Čmelák, prastará cisterna i pantograf. NTM koupí od drah na sedm desítek vozů, už má peníze

Hytlák. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářHytlák. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Národní technické muzeum (NTM) po letech tříbení seznamu a jednání se skupinou České dráhy získalo jistotu: jeho železniční sbírky se

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Antonín Petr

Není náhodou lepší za ty peníze opravit některá
vozidla která NTM nechá chátrat v depozitáři (např. zmíněný pantograf)?

Děčíňan

Hanba pragocentrismu, neb když se uvažovalo o zřízení Národního železničního muzea na nákladovém nádraží Děčín – Východ, tak nám úředníci tvrdili, že nejsou potřebné finance. A vida, pro prahu se finance jako zázrakem našly a muzeum se buduje na tamním nádraží. Jaká zajímavá náhoda…

Panelák

A teď začne šotoušská lamentace, proč je v seznamu tohleto a není v něm támhleto :-). Nejlépe 15 zamračených a 26 brejlovců…

Anonym ze severu

A ještě k tomu nějaký ty Béčka s koženkou, co jsou teďka „standartem“ u ČD, … 😀 Já vás, Panelák, zcela jistě chápu.

Anonym ze severu

Jak tak koukám, tak tam jedno to Béčko opravdu je :-O

Jiří Kocurek

Já cu Pomeranč! 😀

AAA

A neměl by je státní dopravce věnovat státnímu muzeu jako nepotřebné zadarmo, maximálně za cenu šrotu?

Robert

Většina těch vozů se prodává za cenu šrotu…..

VRT

Někdy i pod…

Arimatejsky

A proč by to dělal? Kromě toho statutárové ČD zcela jistě netouží po trestním stíhání.

AAA

Ze stejného důvodu jako si má prý stát „svého“ dopravce hýčkat že

Kubrt

Vím, že to není podstata článku, ale čmelák zcela určitě není „zástupce nejpočetnější sériově vyráběné lokomotivy na světě“ (což je samo o sobě divné sdělení – kusově vyráběná lokomotiva by se těžko stala nejpočetnější) – třeba i u nás známých kalug TGK2 bylo cca dvakrát tolik, co čmeláků.

Mašinka

Jen 7549 ČME3 dodáno do SSSR a přes 600 jen u nás. Další Indie, Irán apod. To je asi málo lokomotiv? Jo, Škodakrám teď vlastně vyrábí asi víc….

Kubrt

Ne, málo to není, ale nejvíc na světě taky ne. Á propos, přes 600 čmeláků u nás? Kam by se to vešlo?

Jiří Kocurek

Tak ono je důležité vyrábět jich tolik, kolik si jich zákazník objedná a kolik zaplatí. Když neobjednává a co hůř, neplatí, tak můžete vyrábět kolik chcete, ale jaksi nebude na mzdy ani na materiál. Natož na investice do vývoje.

VRT

Že ono se NTM chystá vstoupit na železniční trh? No, mám pocit, že v řadě případů bychom se setkali s kvalitnějšími a lépe udržovanými vozidly.

kolkol

NTM je ještě shnilejší instituce, než ČD, takže si nedělejte iluze, tahle myšlenka neobstojí ani jako vtip. (Nicméně vozidla se papírově převádí tam kam patří, to je asi správný postup.)

Jan Sova

No snad se toho dožiju, do 10 let bych ještě mohl….