spustite… Ale jednou čekat na materiál 4h, pak 6 a nebo 12h, protože je potřeba počkat až nějaká 810 obslouží zastávky v polích na tratí pro náklad. Jo, to těm stavbám fakt pomůže a zlevní je!
Za války měli muniční vlaky absolutní přednost. Nemyslíte, že by i dnes vlaky s materiálem na elektrárnu mohli mít přednost před osobkou? Hlavně v případě, pokud nějakej jouda s kamionem zablokuje přístup po silnici.
Všechny cementárny taky mají vlečku. S kamenvem je to horší, ale taky to jde – dodnes se vozí po železnici štěrkopísek z Tovačova do Polanky nad Odrou, drcené kanivo se nakládá do vozů pro potřeby železničních staveb (napadají mě lomy Košťálov, Votice, Hrubá Voda, Zárubka).
Žádná betonárna nefunguje JIT, vždycky tam je nejěká zásoba surovin a na Dukovanech se bude betonovat několik let, takže je prostor pro dlouhodobé stabilní kontrakty s železniční přepravou výše uvedených materiálů.
Dukovany se pri stavbe zasobovaly predevsim po vlastní vlecce. Slo to tenkrát, melo by to jit i dnes
Tak je dobře,že to bylo připomenuto.V nedávné minulosti se všechny velké stavby zásobovaly po železnici,a to i všechny čs.jaderné elektrárny i dálnice.Bohužel dnes se třeba na stavbu D 4 všechno vozí přes celou ČR po silnici,ačkoliv souběžně se stavbou vede kapacitní nevyužitá železnice.
D4 nestaví stát. Jen tak na okraj.
Používání železnice závisí na tom,zda něco staví stát nebo soukromník?
D4 ale financuje stát, ač se to na první pohled nezdá.
Ale staví, jen na dlouhodobý dluh.
Kapacitní jako úsek Praha – Beroun a Zdice – Březnice, kde je nadto na Milín velké stoupání? U D4 bych především vyzdvihl na české poměry stavební tempo. To by RSD mělo na několik dekád. Stejně jako kdyby se tam vše vozilo vlakem.
Rychlost stavby vůbec nezávisí na tom,čím se to na stavbu vozí.Běžte se tam podívat a prohlédněte si ty skládky materiálu a prefabrikátů.Kamiony také nejezdí jenom po rovině nebo z kopce.A nepodléhejte prosím mýtům o neexistenci kapacity.
Problém je ale na straně železnice, trať Písek – Zdice je bez elektrizace a vozit těžké vlaky motorovou trakcí jedině v případě, že by se na tuto vozbu použily čtyři poslední provozuschopné lokomotivy řady 781, které u nás jsou. Ty by tuto vozbu mohly při dobré údržbě vydržet, ale lokomotivy z produkce ČKD nikoliv. A mohla by s nimi v oběhu ještě jezdit Maxima :-).
Určitě by to vyresit šlo.
To by někdo musel něco dělat především s tou tratí, ne (jen) vedle postavit další dálnici, která z ní možná odebere poslední přepravy…
Všechny přepravy z té tratě už odebrány byly.
Brame,ty moc dobře víš,že existují i jiné motorové lokomotivy i spousta nákladních dopravců.Jen by se muselo přejít od slov na konferenci k činům v realitě.
Tak ten byl dobrý. Možná ti buřtíku nedošlo, že je 21. století. máme tady ETCS a je potřeba pro těžkou vozbu soudobá obojživelná mašina, která toho sežere v dýzlu míň než Maxima a podstatně míň než sovětský výrobek. Je otázkou času. kdy bude schválená v ČR a kdy si ji někdo objedná. Přesně na takové výkony ji používají v Německu.
„Máme taktiku, že první týden výhradního provozu ETCS nevyjedeme a počkáme, jak se na to vyvíjí, říká Michal Gajdoš“
Zajimave prohlaseni, ale predpokladam, ze konkurence se o zakazky prihlasi rada. Alespon je vjezdova skupina v Trebove v bezpeci, kdyz IDS bude stat.
To jako první týden v lednu dostanou všichni u IDS Cargo neplacené volno nebo nařízenou dovolenou? Nebo doufají, že to nějaký soud předběžně zatrhne?
Nebo spoléhají že na začátku ledna jezdí velký kulový.
