Čínský vlak bude poprvé vozit cestující v Česku. RegioJet ho nasadí na svoji problémovou linku
Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Jednotka má s cestujícími najet 48 000 kilometrů.
Jednotka má s cestujícími najet 48 000 kilometrů.
no dobře,ale teď mi někdo řekněte,jak to bude s ND a servisem?to je v provozu tak do první poruchy a pak na dlouhou dobu u plotu než to přijde z číny??nebo jak?vím jak to chodí v praxi
Tak RJ jen zajišťuje zkušební provoz, který si objednal výrobce. Mě z toho vychází, že je především v zájmu výrobce aby zkoušky dopadly dobře a dostal osvědčení. Čili se výrobce bude snažit, aby vozidlo zůstalo provozuschopné a případné opravy a ND si okamžitě zajistí svojí cestou. Než najezdí potřebné kilometry tak to snad nebude tak dlouho trvat, aby jednotka vydržela schopná. V záloze je případně druhá jednotka ve Velimi, minimálně by se z ní daly brát díly.
no a třeba se dohodnou a nějake vláčky rj odkoupí 😉 však si objednal hromadu dalších u levnych poláků, tak uvidime a co mu polsko dodá 😉
Mám otázku mimo článku ohľadom regiojetu, či vôbec majú v pláne ísť do toho Berlína čo mali v pláne a oznamovali to na konci októbra minulého roka. Pretože od vtedy len zrušili linku do Chorvátska a všetko dávajú na Ukrajinu. A o Berlíne sa nič nepíše, nemá niekto info?
Info nemám ale logika věci napoví. Nemají vagóny ani pro smluvní vnitrostát. Také nezapomeňte, že momentálně skoro nemají vozy mladší než 40 let, i když samozřejmě rekonstrukce mnohým hodně pomohla. Covidové lockdowny se vším hodně zamávaly. Snad si mohu dovolit být optimista – když se jim podařilo doteď nezkrachovat, tak se snad časem zvednou a i do toho Berlína nebo Lipska něco pošlou.
Regiojet naposledy uváděl termín trasy Praha ? Berlín 30.03.2024
Tipiluji, že záleží, jak dají dohromady vagóny, některé mají rekonstruovat (nedávno dovezené od DB) a některé budou procházet revizemi.
Zajímalo by mě, kolik českých výrobců bylo zapojeno do výroby těchto vlaků. To zjistíme za 4 dny, ale pravda je, že LEO Express se docela chlubil větším procentuálním množstvím českých subdodávek, jestli mám pravdu. 🙂
No, vzhledem k tomu, že tohle je poslední co Evropský průmysl potřebuje a klasické čínské hrozbě doufám, že s jednotkami CRRC neuspěje a celej projekt v brzké době krachne :). No, ale abychom zde neřešili jen stát, který stále porušuje základní lidská práva a všechno ostatní, prostě klasická Čína, neměl by někdo alespoň fotky interiéru?
Dost možná to tak bude, Evropský železniční trh je striktně regulovaný, má sice možná společná základní pravidla, ale každý národní trh má svá specifika. CRRC má k dispozici velké trhy v Číně, Indii, Turecku, Austrálii, Brazílii. Evropa sice není nezajímavá, ale je to dost možná pro tohoto velkého hráče otázka prestiže, než čehokoli jiného.
Před lety bylo pár fotek z Velimi na ZelPage a z komentářů jsem získal dojem, že se to tam testuje pro celou EU. Je-li to pravda, tak mají Číňani víceméně připravené vlaky pro každého, kdo je bude chtít.
Ta bude až 5.2. Někde v reportáži ČT byl velmi rychlý záblesk interiéru, ale fakt velmi rychlý. 🙂
interiér je moc hezký, hlavně ta první třída jako v letadle
a co pak teprve náhradní díly a servis???to je do prvního odstavení
Ještě nezačali a už tolik českého pesimismus.Mozna vás informovane včas překvapí.Kazda nová věc mívá dětské nemoci…
ETCS je v tom také čínské?
Myšlenka jde směrem, že by to mohlo mít levnější cenovku.
Možná zajímavější zboží, než celá jednotka.
Super Regiojet, ja si myslím že s týmito vlakmi na linke r23 uspejú.💛💛💛
S prototypem, který každý druhý den zdechne? Tak to jó 🥲
Máte nějaký postřeh z dosavadního testování o který by se stálo za to podělit? Nebo jen jedna bába povídala, že si koupila něco za 5,50 z Číny a nevydrželo to ani tejden?
Jednotka .002 až tak úplně nenaznačuje že by se jednalo o (jediný) prototyp…
Tak nějak tipuju že CRRC si může dovolit „prototypovou sérii“ někde v řádu celé výrobní série Škodovky 380…
Tak jsou dvě, ale ověřovací série to úplně není, spíš jim to LE kvůli protahům zrušil a dvě už byly v pokročilém stavu, tak je dodělali
a co s ND a servisem??to se bude na všehno čekat než přijedou?když je to v záruce?
Mám jen dotaz. Kdy bude další soutež na rychlíky? Že by se nekdo prihlásil s Siriusy, třeba RENFE 🙂
1. Renfe v Česku nemá licenci, takže by to bylo přes LE.
2. Renfe/LE zcela určitě nebude nabízet vlak od CRRC, proti tomu je příliš silný tlak CAFu a Talga.
3. Po zkušenostech se schvalováním patrně davy zájemců nebudou, ač by cena byla nepochybně velmi atraktivní.
Můžete prosím uvést nějaké podrobnosti ohledně problémů se schvalováním?
Nevím, jestli se na dlouhé době schvalování podepsala jen Corona a uzavřený svět, takže nemohli přijet technici výrobce, nebo zda byly k řešení i nějaké závažné technické nedokonalosti.
Pokud by zmíněná souprava všechna povinná razítka, byť s několikaletým zpožděním, posbírala, případné následující soupravy by byly této doopravdy neskutečné časové prodlevy ušetřeny, nebo se pletu?
Mám zato, že CRRC se rozhodlo vzít celé schvalování ekonomicky na své triko, takže to co se bude v budoucnu nabízet bude hotový schválený produkt od CRRC i kdyby na tom měli prodělat kalhoty. Podle mě to dopadne tak, že se CRRC dohodne s RJ na výhodném pronájmu a RJ mu zajistí referenci pro evropské tendry na jednotky.
