Čínský vlak bude poprvé vozit cestující v Česku. RegioJet ho nasadí na svoji problémovou linku

Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LEElektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE

Jednotka má s cestujícími najet 48 000 kilometrů.

Společnost RegioJet od pondělí 5. února nasadí na některé spoje rychlíkové linky R23 mezi Ústím nad Labem a Kolínem jednotku od čínského výrobce CRRC. Pod názvem Sirius měla původně jezdit pro Leo Express, RegioJet nyní pomáhá čínské firmě s potřebným zkušebním provozem.

Start provozu s cestujícími potvrdila mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová, jako první o zahájení testu s pasažéry informoval server hn.cz. Půjde o jednotku 665.002, včera došlo k jejímu přesunu do Ústí nad Labem.

Potvrzujeme, že RegioJet plánuje zahájit zkušební provoz vlakové jednotky řady 665 na lince R23 s cestujícími dne 5. února,“ uvedla Janoušek Kostřicová. Na které spoje bude konkrétně jednotka nasazena ale nechce uvádět. „Délka provozu je plánována na období 3 až 4 měsíců. V současné době nebudeme poskytovat podrobnější informace ohledně obratů vlaků. Veškeré další detaily může poskytnout pouze majitel jednotky, společnost CRRC,“ dodala.

RegioJet má s nasazením jednotek na linku souhlas ministerstva dopravy. Fakticky dojde k vylepšení kvality vozidel na této lince, kde dopravce v minulém roce čelil kritice za časté výpadky vozidel a zkracování souprav.

Zkušební provoz zajišťuje RegioJet pro CRRC od začátku roku, celkem mají jednotky najezdit 50 000 kilometrů, z toho 2 000 kilometrů bez cestujících. Tyto kilometry jednotky nabíraly na trati z Přerova do Otrokovic.

Na českých kolejích začíná zkušební provoz čínské jednotky, zajistí ho RegioJet

Jednotka Sirius je dvousystémová (25 kV / 3 kV), její nejvyšší rychlost je 160 km v hodině, pojme 300 cestujících a má délku 111,2 metru. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedícím skříním. Skříň je hliníková. Vlak je vybaven systémem ETCS. Leo Express měl objednány tři jednotky, na dalších 30 měl opci. Od smlouvy ustoupil kvůli zpoždění v dodávce. V Česku se objevily dvě jednotky pro dlouhodobé testování na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního.

Tagy 665 crrc R23 RegioJet Sirius
258 komentářů