První týden v lednu se skoro nic nevozí. Sjednané přepravy dřeva se odvezou v pohodě druhý týden.
Bylo to receno s nadsazkou, jako jina forma demonstrace, jak jako dopravce vnimame spusteni stuj co stuj 1.1., i ldyz z toho maji obavy i na SŽ. To je cele.
Promiňte, ale při vaší velikosti by si nikdo ani nevšiml, že jste nevyjeli. A slyšel jste ministra. Co takhle to vzít z opačného konce a začít s přípravou? Nebo máte připravený další rozklad a rozklad rozkladu?
Lepší je vyjet, celé to zasukovat a poslechnout si výmluvy p. ministra.
To je to posledni, co nas zajima, jestli si toho nekdo vsimne, jestli jsme vyjeli nebo ne. Pro nas je dulezity zakaznik a mame takove, kterym garantujeme nejake dodaci lhuty. Garantovat nejake dodaci lhuty v prvnim lednovem tydnu bude s vetsim rizikem. Proto ta nadsazka. Ale klidne si dale posluzte. Hezky vikend
Škoda že nevíme za koho mluvíte a kdo jste. Pak by se dalo o vašich slovech přemýšlet v souvislostech . Je totiž rozdíl ,pokud toto řekne někdo ze SŽ ,od konkurence ODS cargo nebo laik.
Nemůže být online?
Asi příští ročník
Je někde dostupný alespoň záznam?
Bude na YouTube
Pane Sládku, mám dojem, že za vašeho prezidentování tady průběžně bylo o aktivitách ŽESNAD, alespoň zde, více slyšet, než v poslední době. Pletu se?
Podle mě jsou pro železniční budoucnost prioritou kontejnery, kdy se dovezou vlaky na hlavní městské nákladní nádraží, a od tama nejmodernějšími náklaďáky po městě. Jestli je k tomu potřeba to digitální spřáhlo, tak jsem pro, i kdyby se měly v přerozdělování dotace na osobní dopravu (která stejně příliš brzdí nákladní) snížit na polovinu. Bez velké modernizace s přesným řízením dodávky jednotlivých kontejnerů nákladní železniční doprava s ústupem uhlí spadle rychle o polovinu, a bude neodvratně krachovat. A nemělo by na to žádný vliv ani kdyby nafta zdražila pětkrát, to by maximálně tak mohlo donutit státy ke zrušení daní z nafty… Číst vice »
Kontejnery a spol je jednodušší a rychlejší (tudíž levnější) překládat mezi vozidly, než šibovat s vagóny.
Ano, v kontejnerech vidí budoucnost například i ČDC, generální to řekl jasně.
Proč si všichni spojují železnici s uhlím. Jiné zboží se vlakem přepravit nedá? Kámen, trvanlivé potraviny, stroje, traktory? Ne?
Právě jste popsal způsob, jak vyhnat co nejvíc lidí do aut.
Zjednodušit legislativu a taky nerušit koleje…SZ dopravcům jen háže klacky pod nohy .
SŽ jen dělá to, co po ní chce MD. Pes je zakopaný na MD a v poslanecké sněmovně.
Kdepak, pes je zakopaný ve společnosti, neboť politici jsou jen takoví, jací jsou jejich voliči.
Ale úředníci jsou na MD téměř stejní.
Je otázka, kdo jde v tomto případě příkladem, a jak co lidem namlouvá.
Hlavně prosím ať má konference nějaký výsledek. Kamiony neplatí mýtné na dvojkách a trojkách. Nemají zabezpečovač ani vedení v jízdní dráze. Ale hlavně že železničáři řeší drahé a překotné DAC a ETCS. Nechcete rovnou řešit levitaci u nákladních vlaků? Jinak z tématu konference, kdy se neřeší nic jiného než právě DAC aETCS, ale už ne zrychlení výstavby tratí, snížení byrokracie a poplatků mám pocit, že jde spíš o Konferenci na téma: Jak ještě urychlit likvidaci české nákladní železniční dopravy. Nemám pocit, že by opravdu něco chtěli změnit a tedy se zase nic nezmění. Jinak panu Sládkovi s Dukovany fandím.
Konference je o výměně názorů, setkání lidí. Nepřijímá exekutivní rozhodnutí, nepřináší „tvrdé výsledky“. To bylo možné na konferenci na Jaltě, což bylo „trochu“ jiná konference, složením účastníků.