Což bylo pro RJ i výhodné, pokud by včas nedorazily polské jednotky pro linku R9.
Pro R9 byl,myslím,požadavek 200 km/h.
Hm, tak když pominu otázku vysloveně „právní“ (ev. pokuty za nedodržení) tak jinak to bude na 99% zpočátku šum a fuk jestli tam budou vozidla na 160 nebo 200 ne? Schválně, od jakého roku bude možno třeba i jen teoreticky (v provozu, ne při testování) jet víc než 160kmh?
Na R9 samozřejmě, ne obecně.
Problém byl že jednotky chtěl Leo,ale ten odstoupil od smlouvy a zkušební provoz dělá RJ.Zatim se neví kdo jednotky koupí. Myslím, že o tom vím nejvíc jelikož jsem povoloval tento zkušební provoz.
A můžete prozradit i nějaké další zajímavosti?
Schvalování bylo přerušeno kvůli kovidu, což je objektivní důvod a stejný problém mělo i mnoho jiných světových firem.
VÚŽ chtěl v testování pokračovat, ale Číňané se rozutekli.
Bohužel je dem nepustili.
Dnes V 6:00 stála v UnL západ, ještě odstavená.
Po 11. zavítala do Děčína.
Ahoj, dnes ve 14.00 ve stanici Litoměřice město. Směr Mělník / Kolín. Vč. zastavení ve stanici.
nebo už odstavená??
Škoda, že ne na rychlíky Bohumín – Brno. 🤨
To by nebylo špatné na R8.
Raději bych je však viděl na R Kysučanech.
Ostrava Žilina.
Tam jezdí ČD
To já přece vím stejně jako ostatní…
To je naprosto irelevantní.
Jelikož ČD ty jednotky aktuálně neprovozují, tak je to silně relevantní.
Tam by se opravdu využili.. to snad nemůžete myslet vážně…
Všichni asi tušíme, že z Kolína do Ústí je to v rámci zkušebního provozu, podobně jako kdysi Pendolino do Děčína. R8 se jednoznačně nabízí, nejen kvůli hodinovému taktu a vyšší obsazenosti, ale chtělo by to mít tady něco svižnějšího, byť mezi Brnem a Hranicemi zatím tu 160 nevyužije.
Jak moc se tam mění složení souprav kvůli kapacitě? Nevím, ptám se.
Z Ústí do Kolína RJ kapacitu mění často. Předně vozy jsou směska toho co zrovna je, často místo tří vozů dva, smůla když jeden z toho je zrovna vůz na kola (půl vozu sedačky, půl háky na kola, hlavně teď v zimě se využijí, že? ), vloni několikrát také byla lokomotiva s jedním vozem. Jindy zase vozí vozy 4, asi najíždějí vozokilometry aby pokuta nebyla tak vysoká… Jo, zlaté ČD. To už muselo být když byl rychlík odřeknutí, RJ se tím nemaže odřeknout pár vlaků když se jim to zrovna hodí..
Sorry, já myslel R8. Ústí – Kolín jezdí většinou 3-4, takže tam bych problémy nehledal.
Spíš 2 – 4…
A objednavatel jen nečinně přihlíží?
Mno nevím, teď tam vlaky tahají Vectrony a jízdní doba je dána křižováním na jednokolejce.
Tam by to v pátky a neděle nestíhalo.
Nó, dobrý, těším se. Svezu se.
Těším se, svezu se … ale zda to bude pověstné „poprvé a naposledy“, „ví bůh“ (a doufám, že to nebude výbuch).
tak hlavně rychle než budou shánět ND někde v číně!
Na béčka z dob éry ČD na R23 to nemá
Tak „Béčka“ jsou i na Vysočině či Rožmberku. A tedy, když odhlédnu od toho, že už mají „nejlepší léta“ za sebou, tak nejméně dvě výhody stále mají.
– okna, která lze otevřít (což mají ale i vozy jako Aee či Bee) a otevření je znát (což u jiných vozů není)
– nedělené lavice (na kterých se dá v době menšího obsazení odpočinout lépe než na jednotlivých sedačkách)
A při vší úctě, lepší Béčko se záclonkami (do uličky i u oken) nez Bmz či Amz bez nich (a bez stínítek).
Jo. Je paráda si zatáhnout záclonky, zamknout se v kupé a když se vlak pak zaplní, tak ať si ostatní trhnou nohou.
Jak jsem rád, že na R17 jezdí už dost Bmz, kde se tohle nedá. Tak nemusím ráno v Benešově na nikoho bušit, aby si uědomil, že zabírat celé kupé jedním člověkem, když se stojí na chodbičce, je drzost.
„Zasoukromnit“ si celé kupé v B „pomocí“ záclonek je z mého pohledu nežádoucí, buďto je vlak prázdný (takže se někdo na chodbičce vyskytuje naprosto minimálně, z těch cca. 10ti osob (počet kupé ve voze) obvykle nejde 5 za hodinu na toaletu) nebo prázdný není a pak je přímo potřeba aby si toho okupant co nejdříve všiml…
Mě těch 300 cestujících přijde na 110 metrů hrozně málo. 24m trolejbus má 60 sedících a 100 stojících k tomu. Kolik pak vychází cena? Milion na sedačku?
Klasický oddílový vagon (např. Bmz) má 66 sedadel na 26,4 m délky. Klasická vlaková souprava (mix kupé/velkoprostor) tedy potřebuje 4 vozy pro usazení 300 cestujících, tzn. 106 metrů + lokomotiva.
Takže ta hustota je celkem standardní, pokud ještě bereme v potaz, že to má i 1. třídu.
Srovnávat to s trolejbusem s MHD interiérem, malými sedačkami a minimální roztečí nedává smysl.
Není to tak málo, spíš nadprůměr, i když samozřejmě existují úspornější. TGV Duplex je patrová jednotka dlouhá 200 m a s 510 (třetina v 1. třídě) až 644 sedadel (bez 1. třídy). Sedadla ve vlaku jsou podstatně větší, aby tam cestující vydržel pohodlně i několik hodin, přestože už mu není 30 let. Městský trolejbus je jen na pár desítek minut.
Při úvaze o ceně za sedačku započítejte také kilometrickou životnost. Takovému trolejbusu se o 10 milionech km může jen zdát.
Jako trolejbusem/parciálem Zlín Praha bych opravdu jet nechtěl…😃😃😃
Těch 100 stojících to možná snese 20 minut po městě, po kolejích např. v tramvaji nebo v metru. Ale víc jak hodinu nastojáka?
keď som chodil na výšku, tak to často krát bolo hodinu na jednej nohe 🙂 Ale hej, odvtedy sa časy aj tolerancia časti cestujúcich pomenili
Když lidé se chtěli změnit z přepravovaného substrátu na cestui.
A v jakém stavu je jednotka 665.001? Tu bude Regiojet v rámci zkušebních testů zkoušet také, nebo téměř všechny kilometry z oněch 50 000 km odjezdi jedna jednotka?
a pak už bude stará…nebudou na ni díly
Tak teď hlavně aby nějaký šikovný kamioňák nepodrobil jednotku neplánovanému crashtestu.
Můžu se přihlásit? Jeden takový hezký velbloudí přejezd v její trase asi tak 3x denně přejíždím.
Nepřivolávej si nic co nechceš.
Hele tohle nechce nikdo, den před Lutyni jsem z něčeho podobného vybruslil. Za přejezdem namrzlý kopec a jenom díky tomu, že jsem místní a díky tomu že jsem věděl, že první na Prahu ještě neprojel, jsem počkal až přejezd půjde do výstrahy a vlak projede. Získal jsem tím čas na průjezd přejezdu a bezpečné vyškrábáním se z něj. A druhý den čtu o Lutyni, se nedíváte, že si z toho dělám srandu. Můžu říct, že jsem před tím přejezdem čekal ani ne půl minuty. Mohl jsem to být já o kom se psalo.
Pošlete podrobný popis na SŽ, ať o tom ví a něco s tím udělají. Alespoň o tom riziku budou vědět.
Co je SŽ po tom, že někde na silnici je namrzlý kopec, když se to přímo vlastního přejezdu netýká?
To je přece záležitost řidičů a správce té komunikace, nesvádějte to nesmyslně na SŽ!
Tak určitě to byl záměr, dohodli se se stavební firmou na likvidaci lokomotivy.
ne, běžte s tím šířením nenávisti pryč.
tak aspoň zbyde na díly
Konečně něco, co místo za kýbl nafty bude jezdit za misku rýže….že šotouši…
Těch 25 kV / 3 kV je systém nafta, nebo rýže?
Nasyp rýži a čti výroky velkého Mao Ce-tunga a žádné západní napětí nebude potřeba!
Jasně, a v troleji nepotečou elektrony, ale tchajkotrony. 😀
Čínské vlaky za českými daleko zaostávají. Vždyť co je to stovky km rychlostí 320 – 350 km/h, proti české stošedesátce na pár desítkách km.
Bohužel minuskáři nic nezmění na faktu, že proti Číně Česko žije v technologickém pravěku.
Čínu nedoběhnem ani kdyby nám couvala naproti. Možná za 50 let budou české vlaky tam, kde jsou čínské dnes.
Mate pravdu. Zatímco v ČR na páteřním koridoru (napr Brno-ČB-Plzeň) jezdí soupravy z 80.let průměrnou rychlosti něco kolem 40-50 km/h, v Číně se prohání rychlosti osminasobnou. Dokonce do roku 2021 jezdil na trati Šanghaj letiště-centrum Malgev s Vmax-431 km/h….maglevu se tato země nedočká ani za sto let. Toť ten nás slavný strojní průmysl. Z hlediska ekonomiky nás čeká extrémní průšvih (vč automobilismu atd)
Jenže Čína se taky řítí do průšvihu. Stav, kdy stavební průmysl tvoří 20-30% procent ekonomiky, je neudržitelný. Jejich železniční síť je sice impozantní, ale některé tratě se staví jen, aby se něco stavělo. VRT, po které jezdí jeden pár vlaků za hodinu, se nemůže vyplatit. To samé jejich dálnice – v každém směru 4 pruhy, ale skoro nic tam nejezdí. O bublině s nemovitostmi ani nemluvě.
Jo, bublinu tam mají solidní-a to takřka ve všem-z důvodu nízké porodnosti to tak proste byt i musí. Na druhou stranu se obavám, ze za par desítek let muže Čína zcela ovládnout technologicky a strojní průmysl od vyráběni telefonu přes auta a vrt až po letadla. A to je docela strašlivé
Já to sice vidím stejně, ale na druhou stranu.. nic neroste do nebe. Podívejme se do minulosti, třeba do takových 80. let, vypadalo to, že Japonsko zdrtí technologicky svět a bude snad už navždy vládnout.. Kde je Japonsko dnes? Hluboké ekonomické problémy, technologická špička už taky nejsou (převzala Čína, příp. USA). Kdo ví, co bude za 20, 50 let.. Dost možná se ke kormidlu dostane víc Indie. Nebo se třeba probudí střední východ, Afrika, Turecko, kdo ví. Možná bude za pár let válka a svět se uplně otočí naruby. A my si sice myslíme, jak jsme na tom ekonomicky skvěle… Číst vice »
Samozřejmě že tam zdaleka ne všechno je dobré, ale prostě nenamlouvejme si že my jsme oproti nim „technologičtí lídři“ či snad „vzor stability“ i u nás může leccos jít rychle „do kytek“…
Ty „prázdné tratě“ v Číně… hm, úplný „odstrašující příklad“, jak jsme šťastný že tomto jsme se u nás „úspěšně“ vyhnuli!
Myslíte ten Maglev co postavili Němci a poté co se s nimi Číňani rozhádali, tak mají problém ho udržovat v provozuschopném stavu?
Pořád jenom vidíte jednu stranu mince, ale že mají nejvíce poprav až tisíce ročně to už vás nezajímá ,jenom že mají Maglev, ale lidská práva to je vůbec nezajímá je to komunistická země a ukažte zemi,která má komunismus a je to ráj na zemi. O žádné takové nevím,všude je to spíš peklo KLDR,Venezuela atd..