„Nemají zabezpečovač ani vedení v jízdní dráze“
Hlídání rozestupu s automatickým bržděním a hlídání jízdního pruhu je povinná výbava.
Zabezpečení na silnici už z principu nemůže fungovat na vodivém propojení dvou kolejnic (barvičkovač), technologie jsou to úplně jiné. Letectví má taky úplně jiné technologie než ETCS.
Když to tak čtu, tak ty problémy nákladní železnice jsou pořád jedny a ty samé a pořád je nikdo neřeší. Špindlerův Mlýn 2035 bude řešit zase to samé. Vznikne třeba do té doby pár zárodků VRT, nové km prostých elektrizací nebo snad i konverzí. Ale kapacita nebo dokonce garantovaná kapacita nebo další elektrizovaný výkonný železniční přechod do Němec, to asi ne.
Od tý doby co porazili koňské a volské povozy s obsluhou místního cukrovaru/pily trochu usnuli na vavřínech…
Tak dopravci s tím těžko něco nadělají, nedostatečná infrastruktura je chyba státu, stejně tak zbytečné regulace typu DAC. Pro silniční dopravu toho dělá spoustu, pro železnici má akorát hezká slova.
Jaký důvod má pan Keir Fitch tlačit DAC i přes protesty dopravců? Víte prosím někdo znalý více?
Protože se mu to líbí jako nápad, konsekvence ho nezajímají. Každé dítě chce mít svou hračku.
Asi se inspiroval myšlenkami Karla Marxe a vlastní „bohorovnosti“?
Jestli tam tu knihu nastrčil schválně, tak prokázal mimořádnou neznalost prostředí, do kterého vstupuje. To je ještě daleko horší prohřešek, než být hloupý.
Vždycky mě pobaví, jak odsuzování EU úředníků jako bandy neomarxistů přijde lidem přes čáru… A když je to pak v téměř každém případě prokázané jako přesná pravda tak následuje ještě údiv…:) Ne, v EU to není dobrý, dobře už bylo.
Vždyť takto funguje celá EU. Nejenom Fitch. Všichni totálně mimo realitu žijící ve své bublině, všechno exoti , kteří reálný život nepoznali, kteří celé své životy jsou živi ze státních rozpočtů či dotací nejrůznějšího druhu . A tito nám vládnou a stanovují termíny a sankce. Absurdní..
Ale nemusíme chodit daleko. Stačí si pročíst životopisy všech členů české vlády .Kolik jich působilo a bylo úspěšných v soukromém byznysu ?
Kolik jich působilo a bylo úspěšných v soukromém byznysu ?
No rekl bych, ze asi jediny- Sikela. Zbytek vlady byl vice ci mene prisaty na statni cecek. Mozna tak jeste Blazek, jenze v jeho pripade mi advokacie prijde jako vedlejsak k jinym aktivitam …
Takže učitelé, lékaři, bývalí členové ozbrojených složek atd mají být v politice méně hodnotní, protože před politickou kariérou pracovali v rozpočtové sféře? Co takhle to nechat na voličích?
Právníci a lékaři jsou největší mor současné sněmovny. Často nadprůměrné výdělky za podprůměrné úsilí v občanském životě a pocit nadřazenosti, kdy si myslí, že reálný život všech ostatních je stejně tak jednoduchý jako ten jejich, z nich dělá ty nejhorší zástupce současné společnosti.
Ještě programátoři tam začínají čím dál víc patřit.
Určitý podíl blbců je všude, nicméně bych řekl, že tahle averze vůči některým „profesím“ pramení spíš z pocitu méněcennosti těch, kteří na podobnou životní úroveň nedosáhli. Dojem, že někdo vynaložil „podprůměrné úsilí“ je totiž čistě subjektivní.
To jsem nijak nenaznacoval… dotaz znel: Kolik jich působilo a bylo úspěšných v soukromém byznysu ?
Politika a soukromý byznys jsou dost odlišný disciplíny. Úspěch v soukromém sektoru nutně neznamená předpoklad, že dotyčný bude i úspěšným politikem.