Politicky bych tam bydlet nechtěl. Ekonomicky mě by se asi nelíbily rozdíly venkov vs města a čínský venkov, nicméně objektivně v části ekonomiky jsou na tom líp.
Jejich ekonomika odpovídá kapitalismu bez přívlastků 19. století. Ten sice vydělává, ale lidská práva a životní prostředí trpí, sociální zabezpečení 0. Děkuji, nechci.
Kdo nevyčuhuje a něco dělá, má se tam celkem dobře. Průměrný číňan už se má líp než průměrný čech. S životnim prostředim máte pravdu jen částečně, tak jak Čína šlape do VRT, podobně se u ní rozvíjí a je podporována zelená ekonomika. Za 10 let můžou být uplně někde jinde. Do důchodu chodí od 50 do 60, neřekl bych že se mají špatně. Ale rozhodně nejsem nějaký fanoušek Číny, snažím se to vidět objektivně a nedemonizovat.
Přesně tak.. Docela by mě zajímalo, kdo z diskutujících v té Číně byl nebo dokonce žil. Protože až potom se dají dělat závěry. Ne od novinářských krys, který v této době píší to, za co jim článek vydělá nejvíce sdílení, lajků a peněz. A nemluvím jen o Číně. Novinářům bych věřil tak 30% toho, co napíšou (viz. nejenom jejich nevzdělanost a neobjektivita).
Já jsem tam byl dvakrát, jednou služebně a za známým (Číňanem). Na jednu stranu, společnost je jistě velmi uniformovaná a vyčnívat z řady se tam nenosí. Na druhou stranu, i když je pořád dost odpudivých a chudých míst, přece jen je vidět, že rozvoj Číny má pozitivní dopad i na široké vrstvy obyvatel, nejen na pár privilegovaných. A na ten rozvoj jsou, zdá se, nefalšovaně hrdí. A i v životním prostředí se tam udělal kus práce, rozhodně ne všude je tam životní prostředí tak zaneřáděné, jak si představujeme. Jak mi ten čínský známý řekl „Číňani milují peníze. Dokud se bude… Číst vice »
Průměrný Číňan se rozhodně líp než průměrný Čech nemá. Na to zapomeňte.
HDP PPP na hlavu opravdu Čína nemá vyšší než ČR, ale skoro poloviční.
Je HDP vypovídající o tom, jak se daný člověk má? Za tisíc dolarů v Číně si pořídíte jinačí muziku, než v USA. Nicméně analyticky je výsledek na HDP stejný.
Tu trať co jste vybral není zrovna moc páteřní.
Apropó Maglev. Při rychlosti 300-500 km/h předražené a dost k ničemu, systém kolo-kolejnice by dokázal totéž, hlavní problém je společný – aerodynamický hluk a odpor. Maglev má smysl pro rychlosti co kolo-kolejnice už nezvládne, tedy řekněme 1000 km/h v tunelech, a nebo pokud si za obrovské peníze chceme koupit velice tichý městský vláček.
Životní prostředí je taky důležitý argument. (I když záleží na dalších okolnostech, ve městě může být metro v tunelu)
Proto ten předražený velice tichý městský vláček mám ještě mezi reálnými možnostmi.
Mali by ste to napísať JR Central, aktuálne stavajú Chūō Shinkansen (maglev Tokyo – Osaka).
Po dokončení by to malo byť 67 minút, aktuálne najrýchlejšia linka to dáva za 2:30
Já Japoncům naprosto fandím, jen ať to vyzkouší a všem nám ukážou, jak to zvládnou s ekonomikou a spotřebou. Možná to nebude zrovna levné, hlavně ten tunel, ale udrží si pověst spičky v oboru. Jen do toho, ale nic pro ČR.
Až bude technologie zvládnutá dobře i co do peněz, jistě se milerádi přidáme s linkou Paříž – Frankfurt – Praha – někam dál, ale za hlodání tisícikilometrového tunelu určitě nestojí rychlost 500 km/h.
Tak to je asi ložený že „nic pro ČR“ těžko v tomto století… budeme rádi když se podaří „obyčejná“ 300 (plus mínus) se zachováním přechodnosti aspoň na část současné sítě. Nemáme ani takovou populaci, ani vzdálenosti, ani ekonomickou sílu abysme kopírovali Japonsko, možná tak s 50ti letým odstupem.
Brno-ČB-Plzeň a páteřní koridor 🙂 ? Když si kopnout tak pořádně, že? 🙂
Vy fakt dovedete pobavit.
Projet se vlakem z Veselí/L. do Třebíče a domnívat se, že jedu „po páteřním koridoru“, to fakt nenapacne ani „zmožený objekt přepravy“ po 10 pivech a 3 krabicích čůča.
Co se ale týká použítých dostavníků, tak v tom jsme zajedno.
Pardon. Moc se omlouvám. Nazvat trať mezi druhym největším a krajským městem určitě nemá vůbec nic společného s páteřní tratí. Samozřejmě má chyba…
Ano, je to vaše chyba, protože tu trať mezi třemi krajskými městy (CB – JI — BR) nelze nazvat koridorem ani v největším rauši. V úseku VnL.-Třebíč je to zastaralá železniční trať se směrovými a sklonovými poměry, které zkrátka nic víc nedovolují a proto tím jezdí jen ten, kdo musí. A protože s tím jezdí tak málo lidí, tak se s tím ani nic nedělá a na ty vlaky, (až na nějakou tu výjimku) se dávají vagony, poplatné začátku 80. let 20. století. Možná, že už nejsou lahvově zelené a mají zvenku nějaký ten Najbrt, ale jezdit tím chce asi… Číst vice »
Co je na trati Plzeň – Budějce – Brno za páteřně koridorového?
Úsek Budějce – Veselí, tedy přesněji Ševětín – Veselí.
Plzeň Budějovice byla svého času nejrychlejší v ČR. i dnes je to slušný a rychlejší než autem.
Srovnávat průměrnou cestovní rychlost zastávkového osobáku s maximální traTovou rychlostí na VRT…
Něco hledání psa s holí v ruce touze přrazit mu páteř.
Nicméně, klidně to můžeme srovnávat i s NEzastávkouvým spojem na dané trati, ne?
Ale jako jo, přehnal to, někde jinde dosahujeme s rychlíky průměrnou rychlost (na delším úseku, ne na kouskách) i nějakých 120-130kmh…
Radši pravěk než totalitu…
Čína zveřejňuje jenom to co che, říká se tomu propaganda.
Doufejme že ne za 50 ale za „30 let“ (což bude znamenat řekněme 40) budeme mít základní síť VRT, co nám bude plnit podobně dobrou úlohu jako v jiných rozvinutých státech. Nejde o závody ve statistice a o rekordy, ale o to, co ekonomice státu jako celku pomůže. Proto 320 km/h tady úplně stačí.
Nezapomínejme na rozlohu ČLR a ČR. Čína samotná vysokorychlosky využije. V Česku by měly smysl jako součást Evropské sítě, byť stavěné i s ohledem na vnitro poptávku.
Jednotka bude na 90% jezdit prostřední obrat
1305/ 1304 atd
Podle mých informací bude jezdit poslední, tj. počínaje 1305.
já mám z dobrého zdroje z RegioJetu, že to bude první obrat
Vedeli by ste prosím napísať číslo vlaku, pre nás menej znalých. Ďakujem.
1301/1300/1307
/1306/1313/1312
1303/1302/1309 ?
Dnes kolem 16,00 stála v ÚL na západě.
Bych čekal, že to bude jezdit někde na styku 25/3 kV
R8…?
No, když jsem četl „na svou problémovou linku“, moc mi to nenapovědělo, napadly mě skoro všechny 🙂 Vyloučil jsem jen Vídeň, mimo jiné kvůli 15 kV.
mě napadl ten rychlík Brno – Vyškov
Jsem zvědav na interiér.
Má moc hezkou první třídu, jako v letadle první třída.
Ti dva se hledali…
To budou mít šotouši radost. Konečně něco jiného než Regio Panter.
Btw. Vy, kteří tady Sirius kritizujete, že je to Čína, tak povinně zahoďte veškerou elektroniku, kterou doma máte. To je totiž, ač je to k nevíře, také Čína.
Ne vsichni. Ja si treba vybiram, aby vyrobek nebyl vyroben v Cine. Ac uznavam, kdybych rozebral na jednotlive komponenty, tak nemam sanci. Ale z principu chci Cinu podporovat, co nejmene…..
vidite a ja zase preferuju kvalitu a cenu, a pokud vyrobek splnuje standardy, neresim, jestli to delaji v Cine, Argentine nebo na Filipinach
A odkud si myslíte, že chodí elektronika do aut?
Hodně továren pro tolik skloňované „čipy“ je i v Evropě (pro zmíněný automotive např. firem NXP, STM, ON Semi). A nejsou to jen staré továrny z minulého tisíciletí. Nejnovější, pokud správně hledám v rámci mnou uvedených příkladů, je Norrköping otevřený v roce 2021. Tam se vyrábí SiC polovodiče na 200 mm wafferech.
Čína se sice snaží a investuje hodně, ale zatím je daleko od špice (nehledě na občasné prohlášení, že údajně zvládli 7 či 5 nm bez EUV).
Máte sice pravdu, ale i ty továrny co zmiňujete mají často vstupy z Číny. Dodávám do automotive, v každý fabrice je příjem materiálu, kde je krásně vidět, že většina vstupů je z Číny/Indie/Turecka. U nás se to svaří dohromady a napíše se na to Made in Czechia.
Made in Czechia. A to je ale úspěch přece.
Nebo chcete aby se na vstupech sešlo Česko/Polsko/Slovensko a na konci bylo Made in China?
Chtěl bych s vámi souhlasit, made in Czechia je skvělé, ale tady mě přijde že je to jako byste si objednal skříň z IKEA, která přijde z Polska, tady ji smontujete a budete to vydávat za český produkt. Ještě jsem zapomněl dodat, že z té Číny většinou chodí složitější díly, naopak to co je snadné vyrobit se dělá u nás.
Ještě jste zapoměl GlobalFoundries v Drážďanech. Ale reálně, která z těch evropských fabrik dělá lepší procesy než alespoň15nm? I ten drahý podnik, který němci plánují spolu s TSMC bude dělat nějaké 20nm čipy. To je daleko za leading egdge kterou má rovněž TSMC na nějakých 3nm. Zároveň, hodně se napsalo o tom že Číňani byli schopni vyrobit čipy oním 7nm procesem a bylo to považováno za velký úspěch. Problém je, že SMIC – jeho výrobce – nikde nepublikoval, jaký yield (% použitelných čipů na jendom waferu) toto technologií dosahuje. Ono toitž technicky dosáhnout 7nm na mašinách ASML , které má… Číst vice »
Taky je otázkou, zda je opravdu nezbytné mít v automotive 3nm technologii i pro ovládání stěračů, když lehce zapřeháním.
Samozřejmě, že nemá. Ale pokud je zásadním problémem středoevropského prostoru jeho přílišná závislost na automobilovém průmyslu, pak si nemyslím, že je nejlepší politikou investovat těžké peníze do defacto dodavatele pro automotive. Z pohledu laika si myslím, že Polsko, které přilákalo Intel udělalo ze strategického hlediska mnohem lepší krok, než Němci s TSMC. Česko by pak mělo dělat vše pro rozšíření německého polovodičového clusteru z Drážďan na Liberecko a Ústecko. Z tohoto ohledu je velká škoda, že v tom regionu nebylo umístěno laserové centrum, které skončilo v Dolních Břežanech.
Elektronika s Taiwanu nevadí.
Hm, tak to bych chtěl teda vidět, jak jsou všechny mobily VYVINUTÉ v Číně.
Ať se to tam klidně zbouchá, ale know-how bychom si měli držet tady.
Ehem… Softwarové know-how – Spojené státy. Hardwarové know-how USA, Jižní Korea, Čína. Tady opravdu nic. Už asi tak patnáct, dvacet let.
HW know-how v EU není. Fajn: Zeiss, ASML
Poskok mluvil o mobilních telefonech, nikoliv o litografických strojích, které produkuje ASML. Zeiss má, pravda, divizi, která se zabývá optikou pro mobilní telefony, krom tohoto, byť důležitého komponentu tuším celá zařízení nenavrhuje a nevyrábí. (Rovněž mi v předchozím výčtu cyhbí Tchaj-wan – ASUS také dělá celkem pěkné telefony)
Výhodná koupě pro Paštikáře. Zaplatí pokus schvalování a padne, potřebuje záchranu od refne.