Je to alespoň nějaký úspěch. Podívejte se na šéfku EK. Narodila se v rodině vrcholového politika. Celé mládí prožila ve zlaté kleci. Vystudovala medicínu, které se věnovala pouhých několik let. Pak s medicínou sekla a vrhla se na dráhu profesionálního politika. Co ta paní ví o reálném životě ? Jak se ta paní dokáže vcítit do role obyčejného člověka, či podnikatele ? Nijak. Zlé jazyky tvrdí, že v pozici ve které je, je jenom proto, protože se jí v Německu chtěli zbavit. A tak ji poslali výše. A takových lidí rozhoduje o nás a o našich životech 99%. Není to… Číst vice »
Vzpomněl jsem si na letitý seriál Návštěvníci. Konkrétně Centrální mozek lidstva a Světová rada – nebo tak nějak.
Posedmé se dnes koná..“
„Program je letos rozdělen do čtyř bloků..“
????
To se nemůžou sejít jenom jednou na konferenci která bude trvat odrrána po celý den a musejí těch konferencí mít během dne 7 ?
Vy jste měl na škole od rádna do oběda 1 vyučovací hodinu?
Co jste pil?
Někteří účastníci konference mi přijdou úplně mimo realitu.
Ale tak pokecaj, najedí, popijou a půjdou na víkend 😀
Silniční dopravci přepravují náklad. Železniční dopravci diskutují.
O konferenci kamionistů tu byl článek někdy před týdnem 🙂
A taky žádali o přepravu stavebního materiálu, protože jsou v tom nekonkrenceschopní?
Nerozumím.
Hlavně na to už mají podstatně přizpůsobenou (státní, zemskou, krajskou, okresní…) infrastrukturu.
Fakt? Průjezd Prahou je na půl dne a pokud ji chtějí objet, tak je to po mizerných stezkách (i když jsou oficiálně ozačené jako silnice 1. třídy), jediná kapacitní spojnice mezi Prahou a Moravou je v zimě neprůjezdná celkem pravidelně a v létě občas…
Kde jasně řekli,co chtějí.Tady zatím říkají jen co nechtějí.A co by mělo,ne co je nutné.
To je ve společnosti normální.
V USA není samočinné spřáhlo povinné 30, ale 130 let 🙂
Nicméně ta situace tehdy tam a tady dnes je jiná – v době zavádění dnešního AAR spřáhla, respektive jeho (kompatibilních) předchůdců, byly železnice v USA velmi technicky roztříštěné – jednotlivé společnosti měly svá spřáhla a byla tam i velké pestrost v rozchodech. V této situaci zavádění AAR a 1435 mm znamenalo velký posun ve standardizaci. Ale my dnes v Evropě ten jednotný standard ve spřahování máme, jak známo.
Přesně tak, přičemž délka vlaku bude v Evropě v příštích stech letech maximálně 740 metrů a hmotnost vlaků nemá šanci přesáhnout pevnostní parametry šroubovky. Dochází k útlumu JVZ, takže důvody pro zavedení DAC prakticky nejsou.
……kritiku v podstatě nepřijímá. Co mi to jen připomíná…..
Kamiony a náklaďáky ničí silnice, znečišťují vzduch, dělají hluk a způsobují stres lidem, fauně i flóře v širokém okolí. Na tom se zde asi většina z nás shodne. Řešením je tedy, aby se jednak zboží vozilo méně (přestaňte kupovat ty rajčata z Maroka) a také, aby se víc vozilo po železnici. Na to někdo namítne, že asi těžko povedou koleje ke každému Lidlu. To je pravda. Ale! Proč nestavíme obchoďáky a různé sklady tak, aby navazovaly na naší existující železniční síť, která je snad nejhustší v Evropě. Proč jí více nevyužíváme? Vlaky tam jezdí málo, zejí prázdnotou a je zde… Číst vice »
Hala_D pod novým nickem?!?
Ne.
Ta dikce u mně také vyvolala dojem, že jde „pavilon E“ v novém balení.
Co píše předřečník špatně? Ve všem má pravdu. A proč je železniční lobby špatná? Jestli pan Hala pracuje v železničním průmyslu, tak zřejmě bude za svůj byznys lobovat a pak nerozumím kritice za každou cenu.
Tohle není lobbing, tohle je mimózní blábolení.
Že kamionová doprava devastuje životní prostředí člověka je blábolení?
Nakladni vlak (navic co neni pod troleji) nenici koleje? Z vyfuku sergeje ci brejlovce vychazi jen jitrni vanek a motyly? Jsou tiche?
A že těch sergejů a původních brejláků ještě pravidelně jezdí… 😛
Jeden mi pravidelně chrchlá okolo baráku. Teď naštěstí ne, je výluka.