Schvalování platí výrobce a jezdí s tím RJ.
Ano. Leošovi se dařilo báječně, nebýt těch tří zpropadených Siriusů, jistě by dnes ovládal 33% železničního trhu v zemi.
Ale houby, měl by cca vysoutěžené linky + Ostravu a možná by padl později stejně, ale pokus o nákup Siriuse mu neprospěl.
Lysohlávky, marihuana nebo LSD? Nebo jen pouhá zášť?
Tyhle drogy moc lidí nepoužívá, víte? To spíš pivčo.. to je přece povolený a je moooooc úžasný 😀 A jsou po něm o dost zásadnější stavy.
Pan Hrabal pil docela dost, to bude ta zášť.
Pokud se RJ nebojí čínské analogie Newagu, tak to nemusí být k zahození, ale stejně bych radši na českých kolejích viděl nějaký Stadler nebo i tu Pesu
Pozor, nikdo nepíše, že od nich RJ cokoli koupí. Zatím. Jde jen o testovací provoz s cestujícími, že?
Vpodstatě by byl Jančura hloupý, kdyby do toho nešel. A to on není. Sice neznám ekonomický podrobnosti, ale jistě to je velmi výhodný krok.
Spíš než koupě bude rozumnější pronájem na pár let s opcí a podle toho jak to dopadne až rozhodovat co s tím dál. Když to bude křáp, nemá ztrátu, jako kdyby koupil. Nehoda a dlouhodobý ostavení, opět lepší jak to vlastnit.
Taky si myslím, že ve výsledku si je RJ pronajme.
Tak to já samozřejmě vím, článek jsem četl. Ale už samotný fakt, že se Jančura chopil testování, znamená nějakou budoucnost jednotek
Budu asi černá ovce, ale nemám rád tyto řeči typu je to z Číny je to na nic. Němci o NIMexpres mohou říkat to samé. Co je z východu stojí za prd. Pokud by se redakci podařil vyzjistit oběh souprav bylo to fajn. Ze zvědavosti bych si udělal výlet byť jen na kousek.
http://sledovani.55p.cz/regiojet_usti_2024
Nekde internetem probehla informace o nasazeni na spojich 1305 UnL – Kolin, 1304 Kolin – UnL, 1311 UnL – Kolin a 1310 Kolin – UnL. Ale co je na tom pravdy, netusim.
Je to nejvíce pravděpodobný oběh
Pravděpodobně to není nanic, ale volil bych raději Siemens, Alstom nebo Stadler. A nejde jenom o kvalitu, navíc přecijen železnici vnímám napůl jako kritickou infrastrukturu a tak z CRRC nejsem o nic nadšenější než z Huawei.
Důležité je to slovo INFRASTRUKTURA, nikoliv vozidlo, jednotka.
To si volte co chcete, pokud s tím ministerstvu nabídnete nejnižší cenu za kilometr.
Ha, konečně uvidíme v praxi komfort vozidla. Co si nějak pamatuji, bylo řečeno kdysi, že půjde o velmi komfortní vlak.
Má to dost malá kola bude to drncat.
Děkuji za mínusy,ale je to prostě tak. Čím menší kola,tím je výrazně více cítit nerovnosti. A to už vůbec nemluvím o opotřebení. Ona ta 100% nízkopodlažnost taky není všechno.
Tak to si pro to moc dobrou trať zrovna nevybrali, jestli to bude jezdit UnL – Kolín.
843 a 810 mají stejný průměr kola. Nedrncají stejně.
Tipuji komfort na nule ale kdo ví třeba si budou chtít šplhnout
Mnohem radši bych na českých kolejích viděl nějaký ten Stadler, než něco z komunistické diktátorské Číny, která je prakticky naším nepřítelem
Polovina spotřebního zboží v obchodech je z Číny.
To je prostě konstatování faktu a to přesto že se mne čínský podivný režim, kde komunisté provozují tvrdou kapitalistickou diktaturu vůbec nelíbí.
Ba, ba. Protože, jak uvedl šéf Stadleru Peter Spuhler v breznu 2022 na otázku, proč jeho firma zůstává v Bělorusku i po ruské invazi na Ukrajinu: “Wir sind nicht die Weltpolizei.”
Neříkalo AŽD na podobný dotaz v podstatě to samé?
To je jednoduché. Když přijede tento vlak, tak s ním nepojedete a počkáte na další.
A kdyby jste musel a ničím jiným by se nedalo, je taky řešení. Celý se zabalíte do alobalu, aby o vás vlak nemohl nic zjistit a poslat Siovi
Ono jde spíš o to, že když Si prohlásí „koukejte tendr na jadernou elektrárnu otevřít Číně, nebo vám sebereme ze ZOO pandu,“ můžeme se smát. Když prohlásí, že už nedodá náhradní díly na půlku vlaků a možná je i zastavit jako Newag, rozhostí se ustrašené ticho.
A Čína se dostala na pozici už možná první světové velmoci tím, že hrozila ,že něco nedodá nebo naopak tvrdě obchoduje s každým, kdo jim dá vydělat?
Nemáš argumenty, tak nesmyslně a demagogické útočíš na oponenta. Tomu se pěkně prosím řiká argumentační faul.
Jo, ten vlak je pohroma. Hlavně WC je prošpikováno špionážní technikou. Tajné zprávy z okruhu tvrdí, že nejlepší je tam při vyprazdňování vůbec nesundávat trenky.
O to tady asi nejde. Jak byli soudruzi z KSČ rádi, když mohli *cokoliv* prodávat na západ za marky/libry/franky/dolary … pod cenou.
Zatímco se v JZD Slušovice kopírovaly procesory Intel a Tesla kopírovala Grundig, Philips, cokoliv.
V JZD Slušovice uměli napájet součástky na základovou desku. Určitě neuměli vyrobit mikroprocesor. Ten ale asi uměli zkopírovat v rožnovské Tesle, tedy v počátcích mikroelektroniky, pak jim také rychle ujel vlak.