Sergej v pravidelném provozu asi není žádný. A těch pár nulek co silou dílny dožívají je zanedbatelné množství, proti catrobrejlím.
Co nižší jízdní odpor, snazší rekuperace, méně zabrané plochy, lepší vsakování vody apod.?
Ano, správně, zavedeme hospodářství ostrova Sodor.
Ale bez toho automatického spřáhla! To Tomáš neměl!
Proč? Protože současný ekonomický model výroby a služeb není se současným modelem financování a organizování drážní dopravy kompatibilní.
Nejprve se musí změnit to druhé, aby to to první začalo využívat. Musí to být výhodné.
Ale to zjevně nikdo ani z ministerstva, ani z EU, ani nemalá část dopravců stále nechápe. Technické věci typu ETCS a DAC mohou pomoct až potom, takhle jsou to akorát zabijáci, co vysávají ještě aspoň ten zbytek kapitálu, co v železniční dopravě vůbec zůstává.
Nedávno jsem byl na exkurzi v jedné firmě z oboru automotive. Vozí všechno možné, ale kamionem. Na otázku, jak využívají železnici, byla odpověď: „železnice je pro nás nepoužitelná“. Hotovo. Problémem byly nepravidelnosti v dopravě (horší, než u silnice). Prý železničářům řekli, ať si to vozí, jak dlouho chtějí, ale pravidelně. A to železnice není schopná garantovat. Nějaké pohádky o zákazu kamionů v noci a dosypávání peněz do JVZ jsou nesmysl, dokud dráha nebude schopna aspoň částečně nabídnout stejně kvalitní služby, jako ty kamiony. Teprve pak lze uvažovat o nějaké podpoře železniční dopravy, která pak může být tou poslední kapkou, která… Číst vice »
1. Vědí 2. Není, nebo s hodně velkými výhradami 3. Ochota by byla, nejsou na to podmínky.
K bodu 3:Nejsou ochotni politici, MD ČR a SŽ.
Slyšel jste ministra. Udělal velký kus práce.
Jo, v čerpání dotací. Smysluplné práce pomálu.
Tak to je velmi relativní.Nicméně je to první ministr dopravy od r.1989,který o železnici alespoň mluví,takže mírný pokrok tady je.Ale např.,jak se vyjádřil,komplexní zpoplatnění všech silnic si představit neumí.Možná by ŽESNAD měl příště pozvat zástupce švýcarského ministerstva dopravy, aby panu ministrovi ozřejmil, jak se to dělá.
V zajištění delšího tunelu blízko svého domečku, že?
Jinak toho pro železnici moc nedělá, „pracant“ jeden.
Problém je v infrastruktuře, kterou tomu či onomu způsobu vytvářejí státy. Ono se to snadno zavrhne předem, důsledky si vyžíráme už teď.
Přes den osobka, a v noci zas často výluky a kolikrát se zastaveným provozem, to je ten problém.
Drážní dopravce musí hlavně nabídnout dopravu od dveří ke dveřím. Záakazníkovi je jedno , čím se to cesto přepraví. Jemu jde o to, aby se nemusel zabývat nějakou složitou administrativou a aby to bylo spolehlivé, rychlé a levné. To je vše co požaduje.Jestli to veze dron, nebo santa na saních ho nezajímá.
Podle mne to nelze směšovat. Železnice z principu nevyhraje v segmentu JVZ – složitější manipulace, malá operativnost. Kde železnice vyhrává, jsou hromadné přepravy. Substráty apod. Pro „drobné zboží“ to moc není, snad něco jako RoLa, resp. sdružené přepravy např. výměnných nástaveb mezi velkými distribučními centry. Pak už si to můžou roztahat kamionem. Ale stát musí chtít – tedy např. zpoplatnit silniční mýto u přeprav délky nad 200 km nějakým penále, aby se to vyplatilo přehodit na vlak. Ten proud, co jezdí po D1 (Turecko/Rumunsko -> Německo a Itálie/Rakousko -> Polsko) přece musí být levnější přepravit vlakem. S ohledem na mzdy,… Číst vice »
No k té pravidelnosti asi tolik, že když je výluka SŽ tak náklady stojí nebo nejedou vůbec a to bohatě stačí. Důvody výluky? No kdo na železnici pracoval, tak ví….
Co? Vajco.