JJ, obvykle byli v Tesle tak o generaci (až dvě) za aktuální výrobou Intelu… na konci socializmu zvládli MHB8080A, přičemž špičkou byla řada 8086/88 a „masovým zbožím“ byl Z80A (klon 8080ky ovšem s dost podstatným rozšířením, a bez nutnosti několika dalších podpůrných obvodů) který mimochodem právě tak akorát před pádem zvládli okopírovat v NDR…
To je tedy dost hrubá ukázka neznalosti tvrdit že ve Slušovicích kdykoliv vyráběli procesory…
Já bych dokonce tvrdil, že tohle kdyby jezdilo na oné rychlíkové lince, tak stoupne kvalita hodně nahoru oproti tomu co tam ted jezdí….
Bohužel s kvalitou by stoupli i náklady. I když je pravda, že bezbariérový to je, jak požaduje smlouva s MD, když by dodali ještě ten třetí, tak vlastně na oběhy by to stačilo a jeden peršan s 3 vagonama by mohl být jako záloha a ještě by se jim něco uvolnilo.
Zkušební provoz taky ukáže hlas lidu.
Jestli regiojet se nakonec rozhodne nechat (a zároveň koupit) Siriuse na R23 a R8, tak tim muzou ziskat zpatky tu nejakou duveru od cestujicich kteri uz maji dost toho, co nasazuji.
Pokdu by se je rozhodl nechat, očekával bych spíš nasazení na komerční linku, pravděpodobně Praha-Ostrava a přesun uvolněných vozů na R23/R8
Nemyslím si, že by Regiojet toto pustil na komerční linku. Musel by si přeučit stewardy, překopat systém tříd, atd. Navíc jich je málo a zatím asi nebudou spolehlivé. Spíš si myslím, že Siriusy nechá na R23/R8, spraví si na nich reputaci a bude je propagovat jako revoluční cestování mezi regiony, kdy bude moct prodávat více tříd, vyřeší jimi požadavky na bezbariérovost a do budoucna s nimi uspokojí požadavky MD, kteří mu ty linky nechají i do budoucna. To všechno za naprosto dumpingovou částku za odkup od CRRC. Myslím, že z R8/R23 poté seskládá vozbu na R9, kterou bude potřebovat do… Číst vice »
Ale nedá se vyloučit, že se to bude kazit a důvěru to nezlepší.
Prakticky vše poslední dobou ze Škody se kazí a přesto má důvěru bezmeznou. Dokonce tipnu, že tohle bude OK.
Proč by je kupoval když má velkou “spolupráci” s pesou?
Čistě hypoteticky, třeba aby si Pesa nebyla tím vztahem moc jistá a víc se snažila. Takhle rakouské dráhy koupily kdysi 10 lokomotiv Asea mezi mořem strojů od domácích výrobců.
Přesně tak, dvorní dodavatel je dobrá věc, ale když to přeroste v monopol, není to ku prospěchu věci. Osobně si myslim, že Regiojet upeče s CRRC výhodnou spolupráci, kdy si bude jednotky pronajímat, analyzovat jejich provoz pro výrobce a poskytovat referenci pro EU tendry.
Neblázni…jestli se to osvědčí a Regio jich nabere víc to to půjde na koridor a to co jezdí momentálně půjde do ústí
Tohle nemá v České republice co dělat…
Nejaký reálny dôvod, že to nemá čo v ČR robiť ? Alebo je to len kvôli tomu, že je to „Čína“ ?
Klasicky to druhé, čínský produkt = špatná kvalita, nemá co tady dělat…
Vlak mezi stanicemi Peking Nan a Nanking Nan 1021 kilometrů urazí za tři a čtvrt hodiny průměrnou rychlostí téměř 318 kilometrů v hodině.
Ten šmejd se s vyspělým českými expresy nemůže srovnávat.
Jo ale to je jak přímá linka Praha Kyjev to je úplně jiná vzdálenost než jak máme u nás v ČR!
A kolik je na té trati kapacita pro nákladní vlaky?
To na to nemá vliv.
Rychlovlaky a rychlotratě jsou jen provozně drahé pozlátko, které dokáže vytvořit kterákoliv jen trochu ekonomicky stabilní země.
Ale mít efektivní nákladní dopravu je už kumšt.
Čína je na tom stejně jako Francie nebo Španělsko. Krásné vysokorychlostní tratě ale nákladní doprava je pod 8% celkové nákladní dopravy. Přitom ČR, Německo nebo Rakousko jsou okolo 20%. Švýcarsko atakuje 30%.
Nákladní vlak v Číně z Nankingu do Pekingu (1.000km) jede 3 dny!
Nákladní vlak z České Třebové do Rotterdamu jede 21 hod.
Pokud myslíte klasické nákladní vlaky tak 0. Po rychlotratích většinou nákladní vlaky nejezdí. Pro náklady mají číňani pomalejší tratě.
Mám telefon apple, asi pátý (generace), vše Čína a…..nepokazil se ani jeden.
Já třeba kupuju stativy a po zkušenostech fakt top a také Čína. Jen to není objednávané přes ty čínské servery za 20 Kč s placením předem a čekáním měsíce jestli to možná někdy přijde 😀
jako víte co tady je reálné riziko že čínští špioni budou mít skrz vzdálené odposlouchávání detailní informace o situaci v jenom českém regionu – to je jeden z důvodů a naprosto reálný viz odposlouchávání v evropských osobních vozidlech (ale zde nejde o nikoli přátelské státy!)
Jo, oba Siriusy jsou nacpané štěnicemi a soudruzi už se nemůžou dočkat, jak se dozví tajné informace od běžného českého cestujícího. Třeba jak místní vláda stojí za …. a obvyklé starosti českého důchodce nebo teenagerů, které už beztak znají.
jojo jen to zlehčujte ale co ten argument že když se vztahy vyhrotí a bude válka tak kdo bude opravovat a dodávat náhradní díly na tyto vozy? stát s kterým jsme ve válce asi těžko!
To je asi jediný dobrý arugment, ale kdyby ho nenapsal někdo vejš, tak o něm ani nevíte a dál melete tu svoji teorii o odposlechu a špionech. Zajeďte si radši do Putimi na školení k vachmajstrovi Flanderkovi, ten ví jak odhalovat špiony. A nezapomeňte alobal na hlavu, ať vás neodhalí už cestou tam.
no ne to odposlouchávání je aktuálně větší riziko než válčení
No tak se aspoň přímo od pramene dozvěděj, kde mezi Ú/L a Kolínem čepujou dobré, nebo levné pivo, nebo že Lidl má v akci pivo Argus.
Jo, ale tady bych měl na mysli spíš notebooky a telefony než nějaké vlaky.
Jo jasně, potřebují na to vlak, protože přes mobil ani počítač to nejde. Navíc se ve vlaku zcela určitě nahlas probírají obchodní tajemství.
Podle generálů bude válka do tří let.
Do té doby to snad vydrží.
Potom už to bude jedno.
Kdo to bude opravovat a dodávat na to náhradní díly, když se vztahy vyhrotí?
No tak se to dá do Vrútek, nebo do Zvolena, ono to vyjde skoro nastejno.
Vždyť tak mohou zmáknout chování masy obyvatel a využít to k upevnění a rozšíření vlivu zde! vy to v tom fakt nejste s to vidět?
Koukám, na vás už to působí..
Šváby a kamerami samozřejmě jsou přecpané jako všechny moderní vlaky. otázka je, co s nimi kdo dělá.
I kdyby to byla pravda, co chcete v rychliku odposlechnout?
to co jinde získají znalost trhu a budou mít konkurenční výhodu v úplně odlišných segmentech v té dané lokalitě –> větší vliv –> a tak dále a tak dále – no to snad dává smysl, ne?
Ne
aproximace lokálního trhu v přímém přenosu
V tom případě se velice bojím co se o nás dozví přes prodej svých vlaků podezřelá Kyperská společnost!
No jo, hlavně třeba strategická informace řečená mezi dvěma maminkami o tom, jak se jedné z nich to děťátko včera 3x na procházce pokakalo…
jo třeba si říká to má z té značky mlíčka – není to dobrý – no a číňany vlastněná firma udělá novou recepturu, kampaň a má navrch – jen uvažuju nahlas, je to trochu extrémní příklad, ale kdyby měla podobný problém většina segmentu tak to pak mohou vztáhnout s určitou chybou na větší územní celek a tím větší vliv větší záběr co bude pod jejich kontrolou
Takovéhle informace se dají elegantněji sbírat na internetu, než odposlechem.
jo ale tam to mají pod palcem Američani takže Číňani opět ostrouhaj
Ještě neostrouhali.
Že je Liboros paranoidní ještě neznamená, že po něm (číňani) nejdou. 🙂
Což povede k likvidaci malých českých výrobců dětských plenek … Ale na to stačí Babiš se svým zakleknutím.
Informace o náladě v nějakém regionu se dají získat snadněji a ve vyšší kvalitě, než odposlechem ve vlaku.
Já bych řekl, že všude (tedy i v Putimi) je nálada na stupni 1a.
https://www.youtube.com/watch?v=8SkWoBHKLiw
No, tady by toho odposlechly….v této dotační montovně a od toho “materiálu” co jezdí vlakem…. Na co si pořád hrajeme, nejsme schopni ani opravit vagóny….
Pro mě je celkem reálný důvod to, že není vůbec vyloučeno, že v nepříliš vzdálené budoucnosti se zásadně zhorší vztahy s Čínou. Nastanou-li pak nějaké vzájemné sankce, celní války a podobně, tak není nereálné, že bude problém udržet je v provozu.
Nicméně v zásadě nemám nic proti tomu, aby si je soukromníci pořizovali, je to holt riziko, které si musí nějak vyhodnotit. Ale státní dopravci by se dle mého názoru měli vyvarovat vytváření přílišné závislosti na Číně, neboť dokud zajišťují většinu dopravní obslužnosti, je riziko plynoucí z případného odstavení velké části vozového parku rizikem i pro stát jako takový.
Přesně tak, ta politická rizika prostě existují a je třeba s nimi kalkulovat…
Pokud se zhorsi vztahy s Čínou, tak toho bude chybět daleko víc, 2,3 nefunkční soupravy nebudou nikoho zajímat.
Kym budu 2-3, tak je to jedno. Ked ich bude 3000 a cinania ich na dialku vypnu po vzore NEWAG-u – alebo nieco horsie – tak to problem byt moze.
A teď si představte, že takhle na dálku vypnou … autobusy přes řídící jednotku motoru.
Ano. Proto taky píšu o přílišné závislosti státních dopravců, ne 2-3 jednotkách soukromého.
A samozřejmě to platí i pro jiná „strategická“ odvětví, obecně prostě není dobré si budovat přílišnou závislost na řekněme nikoliv přátelských zemích. V případě Číny je u mnoha věcí už pozdě, což ale neznamená, že to musíme dobrovolně rozšířit i na další odvětví.
A Indie je přátelská nebo nepřátelská?
Kdyby zastavila výrobu v Ostravě Čína, znamenalo by to také mlčení?
Kdyby to omezení platilo jen pro státní dopravce, budou v soutěžích neférově znevýhodněni proti soukromým. A až ti soukromí budou mít většinu, tak budou to systémové riziko představovat i oni.
To máte asi úplně stejné, jako když dlouhodobý západní výrobce je prodán jinému dlouhodobému západnímu výrobci a najednou je ztracen zájem o produkt…
Poradím vám. Vyhoďte všechnu elektroniku, elektrické zařízení a vlastně všechno co máte doma. Všechno má alespoň trošičku vždy původ v Číně. Auto taky. Oblečení taky.
A to je naše bída. Dost možná to za chvíli udělat budeme muset…
Proč bych to dělal?
Protože v každém tom kousku elektroniky je odposlech a v Pekingu každý večer poslouchají pohádky na dobrou noc z vašeho obýváku.
A co auta MG? Ta jsou také z Číny.
Tak abyste věděl, v naší firmě vyhodili všechno od Huawei.
Lenovo je taky Čína, ale čínské komponenty jsou skoro ve všem.
Tak vyhodte vše co mate doma a je to made In china
prokázaný odposlech je zatím jen u vozidel…
A co v Rakousku tohle?
https://www.sn.at/image/wide_xl/142533571/sn-testfahrt-fuer-westbahn-zuege-aus-china-41-107150324.jpg
no tak Rakušáci neutrálové… to bych moc nekomentoval